paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Těsnění na levý kryt motoru
1.9.2009 v 16:44
No, řekněme, že nejsme v motoru ještě znalec... Z motorky mi pořád odkapává olej, jediný místo je logicky z prostoru primárního převodu a spojky (teprve to budu rozebírat). Chci se ale zeptat, kde a jaký těsnění mam sehnat/použít. Původní je pokud se nepletu papírový, ale nevim co je to za papír a předpokládam, že si to z něj musim vyříznout. Slyšel jsem taky o silikonových pastách, ale o těch nevim nic... Můžete mě trošku uvést do problematiky? Abych měl vše potřebný doma, až to odkrytuju a budu chtít dát dokupy...

Jde mi tedy o to, jesti použít papír a jakej, nebo jestli zkusit pastu.

Předem díky za vaše odpovědi

2 reakcí na tento příspěvek Těsnění na levý kryt motoru

1.9.2009 v 17:33 | Nahoru | #1
Silikon na motory-červená barva tim to namaž a je po srandě.

(reakce na) Těsnění na levý kryt motoru

1.9.2009 v 17:44 | Nahoru | #2

TOLI.>Silikon na motory-červená barva tim to namaž a je po srandě.


Takhle to dělají prasata

Pavouk106> Pro tato účely se vyrábí speciální těsnící papír - zajdi do nějaké prodejny, kde se prodávají gufera a těsnění. Je to takový tlustý zelený papír - myslím, že se dělá v tloušťce 0,2(0,3) ?, 0,5 a 1 mm. Na to těsnění bych použil 0,5. List 80 x 100 cm tě vyjde asi na 150 kč....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těsnění na levý kryt motoru

1.9.2009 v 17:44 | Nahoru | #3
Jo, použij jakýkoli tmel na těsnění motorových skříní. Lukopren, Hylomar, Würth...
Ale nemusí to téct jen z té dělící roviny. Olej rád prosakuje vpravo okolo spojkové tyčky, okolo hřídele řadicí a startovací páky, z náhonu na tachometr, přes kontrolní šroubek hladiny oleje v převodovce... Staré Jawy holt tečou.

2stroke: Je to prasácké, je to neoriginální, ale je to velice účinné

Naposledy editováno 01.09.2009 17:45:40

Těsnění na levý kryt motoru

1.9.2009 v 17:46 | Nahoru | #4
Určitě se dá koupit origo těsnění, ale ten silikon na motory bude určitě lepší. Zajdi do nejbližší mototechny a řekni jim že chceš lukopren na motory, menší balení stojí cca 100kč. Tím to napatlej, sešroubuj to do sebe a počkej cca 24h než to vytuhne, pak zbytek silikonu co vylezl ven a mužeš vyrazit.

(reakce na) Těsnění na levý kryt motoru

1.9.2009 v 17:59 | Nahoru | #5
1100Virago> Tak samozřejmě, že je to účinné - když jsem dával na GSX zpátky ten svařený deklík volnoběžky, použil jsem raději papírové těsnění a ještě jsem ho namazal z obou stran Hylomerem - co kdyby...

Těsnění na levý kryt motoru

1.9.2009 v 18:36 | Nahoru | #6
Právě kombinace papír + silinkon není moc to pravé. Přes papír uvnitř mi olej po celém obvodu víka prosakoval – po výměně jen za silikon už je to v pořádku .

Těsnění na levý kryt motoru

1.9.2009 v 20:29 | Nahoru | #7
zkontroluj ta mista, o kterych se zminuje 1100Virago. Na viko spojky (leve) je klingeritove tesneni a na pulky motoru pouzij tesnici tmel; ja mam modry silikonovy Loctite (pouziva ho Kasalicky), Jawa mi v podstate vubec netece...

Těsnění na levý kryt motoru

1.9.2009 v 20:37 | Nahoru | #8
ja budu resit tu samou situaci, mam opravovane leve viko a od toho svarece, ktery se mi ho pokousel svarit, trosku probrousenou hranu. pouziju na opraveni te hrany galumin a pak to trosku prebrousim na nejake rovine. ale pro jistotu pouziju ten cerveny tmel, pouzival jsem ho na vsechny motorky predtim (ceske) a nemelo to chybu. a nepatlej tam toho moc. tenkou vrstvu rozetrit, nasadit, jen lehce pritahnout, nechat zavadnout a pak dotahnout.

1 reakcí na tento příspěvek Těsnění na levý kryt motoru

1.9.2009 v 21:04 | Nahoru | #9
nevím co je prasáckýho na silikonu?u některých dodělaných karteru mýš zářer ve styčné ploše od rozebírání a tam si s papírem víš kde.já radím silikon.po zaschnutí to oškrábni nehtem ve spoji a nic nebude vidět.

Těsnění na levý kryt motoru

1.9.2009 v 21:13 | Nahoru | #10
taky nechapu, co je na tom prasackyho. Je to vlastne tesneni na miru a navic lepe tesnici nez papir (a poradi si s drsnejsim povrchem). V minulosti se to resilo Hermosalem...

Těsnění na levý kryt motoru

1.9.2009 v 21:24 | Nahoru | #11
Hermosal byla pěkná sračka dycky mi vod toho strašně dlouho smrděli ruce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těsnění na levý kryt motoru

1.9.2009 v 23:17 | Nahoru | #12
lewisss> Pokud je někdo takové prase, že poškodí styčné plochy, tak nic jiného ani nezbývá

Těsnění na levý kryt motoru

1.9.2009 v 23:19 | Nahoru | #13
Neobhajuju, že těsnící papír je to nejlepší co může být, to vůbec ne, jenom jsem autorovi přízpěvku radil, kde sehnat těsnící papír. Jak už si bude dále počínat, zaleží pouze na něm...

P.S. stejně si rýpnu - v továrně dávají taky všude těsnění, žádný silikon (resp. s vyjímkou spojovací plochy karterů - tam se dává polyuretanový hylomer a ten stejně aplikuje robot)

Naposledy editováno 02.09.2009 02:54:15

Těsnění na levý kryt motoru

2.9.2009 v 13:48 | Nahoru | #14
1100Virago: Okolo páky, náhonu na tachometr a kontrolního šroubu sice prosakuje, ale po omytí a dalším svezení mi zase odkapává a všechny tyhle místa jsou "suchý" (dělá se na nich lehounkej povlak, ale to je pro mě normální stav). U řetězu neni sice sucho, ale ani louže nebo kapky, podle mě to tam nechčije. Suchej je i šroub na vypuštění oleje.

Kape mi to od spodní hrany zadního blatníku a od krytu řetězu vzadu (stejká tam zřejmě z blatníku za jízdy...) takže to teď o víkendu odkrytuju a zkusim to pořádně prohlídnout.

Ale co jsem koukal na zavěšení zadní vidle, tak to je teď důkladně promazaný

Myslim, že to bude buď u šroubu vzadu na víku (s tim plastovym nesmyslem okolo) nebo prostě v zadní části až pod plechem.

Jinak díky za rady, asi tam máznu nějakou pastu, vypadá to, že s ní bude míň práce a asi to bude víc jistota.

Kromě toho - laufy vypadají na vnitřní straně od toho oleje a bordelu ze silnice krásně...

Těsnění na levý kryt motoru

2.9.2009 v 15:31 | Nahoru | #15
Takže k těsnění:
U náhonu tachometru je gufero (rozměr si dohledáš v katalogu dílů) – určitě ho vyměň. Někdo říká, že se tam gufera dokonce vlezou 2 za sebe je pak určitě lépe utěsněné.

Olej se do krytu řetězu dostává přes spojkovou tyčku. Je po třeba vyměnit těsnění na pravé straně motoru uvnitř „osy pastorku“. Musíš demontovat mechanismus automatického vypínání spojky a pak se k tomu dostaneš.

Další místo, kde rád olej u Jaw / ČZ teče je kolem nakopávačky – stačí vyměnit těsnící kroužek.

A poslední věc k přimazávání zadní vidle – ten plastovej nesmysl je velmi jednoduché, ale velmi účinné zařízení – převodovým olejem se přimazává čep zadní vidlice. Provoz zadní vidlice je tímto způsobem bezúdržbový a nemusíš nic řešit (kromě sem tam nějaké kapky oleje). Pokud chceš, tak ho můžeš zdemontovat, ale pokud si chceš zachovat nezarezlou zadní vidlici, tak budeš muset cca každých 500 km čep ručně mazat maznicí.

(reakce na) Těsnění na levý kryt motoru

2.9.2009 v 15:32 | Nahoru | #16

2stroke>lewisss> Pokud je někdo takové prase, že poškodí styčné plochy, tak nic jiného ani nezbývá

Jo kamaráde prasat je hodně.ale někdy a někde to jinak nejde než použít menšího násilí.kdybys měl při každé demontáži vyrábět nový papír a pořád se stím jeb... to by mě šlehlo.omylem ho trhneš a kde zas schánět papír atd.tady tuba vystačí na rok a máš to přoi ruce.proč to dělat složitě.........

Těsnění na levý kryt motoru

2.9.2009 v 15:48 | Nahoru | #17
jawu můžete utěsnovat horem dolem ale stejně nekde kápne.k těmto strojům to prostě patří.a nejsou to jenom Jawy ale i nové mašiny.kdyby náhodou zas někdo remcal že mam něco proti Jawám.

1 reakcí na tento příspěvek Těsnění na levý kryt motoru

2.9.2009 v 17:52 | Nahoru | #18
lewisss: Že z toho občas někde ukápne, to bych bral, ale mě po 100 km vychčije víc než decka oleje...

jirin.sv: když už budu mít kryt dole, tak ty těsnění nejspíš taky vyměnim, dík za tip

(reakce na) Těsnění na levý kryt motoru

2.9.2009 v 20:48 | Nahoru | #19

Pavouk106>lewisss: Že z toho občas někde ukápne, to bych bral, ale mě po 100 km vychčije víc než decka oleje...

jirin.sv: když už budu mít kryt dole, tak ty těsnění nejspíš taky vyměnim, dík za tip



No jo no holt je trochu ubryndaná.já tím chtěl jen říct že stejně ti to někde poteče at chceš nebo né a můžeš tam měnit lecos.jo a bacha na to těsnění na řadičce,může se stát že bude mos velké a pak se nevrací páky a stejně to netěsní.

Těsnění na levý kryt motoru

2.9.2009 v 20:49 | Nahoru | #20
Jo a pořádně zamázni i šrouby,tam to rádo chčije hodně.

Těsnění na levý kryt motoru

2.9.2009 v 23:13 | Nahoru | #21
dnes se jako náhradní díl prodávají i velmi dobrá těsnění která se dávají bez tmelu/ silikonu rovnou na očištěnou dosedací plochu.. mám s nimi dobré zkušenosti.

jinak červený silikon na motory je taky dobrý (třeba berner mám odzkoušen) ovšem nesmíš zapomenout, že ho nesmíš dávat málo ani moc, a po namontování utáhnout jen lehce, až po zaschnutí naplno...

Těsnění na levý kryt motoru

29.9.2009 v 10:59 | Nahoru | #22
Omlouváms e za vytahování tématu zpět nahoru, ale chtěl bych jen dodat, že mi to chčije znova a už vím kde. Bu'ď netěsní ten plastovej nesmysl na mazání vidlice nebo kloub sám. Jinak přetěsnil jsemt o balícim papírem a Hermosalem, to drží dobře (zatím )

Těsnění na levý kryt motoru

1.10.2009 v 01:21 | Nahoru | #23
hermosal vydrží jen krátce, kup origo těsnění - ne paírové, ale to černé, kvalitní, nový kroužek pod plastík, novou manžetku na řadící/startovací páku (dej pozor na montáž správným směrem) a musí být pokoj.

Těsnění na levý kryt motoru

5.12.2009 v 08:35 | Nahoru | #24
Zdarec draku!Potíže s těsností těchto motorů byly,jsou a budou.Jestli ti můžu radit,tak se prodává originální sada těsnění (blok motoru,pod hlavu,mezi karburátor a olejová "spojková" strana mototu).Já sám jsem ji použil protože jsem dělal kompletní GO.Stojí kolem 200Kč.Na slepení se dříve používal HERMETIK,já použil silikon na motory vydží až 500 st.C.Po kompetním odmastění natřeš obě strany,vložíš těsnení a je hotovo.Ještě bych ti poradil vyněnit původní šrouby na víku za imbusy-není to sice origo,ale účel to spní dokonale.

Naposledy editováno 07.12.2009 19:03:08

Těsnění na levý kryt motoru

9.6.2010 v 16:23 | Nahoru | #25
Kde bych sehnal papirové tesnení pod levé viko motoru cbr 600f rv.2004

Těsnění na levý kryt motoru

9.6.2010 v 22:54 | Nahoru | #26
www.honda.cz .-)

a nebo lukopren za cca Kč 100, balení 50g ti vytačí na celej motor
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... Mario853 5 7.10.2023 v 21:25 cmiral
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... vrbkys 11 7.9.2023 v 15:10 Jenik789
Typ motorky podle čísla rámu Jawa 250/559, Jawa 250/592, Jawa 350/360 Panelka Jirk_K 11 23.1.2023 v 06:37 cmiral
Měli všechny jawy 592 blinkry Jawa 250/592 Jirk_K 12 25.9.2022 v 07:45 udinar
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist