paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Trable s dobijenim
3.11.2009 v 21:01
Koupil jsem motorku CBR600f 1997.Kratce po koupi odesla baterka(zadny stres,stat se to muze) PO par mesicich klekla druha a to morbidne. Nafoukla se jak ropucha! Prisla rada -Regulator dobijeni-.Tu radu jsem pustil k vode kdyz to na novou baterku dal jezdilo a vse fungovalo,ale hups.Odeslo dobijeni!Vymenil jsem Regulator (z bouracky) baterka je ok. Dobijeni je od 900ot az na omezovac 14,42-5 ale PREHRIVA SE MI REGULATOR. (ikdyz to jde,je problem na nem udrzet ruku.)Jezdim ted bez plastu a litam,ale neni to oprava.Jedna teorie je Prostreleny usmernovac na alternatoru a propousteni stridaveho proudu do regulatoru.( to znamena , ze ani tenhle regurator nebude dlouho regulovat. Poradte nekdo!
slunicko.cb500@seznam.cz diky


1 reakcí na tento příspěvek Trable s dobijenim

3.11.2009 v 21:17 | Nahoru | #1
Jakej je tam altík? U většiny motorek je třífázovej bez buzení takže žádnej usměrnovač tam neni-ten je v tom regulátoru.Spíš budeš mít někde nějakej velkej odběr resp.zkrat.

Trable s dobijenim

3.11.2009 v 21:17 | Nahoru | #2
No, regulator je docela choulostiva soucastka a hlavne u Hond docela odchazi (ale tu a tam i u jinych znacek). Nekteri kutilove na nej davali ruzny nafuky nebo chladice, videl jsem dokonce fotku, kde majitel pouzil vetracek z pc na 12V

Trable s dobijenim

3.11.2009 v 21:31 | Nahoru | #3
Ze na nem neudrzis ruku si myslim ,ze je normos...,tedy pokud je v provozu.....ja jsem do kapoty vyriznul diru,protoze ,kdyz tam dam tasky,tak je to v riti.....promer altik a pokud je ok,tak pak regler.....ale ten podle hodnot ,co jsi psal maka....,takze velky odber,nebo to nekde slusuje,jak je psano vyse....,ja uz jsem menil 2x....na tohle je honda chabrus.....

3 reakcí na tento příspěvek Trable s dobijenim

3.11.2009 v 21:33 | Nahoru | #4
až příjde Bubrak, ten bude vědět co s tím je

1 reakcí na tento příspěvek Trable s dobijenim

3.11.2009 v 21:36 | Nahoru | #5
To že je regulátor horkej mi nepřijde OK mě se zapnutym vyhřívánim ,nabíjenim navigace,samozřejmě světla je pořád vlažnej-ale pravda že je furt na luftu.Co takhle tam dát regulátor z nějakýho cestáku kterej je dimenzovanej na větší odběr?

Trable s dobijenim

3.11.2009 v 21:40 | Nahoru | #6
To musí být nějaká provokace od Bubraka

(reakce na) Trable s dobijenim

3.11.2009 v 21:43 | Nahoru | #7
GRASSEL> jj, Bubra je na Hujdy machr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trable s dobijenim

3.11.2009 v 22:05 | Nahoru | #8
TOLI.> No podle myho zalezi kolik tam do nej cpe altik.....od toho tam jsou zebra,aby se chladil...,kdyby byl jen vlaznej,tak ho staci umistit na podsedlovej ram...a ten to teplo roznese...prvni Blackbirdy mely regler bez zeber a casteji odchazeli...,novy modely uz maji zebrovany,aby se stihaly chladit...od Ignitechu maji taky zebrovani a jeste upozornuji,ze je lepsi ho umistit nekam "na vzduch" ,nebo "do pruvanu".....me osobne to prestalo dobijet diky tomu,ze jsem mel prechodak na steckeru z altiku a ten se potom upalil....celkove mam draty od altiku uz jen cca 15-20 cm dlouhy,protoze se vzdy vyhraly a musel jsem je zkracovat.....,takze seru na steckery.....po nastaveni kabelu z alt. jsem to k sobe "zradloval",propajel a zatavil do smrstovacky a adios prechodovy odpore....Kazdej stecker muze byt zdroj problemu!

(reakce na) Trable s dobijenim

3.11.2009 v 22:18 | Nahoru | #9
Bornys> Je to naopak ,nejdřív musí bejt spotřeba a pak až je dávkování,Takže altík nic necpe altík dává pouze tolik kolik potřebujou spotřebiče.Když bude zkrat začne dávat altík víc a to už nemusí přežít regulátor(mj.tak odešel regulátor mě,prostě tam byl zkrat).Když se dá výkonější(resp.líp dimenzovanej)regulátor tak by to mělo vydržet-za předpokladu že neni chyba někde v elektrice(velkej odběr).

(reakce na) Trable s dobijenim

3.11.2009 v 23:14 | Nahoru | #10

GRASSEL>až příjde Bubrak, ten bude vědět co s tím je



Covece na tohle sem kratkej, tohle netusim. Ale diky za odkaz.

Trable s dobijenim

4.11.2009 v 09:52 | Nahoru | #11
Společnost VAPE Kroměříž, výrobce regulátorů uvádí max. provozní teplotu regulátoru + 95 C, to znamená že pokud na něm neudržíš ruku, je to naprosto normální.

Trable s dobijenim

4.11.2009 v 10:21 | Nahoru | #12
To že topí je normální jev. Bohužel to trochu poddimenzovali proto tak odchází. Jinak při volnoběhu ti nemůže dávat 14.5V. Mám volnoběh cca 1.100rpm a při vypnutí veškerých světel to dává cca 13V s nárustem otáček přibývá i napětí až do maxima cca 14.6V který má altík kolem 5.000rpm dál už víc nedává. O tomto je všeobecně známo že ty regulátory nevydrží proto mám na palubce udělanej digi volmetr. Mě odchází pomalu taky ale ještě na něj jezdím v záloze už mám nachystanej novější z posledního modelu stříkaček který má větší chladící plochu i žebrování.
Jsou dva zbůsoby jak odchází. První (můj případ) během jízdy se úplně odpojí a přestane dobíjet moto jede pouze na AKU, zpočátku stačí vypnout a zapnout zapalovaní a regulátor znovu naskočí. Tyto intervaly se stupňují až nenaskočí vůbec. Druhý případ (horší) regulátor propustí sice usměrněný ale velký napětí kolem 18-20V, potom je tím pádem na řadě AKU která to nevydrží (nafoukne se, prasknou články). Pokud to dělá nahodile tak bez kontroly napětí během jízdy nic nenajdeš dokud neodejde úplně.

1 reakcí na tento příspěvek Trable s dobijenim

4.11.2009 v 11:02 | Nahoru | #13
Další věc je že když už takhle přebíjí tak si může kromě baterky sebou vzít i elektroniku.

(reakce na) Trable s dobijenim

4.11.2009 v 11:09 | Nahoru | #14

TOLI.>Další věc je že když už takhle přebíjí tak si může kromě baterky sebou vzít i elektroniku.



Dalsi vec je, ze vypali alternator.

1 reakcí na tento příspěvek Trable s dobijenim

4.11.2009 v 11:40 | Nahoru | #15
Altík si myslím ,že je to poslední co odejde..Mě regulátor i atlernátor vydžel zkrat drátu od alternátoru..Dráty se mi dostali mezi rám a hranu nádrže, pak už jen fire..Dráty jsem popájel zaizoloval a zatím to po 2000km funguje pořát bez problémů..U Horneta mi na konci sezóny reglér odešel (vydržel 5let 36tis.km), ale mám tucha ,že to bylo tím, že jsem jezdil poslední dva roky na polomrtvou baterku..Někde jsem četl ,že reglér muže odpálit právě i špatná baterie..

(reakce na) Trable s dobijenim

4.11.2009 v 11:53 | Nahoru | #16

..Roko..>Altík si myslím ,že je to poslední co odejde..Mě regulátor i atlernátor vydžel zkrat drátu od alternátoru..Dráty se mi dostali mezi rám a hranu nádrže, pak už jen fire..Dráty jsem popájel zaizoloval a zatím to po 2000km funguje pořát bez problémů..U Horneta mi na konci sezóny reglér odešel (vydržel 5let 36tis.km), ale mám tucha ,že to bylo tím, že jsem jezdil poslední dva roky na polomrtvou baterku..Někde jsem četl ,že reglér muže odpálit právě i špatná baterie..



No brachovi odesel jako prvni. Mel stesti, ze az po navratu z Italie.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trable s dobijenim

4.11.2009 v 12:36 | Nahoru | #17
Věřím že tento pán si i s tímto dovede poradit.Skus ho kontaktovat.Já s ním mám ty nejlepší
zkušenosti.
www.motoinzerce.cz/prislusenstvi/dily-elektro/328277-previnuti-zapalovani-alternatoru.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trable s dobijenim

4.11.2009 v 13:56 | Nahoru | #18

MAJK3>Věřím že tento pán si i s tímto dovede poradit.Skus ho kontaktovat.Já s ním mám ty nejlepší
zkušenosti.
www.motoinzerce.cz/prislusenstvi/dily-elektro/328277-previnuti-zapalovani-alternatoru.html



Covece kolem Pardubic sou sikovny lidi, o jednom sem vedel nekde kousek od Prelouce. Akorat uz nemam kontakt.

(reakce na) Trable s dobijenim

4.11.2009 v 18:25 | Nahoru | #19
Velice vam vsem dekuji. Urcite me potesily spravy o teplotach. Uchladit ho je to nejlevnejsi. Vypada to ,ze to bude asi jedine co zatim udelam. Doufam , ze to bude stacit. Jinac dodam , ze Na regulatoru jeste zadne zebra nemam a chladi ho jen zadni strana pridelana k podsedlu.Pak dodam , ze sem to testoval na stojanku (coz muze hodne znamenat),ale ne vzdy tam byly svetla a jine spotrebice. A nakonec. Kdyz mi odesel prvni regulator(baterka prezila) ,tak to nad 3000ot "jelo",ale nesmel jsem jit pod. Pak se muselo cekat a tlacit.taky pekne topila do riti baterka , kdyz uz jsem ji zase moc hnal. To jen dodavam a jeste jednou vam dekuju.Nechtel jsem menit vsechno postupne a utracet aby to nakonec byla pipkovina.

Trable s dobijenim

15.11.2009 v 19:00 | Nahoru | #20
Pánové, koukám, že tady je to samej odporník který neví co mele!

U těhle motorek je regulátor "ZKRATOVÝ" a z toho plyne jeho funkce že to co leze z altíku jednoduše zkratuje tak aby za regulátorem bylo cca 14,5V to znamená čím vyšší otáčky, tím víc zkratuje a tím pádem i hřeje, !! čím míň zapnutých spotřebičů !!, tím víc musí regler vyzkratovat a tím se i víc zahřeje. Proto rozhodně na těhle motorkách vždy svítit!

Pokud vznikne jakýkoli zkrat za regulátorem(i před regulátorem), regulátor to v žádném případě neohrozí natož aby ho to zničilo(ještě záleží na konstrukci ale většina diod co tam jsou předimenzované trvalým zkratem za reglerem by mohlo maximálně dojít k přehřádí 3diod pokud by se ovšem do té doby neusmažily dráty ). Jediný co je v ohrožení jsou kabely a hlavně spoje-konektory.

Pokud zkratujete vinutí alternátoru, alternátoru se nic nestane, je na to stavěný - trvale to ale na vysoké otáčky taky nevydrží. Každopádně to vydrží docela dlouho než se usmaží.

Pracovní teplota regulátorů může jít až ke 100°C, pokud má něco už 60-65°C tak už na tom většinou ruku neudržíte - spálíte se.

Naposledy editováno 15.11.2009 19:07:39

Trable s dobijenim

15.11.2009 v 19:23 | Nahoru | #21
u Přelouče je DOLAMOTO (Štěpánov), mám s nimi velmi dobré zkušenosti

Naposledy editováno 15.11.2009 19:25:53

(reakce na) Trable s dobijenim

15.11.2009 v 19:47 | Nahoru | #22

GRASSEL>až příjde Bubrak, ten bude vědět co s tím je



až přijde A.F.I. tak Tě zase porazí v motokáře?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zapalovací cívky Honda CBR 600F gogo25 3 24.5.2024 v 22:53 Milda69
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F Novasek21 3 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 23 8.5.2024 v 21:14 juri23
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.


TOPlist