globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tak jak to má být??
13.5.2010 v 16:18
Ahoj, už si s tím nevím rady, protože mi každý říká něco jiného a já už čtrnáct dní šteluju řetěz : ) a raději moc nejezdím. Mám, mít průvěs na Inazumě něco mezi 2-3 cm, jenže nikdo mi není schopen říct jestli při zatížené motorce, nebo když stojí na bočním stojánku, či centrálním. Poslední verzi jsem natáhl z centrálního, ale už si fakt nejsem jistej co je správně. Poraďte, děkuju.
Předchozí
1 2 3 4
Následující

4 reakcí na tento příspěvek Tak jak to má být??

13.5.2010 v 16:23 | Nahoru | #1
Průvěs by měl být cca 2 - 3 centimetry při zatížení motorky. Právě dělám autoškolu na 25 kW a nedávno jsme to řešili .

Tak jak to má být??

13.5.2010 v 16:24 | Nahoru | #2
no němělo by se to dělat při narovnaný moto někde na rovince ? jako když ji držíš vedle sebe aby byla rovně ne nakloněná, alespon si to myslím moižná se pletu ale přijde mi to logický

Tak jak to má být??

13.5.2010 v 16:25 | Nahoru | #3
Při zatížené určitě ne. Jinak boční/centrál už nemůže mít kdovíjaký vliv, tak bych to neřešil. Dej nějaké 2,5 cm a buď v klidu

3 reakcí na tento příspěvek Tak jak to má být??

13.5.2010 v 16:26 | Nahoru | #4
při zatížení moto.k čemu ti to je naplé na stojanu,pak na to sendeš a je to naplé nahovno
edit:nebo spíš napnůt,pak na to senůt,zatížit a zkusit průvěs

Naposledy editováno 13.05.2010 16:26:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak to má být??

13.5.2010 v 16:26 | Nahoru | #5

WhiteS>Průvěs by měl být cca 2 - 3 centimetry při zatížení motorky. Právě dělám autoškolu na 25 kW a nedávno jsme to řešili .



To znamená, že na to musí být dva? Jeden na ní sedí a druhý měří?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak to má být??

13.5.2010 v 16:27 | Nahoru | #6

Motomaniak>při zatížení moto.k čemu ti to je naplé na stojanu,pak na to sendeš a je to naplé nahovno
edit:nebo spíš napnůt,pak na to senůt,zatížit a zkusit průvěs



Moje řeč! Motorka musí být zatížena, když řetěz šponuješ!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak to má být??

13.5.2010 v 16:27 | Nahoru | #7

Repulsion>To znamená, že na to musí být dva? Jeden na ní sedí a druhý měří?



Jo, přesně tak .

(reakce na) Tak jak to má být??

13.5.2010 v 16:28 | Nahoru | #8

Motomaniak>při zatížení moto.k čemu ti to je naplé na stojanu,pak na to sendeš a je to naplé nahovno
edit:nebo spíš napnůt,pak na to senůt,zatížit a zkusit průvěs



Jo, už chápu, jak to myslíte... vlastně jsem si uvědomil, že to měřím tak, že si ji narovnám a změřím...

(reakce na) Tak jak to má být??

13.5.2010 v 16:30 | Nahoru | #9

WhiteS>Průvěs by měl být cca 2 - 3 centimetry při zatížení motorky. Právě dělám autoškolu na 25 kW a nedávno jsme to řešili .



no ono se na kazde motorce nastavuje jinak.. zlezi na geometrii kyvky a jejim zdvihu...

tzn spravna hodnota je ta kterou udava vyrobce, bejva na samolepce na kyvce, nebo v uzivatelskem i servisnim manualu i s popisem jak nastavit

Tak jak to má být??

13.5.2010 v 16:30 | Nahoru | #10
Na zatížené? Melete kraviny

Tak jak to má být??

13.5.2010 v 16:31 | Nahoru | #11
na každé motorce je to jinak, a zatížené bych to každopádně neměřil , každý přeci váží jinak , takže je to blbost ,pak by to měl každy jinak.
Správné nastavení je jak uvádí výrobce v návodu konkrétní motorky.
U me je to třeba při nezatížené rovně stojící (bez stojanu) motorce 45-55 mm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak to má být??

13.5.2010 v 16:32 | Nahoru | #12

Motomaniak>při zatížení moto.k čemu ti to je naplé na stojanu,pak na to sendeš a je to naplé nahovno
edit:nebo spíš napnůt,pak na to senůt,zatížit a zkusit průvěs

Asi nastavíš při nezatížené průvěs takový, aby při zatížené bylo správné napnutí ne. Jak budeš asi nastavovat štelováky, když na to budeš sedět? UYB

Tak jak to má být??

13.5.2010 v 16:36 | Nahoru | #13
Průvěs se standardn2 udává u nezatížené motorky (aby to zvládnula jedna servisující osoba), takže štelovat ideálně s motorkou na centrálním stojanu...

A smyslem toho průvěsu (volného řetězu) je to, aby se právě při tom plném zatížení motorky nenapínal řetěz až k prasknutí a aby tak abnormálně nenamáhal hlavně ložisko výstupního hřídele (u malé rozety) a hřídlel samotnou - podobně to platí i o ose zadního kola.

A je to tak proto, že u naprosté většiny motorek není osa výstupního hřídle totožná s osou kyvky (zadní vidlice), takže se při změně zatížení mírně mění osová vzdálenost zadního kola a výstupního hřídele (malé rozety).
Můžeš si to i pro kontrolu vyzkoušet - když si na tu motorku pak někdo sedne (i se spolujezdcem), tak se ten výrobcem definovaný průhyb řetězu zmenší (to je v pořádku), ale pořád ještě tam musí být maličká rezerva - ani při plném zatížení NESMÍ ten řetěz být našponovaný až k prasknutí!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak to má být??

13.5.2010 v 16:36 | Nahoru | #14
Takže u TA, opsáno z manuálu:

Vypněte motor a opřete motocykl o jeho boční stojan...
Zkontrolujte prověšení na spodním běhu řetězu uprstřed mezi ozubenými koly
Prověšení by mělo být nastaveno tak, aby umožňovalo volný vertikální pohyb pomocí ruky o 35-45 mm.)
Popojeďte s motocyklem dopředu a znovu zkontrolujte prověšení. Několikrát zopakujte. Prověšení by mělo zůstat stejné.

Tak jak to má být??

13.5.2010 v 16:36 | Nahoru | #15
Furt nejsem dost přesvědčenej : )))).

(reakce na) Tak jak to má být??

13.5.2010 v 16:38 | Nahoru | #16

Fidži.V-Strom>Asi nastavíš při nezatížené průvěs takový, aby při zatížené bylo správné napnutí ne. Jak budeš asi nastavovat štelováky, když na to budeš sedět? UYB


přeca sem se opravil

Tak jak to má být??

13.5.2010 v 16:41 | Nahoru | #17
Ty poslední kousky už jsou slušně vyložený, díky chlapy : )), hned zítra to pudu doupravit : ) a to za pomoci obou metod, schválně, jakej v tomu bude rozdíl, každopádně to musí jít v jednom člověku, jinak by to bylo na palici : ))). Díky.

1 reakcí na tento příspěvek Tak jak to má být??

13.5.2010 v 16:50 | Nahoru | #18
[URL= Inazuma

Naposledy editováno 13.05.2010 16:52:47

Tak jak to má být??

13.5.2010 v 16:52 | Nahoru | #19
jj
...přímo inazuma GSX750

Tak jak to má být??

13.5.2010 v 16:52 | Nahoru | #20
No takže za 1) každá motorka to má jinak. Může to být na zatížené i nezatížené! Za 2) to zjistíš dle manuálu jako skoro všechno. Takže to jak tady radíte buď jedno nebo druhý je blbost.

Tak jak to má být??

13.5.2010 v 16:57 | Nahoru | #21
Z manualu výše "the motorcycle on the side stand":
motocykl na boční stojan

Tak jak to má být??

13.5.2010 v 17:00 | Nahoru | #22
Ten návod znám : )), ale angličtinu ne : ), ich spreche deutch, aber slecht : ).
Takže je tu nějaká dobrá duše, která mi řekne co tam píšou : ). Jde mi jen o ten stojánek, podle slovníku mi vyšlo vedle sebe, ale můžu se mílit : ). Díkec

1 reakcí na tento příspěvek Tak jak to má být??

13.5.2010 v 17:03 | Nahoru | #23
nějak se mi to pozdě načetlo, díky moc lidi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak to má být??

13.5.2010 v 17:12 | Nahoru | #24
nenazranej> Tady to mas po nasem

[img]

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak to má být??

13.5.2010 v 17:18 | Nahoru | #25

Repulsion>Takže u TA, opsáno z manuálu:

Vypněte motor a opřete motocykl o jeho boční stojan...
Zkontrolujte prověšení na spodním běhu řetězu uprstřed mezi ozubenými koly
Prověšení by mělo být nastaveno tak, aby umožňovalo volný vertikální pohyb pomocí ruky o 35-45 mm.)
Popojeďte s motocyklem dopředu a znovu zkontrolujte prověšení. Několikrát zopakujte. Prověšení by mělo zůstat stejné.



Ono je to asi u každý motorky individuální , nás na autoškole teda učí po zatížení . Ale je možný, že zrovna u zmiňovaný motorky je to jinak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak to má být??

13.5.2010 v 17:19 | Nahoru | #26

WhiteS>Ono je to asi u každý motorky individuální , nás na autoškole teda učí po zatížení . Ale je možný, že zrovna u zmiňovaný motorky je to jinak.



Pokud je to u každé motorky jinak, tak jak vás může v autoškole něco takového učit?

Tak jak to má být??

13.5.2010 v 17:22 | Nahoru | #27
jak spali dle motorky ale většinou na bočním stojanu max na hlavní..při zatížení mi to přijde jako kravina hlavně by si potřeboval někoho aby ti to zatížil a pak šponoval to fakt ne...

(reakce na) Tak jak to má být??

13.5.2010 v 17:23 | Nahoru | #28

Repulsion>Pokud je to u každé motorky jinak, tak jak vás může v autoškole něco takového učit?



Netuším, ale autoškolu dělám u tohodle autoškoláka už podruhý. Když jsem dělal A1, tak tuhle otázku jsem si vytáhnul u závěreček, komisařovi jsem to řekl tak, že motorku musím zatěžkat. Souhlasil a přikyvoval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak to má být??

13.5.2010 v 17:23 | Nahoru | #29

WhiteS> Moje řeč! Motorka musí být zatížena, když řetěz šponuješ!



kravina

Tak jak to má být??

13.5.2010 v 17:23 | Nahoru | #30
pruves ma bejt pri nezatizeny motorce protoze kdyz sednes tak aby se dopnul. Idealni pro jizdu je rezet napnutej ale napnutej jen tak aby netahal za vystup z prevodovky. proto kdyz das pruves 2 cm u zatizeny motorky tak je to na hovno protoze se ti nedopne a ten retez bude furt povolenej a bude to akorat skubat a cely se to kurvit. Pouzij hlavu a prijdes na to ze ten retez ma bejt pri jizde napnutej a dopne se tim ze na to sednes.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Gsxr 750 srad karburator Suzuki GSX 750 Wetra 2 5.5.2024 v 16:59 petr.machy
Hlučné ložisko Suzuki GSX 750 Pepansuzuki 27 13.4.2024 v 18:00 krokoš
Převodní tabulka zapalovacích svíče... Suzuki GSX 750 Krejcak73 17 23.1.2024 v 08:47 Krejcak73
Inazuma 750, Zephyr 550, nebo Breva 750 Kawasaki Zephyr 550, Suzuki GSX 750, Moto Guzzi Brev... jincom 16 16.1.2024 v 10:39 hansdorf
Suzuki Inazuma 750 - boční protekto... Suzuki GSX 750 Krejcak73 14 15.1.2024 v 14:45 Krejcak73


TOPlist