Oproti klasickému motoru podává ohromný výkon. Jen pokud vím tak byl na štíru s výdrží, což třeba u závodních motorek není důležitý parametr.
Edit: název motoru
Naposledy editováno 01.03.2010 12:48:00
1 reakcí na tento příspěvek Wankel motor
no já nevím... složitá konstrukce, náročná a drahá výroba, složitá a drahá údržba...
ale aby "závodní" motorka dostala schválení, tak snad musí bejt vyrobená i nějaká série do provozu, ne?
a proč měnit něco co funguje...
1 reakcí na tento příspěvek Wankel motor
1 reakcí na tento příspěvek Wankel motor
exxxi>V jednom starším motoexxpressu je článek o vývoji wankelu ve švýcarsku. Asi nejmíň ekonomické na tom bude obrábění kulových ploch.
zvlast kdyz nejsou kulove:) dneska s CNC obrabecima strojema to nebude tak zly... nejvetsi problem bude to utesnit, a hlavne ten spalovaci prostor ma uplne spatnej tvar, takze ekonomika provozu-emise nikdy nebudou moc OK...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wankel motor
FiZzeR>ohromný výkon, jo?
no já nevím... složitá konstrukce, náročná a drahá výroba, složitá a drahá údržba...
ale aby "závodní" motorka dostala schválení, tak snad musí bejt vyrobená i nějaká série do provozu, ne?
a proč měnit něco co funguje...
no já ti nevim, ale klasický 4takt výkonově na wankel nemá ani omylem ne?
jinak si myslim že u závodního motoru nejde zrovna moc o ekonomiku provozu. Tady jsou podstatně jiný požadavky.
Co se týče série, pořád jde jen o peníze. Pokud chci vysoký výkon tak to holt něco stojí. Nebojim se, že by se to neprodávalo
...ale jinak motorka je to zajímavá
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wankel motor
BEGY>no já ti nevim, ale klasický 4takt výkonově na wankel nemá ani omylem ne?
jinak si myslim že u závodního motoru nejde zrovna moc o ekonomiku provozu. Tady jsou podstatně jiný požadavky.
Co se týče série, pořád jde jen o peníze. Pokud chci vysoký výkon tak to holt něco stojí. Nebojim se, že by se to neprodávalo
pylot>To ja bych se o ten prodej zase docela bal. Precijen to bude nehoraznej zrout benzinu s malou zivotnosti a slozitym servisem oproti normalnim pistovejm motorum. Ja bych si to na jezdeni asi nekoupil.
Prodávalo by se to v pohodě , ona třeba i Desmosedici se prodává, a nemluvíme tu o levných statisícových sériích, byla by to podle mě tak jako tak menší série s velkou cenou, a je jasný, že ty nebo já bychom si to určitě nepořídili, ale svoje kupce by si to určitě našlo, a ti by myslím spotřebu nebo servis moc neřešili... A kdyby se to náhodou časem tak vychytalo - jako že se to nejspíš nevychytá - že by se to dalo použít pro masovou výrobu s přijatelnou cenou pro širokou veřejnost, tak i přesto by si to kupce našlo, jde přece o takovej výkon, kterej jinde nenajdeš - a na to hodně vocasů nejvíc slyší, takže prodejnosti bych se zase moc nebál... Ale určitě bych si ten motor chtěl projet a vyzkoušet jak se to chová, to musí mít hodně pěknej průběh výkonu, žádnej "nepracovní" bod, vždyť je to vlastně turbína! By mě zajímalo, jak to jede...
BEGY>no já ti nevim, ale klasický 4takt výkonově na wankel nemá ani omylem ne?
jinak si myslim že u závodního motoru nejde zrovna moc o ekonomiku provozu. Tady jsou podstatně jiný požadavky.
Co se týče série, pořád jde jen o peníze. Pokud chci vysoký výkon tak to holt něco stojí. Nebojim se, že by se to neprodávalo
no otazka je co srovnavas.. 4litrovej pistovej ctyrtakt bude vykonejsi nez litrovej wankel..
tzn jestli chces srovnavat objem komor u wankelu se zdvihovym objemem pistovyho motoru tak jo ze stejneho objemu na tom wankel bude lip.. ale rika ti u zavodnich motorek neco jako technicke predpisy? stejne jako majiv SBK V2 omezen objem 1200 vs 4valce 1000ccm tak motory s rotacnim pistem budou mit povolenej max objem jeste mensi nebo vubec pravidla nebudou dovolovat motor s rotacnim pistem...
a o ekonomiku provozu jde samo i u zavodaku.. ono je rozdil kdyz tankujes jednou za 20kol, nebo jednou za 10kol...
Naposledy editováno 01.03.2010 13:51:08
A závody? Předpisy s tím moc počítat nebudou a dělat změny v předpisech je dost obtížný. Wankel má své výhody. Velký litorvý výkon, málo posuvných částí, nemá ventilový rozvod a našlo by se i víc. Ale protože se nechyt v autech, tak u motorek to asi nevyjde taky.
2 reakcí na tento příspěvek Wankel motor
Poggy> Ale protože se nechyt v autech
není náhodu narvaný v mazdě RX-8 ? Sice je to asi jediné auto s tímto motorem, ale je...
1 reakcí na tento příspěvek Wankel motor
Poggy> Ale taky je to jediná značka co ho používá. Ono to má i trošku jinej důvod, ale nikdo jinej ho nepoužívá a už ani používat asi nezačne.
souhlasím
Něco o RX-8:
Základní verze má výkon 141 kW (192 k) při 7000 ot/min a točivý moment 220 Nm při 5000 ot/min, přičemž maximální otáčky mají hodnotu 7500 ot/min a točivý moment dosahuje 80 procent maxima ve 2500 ot/min. Výkonnější verze disponuje 170 kW (231 k) při 8200 ot/min a mírně nižší točivý moment 211 Nm při 5500 ot/min. Téměř astronomických 9000 ot/min je povolené maximum této verze motoru. Toto vše při dodržení emisní normy Euro IV a spotřebě 10,8 resp. 11,4 l/100 km. Hodnoty spotřeby sice nejsou nijak přehnaně vysoké, nicméně ve srovnání s „klasickým“ motorem adekvátního objemu jsou mírně vyšší.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wankel motor
btw: když proti tomu postavíš Imprezu s přeplňovaným 2.5 boxerem s krouťákem přes 400Nm ?? nebo Nissana 350Z? Je sice fajn, že to má povinný ručení jak Fábie ale 220Nm??
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Wankel motor
karf>Rogerer> Euro IV je už trochu za zenitem, ne?
btw: když proti tomu postavíš Imprezu s přeplňovaným 2.5 boxerem s krouťákem přes 400Nm ?? nebo Nissana 350Z? Je sice fajn, že to má povinný ručení jak Fábie ale 220Nm??
nj ta Mazda RX8 je taky 1300ccm
kdyby měla 2,5l nebo víc tak máš přes 400Nm i bez turba
BEGY>nj ta Mazda RX8 je taky 1300ccm
kdyby měla 2,5l nebo víc tak máš přes 400Nm i bez turba
no akorat ten motor by se dovnitr nevesel.. proste to se neda vubec srovnavat.. asi jako kdybys zacal porovnavat turbohridelovy motory s pistovejma...
a co teprve predchozi generace RX7cek s preplnovanejma wankelama.. higgi kterej sem obcas chodi ma ve sve rx7 zajimavy "stadecko"
Naposledy editováno 01.03.2010 14:58:33
BEGY>nj ta Mazda RX8 je taky 1300ccm
kdyby měla 2,5l nebo víc tak máš přes 400Nm i bez turba
BTW jel si s tou RX8? jako nadseni nad technickym resenim wankelu chapu, taky se mi libil.. a i chapu ze s z posuzovani cislicek v casaku nevypada ta RX8 zle, ale ten motor teda nic moc.. za ty prachy s se stejnejma technologiema postavis pistovej motor o generaci jinde..