budu montovat koncovky Leo Vince na Yamahu FZ6. Jednou částí svodu mám možnost se elegentně zbavit katalyzátoru. Otázka zní, jestli je do moudrý tah..? Zajímaly by mě věcné argumenty pro vyndání a pro zachování katalyzátoru. Předpokládám, že po demontáži to možná trochu líp pojede, ale zase to bude mít větší emise (jasně, na ty tu sere pes a nikdo je neměří).
Koncovky jsou homologovaný přímo na můj typ motorky, nevíte, jestlí platí homologace i při vyndání toho katu? (STK a pod...)
Díky!
PS:na fóru jsem už hledal, nic moc...
jinak ten katalyzátor je stejně na motorce po 20 000 v prdeli.a pak neplní to co má,takže se toho neboj,pokud to není řízený,eletrika bude Ok..
ale furt si myslím,že jestli ta motorka má už něco najeto.tak ten kat tam je,jako že tam není uplně výpal,, mužeš i vykuchat......zaleží na tobě
1 reakcí na tento příspěvek Laděný výfuk bez katalyzátoru
Doporučil mi tam katalyzátor nechat, protože bez něj bych musel:
- nechat poladit na brzdě (výrazněji ochuzená směs než po pouhé montáži jenom koncovek)
- ztráta homologace (hlavně problémy v Rakousku)
Co jsem četl všude možně, po instalaci koncovek není třeba ladit mapy, směs atd., nicméně si myslím, že vzít to někam na brzdu, byť jenom informativně, nebude od věci...
Navíc ta trubka místo katu mi zbyde, takže kdo ví, kdy na ni přijde řada
E: Ještě si tak řikam, že sací a výfukový systém spolu zas tak spojený nejsou, takže ochuzujou otevřený laufy skutečně směs?
Naposledy editováno 24.09.2009 13:58:22
Vždycky je leší dát propustnější vzduchový filtr + laďáky než jen jedno z toho.Na prodejce se vyser a vyzkoušej to a pak uvdíš,že bez katu je to lepší
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laděný výfuk bez katalyzátoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laděný výfuk bez katalyzátoru
Ale zázraky od toho zase nečekej
Jinak s tou teorií jestli bez, nebo s bych si nebyl tak jistej, ono sice tam ten kat je jakási překážka plynům, na druhou stranu ale v nízkejch otáčkách tam nějakej ten zpětnej tlak nutnej je. Abys pak nezjistil, že bez katu a s otevřenym vejfukem budeš jezdit o 10% líp, ale jen za předpokladu vysokejch toček, zato v nízkejch se to bude dusit a dělat voloviny..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laděný výfuk bez katalyzátoru
dabel.v.kravate>Mládě.Fidži> Myslim, že když to neseřídí, motorka pojede buď stejně nebo trošku hůř. Ale jestli dává ještě laděný vejfuky pravděpodobně to stejně bude muset absolvovat, aby se ty peníze co do nich dal nějak zúročily, takže pryč s tím Stejně neni pořád úplně jistý, co je pro atmosféru škodlivější, jestli to co by z motoru lezlo bez katalyzátoru nebo to co z něj leze s ním.
Ale zázraky od toho zase nečekej
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laděný výfuk bez katalyzátoru
Mládě.Fidži>Já sem kat vyhodil a i s laďákem sem nic seřizovat nemusel. Výkonový nárůst k KNfiltrem byly 4koníky.(Pro rejpaly, bylo to na brzdě)
4 koně tam bejt můžou, o tom žádná, ale spíš než 4 koně by mě zajímal průběh kdy jsou a jak se to projevilo na krouťáku.
Aneb koně prodávají motorky, krouťák vyhrává závody..
edit, protože mít +4hp někde u 10-12tis otáček by mě bylo celkem ukradenejch
Naposledy editováno 24.09.2009 16:47:23
CharlitoCZ>4 koně tam bejt můžou, o tom žádná, ale spíš než 4 koně by mě zajímal průběh kdy jsou a jak se to projevilo na krouťáku.
Aneb koně prodávají motorky, krouťák vyhrává závody..
edit, protože mít +4hp někde u 10-12tis otáček by mě bylo celkem ukradenejch
P.S.: Trochu si zkomolil to přísloví: Koně vyhrávají závody... nebo mi chceš říct, že Bandit 1200(100Nm) jede stejně jak ku příkladu RSV(105Nm)?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laděný výfuk bez katalyzátoru
Mládě.Fidži>Já sem kat vyhodil a i s laďákem sem nic seřizovat nemusel. Výkonový nárůst k KNfiltrem byly 4koníky.(Pro rejpaly, bylo to na brzdě)
Kdyby jsi to nechal seřídit, byly by to místo 4 kW třeba 8 nebo víc. Já jsem to krásně viděl když jsem měl ještě cebro. Nejdřív jsem koupil větší trysku, KNko a laďák. Dal jsem to všechno tam a motorka opravdu trochu líp jela ve vyšších, ale zato okolo 5000-7000 byla totálně chcíplá, ještě chcíplejší než v sérii. Dal jsem to seřídit a najednou jela suprově v celym spektru otáčkoměru a sériovou 04 jsem rozcupoval jak nic.
Pak jsem si nechal dát pryč kata. Ve vysokých moto jela +/- stejně, ale zase hůř šla do otáček. Ne o moc, ale znát to celkem bylo. Sice to bude znít divně, ale od tý doby co jsem dal pryč kata jela líp s dB Killerem. Možná, že kdyby se to znovu seřídilo, jelo by to líp než s katem, ale já už se na to vykašlal a prodal jí.
Nemám to podložený měřením z brzdy, jsou to jen subektivní pocity, údaje z tachometru a srovnání se sériovym cebrem.
dabel.v.kravate>Kdyby jsi to nechal seřídit, byly by to místo 4 kW třeba 8 nebo víc. Já jsem to krásně viděl když jsem měl ještě cebro. Nejdřív jsem koupil větší trysku, KNko a laďák. Dal jsem to všechno tam a motorka opravdu trochu líp jela ve vyšších, ale zato okolo 5000-7000 byla totálně chcíplá, ještě chcíplejší než v sérii. Dal jsem to seřídit a najednou jela suprově v celym spektru otáčkoměru a sériovou 04 jsem rozcupoval jak nic.
Pak jsem si nechal dát pryč kata. Ve vysokých moto jela +/- stejně, ale zase hůř šla do otáček. Ne o moc, ale znát to celkem bylo. Sice to bude znít divně, ale od tý doby co jsem dal pryč kata jela líp s dB Killerem. Možná, že kdyby se to znovu seřídilo, jelo by to líp než s katem, ale já už se na to vykašlal a prodal jí.
Nemám to podložený měřením z brzdy, jsou to jen subektivní pocity, údaje z tachometru a srovnání se sériovym cebrem.
Byl jsem na STK, tam mi na moji otázku řekli, že kdyby tam kat nebyl, byl by to problém jakpro technickou, tak i eventuelně pro policajty na ulici (že prý chodí taky na školení, jak poznat katalyzátor) atd., takže STK říká kata nechat!
Pak jsem byl v servisu na oleji, k výfukům mi řekli, že Leo Vince jsou osvědčený a nic není třeba ladit, stačí namontovat. Navíc doporučil se do map a pod. nehrabat, že ta stříkačka si to pořeší sama, jak chce bohatou směs. Spíš mi doporučil (hlavně při vyndaným katu) použít KN filtr.
Takže...? Kdyby to nebylo tak pracný, tak bych to neřešil, zkusil jezdit s katem i bez, jenže tohle potřebuje rozebrat pomalu celej zadek...
Asi ho tam pro začátek necham, z jara dám KN a když bude chuť, dam kata pryč...
Jo jinak překvapilo mě, jak to s tím novým olejem jede jak z praku! Jak málo stačí...
E: ňáký hovno, vyhodim ho rovnou, jakýpa copa... Mluvil jsem s jedním maníkem, má stejný laufy na FZ6, kata vyhodil, má normální vzducháč a spokojenost.
Naposledy editováno 25.09.2009 11:59:10
1 reakcí na tento příspěvek Laděný výfuk bez katalyzátoru
1 reakcí na tento příspěvek Laděný výfuk bez katalyzátoru
Pravda, od katalyzátoru jsem čekal sofistikovanější forichtung, než jenom průhlednou mřížku ve svodu. Nicméně je venku. Na zkušební jízdu jsem pro jistotu rovnou vyndal homovložky..přátelé, je to docela brutus. Střílí to pomalu při každým zavření plynu, mám pocit, že někde mezi 7 a 9 tis. rpm je to horší, než se sérií, ale za to od 10.000 rpm je to raketa. Rozhodně tam ale dam vložky, pádž takhle mě z toho bolí hlava ještě hodinu po příjezdu.
E: S vložkama je to paráda, od 80km/h dělá stejně kravál vzduch kolem helmy a v nižších rychlostech, po městě, si to úžívam. Spotřebu jsem neměřil, možná krapet větší. Uvidím, co s tím udělá K&N filtr...
E: Spotřeba při velmi svižném cestovním tempu 5,2l/100km, měřeno na cca 300 km vyjížďce.
Naposledy editováno 28.09.2009 19:52:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laděný výfuk bez katalyzátoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laděný výfuk bez katalyzátoru
dabel.v.kravate>kasmar> A víš, proč Ti to střílí do vejfuku? Protože nemáš seřízenou směs. Mazej na brzdu, pojede to ještě mnohem líp.
Na brzdě seřizují směs? To slyším poprvé. Musel by koupit PCIII a to není nejlevnější záležitost...Naposledy editováno 29.09.2009 23:07:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Laděný výfuk bez katalyzátoru
Mládě.Fidži>Na brzdě seřizují směs? To slyším poprvé. Musel by koupit PCIII a to není nejlevnější záležitost...
A jak jinak by jsi to chtěl štelovat? Postavíš moto na brzdu, naložíš tomu určitý otáčky který budeš pořád držet a při tom kroutíš šroubem bohatosti směsi tak dlouho než najdeš bod ve kterym má moto podle brzdy největší sílu. Alespoň u cebra mi to tak dělali.
Jako dá se to seštelovat i bez brzdy tak aby to taknějak jelo a nestřílelo do vejfuku, ale když honíš koníky určitě bych to na tu brzdu dal. Zas tolik to nestojí a na výkonu je to dost znát i u takovýho prcka jako je CBR 125RRR, natož už šestky.
S PC je to ale samozřejmě zase o něčem úplně jinym protože to ti upravuje bohatost dynamicky podle otáček tudíž to s tím jede zase o kousek líp. Ale ta cena...
dabel.v.kravate>A jak jinak by jsi to chtěl štelovat? Postavíš moto na brzdu, naložíš tomu určitý otáčky který budeš pořád držet a při tom kroutíš šroubem bohatosti směsi tak dlouho než najdeš bod ve kterym má moto podle brzdy největší sílu. Alespoň u cebra mi to tak dělali.
Jako dá se to seštelovat i bez brzdy tak aby to taknějak jelo a nestřílelo do vejfuku, ale když honíš koníky určitě bych to na tu brzdu dal. Zas tolik to nestojí a na výkonu je to dost znát i u takovýho prcka jako je CBR 125RRR, natož už šestky.
S PC je to ale samozřejmě zase o něčem úplně jinym protože to ti upravuje bohatost dynamicky podle otáček tudíž to s tím jede zase o kousek líp. Ale ta cena...
hele bejt tebu nepoustim se do mudrovani o vecech o kterejch nic nevim...
varovani pro ostatni tak jak to je popsano ve vyse uvedenem prispevku to opravdu neni..
sroub bohatosti ma vliv vicemene na volnobeh(a castecne i ovlivnuje chovani cca do 1/4plynu) tzn kdekoliv nad, pri akceleraci apod je stelovani smesi sroubem bohatosti uplne mimo...
jo a ten sroub se nachazi na karburatoru, karburator lze dale ladit ruznejma tryskama,jehlama atd...
u motoru se vstrikovanim zadny jehly,trysky a srouby bohatosti nejsou a to kolik benzinu prijde do valce se upravuje pomoci elektroniky - power commanderem napriklad...
1 reakcí na tento příspěvek Laděný výfuk bez katalyzátoru
Jinak Assassine (například), když si u stříkačky bohatost směsi určuje elektronika, proč ses burcoval nad vyjádřením servisu, že "u stříkačky si bohatost směsi pořeší řídicí jednotka"?
Teď píšeš, že to dělá elektronika, např. PC. Jak to teda je s úpravou směsi u stříkačky, rád bych v tom měl jasno.
Dá se nějak upravit směs u sériový motorky bez PC? To se v kompu nějak napevno upraví mapa a nahraje do řídicí jednotky? Fakt nevím.
Díky!
Naposledy editováno 30.09.2009 16:43:30