Téma: Wankel motor
 
1.3.2010 v 11:00
máte někdo tušení proč se neujal Wankel motor v motocyklech?

Oproti klasickému motoru podává ohromný výkon. Jen pokud vím tak byl na štíru s výdrží, což třeba u závodních motorek není důležitý parametr.

Edit: název motoru

Naposledy editováno 01.03.2010 12:48:00
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Wankel motor

1.3.2010 v 11:03 | Nahoru | #1
ohromný výkon, jo?

no já nevím... složitá konstrukce, náročná a drahá výroba, složitá a drahá údržba...
ale aby "závodní" motorka dostala schválení, tak snad musí bejt vyrobená i nějaká série do provozu, ne?

a proč měnit něco co funguje...

1 reakcí na tento příspěvek Wankel motor

1.3.2010 v 11:42 | Nahoru | #2
norton s wankelem uspesne zavodil, i nyni tak nejak na wankel zavodaku pracujou.. ale asi to stale neni konkurenceschopne:



Naposledy editováno 01.03.2010 11:42:39

Wankel motor

1.3.2010 v 11:46 | Nahoru | #3
o těch Nortonech (resp. Wankelech) byl článek v ČMN někdy minulej rok, tuším

Wankel motor

1.3.2010 v 12:04 | Nahoru | #4
Něco více o tom Nortonu je tady a ještě něco zde...



Váha 130 kilo, výkon 170 koní a obsah 588ccm, to je docela slušný, ale spíš do série než do závoďáku, tím to ale asi končí, nemyslím že by se to někdy ujalo, bude to mít asi nákladnej provoz a častej servis - horší jak Ducati si myslím...

Wankel motor

1.3.2010 v 12:16 | Nahoru | #5
Wankel je vlastně 2dobý motor který má 3pracovní cykly najednou u jednopístu a proto je velice žíznivej

1 reakcí na tento příspěvek Wankel motor

1.3.2010 v 12:18 | Nahoru | #6
V jednom starším motoexxpressu je článek o vývoji wankelu ve švýcarsku. Asi nejmíň ekonomické na tom bude obrábění kulových ploch.

(reakce na) Wankel motor

1.3.2010 v 12:21 | Nahoru | #7

exxxi>V jednom starším motoexxpressu je článek o vývoji wankelu ve švýcarsku. Asi nejmíň ekonomické na tom bude obrábění kulových ploch.



zvlast kdyz nejsou kulove:) dneska s CNC obrabecima strojema to nebude tak zly... nejvetsi problem bude to utesnit, a hlavne ten spalovaci prostor ma uplne spatnej tvar, takze ekonomika provozu-emise nikdy nebudou moc OK...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wankel motor

1.3.2010 v 12:45 | Nahoru | #8

FiZzeR>ohromný výkon, jo?

no já nevím... složitá konstrukce, náročná a drahá výroba, složitá a drahá údržba...
ale aby "závodní" motorka dostala schválení, tak snad musí bejt vyrobená i nějaká série do provozu, ne?

a proč měnit něco co funguje...



no já ti nevim, ale klasický 4takt výkonově na wankel nemá ani omylem ne?
jinak si myslim že u závodního motoru nejde zrovna moc o ekonomiku provozu. Tady jsou podstatně jiný požadavky.
Co se týče série, pořád jde jen o peníze. Pokud chci vysoký výkon tak to holt něco stojí. Nebojim se, že by se to neprodávalo

Wankel motor

1.3.2010 v 12:48 | Nahoru | #9
o tom nortonu jsem kdysi četl a jestli si dobře pamatuji, tak tam říkali něco o tom že ze začátku měli i problémy s vysokými teplotami jak motor tak i svody se šíleně přehřívaly.....svody nakonec snad vyřešily použitím lepších materiálů nebo tak něco
...ale jinak motorka je to zajímavá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wankel motor

1.3.2010 v 12:52 | Nahoru | #10

BEGY>no já ti nevim, ale klasický 4takt výkonově na wankel nemá ani omylem ne?
jinak si myslim že u závodního motoru nejde zrovna moc o ekonomiku provozu. Tady jsou podstatně jiný požadavky.
Co se týče série, pořád jde jen o peníze. Pokud chci vysoký výkon tak to holt něco stojí. Nebojim se, že by se to neprodávalo

To ja bych se o ten prodej zase docela bal. Precijen to bude nehoraznej zrout benzinu s malou zivotnosti a slozitym servisem oproti normalnim pistovejm motorum. Ja bych si to na jezdeni asi nekoupil.

Wankel motor

1.3.2010 v 13:06 | Nahoru | #11
skusim si představit třeba Hondu NR750
Taky to byl taky exot s drahým servisem. Taky se vyrobila "civilní" verze aby to dostalo závodní licenci. Taky stála raketu a taky se prodávala

Wankel motor

1.3.2010 v 13:13 | Nahoru | #12
Pár jich bylo SUZUKI RE5

(reakce na) Wankel motor

1.3.2010 v 13:18 | Nahoru | #13

pylot>To ja bych se o ten prodej zase docela bal. Precijen to bude nehoraznej zrout benzinu s malou zivotnosti a slozitym servisem oproti normalnim pistovejm motorum. Ja bych si to na jezdeni asi nekoupil.


Prodávalo by se to v pohodě , ona třeba i Desmosedici se prodává, a nemluvíme tu o levných statisícových sériích, byla by to podle mě tak jako tak menší série s velkou cenou, a je jasný, že ty nebo já bychom si to určitě nepořídili, ale svoje kupce by si to určitě našlo, a ti by myslím spotřebu nebo servis moc neřešili... A kdyby se to náhodou časem tak vychytalo - jako že se to nejspíš nevychytá - že by se to dalo použít pro masovou výrobu s přijatelnou cenou pro širokou veřejnost, tak i přesto by si to kupce našlo, jde přece o takovej výkon, kterej jinde nenajdeš - a na to hodně vocasů nejvíc slyší, takže prodejnosti bych se zase moc nebál... Ale určitě bych si ten motor chtěl projet a vyzkoušet jak se to chová, to musí mít hodně pěknej průběh výkonu, žádnej "nepracovní" bod, vždyť je to vlastně turbína! By mě zajímalo, jak to jede...

Wankel motor

1.3.2010 v 13:19 | Nahoru | #14
Další VAN VEEN
Hercules

Wankel motor

1.3.2010 v 13:47 | Nahoru | #15
I kdyby se to povedlo odchytat tak to podle mě není schopný plnit přísný euronormy, to odrovnalo všechny velký 2takty a tenhle wankel je vlastně taky 2takt.

(reakce na) Wankel motor

1.3.2010 v 13:50 | Nahoru | #16

BEGY>no já ti nevim, ale klasický 4takt výkonově na wankel nemá ani omylem ne?
jinak si myslim že u závodního motoru nejde zrovna moc o ekonomiku provozu. Tady jsou podstatně jiný požadavky.
Co se týče série, pořád jde jen o peníze. Pokud chci vysoký výkon tak to holt něco stojí. Nebojim se, že by se to neprodávalo



no otazka je co srovnavas.. 4litrovej pistovej ctyrtakt bude vykonejsi nez litrovej wankel..

tzn jestli chces srovnavat objem komor u wankelu se zdvihovym objemem pistovyho motoru tak jo ze stejneho objemu na tom wankel bude lip.. ale rika ti u zavodnich motorek neco jako technicke predpisy? stejne jako majiv SBK V2 omezen objem 1200 vs 4valce 1000ccm tak motory s rotacnim pistem budou mit povolenej max objem jeste mensi nebo vubec pravidla nebudou dovolovat motor s rotacnim pistem...

a o ekonomiku provozu jde samo i u zavodaku.. ono je rozdil kdyz tankujes jednou za 20kol, nebo jednou za 10kol...

Naposledy editováno 01.03.2010 13:51:08

Wankel motor

1.3.2010 v 13:50 | Nahoru | #17
no ten Norton ma (a mel- vyradily ho z BSB) problemy i s tim, ze nikdo nevi do jaky kategorie ho dat- podle objemu ( a to je taky otazka jak to pocitat) to nejde ponevadz zadna sestka ktera ma 130kg a 170 koniku neexistuje...pokud zapracujou na zivotnosti, tak budou mit litry co delat

Wankel motor

1.3.2010 v 14:00 | Nahoru | #18
Proč ne na silnici? Vysoký emise, vysoká spotřeba, nízkej točivej moment v nízkých otáčkách, trochu víc se hřeje - náročnější chlazení, hodně drahej (obvzlášť malosériově), nedůvěra zákazníka v nové věci (proč se třeba masově nechytla Bimota Tesi?), životnost.
A závody? Předpisy s tím moc počítat nebudou a dělat změny v předpisech je dost obtížný. Wankel má své výhody. Velký litorvý výkon, málo posuvných částí, nemá ventilový rozvod a našlo by se i víc. Ale protože se nechyt v autech, tak u motorek to asi nevyjde taky.

2 reakcí na tento příspěvek Wankel motor

1.3.2010 v 14:07 | Nahoru | #19

Poggy> Ale protože se nechyt v autech



není náhodu narvaný v mazdě RX-8 ? Sice je to asi jediné auto s tímto motorem, ale je...

(reakce na) Wankel motor

1.3.2010 v 14:09 | Nahoru | #20

Rogerer>není náhodu narvaný v mazdě RX-8 ? Sice je to asi jediné auto s tímto motorem, ale je...


Ale taky je to jediná značka co ho používá. Ono to má i trošku jinej důvod, ale nikdo jinej ho nepoužívá a už ani používat asi nezačne.

(reakce na) Wankel motor

1.3.2010 v 14:09 | Nahoru | #21

Rogerer>není náhodu narvaný v mazdě RX-8 ? Sice je to asi jediné auto s tímto motorem, ale je...



ze s nim jezdi jeden model ze stovek typu .. to je podle me duvod pro to rict ze se "nechytl"

1 reakcí na tento příspěvek Wankel motor

1.3.2010 v 14:15 | Nahoru | #22

Poggy> Ale taky je to jediná značka co ho používá. Ono to má i trošku jinej důvod, ale nikdo jinej ho nepoužívá a už ani používat asi nezačne.



souhlasím

Něco o RX-8:
Základní verze má výkon 141 kW (192 k) při 7000 ot/min a točivý moment 220 Nm při 5000 ot/min, přičemž maximální otáčky mají hodnotu 7500 ot/min a točivý moment dosahuje 80 procent maxima ve 2500 ot/min. Výkonnější verze disponuje 170 kW (231 k) při 8200 ot/min a mírně nižší točivý moment 211 Nm při 5500 ot/min. Téměř astronomických 9000 ot/min je povolené maximum této verze motoru. Toto vše při dodržení emisní normy Euro IV a spotřebě 10,8 resp. 11,4 l/100 km. Hodnoty spotřeby sice nejsou nijak přehnaně vysoké, nicméně ve srovnání s „klasickým“ motorem adekvátního objemu jsou mírně vyšší.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wankel motor

1.3.2010 v 14:22 | Nahoru | #23
Rogerer> Euro IV je už trochu za zenitem, ne?

btw: když proti tomu postavíš Imprezu s přeplňovaným 2.5 boxerem s krouťákem přes 400Nm ?? nebo Nissana 350Z? Je sice fajn, že to má povinný ručení jak Fábie ale 220Nm??

(reakce na) Wankel motor

1.3.2010 v 14:34 | Nahoru | #24

karf>Rogerer>ale 220Nm??



1/2 Guzzi

Wankel motor

1.3.2010 v 14:41 | Nahoru | #25
Ještě k tomu nortonu, startovali s ním na TT 2009 ve třídě senior TT a ač na pohled nádherná motorka tak byla šitá horkou jehlou a nedokončila v tréninku ani jedno kolo. Do závodu samozřejmě nenastoupili. Snad se jim letos bude dařit lépe, po odstranění dětských nemocí si myslím, že můžou být hodně vysoko.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wankel motor

1.3.2010 v 14:52 | Nahoru | #26

karf>Rogerer> Euro IV je už trochu za zenitem, ne?

btw: když proti tomu postavíš Imprezu s přeplňovaným 2.5 boxerem s krouťákem přes 400Nm ?? nebo Nissana 350Z? Je sice fajn, že to má povinný ručení jak Fábie ale 220Nm??



nj ta Mazda RX8 je taky 1300ccm
kdyby měla 2,5l nebo víc tak máš přes 400Nm i bez turba

(reakce na) Wankel motor

1.3.2010 v 14:54 | Nahoru | #27

BEGY>nj ta Mazda RX8 je taky 1300ccm
kdyby měla 2,5l nebo víc tak máš přes 400Nm i bez turba



no akorat ten motor by se dovnitr nevesel.. proste to se neda vubec srovnavat.. asi jako kdybys zacal porovnavat turbohridelovy motory s pistovejma...

a co teprve predchozi generace RX7cek s preplnovanejma wankelama.. higgi kterej sem obcas chodi ma ve sve rx7 zajimavy "stadecko"

Naposledy editováno 01.03.2010 14:58:33

(reakce na) Wankel motor

1.3.2010 v 14:56 | Nahoru | #28

BEGY>nj ta Mazda RX8 je taky 1300ccm
kdyby měla 2,5l nebo víc tak máš přes 400Nm i bez turba



BTW jel si s tou RX8? jako nadseni nad technickym resenim wankelu chapu, taky se mi libil.. a i chapu ze s z posuzovani cislicek v casaku nevypada ta RX8 zle, ale ten motor teda nic moc.. za ty prachy s se stejnejma technologiema postavis pistovej motor o generaci jinde..

Wankel motor

1.3.2010 v 17:29 | Nahoru | #29
Tady je Herkules wankel česky: Herkules wankel 2000

Wankel motor

1.3.2010 v 17:56 | Nahoru | #30
mě by spíš zajímalo proč se nechytla Honda s oválnými písty
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist