1 reakcí na tento příspěvek Hulice - nedostavěné mosty
Nejake cestovni endurka se mohou dopravit temer az k mostu a pak dojdou cca 50 metru k mostu. My jsme sikovni motorkari a sli pesky , jdeme si lesem vylezeme u vody a koukame most vzdaleny asi kilometr. Tak menime smer a jdeme k mostu, rosti nerosti proste jsme sli. Dorazime k mostu a tam cca 7 lidi, jeden motorkar na BMW zaparkoval primo v lese a dosel tech 50 metru. Krajina tam je nadherna, priroda skoro neponicena, fakt nadhera, voda krasne pruhledna . Doporucuju navstivit tem co radi cestuji na zajimava mista
MAPA
1 reakcí na tento příspěvek Hulice - nedostavěné mosty
jo sorry,už sem tam vyluštil,že je to vodárenská nádrž...
Naposledy editováno 04.04.2009 22:40:20
1 reakcí na tento příspěvek Hulice - nedostavěné mosty
los fazeros>děkuji,vidim v tom tip na jeden z letošních výletů...dá se tam zakempovat?nebo je to nějaká rezervace,přírodní park,nebo něco podobnýho...?
jo sorry,už sem tam vyluštil,že je to vodárenská nádrž...
Primo tam o kempu nevim, ale cca o 15 km dal je takovy nadherny misto Tichonice maji tam hotel, chatky a dost volnyho placku, tenis,bazen,minigolf atd
TADY
1 reakcí na tento příspěvek Hulice - nedostavěné mosty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hulice - nedostavěné mosty
z.a.j.o.c.h>Nejlepší místo na koupání a z toho malýho mostu se fajn skáče
To tam pry skalal kamos, a poprvy tam skocil a prej placaka
1 reakcí na tento příspěvek Hulice - nedostavěné mosty
Více fotek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hulice - nedostavěné mosty
aklenot>z.a.j.o.c.h>Nejlepší místo na koupání a z toho malýho mostu se fajn skáče
To tam pry skalal kamos, a poprvy tam skocil a prej placaka
Auauaua bratránek tam zkoušel šipku, luplo mu v zádech a ještě čtvrt roku ho bolely
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hulice - nedostavěné mosty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hulice - nedostavěné mosty
aklenot>z.a.j.o.c.h> Zajimavy je, ze ja bydlim od toho mostu ani ne 20 km a vim o nem cca pul roku Tak aspon nejak jsem zabil patecni odpoledne
No vidiš to. A já sem z Prahy a koupu se tam každý léto už asi 5 let ale je pravda že mám 2km od tamtud chatu. V Sedmpanech1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hulice - nedostavěné mosty
2 reakcí na tento příspěvek Hulice - nedostavěné mosty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hulice - nedostavěné mosty
aklenot>Vsude tam je VSTUP ZAKAZAN, sem tam to nekdo prijede zkontrolovat. Zaparkovali jsme pred zavorou.
Nejake cestovni endurka se mohou dopravit temer az k mostu a pak dojdou cca 50 metru k mostu. My jsme sikovni motorkari a sli pesky , jdeme si lesem vylezeme u vody a koukame most vzdaleny asi kilometr. Tak menime smer a jdeme k mostu, rosti nerosti proste jsme sli. Dorazime k mostu a tam cca 7 lidi, jeden motorkar na BMW zaparkoval primo v lese a dosel tech 50 metru. Krajina tam je nadherna, priroda skoro neponicena, fakt nadhera, voda krasne pruhledna . Doporucuju navstivit tem co radi cestuji na zajimava mista
jo tohle je super místo.v létě nejluxusnější místo na koupání co znám.Na motorce sem tam ještě nebyl,tak to budu muset napravit
MAPA
1 reakcí na tento příspěvek Hulice - nedostavěné mosty
most
vše o dálnicích v ČR
o nedokončených mostech se píše v historii D1 ....
PS : zajímavá je historie o dvoupatrovém mostu přes Želivku (u Píště) - to je od Prahy směr Brno, exit Hořice, vyjede se nahoru na křižovatku (dálniční nadjezd, tam doleva, pak ještě jednou doleva - přejede se dálnice a hned doprava a po 200 m zase na další křižovatce doprava a podél dálnice ... až cca po 500 m jste tam ... na dálnici se pak člověk vrátí na Exitu Koberovice ....
Cituji :
V říjnu 1976 byl dokončen další sedmikilometrový moravský úsek mezi Řehořovem a Měřínem. A v říjnu 1978 byla dálnice prodloužena i na východním konci, k další brněnské křižovatce Brno-jih (křižovatka s D2). Mezi českou a moravskou souvislou částí dálnice D1 tak chybělo dobudovat posledních 53 km, avšak v nejsložitějším terénu celé trasy. Z Hořic do Humpolce byla opět částečně použita nedokončená protektorátní dálnice. Zřejmě nejvýznamnější historickou stavbou je obloukový most přes údolí řeky Želivky, který sice dnešní dálnice D1 nemohla použít, ale most zůstal zachován. Klesání k mostu bylo totiž z obou stran pro novou dálnici velice prudké a neodpovídalo by moderním parametrům. Nádhernému obloukovému mostu hrozilo zbourání, ale problém byl naštěstí vyřešen unikátním způsobem. Starý železobetonový most byl nejprve dokončen a přímo nad ním byl postaven most nový, tentokrát ocelový. Tím vznikl most dvoupatrový, kdy vrchní patro slouží provozu na dálnici D1 a spodní pro místní silnici.
Naposledy editováno 05.04.2009 12:16:54
Původně 74,50 km, nyní 76,50 km dálnice D1.
Původní, 138 m dlouhý dálniční most přes údolí řeky Želivky u Píště, začala v roce 1939 stavět pražská stavební firma Ing. Brázdil & Dr. Ješ. Během války bylo v roce 1942 i po několika udělených výjimkách nařízeno stavbu zastavit. Ale hned po válce byla v roce 1945 práce na mostě stejnou firmou obnovena.
Na konci roku 1950 byl most téměř dokončen. Zbývalo pouze vybetonovat poslední mostní pole u východní opěry. Toto pole se ještě stačilo vyarmovat a bylo připraveno k betonáži avšak ta se na jaře 1951 už neuskutečnila, protože komunistická vláda dálnici dostavět nehodlala. Staveniště proto bylo opuštěno a pomalu začalo zarůstat plevelem a náletovými dřevinami. Jediný, kdo most uprostřed divoké přírody občas využíval, byli turisté a lesníci. Proto si jen málokdo všiml, že připravená konstrukce pro poslední pole chátrá. Poté, co se v 50. letech zřítila, byla raději odstraněna a po mostě se již nedalo přejít.
Když se v 60. letech začala dálnice po dlouhé době dokončovat, nastal u tohoto mostu obrovský problém. Na původní dálnici se k mostu počítalo s velice prudkým klesáním, což si dálnice D1 naprosto nemohla dovolit. Aby byly splněny parametry, k mostu by musela být nová dálnice svedena velice hlubokými zářezy na obou stranách údolí, což by bylo velice nákladné už kvůli tomu, že most by se také musel rozšířit a hlavně dokončit. Jediným řešením se stala výstavba nového přemostění, které bude dvakrát tak vysoké. Ovšem otázkou bylo, co s mostem starým. Ten by se kvůli novému mostu musel zbourat a jeho likvidace by také nebyla zrovna levná. A postavit nový most vedle starého nepřipadalo v úvahu, protože by musel být dvakrát tak delší a na úzkém ostrohu nezbývalo pro dva mosty místo.
Nakonec byl problém vyřešen tak originálním způsobem, že byly splněny veškeré požadavky. Těsně vedle starých pilířů byly v 70. letech vystavěny čtyři nové, vysoké a úzké pilíře, které trčely vysoko nad starý most. Nad opěrami původního mostu byly vybudovány nové opěry a nad tím vším byla zkonstruována mohutná ocelová mostovka. Protože starému mostu chybělo ještě jedno mostní pole, muselo být dobetonováno, ale betonáž proběhla velice nekvalitně. Starý most byl zachráněn a dokonce i využit pro zdejší silnici z Hořic do Vojslavic. Silnice vede jen po jedné polovině mostu, která byla určena pro směr dálnice do Brna. Pouze u západní opěry šikmo přetíná i druhý profil mostu. Navíc je silnice zastřešena neboť přímo nad starým mostem vede most nový, širší. Tím vlastně vzniklo jakési horní patro mostu a původní mostovka historického mostu zůstala v patře spodním.
Ukázalo se, že ne vždy je nutné staré stavby bourat, i když už neodpovídají novým požadavkům. Speciální řešení zachránilo a díky zastřešení částečně zakonzervovalo historickou památku. Most ze 40. let 20. století vypadá jako nový, pouze část dokončená v 70. letech se sype. Pro novou dálnici nemusely být hloubeny hluboké zářezy a dvojkombinace obou mostů perfektně zapadla do krajiny. Kdo jejich historii nezná, možná ani netuší, že oba mosty od sebe dělí 30 let.