globalmoto_kveten





Téma: Jak projet tuto křitovatku
 
20.10.2009 v 17:53
Denodenně jezdím přes tuhle křižovatku. Jedu po silnici, která vede z levého dolního rohu obrázku a na hlavní silnici odbočuji vlevo.

Otázka zní: jak mám uskutečnit manévr odbočení vlevo? Zjistila jsem totiž, že pro tento případ používají řidiči různý najížděcí pruh - jedni jedou připojovacím pruhem doprava a pak to zlomí vlevo, druzí jedou připojovacím pruhem doleva a plynule pokračují vlevo. Nevím, jestli to popisuju pochopitelně.
Značka z mého směru značí pouze hlavní silnici a dvě sbíhající se vedlejší. Nikde není žádná značka, která by upravovala přikázaný směr nebo tak něco. Oba "přivaděče" jsou široké jako normální silnice, dva náklaďáky se vejdou.
Způsob první i druhý používají různě kamiony, autobusy, traktory i osobáky.
A já v tom mám hokej - zrovna včera se mi stalo, že jsem najížděla tak jak mi to přijde logické - tedy připojovacím pruhem vlevo a kamion co jel přede mnou, zvolil druhou variantu a byla z toho složitá dopravní situace .

Takže - kdo z nás jel správně?

Naposledy editováno 20.10.2009 18:07:52

1 reakcí na tento příspěvek Jak projet tuto křitovatku

20.10.2009 v 18:14 | Nahoru | #1
Podobnou mám kousek od báráku..jednoduše, jedes, kdyz někdo pojede tou silnicí z prava dole, tak mu dáš přednost jako protijedoucímu a pak už máš klasickou křizovatku. Pokud pojedes z prava dole ty tak davas prednost protijedoucím (na te hlavní) pak prednost z prava, pak zas protijedoucí a pak bych si to uz fičel..tak takle bych to řešil,ale neručím, že je to správně:)

Naposledy editováno 20.10.2009 18:15:02

Jak projet tuto křitovatku

20.10.2009 v 18:17 | Nahoru | #2
Odboc na te krizovatce VPRAVO...je to bezpecnejsi,jed rovne x kilometru nez bude nekde krizovatka ktere rozumis,tam se otoc a pak uz normalne pokracuj v jizde tam kam si chtela puvodne jet... mimochodem,jakou mas barvu vlasu?

(reakce na) Jak projet tuto křitovatku

20.10.2009 v 18:22 | Nahoru | #3
Rico> já docela chápu, komu mám dát přednost Jen nechápu, proč všichni neprojíždějí křižovatku stejně, ale volí dva způsoby. A mně zajímá, proč někteří řidiči volí ten "nesprávný" způsob (protože jeden je nesprávný určitě), když to jsou třeba řidiči z povolání... Co je vede k tomu, aby z docela jasné křižovatky dělali nejasnou a motali se tam jak vítr v bedně.
O nic jiného mi nejde

Naposledy editováno 20.10.2009 18:23:54

Jak projet tuto křitovatku

20.10.2009 v 18:32 | Nahoru | #4
kamion nevidi sikmo za sebe vpavo... vpravo teda

Naposledy editováno 20.10.2009 18:33:17

Jak projet tuto křitovatku

20.10.2009 v 19:14 | Nahoru | #5
no je to jasny, osobak i nakladak primo vlevo, jen nakladak tam bez spolujezdce nema sanci nakouknout a tak musi jet vpravo a pak vlevo

Jak projet tuto křitovatku

20.10.2009 v 19:27 | Nahoru | #6
at cumim jak cumim tak nevim co je na ní divnýho

Jak projet tuto křitovatku

20.10.2009 v 19:27 | Nahoru | #7
můžeš použít obě varianty, jsou správné
náklaďák bude volit tu v pravo, jak již kluci psali, bo z uhlu tam nevidí, proto se vždy snaží najet kolmo ke křižovatce
jinak v najížděcích pruzích bude platit přednost z prava, není li upraveno jinak

Jak projet tuto křitovatku

20.10.2009 v 19:37 | Nahoru | #8
Uměle vytvořená ypsilon-křižovatka, to mohl navrhnout jedině nějakej imbecil, co nikdy nejel v autě..jinak správnej postup při odbočování vlevo je použít z tvýho pohledu levý rameno, s tím, že dáš přednost dvakrát - poprvé "protijedoucímu" přijíždějícímu (z tvýho pohledu) po pravým rameni - tedy ten, co sjíždí z hlavní doleva, a podruhý už na hranici s hlavní silnicí, s tím, že musíš vytočit hlavu naprosto nesmyslným způsobem doprava, abys zkontrolovala situaci na hlavní - v tom je právě ta debilita..být to klasický "téčko", tak na zkontrolování obou směrů bude stačit mnohem menší úhel otočení hlavy & kratší čas, tím pádem rychlejší reakce na změny situace mezi levou a pravou stranou..nemám "ypsilonky" rád a většinou si u "hranice" pomůžu nájezdem trochu na kolmo..

edit: poznámka s kamionem je k věci..

Naposledy editováno 20.10.2009 19:41:24

Jak projet tuto křitovatku

20.10.2009 v 20:46 | Nahoru | #9
poznamka s kamionem neni k veci protoze obe varianty jsou spravne, muzes pouzit ktera ti bude lip vyhovovat, jsou to vlastne dve krizovatky vedle sebe

edit: tedy pokud tam nejsou nejake znacky o prikazanem smeru, coz nepises

Naposledy editováno 20.10.2009 20:47:59

1 reakcí na tento příspěvek Jak projet tuto křitovatku

20.10.2009 v 22:37 | Nahoru | #10
vzhledem k příspěvku z 18:22 je k věci
...a běž do prd.le

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak projet tuto křitovatku

20.10.2009 v 23:31 | Nahoru | #11
joone> a co tam vidis co objasnuje prikazany smer ? nechapu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak projet tuto křitovatku

21.10.2009 v 01:51 | Nahoru | #12
Creck> sedni do kamionu a hned to zjistíš viz příspěvěk 18:32 a 19:14

(reakce na) Jak projet tuto křitovatku

21.10.2009 v 11:10 | Nahoru | #13
araj01> trosku jsi to nepochopil, ja psal ze obe varianty jsou mozne a z hlediska vyhlasky spravne, tudiz muzes jet jak chces, jsou to dve krizovatky vedle sebe,
jezdil jsem s kamionem skoro 10 let

Jak projet tuto křitovatku

21.10.2009 v 11:16 | Nahoru | #14
když máš to enduro, tak si to můžeš přece trochu užít, ne?

jinak já bych to střihnul tím připojovacím pruhem čili doprava a pak doleva na hlavní. nemusíš tak nikomu dávat přednost v tom motanci a ohlídáš si přednost jen na hlavní...asi

[img]

Jak projet tuto křitovatku

21.10.2009 v 11:16 | Nahoru | #15
no ja bych se rozjel jak pica a vlitl tam bez kouknuti 90 kmh.. a plynule se zaradil

1 reakcí na tento příspěvek Jak projet tuto křitovatku

21.10.2009 v 11:20 | Nahoru | #16
nebo takhle
[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak projet tuto křitovatku

21.10.2009 v 11:20 | Nahoru | #17
Cuba_ZX7R> jen jestli ono to neni "ve vsi"
pak bys mohl maximálně 50km/h!

(reakce na) Jak projet tuto křitovatku

21.10.2009 v 11:21 | Nahoru | #18

karf>Cuba_ZX7R> jen jestli ono to neni "ve vsi"
pak bys mohl maximálně 50km/h!



vsak jo...50 kmh je v obci, nebo meste... ale ve vsi se dycky jezdilo vic

1 reakcí na tento příspěvek Jak projet tuto křitovatku

21.10.2009 v 15:56 | Nahoru | #19
Takže oba způsoby jsou správně... děkuji za vysvětlení
Jenom mi přijde divné, že když teda kamion použije to pravé rameno k odbočení doleva a po hlavní zprava pojede někdo, kdo chce odbočit doleva na tu vedlejší, tak mu prakticky bude stát kamion v "protisměru" a auto bude muset odbočit druhým ramenem, což mi přijde trochu (dost) zvláštní....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak projet tuto křitovatku

22.10.2009 v 07:28 | Nahoru | #20

Klasika>Takže oba způsoby jsou správně... děkuji za vysvětlení
Jenom mi přijde divné, že když teda kamion použije to pravé rameno k odbočení doleva a po hlavní zprava pojede někdo, kdo chce odbočit doleva na tu vedlejší, tak mu prakticky bude stát kamion v "protisměru" a auto bude muset odbočit druhým ramenem, což mi přijde trochu (dost) zvláštní....


Ale ten kamion prece nebude stat v protismeru,obe dve ty pripojovaci ramena jsou s obousmernym provozem,coz uz ti tady kolegove taky napsali,i kdyz mozna ne primo,presto samozrejme logicky pochopitelne(viz.tvoje volba pro leve pripojovaci rameno,kdy musis dat prednost zprava vozidlum,ktere prave sjeli z hlavni silnice)...jen pri vyjezdu z jednosmerky prece najizdis primo na stranu,kam se chystas odbocit,a to neni tenhle pripad

Aby bylo uplne jasno,tak na obrazku vsechny moznosti prujezdu touhle krizovatkou.Nejsem vozralej nebo zhulenej,jak by se podle tech cart mohlo zdat...jen provizorni reseni v praci
[img]

(reakce na) Jak projet tuto křitovatku

22.10.2009 v 21:12 | Nahoru | #21
Jasně,že takhle,-vždy je to o bezpečným výhledu-a nejedná se jen o kamion,s dodávkou to řeším taky tak abych viděl vpravo a pak odbočím doleva.Tzn. tvá varianta-pravá,levá a davaj.

Jak projet tuto křitovatku

22.10.2009 v 21:22 | Nahoru | #22
Stejnou křižovatku mám kousek od baráku a je pěkně na

Taky to bere každej jak mu to sedí a je to zbytečně nepřehledný, beru to teda levym ramenem, ale je potřeba se hodně vytáčet a vůbec..

..prostě je to řešení na howno
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist