U motorek, co maj startér z venku a maj tedy na startéru lehce přístupnej šroub s přívodním drátem, jen zapnu zapálko a chytnu startovacím kabelem za ten šroub.
2 reakcí na tento příspěvek Startování přes auto
Startování kabely většinou jde, ale není to pravidlo! U motorky se mi taky stalo, že přes kabely sice chytla, ale ihned po odpojení kabelů zase chcípla a vše bylo jen špatnou baterií, byla prostě úplně v čoudu.
1 reakcí na tento příspěvek Startování přes auto
1. První (červený) kabel připojíme na kladný pól (+) vybité baterie.
2. Druhý konec červeného kabelu připojíme na kladný pól (+) nabité baterie.
3. Druhý (modrý) kabel připojíme na záporný pól (–) nabité baterie.
4. Druhý konec modrého kabelu připojíme na dobře ukostřené místo, například na blok motoru vozidla s vybitou baterií.
Nejvhodnější je kovový díl, připojený k bloku motoru. Kabel zásadně nepřipojujeme k zápornému pólu vybité baterie. Za nepříznivých okolností by totiž mohlo dojít k přeskočení jiskry a následně k výbuchu baterie.
Jak zapojit startovací kabely
Děláte to tak?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování přes auto
hansell>Trochu z jiného soudku, já zase před 14dny zkoušel startovat Passata s totálně vymlácenou baterkou startovacími kabely z Mazdy2 s nastartovaným motorem a ani jsem si neťuknul, ani to motorem passata neotočilo, je to normálně 2litr 4 vál ropák 96kW, žádnej obrovskej motor, ale zřejmě je tady potřeba vyššího startovacího proudu, než dávala Mazda 1.2l a ani když jsem to nechal chvíli na oživení, tak nic. Takže musela přijít na řadu nabíječka.
Problém je v přechodových odporech, nejen startovacich kabelů, ale i jejich kleští, vzájemných spojů a přichycení k baterkám. Ten přechodový odpor na přichycení kleští k baterce je největší problém.
Na nastartování velkýho motoru, zvlášť nafťáka, je potřeba až 400A, to je kurvaproud. Startovacími kabely, které se chluběj nápisem 400A, za ideálních podmínek protáhneš sotva 100A aby zbylo ještě nějaké napětí na startované straně.
sejrac>A jak je to se zapojenim?
1. První (červený) kabel připojíme na kladný pól (+) vybité baterie.
2. Druhý konec červeného kabelu připojíme na kladný pól (+) nabité baterie.
3. Druhý (modrý) kabel připojíme na záporný pól (–) nabité baterie.
4. Druhý konec modrého kabelu připojíme na dobře ukostřené místo, například na blok motoru vozidla s vybitou baterií.
Nejvhodnější je kovový díl, připojený k bloku motoru. Kabel zásadně nepřipojujeme k zápornému pólu vybité baterie. Za nepříznivých okolností by totiž mohlo dojít k přeskočení jiskry a následně k výbuchu baterie.
Jak zapojit startovací kabely
Děláte to tak?
běžný postup je, že červený a černý zapojíš na dobrou baterku a pak se divíš, proč ti na druhé straně ty svorky jiskří a nebo svařují
Deadman>Problém je v přechodových odporech, nejen startovacich kabelů, ale i jejich kleští, vzájemných spojů a přichycení k baterkám. Ten přechodový odpor na přichycení kleští k baterce je největší problém.
Na nastartování velkýho motoru, zvlášť nafťáka, je potřeba až 400A, to je kurvaproud. Startovacími kabely, které se chluběj nápisem 400A, za ideálních podmínek protáhneš sotva 100A aby zbylo ještě nějaké napětí na startované straně.
Jaká je léčba problému? Lepší(kvalitnější) startovací kabely, nebo prostě poučit osobu (nebudu jmenovast) , že když auto při vypnutém motoru a při otevření dveří divně pípá, tak je potřeba ještě vypnout světla, než odejde a zamkne? Nebo namontovat blbcuvzdornou pojistku, tzn. automatické vypínání světel...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování přes auto
Jinak souhlas s Deadmanem - zažil jsem několik různých typů 400A kabelů a byly mezi nimi co se proudového toku týče propastné rozdíly. Šmejdy z marketů nebrat!
1100Virago>hansell: Když máš totálně vymlácenou baterii, musíš s připojenými kabely pár minut (raději déle) počkat, až se aspoň trochu vzpamatuje. Jinak funguje spolu se startérem jako další zátěž a startéru vlastně krade proud, místo aby vypomáhala.
Jinak souhlas s Deadmanem - zažil jsem několik různých typů 400A kabelů a byly mezi nimi co se proudového toku týče propastné rozdíly. Šmejdy z marketů nebrat!
To je jasný, čekal jsem min. půl hodinky a pak to teprve šel zkoušet, holt asi špatný startovací kabely, měl jsem je půjčený na místě kde se to stalo, tak je teď nemůžu posoudit. Mno nic, už jsem si objednal automatický zhasínání světel
Já dopním, že klasickými startovacími kabely jenom z cizí baterky nenastartuješ, přes ty kleště těch 400A nikdy rozumně nedostaneš. Startovací kabely jsou dobrý, když tvoje baterka už nestačí, tak jako podpora co dodá ten rozdíl co chybí.
Na nastartování jenom z kabelů, to by sis musel udělat speciální z festovního svářecího kabelu, ne moc dlouhý, a na konce místo kleští oka na přišroubování dostatečnou plochou ke svorkám autobaterií. Ale to je poněkud nepraktické.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování přes auto
hansell>Trochu z jiného soudku, já zase před 14dny zkoušel startovat Passata s totálně vymlácenou baterkou startovacími kabely z Mazdy2 s nastartovaným motorem a ani jsem si neťuknul, ani to motorem passata neotočilo, je to normálně 2litr 4 vál ropák 96kW, žádnej obrovskej motor, ale zřejmě je tady potřeba vyššího startovacího proudu, než dávala Mazda 1.2l a ani když jsem to nechal chvíli na oživení, tak nic. Takže musela přijít na řadu nabíječka.
Startování kabely většinou jde, ale není to pravidlo! U motorky se mi taky stalo, že přes kabely sice chytla, ale ihned po odpojení kabelů zase chcípla a vše bylo jen špatnou baterií, byla prostě úplně v čoudu.
Že tys měl ty šmejdský startovací kabely co se dají koupit všude za dvetěpadesát
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování přes auto
Deadman>Problém je v přechodových odporech, nejen startovacich kabelů, ale i jejich kleští, vzájemných spojů a přichycení k baterkám. Ten přechodový odpor na přichycení kleští k baterce je největší problém.
Na nastartování velkýho motoru, zvlášť nafťáka, je potřeba až 400A, to je kurvaproud. Startovacími kabely, které se chluběj nápisem 400A, za ideálních podmínek protáhneš sotva 100A aby zbylo ještě nějaké napětí na startované straně.
Nevím jak ty,ale já dodávku startuji kabelama a je na nich napsáno 320A,těma 400A bys nastartoval i náklaďák.Já je nekoupil,protože jsou už neskladný a těžký.
jossé>Nevím jak ty,ale já dodávku startuji kabelama a je na nich napsáno 320A,těma 400A bys nastartoval i náklaďák.Já je nekoupil,protože jsou už neskladný a těžký.
No jestli to nebuide tím, že ty máš namysli kvalitní startkábly, kdežto Deadman má namysli ty šmejdský xindly o kterých se tu celou dobu bavíme