paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Proč jsou velký cendura dvouválcový?
 
7.8.2009 v 09:29
Neví někdo důvod proč jsou mastodotní "Endura" typu Varan až na tigra dvouválcový?

Myslel jsem že by to měly být pohodlné požírače kilometrů

úspora hmotnosti je blbost, krouťák v nízkých otáčkách taky a nízké třecí, setrvačné síly tzn. schopnost prudce reagovat na změnu zatížení u strojů který v životě neopustí silnici nebo polní cestu taky..

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsou velký cendura dvouválcový?

7.8.2009 v 21:14 | Nahoru | #61

poky1>Ten kdo psal že Varan v terénu nejezdí se plete, vyblbnout se s tím dá dost, nového Vsmrka si tam ovšem představit neumím. 4V vysokootáčkový enduro by musel bejt fakt těžkej úlet, jinak moderní cestovní endura se vstřikama už nejsou to pravý ořechový, sice méně žere, ale motorka už nemá koule. Pro 2

Zajímavý, Varana si dokážeš představit, ale Stroma ne? Zajímavé teréní schopnosti jsou stejné a řekl bych, že je Strom díky váze lepší Zvláště poté co se vrátím z Rumunska z offroadu mě to příjde docela vtipné

(reakce na) Proč jsou velký cendura dvouválcový?

7.8.2009 v 21:34 | Nahoru | #62
GarageCafe> Poprve neco napsat a "uz jsem trapnej"? Si seres pod sebe, co?

(reakce na) Proč jsou velký cendura dvouválcový?

7.8.2009 v 21:43 | Nahoru | #63
Mládě.Fidži> Supr fotka . Neni to nahodou ten "boiler" co v zivote neopusti silnici .

(reakce na) Proč jsou velký cendura dvouválcový?

8.8.2009 v 00:24 | Nahoru | #64

Mládě.Fidži>



chudák řetězovka

Proč jsou velký cendura dvouválcový?

8.8.2009 v 00:39 | Nahoru | #65
Řekl bych že V-dvouvál k těmhle motorkám patří asi jako čepice na hlavu. Jsou to sice převážně dálkový koráby, ale jak je i tady na některých fotkách vidět, přece jen by měly umět (třeba po úpravě) i něco navíc. - motorka s 2V je určitě kompaktnější, má lepší těžiště. O průběhu výkonu motoru se daj vést dlouhý debaty. Já jen připomenu, že 4V bude vždy vážit víc a bude širší. A na takovýhle motorce to pak v tom terénu znát prostě bude.
Pokud chcete jen cestovat po silnici, tak proč velký enduro? Je spousta vhodnějších motorek a ty řadový 4V maj.
Pro mě by byla implatace 4V do takovýhle motorky barbarství. Jsem asi moc konzervativní, ale taky je to možná proto, že žádný výhody opravdu nevidim.

Proč jsou velký cendura dvouválcový?

8.8.2009 v 00:52 | Nahoru | #66
....já vám řeknu , proč se nedávají do velkých endur 4V....páč by to bylo na poblití

3 reakcí na tento příspěvek Proč jsou velký cendura dvouválcový?

8.8.2009 v 01:12 | Nahoru | #67
Tak abych to shrnul, za dnešek jsem kromě pár myšlenek které stojí za úvahu neslyšel jediný konstruktivní argument. Pouze dokola opakovanéé mýty o krouťáku, hmotnosti a šířce, k tomu 2 stránky off-topic a hromadu odporu jen proto že to takhle je, tak proč to měnit..

Nic jiného jsem ani nečekal

upřesnění pro ty co nečtou pořádně hlavičku: průběh výkonu a schopnost reakce na změnu zatížení v terénu, na to in-line four není...to všichnisnad víme

(reakce na) Proč jsou velký cendura dvouválcový?

8.8.2009 v 02:48 | Nahoru | #68
toranaga> in-line four

česky by to nešlo

Proč jsou velký cendura dvouválcový?

8.8.2009 v 07:21 | Nahoru | #69
kdyztak mne opravte, jestli se mejlim:

nemel by 4V motor ve stejny masine horsi ulozeni a tim padem by se snizila svetla vyska motoru?

(reakce na) Proč jsou velký cendura dvouválcový?

8.8.2009 v 07:41 | Nahoru | #70

toranaga>Tak abych to shrnul, za dnešek jsem kromě pár myšlenek které stojí za úvahu neslyšel jediný konstruktivní argument. Pouze dokola opakovanéé mýty o krouťáku, hmotnosti a šířce, k tomu 2 stránky off-topic a hromadu odporu jen proto že to takhle je, tak proč to měnit..



Brilantně shrnuto

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsou velký cendura dvouválcový?

8.8.2009 v 07:59 | Nahoru | #71
Váňa - jen tam chybí charakter s koulema

Naposledy editováno 08.08.2009 08:02:08

Proč jsou velký cendura dvouválcový?

8.8.2009 v 10:07 | Nahoru | #72
A klasika je jednobuch a basta

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsou velký cendura dvouválcový?

8.8.2009 v 14:18 | Nahoru | #73
Smart-H9> kdybys aspoň četl pořádně, jednalo se o rozdíl mezi stříkačkou a karburátorovou mrchou. (emisní limity si vyžádají oběti, že to žere o nějakej litr míň to není žádná kompenzace)
když nemůžeš porovnat, tak neblábol

Proč jsou velký cendura dvouválcový?

8.8.2009 v 20:09 | Nahoru | #74
Proc mit 4 valce, kdyz staci 2? Zrejme to ti Japonci(hlavne oni a nejen oni) maji odskousene a urcite testovali v endurech i 4 valec. Duvod proc tam stale davaj 2 valce je ten, ze se tam nejlip hodi! V technickych detailech bych se moc nehrabal, podle nejakych srovnavacich tabulek to nemuzes hodnotit. Je to jen seda teorie. Praxe dopadla zrejme jinak.
A taky je o 100% vetsi sance, ze se ti neco zkurvi, protoze tech valcu mas 2x tolik.
Mi ty 2 valce staci, jen by mohly mit vetsi obsah. Stacilo by o 100 % .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsou velký cendura dvouválcový?

8.8.2009 v 20:37 | Nahoru | #75

Mládě.Fidži>Zajímavý, Varana si dokážeš představit, ale Stroma ne? Zajímavé teréní schopnosti jsou stejné a řekl bych, že je Strom díky váze lepší Zvláště poté co se vrátím z Rumunska z offroadu mě to příjde docela vtipné



asi takhle, litrovej smrk, ta tvoje sranda nestojí za řeč, zlatej transalp kdyžuž

gryzli, něco na tom bude

(reakce na) Proč jsou velký cendura dvouválcový?

8.8.2009 v 21:30 | Nahoru | #76
poky1> Asi jo.

Proč jsou velký cendura dvouválcový?

9.8.2009 v 00:28 | Nahoru | #77
už pro přenos sily na horším povrchu je blbost mít motor hnané otáčkama.
a proč se čtyřválcu snažit naladit chování dvouválcu když se tam dá dat rovnou?
jo, dvouválec bude spiš cukat, ale krouťák tam je lepší. opotřebení (životnost) motoru, spotřeba. kompaktnost je taky neoddiskutovatelná. a tabulkový porovnávání hodnost je nesmysl.
viděl jsem nejednu r1 upravenou do terénu, ale je to nesmysl. je to stejný jako kdybyste dali na autokros q7 v12.
jinak asi podstatný je to že pár lidí chtělo slyšet že čtyřválec je perpetum mobile, že je to nejlepší vynález historie a že nemá smysl jiný motory vůbec vyrábět. noa když to neslyšeli tak je zle, všichni jsou zlí a ubližují jim

(reakce na) Proč jsou velký cendura dvouválcový?

9.8.2009 v 10:06 | Nahoru | #78

poky1>Smart-H9> kdybys aspoň četl pořádně, jednalo se o rozdíl mezi stříkačkou a karburátorovou mrchou. (emisní limity si vyžádají oběti, že to žere o nějakej litr míň to není žádná kompenzace)
když nemůžeš porovnat, tak neblábol



--------------------

Už mlčím

Proč jsou velký cendura dvouválcový?

9.8.2009 v 10:19 | Nahoru | #79
memphis> jak si přišel na to, že má 2V lepší krouťák, životnost a spotřebu? Myslim, že se tu plete krouťák motoru a řekněme zrychlení resp. sílu motocyklu vespod, ta je ovšem navíc dána rozdílným zpřevodováním! Spotřeba závisí na způsobu jízdy a životnost?

Proč jsou velký cendura dvouválcový?

9.8.2009 v 10:24 | Nahoru | #80
Ani mě příliš nepřekvapuje, kolik formálních i faktických nesmyslů se tu člověk dočte...

Proč jsou velký cendura dvouválcový?

9.8.2009 v 11:38 | Nahoru | #81
Proč? Proč? Určitě je v tom i prvek obchodní! Jen kdyby jedna fabrika vyrobila velké enduro z řadovým 4 válem a mělo to trochu obchodní úspěch, tak do roka to vyrábějí všichni!

Proč jsou velký cendura dvouválcový?

9.8.2009 v 12:02 | Nahoru | #82
Tak sem vlož hlasování "kdo chce 4V na cestovnim enduru" a uvidíš

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsou velký cendura dvouválcový?

9.8.2009 v 14:50 | Nahoru | #83
toranaga> 1. mýty o krouťáku nejsou mýty ale fakt, pokud mi tady ale začne někdo zase srovnávat litrový 4v supersport a tvrdit, že takový krouťák nemá žádný 2V tak má sice pravdu, ale srovnává jabka s fazolema. Jde hlavně o ten průběh(ale to ví skoro každý přeci).
2. jde tady hlavně o životnost a možnost motor zatížit, u velkých cestovních endur se počítá stím, že budou jezdit naložené a cestou necestou. Jednoduchost konstrukce a odolnost konstrukce je tedy velmi důležitá a to je oč tu běží. Představ si, že by někdo dal do velkýho endura motor třeba z litrové ninji, pak to naloží tak, že to bude mít okolo 500KG a jde jezdit směr dálný východ- zeptej se sám sebe, jel bys na takové motorce??? Furt to točit jak šulin atd.
Pokud chce někdo cestovat jen po cestách tak má několik možnosti- třeba cestovní rakety (black, haya..) a nebo pohodlí typu goldwing

Naposledy editováno 09.08.2009 14:55:28

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsou velký cendura dvouválcový?

9.8.2009 v 14:57 | Nahoru | #84
protože čtyřválce jsou hnusný, musej se točit a jsou velký...mají mnohem strmější křivku průběhu výkonu a krouťáku což neni na endůro nic příjemnýho...
a vůbec, nejlepčí by byly jednovály, bo maj koule

(reakce na) Proč jsou velký cendura dvouválcový?

9.8.2009 v 18:59 | Nahoru | #85
BagoBorec> ba ba zlatá pravda jednobuch je klasika

Proč jsou velký cendura dvouválcový?

9.8.2009 v 22:40 | Nahoru | #86
Co se týče motoru, tak se mi zdá šestkový fazer 01 příjemnější než litrové Varadero 08. Dvojka Fazera zmákne stejné otáčky jak Varadero,ne-li menší. Jen ten hlavní zátah motoru je u Varana níž. Zase dřív končí, takže to vyjde skoro nastejno.
Možná je důvodem rozložení váhy. Kdyby měl Varan řadový čtyřválec, tak bych musel začít chodit do posilovny, abych ho vůbec udržel ve stoje.

Naposledy editováno 10.08.2009 08:11:44

(reakce na) Proč jsou velký cendura dvouválcový?

10.8.2009 v 00:45 | Nahoru | #87
MadGreek> plně souhlasim, něco podobnýho sem psal výše

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsou velký cendura dvouválcový?

10.8.2009 v 08:42 | Nahoru | #88
Co pořád řešíte velikost krouťáku? Nadbytek krouťáku pak na rozbité asfaltce, na polní cestě,nebo v lehčím terénu,kde se tyto motorky občas octnou, je podle mého stejně k ničemu. To je dobré na silnici a to ještě v rozumné míře. Podle mě těch 100 NM,co tyto motorky mají, stačí.
Co mi na tom dvouválci trošku chybí větší rozsah použitelných otáček. Ale to může být taky tím, že jsem do teď jezdil na čtyřválci. Pořád postrádám tu špičku výkonu čtyřválce.
Taky si myslím, že mají V-strom a Varadero(ostatní nevím) moc dlouhou jedničku. Bral bych, kdyby brala dvojka v menší rychlosti a pořád se tam nemusela ve městě kopat jednička. Já to u Varadera vyřešil u zub menším pastorkem na úkor maximálky a je po ptákách.

(reakce na) Proč jsou velký cendura dvouválcový?

10.8.2009 v 08:43 | Nahoru | #89
kov> Takže bys bral čtyřválec do Varadera?

Proč jsou velký cendura dvouválcový?

10.8.2009 v 10:26 | Nahoru | #90
to je jednoduchá odpověˇ- bo víc než 2V je moc
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist