Myslel jsem že by to měly být pohodlné požírače kilometrů
úspora hmotnosti je blbost, krouťák v nízkých otáčkách taky a nízké třecí, setrvačné síly tzn. schopnost prudce reagovat na změnu zatížení u strojů který v životě neopustí silnici nebo polní cestu taky..
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsou velký cendura dvouválcový?
poky1>Ten kdo psal že Varan v terénu nejezdí se plete, vyblbnout se s tím dá dost, nového Vsmrka si tam ovšem představit neumím. 4V vysokootáčkový enduro by musel bejt fakt těžkej úlet, jinak moderní cestovní endura se vstřikama už nejsou to pravý ořechový, sice méně žere, ale motorka už nemá koule. Pro 2
Zajímavý, Varana si dokážeš představit, ale Stroma ne? Zajímavé teréní schopnosti jsou stejné a řekl bych, že je Strom díky váze lepší Zvláště poté co se vrátím z Rumunska z offroadu mě to příjde docela vtipnéPokud chcete jen cestovat po silnici, tak proč velký enduro? Je spousta vhodnějších motorek a ty řadový 4V maj.
Pro mě by byla implatace 4V do takovýhle motorky barbarství. Jsem asi moc konzervativní, ale taky je to možná proto, že žádný výhody opravdu nevidim.
3 reakcí na tento příspěvek Proč jsou velký cendura dvouválcový?
Nic jiného jsem ani nečekal
upřesnění pro ty co nečtou pořádně hlavičku: průběh výkonu a schopnost reakce na změnu zatížení v terénu, na to in-line four není...to všichnisnad víme
toranaga>Tak abych to shrnul, za dnešek jsem kromě pár myšlenek které stojí za úvahu neslyšel jediný konstruktivní argument. Pouze dokola opakovanéé mýty o krouťáku, hmotnosti a šířce, k tomu 2 stránky off-topic a hromadu odporu jen proto že to takhle je, tak proč to měnit..
Brilantně shrnuto
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsou velký cendura dvouválcový?
Naposledy editováno 08.08.2009 08:02:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsou velký cendura dvouválcový?
když nemůžeš porovnat, tak neblábol
A taky je o 100% vetsi sance, ze se ti neco zkurvi, protoze tech valcu mas 2x tolik.
Mi ty 2 valce staci, jen by mohly mit vetsi obsah. Stacilo by o 100 % .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsou velký cendura dvouválcový?
Mládě.Fidži>Zajímavý, Varana si dokážeš představit, ale Stroma ne? Zajímavé teréní schopnosti jsou stejné a řekl bych, že je Strom díky váze lepší Zvláště poté co se vrátím z Rumunska z offroadu mě to příjde docela vtipné
asi takhle, litrovej smrk, ta tvoje sranda nestojí za řeč, zlatej transalp kdyžuž
gryzli, něco na tom bude
a proč se čtyřválcu snažit naladit chování dvouválcu když se tam dá dat rovnou?
jo, dvouválec bude spiš cukat, ale krouťák tam je lepší. opotřebení (životnost) motoru, spotřeba. kompaktnost je taky neoddiskutovatelná. a tabulkový porovnávání hodnost je nesmysl.
viděl jsem nejednu r1 upravenou do terénu, ale je to nesmysl. je to stejný jako kdybyste dali na autokros q7 v12.
jinak asi podstatný je to že pár lidí chtělo slyšet že čtyřválec je perpetum mobile, že je to nejlepší vynález historie a že nemá smysl jiný motory vůbec vyrábět. noa když to neslyšeli tak je zle, všichni jsou zlí a ubližují jim
poky1>Smart-H9> kdybys aspoň četl pořádně, jednalo se o rozdíl mezi stříkačkou a karburátorovou mrchou. (emisní limity si vyžádají oběti, že to žere o nějakej litr míň to není žádná kompenzace)
když nemůžeš porovnat, tak neblábol
--------------------
Už mlčím
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsou velký cendura dvouválcový?
2. jde tady hlavně o životnost a možnost motor zatížit, u velkých cestovních endur se počítá stím, že budou jezdit naložené a cestou necestou. Jednoduchost konstrukce a odolnost konstrukce je tedy velmi důležitá a to je oč tu běží. Představ si, že by někdo dal do velkýho endura motor třeba z litrové ninji, pak to naloží tak, že to bude mít okolo 500KG a jde jezdit směr dálný východ- zeptej se sám sebe, jel bys na takové motorce??? Furt to točit jak šulin atd.
Pokud chce někdo cestovat jen po cestách tak má několik možnosti- třeba cestovní rakety (black, haya..) a nebo pohodlí typu goldwing
Naposledy editováno 09.08.2009 14:55:28
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsou velký cendura dvouválcový?
a vůbec, nejlepčí by byly jednovály, bo maj koule
Možná je důvodem rozložení váhy. Kdyby měl Varan řadový čtyřválec, tak bych musel začít chodit do posilovny, abych ho vůbec udržel ve stoje.
Naposledy editováno 10.08.2009 08:11:44
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsou velký cendura dvouválcový?
Co mi na tom dvouválci trošku chybí větší rozsah použitelných otáček. Ale to může být taky tím, že jsem do teď jezdil na čtyřválci. Pořád postrádám tu špičku výkonu čtyřválce.
Taky si myslím, že mají V-strom a Varadero(ostatní nevím) moc dlouhou jedničku. Bral bych, kdyby brala dvojka v menší rychlosti a pořád se tam nemusela ve městě kopat jednička. Já to u Varadera vyřešil u zub menším pastorkem na úkor maximálky a je po ptákách.