Téma: Rozdil laďaku oproti normalnimu vyfuku
 
18.4.2007 v 20:04
Čaute, zajimalo by mě, jaky je rozdil v laďenych kolenach a koncovkach na 2T oproti seriovym. Co je na nich jinči, že přidavaj vykon? Dik za každe vysvětleni :thmubup:

Rozdil laďaku oproti normalnimu vyfuku

18.4.2007 v 20:14 | Nahoru | #1
kolena upravuji kde je ten vykon nejvetsi popripade kdy to taha nejvic Jde o to jak maji v kolenu prepazky jestli je ten vyfuk vice pruchozi tak to ma vetsi spisci a jestli je mene pruchozi tka zase vetsi spodek ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdil laďaku oproti normalnimu vyfuku

18.4.2007 v 21:20 | Nahoru | #2
Přepážky ve 2T kolenu? kde by se tam vzaly ;) Kolena jsou volně průchozí bez přepážek u série i laděnýho, rozdíl je v úhlech, průměrech atd jak je to koleno udělaný. A taky v tom žeérie bejvaj většinou dvoupšťový, tj. dvě vrstvy plechu na sobě (známej mi tvrdil že mezi těma vrstvama je ještě vata na utlumení ale to se mi moc nezdá), tj. sériovej je pevnější,ale taky o dost těžší než laděnka která je lehoučká ale je na ní znát každá rána :(. Záleží i na výrobci...většinou s laďákem motorka trochu ztratí spodek ale jede víc ve vrchu, na druhou stranu např. Pro Circuit naopak spodek přidá. Vozil jsem se na CR 250 03 s výfukem Doma a ve spodku to fungovalo prachbídně, ulejvala se atd, po výměně za sériový výfuk bylo po problému *yes* . Jo a taky se samozřejmě ta motorka musí podle výfuku natryskovat.

(reakce na) Rozdil laďaku oproti normalnimu vyfuku

18.4.2007 v 21:23 | Nahoru | #3
PetrTM>spatne sem to napsal nejsou to prepazky ale takovejakoby steny po vnitrnim obvodu .. kamos je tam teda mel na KTM SX 125 na HGS nebo co to mel za firmu jakoby nekdo vzal 2 cm plech a navaril ho na stenu na stojato. byli tma 2 kazdej na jedne strane .. nevim k cemu to slozi :)

1 reakcí na tento příspěvek Rozdil laďaku oproti normalnimu vyfuku

18.4.2007 v 21:32 | Nahoru | #4
No , u 2T ten výfuk je sestavený z několika kuželů s různými úhly . Zjednodušeně - napřed se spaliny díky zvětšujícímu průměru výfuku zrychlí a vytáhnou část nespálené směsi do výfuku . Pak se výfuk zůží , spaliny se jakoby zarazí a vrátí zpět nespálenou směs do válce .
Funguje to jako přeplňování . Každý válec musí mít svou vlastní koncovku , není to jako u 4T kde může mít víc válců jeden svod .
Výfuk se počítá pro každý válec samostatně podle časování sacích a výfukových kanálů , podle jejich tvaru atd.
Je to hodně velká alchymie , většinou nejde ani dát laďák na jiný stroj o stejné kubatuře .
Píšu tady samozřejmě o výfuku ne o tlumiči .
Snažil jsem se to popsat co nejjednodušeji - profíci přes 2T ať mě nekamenují :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdil laďaku oproti normalnimu vyfuku

18.4.2007 v 21:52 | Nahoru | #5
Srozumitelně napsaný...ale dovolil bych si nesouhlasit...resp. jen poupravit...spaliny musí proudit rychleji tam kde je vejfuk užší..se zvětšenou rychlostí dochází taky ke vzniku podtlaku. Podobnej princip je uplatněnej v karburátoru, kdy se zůži difuzor a podtlak kterej vznikne nasává směs. Popisuje to tzv. Bernoulliova rovnice ;)

(reakce na) Rozdil laďaku oproti normalnimu vyfuku

18.4.2007 v 22:18 | Nahoru | #6
PetrTM> :thmubup:

Rozdil laďaku oproti normalnimu vyfuku

20.4.2007 v 15:25 | Nahoru | #7
Takový drobný přípodotek - vždy je pak nutné dodatečné otryskování karburátoru, zvláště u 2T.
Pokud jezdíte v dost terénu a poškodíte (promáčknete) koleno výfuku těsně u válce, ochudí se směs, protože část nespálené směsi se vlivem pulzací ve výfukovém systému nemůže vrátit zpět do válce (u 2T). Takže ubrat a co nejdřív opravit.
Otryskování je dobré si poznačit, spolu s povětrnostními podmínkami a místem činu. Velikost trysky se mění s nadmořskou výškou a teplotou. Na soutěžích (u 2T) jsem sebou vozil sousední trysky k té, co byla v motoru.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist