A ted soudruzi kontrolni otazka - da se nekde sehnat original nejak rozumne ? Od VAPE to stoji ca 8kilo, ale nechci to predelavat, uzpusobovat atd, ale zase nechci za to davat nesmysl.
2 reakcí na tento příspěvek wr450 kurvi zarovky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wr450 kurvi zarovky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wr450 kurvi zarovky
Vana666>MilanR1> a střídavý proud podle tebe neexistuje ?
Ale jo, jenomže on tam plácá pátý přes devátý "....cast regulatoru napeti, co reguluje stridavy proud...." a další "....krmi to svetla stridavym proudem..."
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wr450 kurvi zarovky
jakože regulátor napětí reguluje jen napětí a nemůže proto regulovat proud ?
to si ne, tak co teda ?
Naposledy editováno 05.11.2009 20:56:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wr450 kurvi zarovky
Vana666>MilanR1> moc nechápu co je na tom špatně ?
jakože regulátor napětí reguluje jen napětí a nemůže proto regulovat proud ?
to si ne, tak co teda ?
Ano přesně tak, regulátor napětí, jak již sama slova značí reguluje napětí. Z Alternátoru jde střídavé napětí, (chceš-li proud), ten je většinou hned v alternátoru usměrněn sadou zpravidla 9 diod na stejnosměrné napětí a pak je regulárorem napětí "nastaven" na požadovaných 12, resp. 14,1 - 14,4 Voltu. Proud ( jednotka je Ampér)není v elektrice auta a ani motorky třeba nijak regulovat, protože každý spotřebič, jak je již známo ze základní školy si odebírá tolik proudu, kolik potřebuje. K čemu by jako mělo sloužit omezení, resp. regulace proudu, např. do světla???? Aby tolik nesvítilo ???? To je přeci naprostá blbost.
MilanR1>Ty máš na motorce střídavý proud ? Tak to nech zapsat do Guinesovy knihy rekordů. Pojmem střídavý se označuje napětí a předpokládám, že ani to tam nemáš. Kdo Ti to prosím Tě nakukal ? A nebo jsem to špatně pochopil ?
A Alternátor vyrábí jaké napětí? Střídavé,nebo stejnosměrné?
P.S. doporučuji ohmův zákon...
Naposledy editováno 05.11.2009 21:07:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wr450 kurvi zarovky
ale asi mi nebudeš vyvracet že pokud regulátor reguluje napětí, tak tím defakto reguluje i proud do spotřebičů
aspoň do těch, u kterých proud na napětí závisí, což je i případ edisonových žárovek
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wr450 kurvi zarovky
Vana666>MilanR1> je to o pojmech
ale asi mi nebudeš vyvracet že pokud regulátor reguluje napětí, tak tím defakto reguluje i proud do spotřebičů
aspoň do těch, u kterých proud na napětí závisí, což je i případ edisonových žárovek
Pokud je dodrženo napětí,tak prou je závislý už jen na odporu spotřebiče. Takže pokud Andrejovi rupou járofky,tak bude f prdeli asi ta regulace,nebo dioda usměrňovače,pokud je předřazena.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wr450 kurvi zarovky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wr450 kurvi zarovky
Vana666>prackarr> prdlá dioda usměrňovače by žárovce vadit neměla
Může,protože regulátor nemusí kvůli ní správně fungovat...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wr450 kurvi zarovky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wr450 kurvi zarovky
Vana666>prackarr> tak to jo
Ty myslíš,že ne? Já toto jednou už řešil,taky to vypadalo na regulátor a dělala to dioda.
Bylo to teda na autě. Tak nevím. Autoelektrika není můj obor.
Naposledy editováno 05.11.2009 21:19:04
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wr450 kurvi zarovky
prackarr>Pokud je dodrženo napětí,tak prou je závislý už jen na odporu spotřebiče. Takže pokud Andrejovi rupou járofky,tak bude f prdeli asi ta regulace,nebo dioda usměrňovače,pokud je předřazena.
Ok, tedy má v prdeli regulátor napětí !!! Tedy pokud píše že tam má 30 V, tak co jinýho. A co se vadný diody v usměrňovači týče, může se stát, že regulátor dostává z alternátoru záporný impulzy a odejde raz, dva. Regulátor napětí je již na stejnosměrný části el. obvodů, takže mu zkratovaná (nikoli přerušená) dioda může vadit. Stačí připojit výstup z regulátoru a nebo i vstup do regulátoru na osciloskop a závadu tam odhalíš.
MilanR1>Ok, tedy má v prdeli regulátor napětí !!! Tedy pokud píše že tam má 30 V, tak co jinýho. A co se vadný diody v usměrňovači týče, může se stát, že regulátor dostává z alternátoru záporný impulzy a odejde raz, dva. Regulátor napětí je již na stejnosměrný části el. obvodů, takže mu zkratovaná (nikoli přerušená) dioda může vadit. Stačí připojit výstup z regulátoru a nebo i vstup do regulátoru na osciloskop a závadu tam odhalíš.
No,já mu to dělat nebudu,ale jedno ti povím- s tou guinesovkou brzdi,bo některé motorky mají na svěelném obvodu stř. I .....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wr450 kurvi zarovky
prackarr>Ty myslíš,že ne? Já toto jednou už řešil,taky to vypadalo na regulátor a dělala to dioda..
když říkám tak to jo tak tím opravdu myslím že jo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wr450 kurvi zarovky
Vana666>když říkám tak to jo tak tím opravdu myslím že jo
o.k.
Mám na tebe dotaz- jezdíš kola s hroty i 19",nebo jen 18"?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wr450 kurvi zarovky
krosovou motorku nemám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wr450 kurvi zarovky
Vana666>prackarr> jen 18/21
krosovou motorku nemám
Já koupil 19" hrotovou gumu a nevím,na kolik ji nafoukat,tak jsem se chctěl optat...
1 reakcí na tento příspěvek wr450 kurvi zarovky
Prý aby se ty hroty neohýbaly. Co teda myslíš? Podle mě blbost. Já dával do 18" 1,1atm.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wr450 kurvi zarovky
a na ohýbání hrotu nemůže mít tlak v gumě nejmenší vliv - teda aspoň u těch trelleborgů co mám jsou hroty ve špuntech a jsou tak pevné že je tlak v žádném případě neovlivní
jsou to tvrdokovové válečky (vypadají jak konec svařovací elektrody) zasazené do pouzdra asi z hliníku a to celé drží absolutně pevně ve špuntu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wr450 kurvi zarovky
Vana666>prackarr> já nikdy nefoukal přes 0,9
a na ohýbání hrotu nemůže mít tlak v gumě nejmenší vliv - teda aspoň u těch trelleborgů co mám jsou hroty ve špuntech a jsou tak pevné že je tlak v žádném případě neovlivní
jsou to tvrdokovové válečky (vypadají jak konec svařovací elektrody) zasazené do pouzdra asi z hliníku a to celé drží absolutně pevně ve špuntu
Vidím to stejně. Mám ty samé gumy.
1 reakcí na tento příspěvek wr450 kurvi zarovky
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) wr450 kurvi zarovky
MilanR1> doporucuji si zopakovat stredoskolsky program fyziky, treba tu cast kde je mj vysvetleno co je to elektricky proud, naboj, napeti a odpor. A spojitost mezi nima
Aby bylo jasno ostatnim - WRko ma 2 nezavisle proudove obvody, jeden stejnosmerny a jeden stridavy. Jeden nabiji baterku, druhy krmi svetla. Oba jsou nezavisle regulovany, byt v jedne krabicce, a ten prvni (nabijeci stenosm.) je v te krabicce navic usmernen, jelikoz z magneta z principu jde vzdy stridavy proud