Mám děsné problémy s mojí Jawou, loni jsem laboroval se samovolně zvyšujícímí se otáčkami apod. To se vyřešilo novou vložkou svíčky na levém válci a taky podfukovala hlava, ta se zabrousila. Teď je vše v richtiku, všechno těsní jak má. Další faktor který to ovlivňoval byla slabá pružina šoupátka, to se taky vyřešilo.
Karburátor jsem kompletně vyčistil v tech. benzínu, profoukal vzduchem, nastavil podle manuálu a chvíli se zdálo že je vše v pořádku, jenže nastaly nové problémy:
Když je studená a náhodou nastartuje tak na sytič jde šíleně do otáček, když ho vypnu naopak chcípne(to by mi až tak nevadilo, startnu, nasednu a jedu), ale po zahřátí jsou volnoběžné otáčky na úrovní někde 3-3,5tis, když to snížím pod 2 tis. tak chvíli to je v pořádku, ale nestartne jinak než se sytičem.
Jinak tedy jezdí v pořádku, jde za plynem a zdá se mi že i táhne velice dobře.
Dneska jsem na ní jel do práce, všechno v pohodě, tedy až na ten kolísající volnoběh. Po šichtě jsem k ní přišel a nechtěla chytnout, laboroval jsem s tím snad půl hodiny a furt nic. Vždycky když už chytla, tak na 3 vteřiny a pak hned chcípla, při přidání plynu ji to hned zadusilo. Nakonec po dlouhém přemlouvání tedy chytla a já dojel domů, ale jsem z toho nešťastný Můžete mi nějak pomoct?
Omlouvám se za román, ale chtěl jsem to popsat co možná nejpřesněji.
P.S.: Svíčky jsou fungl nové a jiskru hážou a mám tam VAPE.
1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou
Bohužel problém s falešným luftem nezmizel, po přidání plynu otáčky zůstanou viset vysoko a dolů se jim nechce ani náhodou.
Takže díky za vaši trpělivost a především díky za rady C.J.ovi!
Ale teoreticky kdyby to gufero netěsnilo, tak by jsi mohl hned po sundání pravého víka vidět pod altíkem vytékat olej..
Osobně si myslím, že problém je v tom přechodu mezi karburátorem a válci. Jak jsem už psal, místo těsnění to je nalepené hermetixem a tudíž je mezera mezi karburátorem a tím prvním gumovým těsněním, tedy ne mezera, ale zkrátka to úplně nedoléhá, tak jak by mělo.
Kdyby došlo na to gufero, tak to dám udělat někomu zručnějšímu, úplný mamlas sice nejsem, ale s mým štěstím bych tam něco dojebal
1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou
Ono to totiž za prvé není úplně rovné a za druhé, trochu se to hýbe, když to je připláclé na 2 samostatné válce a každý může mít trochu vůli. Pak stačí dotáhnout šrouby na jednom válci, ten se kousek otočí a už to netěsní.. Chce to jednoznačně to původní papírové těsnění, je celkem hrubé, není to jen papír.. Demontáž je jawácky jednoduchá, povolit dva šrouby co drží karbec, dát ho dolů, povolit dva šrouby a sundat ten mezikus..
Miluju jawy
Japonci s debilním přístupem a tisícem zbytečných složitostí, kilometry drátu a tunami elektroniky se můžou jít zakopat
eidt:
Teď mě napadlo, když si měl hlavy dole, tak se logicky ty válce pohly, ale navíc - neskřípl jsi těsnění pod hlavama? Vyměnil jsi je po výměně nebo jsi nechal ty vymačkané původní?
Naposledy editováno 05.04.2010 21:28:43
K hlavám: Pokud myslíš to co myslím já, tak sem tam žádné těsnění nedával, hlavy se zabrousily aby seděly přesně. Ono to podfukovalo loni, jednak pod jednou hlavou ale taky přes vložku svíčky, ta se udělala nová a hlavy se zabrousily.
Ten mezikus jde blbě dolů právě z toho důvodu, že se ty vlace zaprvé podhly, zadruhé je to měký hliník a vždy se to "otiskne" do ocelového šrouby, stačí povolit matky a lehce to poklepat gumovým kladívkem z každe strany a půjde to..
Ale prvně dej těsnění pod hlavy..
A myslíš že by tohle dělalo veškeré problémy? Ony nepodfukujou, kompres mají pěknou, tedy podle odporu páky. Nikde nesyčí, nikde není vidět skvrnu od podfukování.
Těsnění koupím a dám ho tam, to nebude až takový problém, stejně sem to měl rozkopané už 150x za poslední 2 týdny, za chvíli už to budu umět rozebrat i poslepu a o půlnoci
A kdyby tam nebylo, tak by to určiět dělalo velké problémy, kdyby byl ojen skříple, tak by to podfukovalo při kompresu, pokud tam ani není, tak to asi ani nenasaje směs
Nicméně je prapodivné, že to nepodfukuje a fakt tam to těsnění není A to zvyšování těch otáček fakt přisuzuju jen tomu falešnému luftu No je to celé divné
1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou
Japonci s debilním přístupem a tisícem zbytečných složitostí, kilometry drátu a tunami elektroniky se můžou jít zakopat
to c.j.: S tím se dá souhlasit
laďa prášil>Miluju jawy
Japonci s debilním přístupem a tisícem zbytečných složitostí, kilometry drátu a tunami elektroniky se můžou jít zakopat
to c.j.: S tím se dá souhlasit
Mám jak JAWY, tak Japonce S jawou jsem začínal a něco se naučil.
Když chce člověk jezdit na Jawě, musí umět servisovat a poradit si se vším.
Japonec s debilním přístupem a tisícem zbytečných složitostí, kilometry drátu a tunami elektroniky, na tom jenom jezdím nemusím do toho furt šťourat aby to aspoň trochu někdy jelo
a vovovovo tom to je
laďa prášil>Se mi líbí hláška Karla Gotta z Nestydy: "...já bych to nedoporučoval!" V tomhle případě sou rady těžký, radit de facto laikovi na dálku. Přece nemůžeš rozdělávat motorku s tím, že to uděláš dobře, když řešíš visící lanko, těsnění pod hlavu.. Prostě, kyž o tom nic nevím, tak to zavezu někomu, kdo tomu hoví nebo si ho přivezu a ztratím s ním den a něco se naučím. Nebo si to prostě nechám spravit. Takový pokus-omyl to je sice dobrý na naučení... ale aby ses taky povozil, že jo... Mám na jawě dost km, rozdělaná taky mocx a nevím teda, co by se muselo stát abych musel srovnávat hlavy... Asi výbuch granátu ve válci nebo já nevím co. To je vymýšlení závad
Mno podle mě vyřešit závadu visícího lanka a přetěsnít přírubu karburátoru, tak to snad zvládne každý, ne? Uznávám, že výměna toho gufera je už pro laika trošku složitější, ale za pomocí manualu by to šlo také ( zručný mechanik to zvádne za okamžik ). Je jasné, že radit jak na GO motoru je asi blbost !
Podle mě většina opravářů začínala ( nebo aspoň ty co znám ) jak píšeš, pokus-omyl a není na tom podle mě nic špatného u práce používat hlavu, né ! Někdo se s tím narodí a jde mu to samo a bohužel někdo má zase jiné přednosti a pak souhlasím s tím nesahat a odvézt. Ale to si musí asi každý rozhodnouti sám, jak je na tom !!
Jestli ho to ba, tak ať se klidně štourá Žádný učený z nebe nespadl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou
c.j. : Na těsnění se pracuje, nemám cestu přes nošovice abych se pro něho stavil, snad koncem týdne. Dám těsnění, udělám tu přírubu a myslím že to bude v pohodě. Nic dalšího by se snad už objevit nemělo.
P.S.: Jo, docela mě to baví, hrabu se v tom o volném čase a odreáguju se při tom, kdyby ne, dám to už dávno někam do servisu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou
Blade23>
P.S.: Jo, docela mě to baví, hrabu se v tom o volném čase a odreáguju se při tom, kdyby ne, dám to už dávno někam do servisu
To je správne, tak to ma byt
Až to budeš mít OK, tak projedeme Beskydy
1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou
Mno podle mě vyřešit závadu visícího lanka a přetěsnít přírubu karburátoru, tak to snad zvládne každý, ne? Zvládne... taky je to v každé příručce počínaje Adolfem Tůmou, Motocykl od A do Z, vydáno 1946, doposud. Taky na 350 od té doby přibyl snad jenom alternátor... a ten zatím dobrý, ne ??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s Jawkou
c.j.>To je správne, tak to ma byt
Až to budeš mít OK, tak projedeme Beskydy
Nabídku příjmám a rád Jak jsem koukal na tvůj profil, tak tvoje jawa prodělala hafo proměn, rád bych ji viděl naživo
Tudíž jsem rád, že se našli takoví, kteří mi napsali a poradili. Nechtěl jsem nikoho otravovat s debilníma problémama, jen ty problémy co se mi děly jsem ani za boha nepřisuzoval falešnému vzduchu a začínal jsem být bezradný, tak jsem se zeptal
P.S.: Altík šlape jak hodinky, zatím
Naposledy editováno 07.04.2010 22:07:56
1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou
Ale prostě fakt: základní věci jsou v každý příručce, přelouskneš za hodinu.. Z toho asi 32stran je v každé starší príručce na jawa seřízení regulátoru napětí na dymanu a to neřešíš.... (mj. to je nejsložitější součást na dvoutaktních jawách všech dob)
Blade23>Nabídku příjmám a rád Jak jsem koukal na tvůj profil, tak tvoje jawa prodělala hafo proměn, rád bych ji viděl naživo
Jo, to prodělala, v dobách kdy na to byl čas.. Nakonec to skončilo stejně u orig. stavu Přibyly jen dvoukomoráky, jelikož původní doutníky už dávno ztratily svůj lesk. Kapota byla zajímavá, motorka jela o 10km/h více, žrala o 0,5l méně, v rychlostech nad 110km/h se nevlnila. Ale kapota byla moc těžká, celá váha na předku, v podstatě nešla zvednout na zadní, bez kapoty to je zábavnější..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 | Kete | 32 | 17.5.2023 v 12:16 Johny_R |
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... | Dolin | 5 | 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal |
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 | Geofrey | 0 | 28.8.2022 v 22:28 Geofrey |
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... | naked11 | 16 | 23.8.2022 v 12:07 Mimísek |