Před barákem jsem jim řekl že modré světlo a nápis STOP si můžu koupit v lecjakém bazaru a že jsem jim nezastavil, protože bílé auto pro mě není policejní auto.
Policajt se jen zasmál, pokrčil rameny, řekl ať si vyměním žárovku a odjel. Asi jsem narazil na nějaký dobrý kus.
Otázka zní - co by bylo kdybych narazil na nějakého prudiče?
resp. na jedné motorce s přítelkyní
prostě nějak jsem tam nějaké to nebezpečí neviděl a necítil. Tedy samozřejmě že jsem nelezl do zaminového území (bylo označené) a nezastavoval jsem v příměstské čtvrti, kde bylo moc černo....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezastavení policejnímu autu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezastavení policejnímu autu
Zkrátka za splnění podmínek daných zákonem, je policie ČR ( ne městská ) oprávněna tyto kontroly provádět ( podmínky jsou nastaveny tak, aby nebylo ze strany policie při běžné kontrole neoznačeným vozidlem, porušit ustanovení daného zákona ). A myslím, že to zas není takovej rozdíl jestli bude motorkář kontrolován vozidlem PČR v barevném nebo civilním provedení, nakonec jak jsem četl nahoře, jen upozornili na nefunkční žárovku, žádná buzerace, dožadování se výměny žárovky, přeložení povinné výbavy atd.
A vozidla v civilním provedení jsou zařazeny u policií na celým světě. Nejde jen o to zastavovat nic netušící chudáky řidiče. Každej drban, kterej někde něco ukradne má oči, tudíž pomalovaný auto vidí většinou dřív než ho uvidí policajt, kterej to auto řídí. Takže stratit se v davu má nesporný výhody. Myslím, že se na to dá dívat i z této strany. Kdyby mě někdo něco ukradl - ne jen motorku - cokoliv, tak mě bude celkem jedno jestli ho chytí ( pokud ho teda chytí ) v pomalovaným autě nebo v civilní úpravě.
po 15ti letech u švestek vím co mluvím
A TEĎ VŠICHNI DO MĚ !!!!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezastavení policejnímu autu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezastavení policejnímu autu
Ve věcech trestně právních má podezřelý ( nebo jeho právní zástupce ) v průběhu řízení právo nahlížet do spisového materiálu, tudíž se jméno dozví rovněž. Jsou ale samozřejmě případy, kdy je v zájmu ochrany oznamovatele ( jedná se ale o delikty závažnější ) aby jeho totožnost zůstala skrytá - utajená.
Policie má ale podle zákona povinnost každé oznámení jednak přijmout a také jej prošetřit ( o výsledku se nebudeme bavit - jsem si jistý spoustou kritiky ze strany účastníků této diskze ), jenže, v mnoha případech samotné prvotní oznámení toho či onoho skutku nestačí, je třeba upřesnit nebo doplnit různé informace a to jak jistě uznáš není při anonymním oznámení dost dobře možný.
Takže z toho plyne, že - ano oznámení tohoto typu je možné, ale v důsledku má své velmi slabé stránky
Takže asi tak
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezastavení policejnímu autu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezastavení policejnímu autu
1 reakcí na tento příspěvek Nezastavení policejnímu autu
To je jiná věc, tohle klidně oznam telefonicky, jen udej údaje k tomu opilcovi za volantem, značku auta/motorky , odkud jezdí, případně víc co víš a to je vše.
Ať si každej myslí co chce, chlast za volant nepatří, každej z nás může být sestřelenej takovým řidičem a co je potom platný když ho za to stihne trest, když seš pak mrzák nebo hůř.
S tím snad souhlasí každej
1 reakcí na tento příspěvek Nezastavení policejnímu autu
Naposledy editováno 28.01.2010 11:22:05
Mira FZ6 Fazer>Trochu jsme odbočili od tématu a já pořád nenašel odpověď na otázku čeho se dopouštím a kolik mě to bude stát když nezastavím na výzvu policie ať už v označeném nebo neoznačeném autě. Proto prosím Poldu nebo Simíra o jejich názor. Já si myslím, že je to minimálně přestupek a pokuta až do 2000,-Kč. Tak se omlouvám už jsem to našel. Píše to Kebi je to přestupek + 2000 a řidičák vám nevezmou.
No, Kebi posuzoval pravděpodobně věc dle §22 odst. 1) písm. l přestupkového zákona, tedy že člověk poruší jinou povinnost danou zvláštními předpisy, než je uvedena v přestupkovém zákoně. Dle mého právního názoru se však na toto vztahuje §22 odst. 1) písm. f bod 5. uvedeného zákona. Nicméně výkladově to není jednoznačné, půjde zejména o to co je to signál k zastavení vozidla a zda pod tento termín lze podřadit i maják vozidla PČR (což je i v neoznačeném voze rozsvícení nápisu STOP). Mému názoru svědčí i dikce zákona o silničním provozu, který uvádí, že světelné signály musí svými rozměry, barvami a technickými požadavky odpovídat zvláštním právním předpisům - přičemž majáky PČR a podobně jsou zvláštními předpisy regulovány. Takže dle mého by maják vozidla PČR mohl být bohužel signálem k zastavení vozidla. Ovšem jde jen o výklad a jak se říká, dva právníci mají tři právní názory...Nicméně to dost pravděpodobně budou správní orgány posuzovat nejednotně - vzhledem k potřebě jistoty při rozhodování bych však lepší viděl počítat s horší variantou, aby pak člověk nekoukal a nezjistil, že smůla kvůli něčemu, s čím nepočítal.
V případě tohoto výkladu je to však 2.500,- Kč v blokovém řízení, jinak ve správním 2.500,- Kč až 5.000,- Kč, přičemž je to přestupek postihovaný 5 body. EDIT: Zapomněl jsem dodat, že zákaz řízení tu není, resp. je až při spáchání přestupku více jak jednou za uplynulých 12 měsíců, což nepředpokládám při této úvaze.
Čistě teoreticky a objektivně posuzováno co se sankcí týče z toho pak vyplývá, že pokud člověk nemá za poslední rok už jiný přestupek s větším překročením rychlosti, nezastavením apod., tak se vyplatí zkoušet nezastavit a ujet až při naměření (resp. prokázání po odečtení odchylky radaru) alespoň 140 km/h a více mimo obec nebo 90 km/h a více v obci, nebo alespoň 180 km/h a více na dálnici (předpokládáno, že v těch úsecích není omezení rychlosti značkou). Až při překročení těchto rychlostí je to při plném prokázání automaticky zákaz řízení.
Pokud by člověk ujížděl při naměření menší rychlosti a neměl už spáchané podobné přestupky za uplynulý rok, tak se to nevyplatí, protože při zastavení sice dostane body a pokutu, ale nedostává zákaz řízení. Pokud by tedy měl naměřeno méně jak uvedeno, tak nezastavit se vyplatí jen pokud by při ujíždění nemusel tyto rychlostní hranice překročit - protože opět překročením těchto hranic při ujíždění (a asi ho stíhající PČR měřit bude) by se rovnou dostával do automatického zákazu řízení v případě neúspěšného ujetí. Resp. vyplatilo by se to, kdyby měl stoprocentní jistotu, že ujede, ale tu jen tak člověk nemá.
A ještě poznámka: Výhodnost je posuzována z hlediska sankcí správněprávních, úvaha nezohledňuje pravděpodobnost přežití či nepřežití, ničení majetku a životů svého nebo třetích osob apod., ani případné možné sankce trestněprávní jako možnost kvalifikace činu jako obecné ohrožení nebo jiný tr. čin.
A pak taky hlavně - v případě problému argumentovat přesně opačně, že signál to není.
Naposledy editováno 28.01.2010 14:44:14
Pak jsem se ptal na to právničky, jestli mě takhle můžou zastavit a ona říkala, že by jela rovnou na nejbližší policejní stanici. To jsem měl asi taky udělat, tehdy mě to nenapadlo.