paolo_novy Přidat reklamu

Téma: XR 125 vs DT 125 R
1.5.2009 v 19:14
Zdravim a predem se omlouvam, ze zakladam tema, ktere uz tu urcite bylo mnohokrat reseno, ale at jsem hledal jak jsem hledal, nenasel jsem. Kdyztak odkazte prosim.

Chci si koupit 125ccm endurko na nauceni, jsem uplny zacatecnik a dost me lakaj polni cesty a louky a pritom ale chci, aby to mohlo i na silnici a dalo se na tom nekam dojet. Motorku chci kupovat mirne jetou, tak rv 2005 nejstarsi a najeto do 15k, lepe do 10k. Cena do 55000.

Postupnym vyrazovanim mi zbyly dve motorky, XR a DT. Jelikoz jsou dost odlisne, 2T vs 4T, nemohu se stale rozhodnout. U XR se bojim, ze mi brzo nebude stacit vykon a budu se na tom nudit (DT je vykonnejsi a jeste si ho mohu za rok otevrit), maximalka taky nic moc. U DT se bojim nepohodlnosti sedla a ze budu do motorky porad cpat dalsi a dalsi penize, nebot je to 2T a ja se v motorkach skoro nevyznam a nic si sam neopravim. Dalsi nevyhoda vyssi spotreba, nutnost lit olej a jecivej zvuk.

Proto bych chtel poprosit nejakeho majitele DT 125 R, aby mi potvrdil jak je to s tou pohodlnosti, jak dlouho se na tom da po polnackach a silnici jezdit, aby clovek nebyl otlacenej a rozbolavelej a hlavne jak je to s tou udrzbou dvoutaktu a investic do neho, toho se bojim nejvice, ze s tim budu muset porad nekam jezdit a platit a platit a platit a nejhure zapomenout neco udrzovat aby to pak odeslo...

Uplne nejvice bych ocenil info od nekoho, kdo najezdil dost km na obou techto motorkach.

Predem diky za opdovedi.
Anketa: Co je pro me vhodnejsi?
DT 125 R
69%
42
XR 125
31%
19

XR 125 vs DT 125 R

1.5.2009 v 21:36 | Nahoru | #31
jestli se chceš naučit jezdit,ber DT, 2T tě nejvíc naučí,potom se nemusíš bát přestoupit na vetší obsah

XR 125 vs DT 125 R

1.5.2009 v 22:36 | Nahoru | #32
Ber DT

XR 125 vs DT 125 R

2.5.2009 v 00:11 | Nahoru | #33
za me xr, na silnici jedes kolem 100km/h...pohodlny..
jako jo, je to urcite meksi nez dt , vzhledove vede dt pac je mohutnejsi ale nakej peknej polep a ses ready s xr...
xr naprosto spolehlivy..mam ho rok a akorat olej do motoru a vycistit ´vzduchas... jinak fakt nic..

(reakce na) XR 125 vs DT 125 R

2.5.2009 v 10:09 | Nahoru | #34

SirIndy>JENIKdt125R>http://www.motoinzerce.cz/motorky/yamaha/282998-dt125r.html

Ja koukal na vsechny inzeraty XR a DT, u tehle ja bych chtel spis neotevreny DT, nevim jestli bych otevreny zvladl a navic otevreny bude mit jeste mnohem drazsi provoz...



z vlatní zkušenosti můžu doporučit DT. koupili sme ho mojí segře a lítala na něm od 16 do 18.od začátku to měla otevřený, tak se toho neboj.žrát to bude asi o trochu víc než 4T ale ten projev motorky je fakt pěknej, olej neřeš, naplníš tu bandasku a vydrží ti tak dlouho, že se ti to bude zdát divný. jinak jak ste tady řešili max. rychlost tak já sem to dotlačil na 130 tachometrovejch.

1 reakcí na tento příspěvek XR 125 vs DT 125 R

2.5.2009 v 11:22 | Nahoru | #35
http://www.motorkari...-dt-125-r-45821.html

Co byste rekli na toto DT, muj favorit. Ale pise, ze mu jede max 110, to je horsi jak XR...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 125 vs DT 125 R

2.5.2009 v 11:54 | Nahoru | #36
SirIndy> XR ti 110 pořád nepojede,to bys musel jezdit jen po rovinkách,u to DT když dáš jinej převod tak to zvládne bez problémů,ale pořád jsou to endura,jestli chceš jezdit rychle tak si pořiď nějaký NSR nebo podobnou mrchu

(reakce na) XR 125 vs DT 125 R

2.5.2009 v 12:10 | Nahoru | #38

.:MireCzech:.>Yamaha DT 125 RE

Yamaha DT 125 RE



Prvni nema uvedeny vykon a kolik ma najeto a ma tam 250ccm, nakej divnej inzerat, druha je z moravskoslezskeho kraje... Vsechno jsem to projizdel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 125 vs DT 125 R

2.5.2009 v 12:19 | Nahoru | #39
fidelED250> Me hlavne lakaj polni cesty a jinej lehkej teren, zaroven se chci naucit jezdit, moct na tom na silnici a v poho nekam dojet kdyz bude potreba a nemit problem s predjizdenim aut co jedou 80 az 90... Tech 110 je tak na hrane, kdyby 120 nebo 130 tak jsem naprosto spokojen a vic nechci, nejsem typ co to potrebuje vsude palit jak o zivot...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 125 vs DT 125 R

2.5.2009 v 12:27 | Nahoru | #40
SirIndy> Když to vezmu ze svýho pohledu, tak i těch 80-90 stačí...
Stejně 80% jízd jezdim po silnicích II. a nižší třídy, kde vyšší rychlost nepotřebuješ.Když už vjedu na nějakou větší silnici tak holt nepředjíždím...Stejně si nemysli, ono než se to na těch 110 rozmotá tak to taky trvá celkem dobu a ta době je rozhodně delší, než co by bylo záhodno na bezpečné předjetí.
Jak už zde bylo zmíněno - vybíráš z endur - nemůžeš chtít pohodlí a průchodnost terénem zkombinovanou s vysokou cestovní rychlostí a pohodlím na silnici.Taková motorka zatím neexistuje, ale až ji někdo objeví tak budu první v řadě kdo si jí poběží koupit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 125 vs DT 125 R

2.5.2009 v 12:31 | Nahoru | #41
BagoBorec> Presne... Idealni na to co popisujes by bylo XR 250... Nechapu proc ho Honda nedela, hned bych ho bral, klidne bych si na nej i pujcil. Honda ted vlastne nedela zadne endura 250 nebo 450... Skoda skoda skoda...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 125 vs DT 125 R

2.5.2009 v 12:33 | Nahoru | #42

SirIndy>BagoBorec> Presne... Idealni na to co popisujes by bylo XR 250... Nechapu proc ho Honda nedela, hned bych ho bral, klidne bych si na nej i pujcil. Honda ted vlastne nedela zadne endura 250 nebo 450... Skoda skoda skoda...


Já bych viděl ideál, kdyby šlo dát motor z DT do XRka To bych ho pak snad ani neprodávalAnebo XR 250 by taky byla perfektní řešení, jenže vzhledem k rozdělení našich skupin řidičáků v ČR by asi byla naprosto neprodejná.Kdo má 16, musí mít 125ccm a v 18 už je zas 250ccm zbytečně málo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 125 vs DT 125 R

2.5.2009 v 12:33 | Nahoru | #43
BagoBorec> Jinak vcera jsem prave maximalku XR 125 rv 2007 zkousel a celkem rychle sla na 100 a pak postupne na 115. Takze kdyz necham od toho auta odstup a pak to rozjedu tak na prehlednem useku by s tim predjetim takovy problem byt nemel ne?

(reakce na) XR 125 vs DT 125 R

2.5.2009 v 12:34 | Nahoru | #44
BagoBorec> No tak potom proc Honda prestala delat XR 400... Taky nechapu. Ale to by na me bylo moc asi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 125 vs DT 125 R

2.5.2009 v 12:34 | Nahoru | #45
SirIndy> Je to v každé situaci jinak...Stačí aby proti tobě trošku fouknul vítr a hned zpomalíš o nějakejch 10-15 km/h.Proto radši objekty, jedoucí rychleji, než 80km/h většinou nepředjíždim...

(reakce na) XR 125 vs DT 125 R

2.5.2009 v 12:51 | Nahoru | #46
BagoBorec> Jasny, vitr ma roli velkou, tech 125 rekord by taky spoluzak nedal kdyby nemel vitr v zadech a nejel z mirneho kopecka...

2 reakcí na tento příspěvek XR 125 vs DT 125 R

2.5.2009 v 13:45 | Nahoru | #47
No ono u endurka a ještě k tomu 125 srovnávat maximálku je 3,14čovina dt je lepší co se týče jízdy,akcelerace atd. já o mám rok najel sem cca 4000km (celkově má najeto 13000) a dělám přesně to samé, jak tady píšou kluci s XR kama- dolívám benzín( a občas ten olej) takže jdi do zavřeného DT ideální kompromis...hodně lidí píše na inzeráty k XRkum 11Kw ale pravda je řekl bych hoodně jinde.

(reakce na) XR 125 vs DT 125 R

2.5.2009 v 15:19 | Nahoru | #48

jeleva>No ono u endurka a ještě k tomu 125 srovnávat maximálku je 3,14čovina dt je lepší co se týče jízdy,akcelerace atd. já o mám rok najel sem cca 4000km (celkově má najeto 13000) a dělám přesně to samé, jak tady píšou kluci s XR kama- dolívám benzín( a občas ten olej) takže jdi do zavřeného DT ideální kompromis...hodně lidí píše na inzeráty k XRkum 11Kw ale pravda je řekl bych hoodně jinde.



Jo to jsem si zjistil, ze vsichni kecaj, XR ma 8,3kW, s ladakem a upravama karbce trochu vic... Asi ten pred tebou to DT dobre udrzoval. Jinak jak ty bys popsal sedlo u DT?

(reakce na) XR 125 vs DT 125 R

2.5.2009 v 17:08 | Nahoru | #49

jeleva>No ono u endurka a ještě k tomu 125 srovnávat maximálku je 3,14čovina dt je lepší co se týče jízdy,akcelerace atd. já o mám rok najel sem cca 4000km (celkově má najeto 13000) a dělám přesně to samé, jak tady píšou kluci s XR kama- dolívám benzín( a občas ten olej) takže jdi do zavřeného DT ideální kompromis...hodně lidí píše na inzeráty k XRkum 11Kw ale pravda je řekl bych hoodně jinde.


1 reakcí na tento příspěvek XR 125 vs DT 125 R

2.5.2009 v 19:21 | Nahoru | #50
Sir Indy? jj bratranec se staral a teďkom se starám já. sedlo je v pohodě- jasně není to cesťák,ale vyjížďky po silnici kolem 150km jak nic. je to o zvyku

1 reakcí na tento příspěvek XR 125 vs DT 125 R

3.5.2009 v 10:03 | Nahoru | #51
tak je asi jasný že když mám XR tak budu prosozovat XR , tak jako většina mladých honičů, tak i tento začínající motorkář chce aby dváca letěla aspoň 150km/h, ale když chceš enduro, tak přece nemůžeš čekat nějaký ohromný maximálky, je to prostě o tom užít si jízdu, na našich českých "dálnicích" je určitě lepší endruko já bych teda do 2T nešel, protože moje peněženka není zrovna vypasená , ale nevím jak jsi ve vatě ty , já bych teda řekl že se 4T hodně ušetříš na opravách, když jsem se rozhodoval mezi 4T a 2T všichni říkali ber 4T

1 reakcí na tento příspěvek XR 125 vs DT 125 R

3.5.2009 v 10:55 | Nahoru | #52
běž do dt dá se udělat spousta ůprav hromady náhradních dílů a hlavně to oproti xr alespon trocha jede xr tě začne nudit.... jinak na předjíždění aut který jezdí 80- 90 ti nedoporučuju ani jedno bo než se zvrávorají tak ti něco vyjede do protivky a 80-90 by ti mělo stačit si endurář ne hustokruto střelec
2T PoWeR!!!!

Naposledy editováno 03.05.2009 10:55:57

(reakce na) XR 125 vs DT 125 R

3.5.2009 v 12:31 | Nahoru | #53

jeleva>Sir Indy? jj bratranec se staral a teďkom se starám já. sedlo je v pohodě- jasně není to cesťák,ale vyjížďky po silnici kolem 150km jak nic. je to o zvyku



Co jsi myslel tim SirIndy otaznik?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 125 vs DT 125 R

3.5.2009 v 12:32 | Nahoru | #54

hanyva>běž do dt dá se udělat spousta ůprav hromady náhradních dílů a hlavně to oproti xr alespon trocha jede xr tě začne nudit.... jinak na předjíždění aut který jezdí 80- 90 ti nedoporučuju ani jedno bo než se zvrávorají tak ti něco vyjede do protivky a 80-90 by ti mělo stačit si endurář ne hustokruto střelec
2T PoWeR!!!!



Jenze to je presne to co ja nechci, porad se v te motorce hrabat, vubec se v tom nevyznam... Ja chci hlavne jezdit :)

(reakce na) XR 125 vs DT 125 R

3.5.2009 v 12:34 | Nahoru | #55

KutilXR>tak je asi jasný že když mám XR tak budu prosozovat XR , tak jako většina mladých honičů, tak i tento začínající motorkář chce aby dváca letěla aspoň 150km/h, ale když chceš enduro, tak přece nemůžeš čekat nějaký ohromný maximálky, je to prostě o tom užít si jízdu, na našich českých "dálnicích" je určitě lepší endruko já bych teda do 2T nešel, protože moje peněženka není zrovna vypasená , ale nevím jak jsi ve vatě ty , já bych teda řekl že se 4T hodně ušetříš na opravách, když jsem se rozhodoval mezi 4T a 2T všichni říkali ber 4T



150 ani ne, to uz je pomalu zbytecne, ale 130 by me potesilo (ne abych mohl jezdit 130 tocit to jak debil ale abych mohl jet s klidem 110 a kvuli predjizdeni) . A to by mela nejaka otevrena DT zvladnout ne?

XR 125 vs DT 125 R

3.5.2009 v 13:00 | Nahoru | #56
Proc by se mely 2T srat? Ja sem zatim zadnej problem nemel.
Kup si 4T a pockej az se ti neco vysere

(reakce na) XR 125 vs DT 125 R

3.5.2009 v 13:05 | Nahoru | #57
SirIndy> taky se v motorech nevyznám (já se hrabu jen v eletrice a v pc:D) mám 2t a neměnil bych 4T jsou pomalý sice málo žerou ale to je tak všechno když se ti rozesere tak je oprava drahá jak prase každých x kilometrů musíš dávat do servisu seštelovat ventily. u 2t nic jezdíš a když ho máš otevřenej tak asi jednou za 15 tis uděláš výrus dáš novej píst a kroužky maximálně repasuješ kliku a vyjde tě to tak na 6tis když je to zavřený tak to najede hodně a hlavně xr je tak enduro na silnici

2 reakcí na tento příspěvek XR 125 vs DT 125 R

3.5.2009 v 13:09 | Nahoru | #58
a jinak rozdíl mezi 2T a 4T je tohle a hlavně za půl roku budeš na 4t nadávat a proklínat si svoje rozhodnutí (zkušenosti kamarádů) jinak 2T má hlavní výhodu v tom že to kdykoliv otevřeš nebo zavřeš což je velká výhoda.
2T vs. 4T:
Opět pro neznalé podotýkám, že se jedná o otázku zda zvolit dvoutaktní nebo čtyřtaktní motor. Odpovědi na tuto otázku bývají subjektivní, proto zde napíši fakta ke každému motoru a na závěr můj komentář (údaje se vztahují na motocykly o objemu 125ccm):
2T: Vyšší výkon (až 22kW = +-160km/h), lepší akcelerace, vyšší spotřeba (+-5l/100km), vyšší pořizovací cena (v případě, že chceme mít motorku otevřenou a zároveň mít 11kW v TP), ne příliš vhodný na delší cesty, nižší hmotnost, snažší opravitelnost, dražší provoz.
Výkon především ve vyšších otáčkách
4T: Nižší výkon (až 11kW = +-110km/h), nižší spotřeba (+-3,5l/100km), vyšší ceny náhradních dílů, výborný na delší cesty, levný provoz, vyšší hmotnost.
výkon je dá se říct po celou dobu otáček

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XR 125 vs DT 125 R

3.5.2009 v 15:10 | Nahoru | #59

hanyva>a jinak rozdíl mezi 2T a 4T je tohle a hlavně za půl roku budeš na 4t nadávat a proklínat si svoje rozhodnutí (zkušenosti kamarádů) jinak 2T má hlavní výhodu v tom že to kdykoliv otevřeš nebo zavřeš což je velká výhoda.
2T vs. 4T:
Opět pro neznalé podotýkám, že se jedná o otázku zda zvolit dvoutaktní nebo čtyřtaktní motor. Odpovědi na tuto otázku bývají subjektivní, proto zde napíši fakta ke každému motoru a na závěr můj komentář (údaje se vztahují na motocykly o objemu 125ccm):
2T: Vyšší výkon (až 22kW = +-160km/h), lepší akcelerace, vyšší spotřeba (+-5l/100km), vyšší pořizovací cena (v případě, že chceme mít motorku otevřenou a zároveň mít 11kW v TP), ne příliš vhodný na delší cesty, nižší hmotnost, snažší opravitelnost, dražší provoz.
Výkon především ve vyšších otáčkách
4T: Nižší výkon (až 11kW = +-110km/h), nižší spotřeba (+-3,5l/100km), vyšší ceny náhradních dílů, výborný na delší cesty, levný provoz, vyšší hmotnost.
výkon je dá se říct po celou dobu otáček



Pls k tomu otvirani DT - je to slozite, pripadne kde mi to udelaji a za kolik tak?

(reakce na) XR 125 vs DT 125 R

3.5.2009 v 15:50 | Nahoru | #60

hanyva>a jinak rozdíl mezi 2T a 4T je tohle a hlavně za půl roku budeš na 4t nadávat a proklínat si svoje rozhodnutí (zkušenosti kamarádů) jinak 2T má hlavní výhodu v tom že to kdykoliv otevřeš nebo zavřeš což je velká výhoda.
2T vs. 4T:
Opět pro neznalé podotýkám, že se jedná o otázku zda zvolit dvoutaktní nebo čtyřtaktní motor. Odpovědi na tuto otázku bývají subjektivní, proto zde napíši fakta ke každému motoru a na závěr můj komentář (údaje se vztahují na motocykly o objemu 125ccm):
2T: Vyšší výkon (až 22kW = +-160km/h), lepší akcelerace, vyšší spotřeba (+-5l/100km), vyšší pořizovací cena (v případě, že chceme mít motorku otevřenou a zároveň mít 11kW v TP), ne příliš vhodný na delší cesty, nižší hmotnost, snažší opravitelnost, dražší provoz.
Výkon především ve vyšších otáčkách
4T: Nižší výkon (až 11kW = +-110km/h), nižší spotřeba (+-3,5l/100km), vyšší ceny náhradních dílů, výborný na delší cesty, levný provoz, vyšší hmotnost.
výkon je dá se říct po celou dobu otáček



No a ze bych na XR za pul roku nadaval tak s tim pocitam, tak bych ho prodal a sel na vyssi, na XR jsem jel pul hodky a hned jsem vedel, ze po dvou trech tisicich to pro me bude slaby...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha DT 125r kapky na motoru Yamaha DT 125 R Vorstyx 13 6.5.2024 v 18:34 krokoš
jaký převodový olej do Yamahy DT125... Yamaha DT 125 R Jira_7 2 30.4.2024 v 08:44 kokoška.
Yamaha DT 125r jakou přívěru Yamaha DT 125 R Vorstyx 1 6.4.2024 v 08:13 ja1
Yamaha DT 125 R karburátor Mikuni Yamaha DT 125 R SirSpecny 1 18.3.2024 v 14:10 Remzy
Karburátor na Yamaha dtr Yamaha DT 125 R Adoš170 4 14.2.2024 v 10:15 Bugs


TOPlist