Téma: Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???
 
26.12.2008 v 23:50
Tak se pochlubte, kdo se zůčastnil... Rád bych viděl, co kdo stvořil, resp. jakou máte o té motorce představu... Samozřejmě přidám svojí tvorbu... Neříkám, že je světoborná, ale snažil jsem se



Naposledy editováno 27.12.2008 10:45:16

(reakce na) Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

10.1.2009 v 13:16 | Nahoru | #31

Repulsion>Krtejkk> Tvůj návrh už mi docela dost připomíná Agustu Brutale...RRudak zatím bezkonkurenčně vede - takovou motorku bych chtěl mít v garáži - a to docela dost hodně... i když to sedátko pro spolujezdce je tam jenom aby se neřeklo - dost si nedovedu představit, jak by se na to ten batůžek usadil - ale to mi neva, motorka je stejně jen pro jednoho Takže to druhé sedátko bych úplně zrušila raději tam umístil nějakou schránku...



Spíš bych to viděl an podobu Yamahy Bulldog (taková nahrbená silueta).

Co takle nějaký naháč s klasickým světlem?

1 reakcí na tento příspěvek Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

10.1.2009 v 13:22 | Nahoru | #32
[img] Dawe02:

Ano viem, ale nešlo neznalosť ale zámer čo najviac komponentov spraviť proste extra, dúfam že sa rozumieme...[img] by bola namáhaná, to je jasné, preto som zvolil púzdro tlmiča tak dlhé v pomere k vysúvacej časti, (na obrázku je to zrejme, cca 250mm by bolo zasunutých vo vnútri, 80mm vonku) aby piestnica nemala tendenciu sa zadierať alebo zalomovať pri stlačovaní, teda spetným tlakom pružiny... Len by musel byt ten tlmič na to stavaný, (žiadný štandardný ) čiže oproti štandardnému tlmiču ktorý tlmí pri rozťahovaní tento tlmí pri stlačovaní a preto musí byť O DOSŤ DLHŠIA a pevnejšia piestnica a piest (čreva...) vo vnútri tlmiča v pomere k vysunutej časti čo je vonku. Inak tlmiču môže byť jedno v akej polohe pracuje, na kvalitu tlmenia to nemá žiadný vplyv. Takisto pružina je exoticka, teda naťahovacia. To je celé.

Ohľadom sprevodovania, je nezmysel davať na nahača s nadupaným motorom 2,5L 240PS +200NM V6 dlhú jednotku alebo dvojku keď treba výužiť tento výkon a pokoriť magicku haranicu 0-200 km/h pod 7 sec. Takže pri krátkom rozvore pôjde jednoducho predné koleso do smerom k oblohe pri klade z 0-100km/h. Viď dragstre s dlhým rozvorom...

Podľa mna ten bajk musí mať hodne netradičných a exkluzívných prvkov, inak si potenciálny zákaznik kúpi napríklad nového V-MAXa 1,7L V4 200PS 180NM s klasickou prednou vidlicou za 20.000 EUR a ma vystarané.

Naposledy editováno 10.01.2009 14:12:45

1 reakcí na tento příspěvek Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

10.1.2009 v 15:50 | Nahoru | #33
chlapci , já postoupil tak mi držte palce

obrázek vám neukážu, přece jen je to tajný

Naposledy editováno 10.01.2009 15:51:19

1 reakcí na tento příspěvek Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

10.1.2009 v 15:56 | Nahoru | #34
[img]

Naposledy editováno 11.01.2009 07:14:20

(reakce na) Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

10.1.2009 v 16:13 | Nahoru | #35

teamwhd>chlapci , já postoupil tak mi držte palce

obrázek vám neukážu, přece jen je to tajný



BRAVO[img] by mali Páni z FGR uviesť aká odmena čaká výťaza, podľa ktorého sa bude inspirovať a uberať dizajn nového naked bike do finálnej výroby aby bola inšpirácia. Ja by som navrhoval autorovy výtazného návrhu ako cenu jeden hotový motocykel FGR 2500 až bude vyrobená overovacia séria.
[img]

Naposledy editováno 10.01.2009 16:16:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

10.1.2009 v 17:14 | Nahoru | #36
[quote]muscle_biker>[img] je hnus

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

10.1.2009 v 17:42 | Nahoru | #37

PosMiros>muscle_biker>[img] je hnus



Páni vo FGR vyrobili nekompromisný motor, takže by mal tomu zodpovedať aj dizajn...[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

10.1.2009 v 17:49 | Nahoru | #38

muscle_biker>PosMiros>muscle_biker>[img] je hnus

Páni vo FGR vyrobili nekompromisný motor, takže by mal tomu zodpovedať aj dizajn...[img]

to by měl ale to na fotce by tomu rozhodně nesedělo

(reakce na) Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

10.1.2009 v 17:55 | Nahoru | #39
PosMiros> to na ty fotce je fakt nepovedený

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

10.1.2009 v 18:22 | Nahoru | #40
muscle_biker> podivej, chapu tvuj zamer o exklusivitu a netvrdim ze je spatny, jen na to koukam okem tech inzenyru kteri se k tomu navrhu budou take vyjadrovat a vsadim boty ze podobne argumenty vyvstanou...
Ad tlumeni a pruzeni: to cos napsal

nak tlmiču môže byť jedno v akej polohe pracuje, na kvalitu tlmenia to nemá žiadný vplyv.



neodpovida skutecnosti. Zjednodusene...tlumeni v tlumicich dnesni koncepce je typicky viskozni, lin. zavisle na rychlosti rela. pohybu pistnice vuci oleji. Pri geometrickem usporadani viz obrazek je tato rychlost silne, ale silne nelinearni vuci poloze kyvne vidlice a tedy krome aspektu viz tvuj posledni post bude dochazet k tezko kompenzovatelnemu rozdilu ucinku tlumeni v ruznych fazich zdvihu, zduraznene taktez zmenou efektivni tuhosti (stejny duvod).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

11.1.2009 v 10:27 | Nahoru | #41
Dawe02 napísal:

...bude dochazet k tezko kompenzovatelnemu rozdilu ucinku tlumeni v ruznych fazich zdvihu...
[/quote]

Zdarec![img] tlmič pracuje v mojom prípade pod velmi malým uhlom a velkou pakou voči utlmovavanej kývačke a teda s malým zdvihom piestnice (napríklad pri zdvihu kývačky 120mm piestnica vykoná len napríklad 50mm), tak je jasné že by musel byt omnoho tvrdší a takisto aj s premenlivou "U charakteristikou" utlmu behom jeho zdvihu pretože napríklad ked kývačka vykoná pobyb 60mm v spodnej rozsahovej casti, tlmič vykoná dráhu 30mm, ale ked kývačka vykoná pobyb 60mm v hornom dorazovom rozsahu pod sedadlom jazdca tak piestnica vykoná dráhu napríklad už len napríklad 20mm, jedná sa teda o lineárny posuv piestnice a všetko sa dá spočítať...
Nie je problem zadať objednávku renomovanému výrobcovi a vyrobit dobre dimenzovaný tlmič (kedže len jeden tak kludne može byt masívny s hrubostenným puzdrom a odolnou a dlhou piestnicou) s progresivným účinkom v závislosti od polohy zdvihu piesta v piestnici od rozsahu spomínaných 0-50mm a takisto progresivnu pružinu pre tento exotický prípad od renomovaného výrobcu. Dneska je možné všetko pokiaľ nie je hlboko do kapsy... To že piest v tlmiči pracuje v oleji pod tlakom dusíka mi je jasné, ty si ale zle vyjadril: mal si napísať ze tlmič pracuje v tomto prípade pod velmi malým uhlom a teda aj zdvihom voči utlmovavanej kývačke a musel by byt s lineárnym učinkom, lebo to vyznievalo akože tlmič (ako taký s olejom vo vnútri...) nemože dobre pracovať z nejakého fizykálného hladiska vo vodorovnej rovine (čo je samozrejme blud...). Tlmiču je jedno v akej polohe pracuje, teda vodorovne, zvisle alebo uside-down, ALE nie je jedno POD AKÝM UHLOM pracuje vzhladom ku kyvačke alebo v prípade predných teleskopov žáleži pod akým uhlom pracuju voči nakopavajucim nerovnostiam na vozovke (napríklad 64° alebo 67° od vodorovnej roviny...) Čiže zadný tlmič može pracovať aj vodorovne ako v mojom prípade a pri celkovom zdvihu iba 50mm, len by museli byt prepuštacie kanáliky v piestikoch menšie (aby bol tlmič primerane tvrdy vzhladom na páku ktorá nan posobi) a s progresívnou lineárnou U charakteristikou útlmu ato všetko navyše na jeho krátkej dráhe pohybu len 50mm. Páni z FGR tvrdia že nechcu vyrábať rozpočtovku pre mladých, socky alebo rozvážanie pizze po praze ale EXCLUSIVE NAKED BIKE v pre zámožných 35,40+ ročných v predajnej cene 80.000-100.000EUR za jeden kousek! Takže aký je problém zadať zákazku napríklad špecialistom do ÖHLINSu aby bola šita presne na tento útlmovo/pružinovo ojedinelý prípad, nech by koštoval tento jedinečný monoshock aj nekrestanských 5.000EUR!

Na začiatku boli pochybnosti z tvojej strany v troch bodoch, nakoniec sa to ustálilo na poslednom ktorý som vysvetlil aspon si myslím že dostatočne, už som znova ako univerzitnej prednáške...

Takže Páni hodnotime moje červeno-žlté "ferrariFGR2wheels" a ostatné návrhy.

[img]

3 reakcí na tento příspěvek Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

11.1.2009 v 11:38 | Nahoru | #42
Ciao lidi posílám také svůj návrh který jsem poslal do soutěže. Pošlete případné připomínky líbí, nelíbi. Dave8452

jinak popis mé studie i s dalšími obrázky najdete zde :Davedesign návrh FGR V6

(reakce na) Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

11.1.2009 v 11:40 | Nahoru | #43

muscle_biker>Na začiatku boli pochybnosti z tvojej strany v troch bodoch, nakoniec sa to ustálilo na poslednom ktorý som vysvetlil aspon si myslím že dostatočne, už som znova ako univerzitnej prednáške...



Na zacatku byly tri vyhrady podporene zakladnimi argumenty, na kterych se nic nemeni. Nevim jake mas zkusenosti s jednanim s dodavateli v automotive prumyslu, ale tve predstavy o "tlumici na miru":

Nie je problem zadať objednávku renomovanému výrobcovi a vyrobit dobre dimenzovaný tlmič (kedže len jeden tak kludne može byt masívny s hrubostenným puzdrom a odolnou a dlhou piestnicou) s progres...


mi pripadnou velmi naivni. To ani asi nema cenu rozebirat proc (specificke a kvalifikacni testy, schopnost specifikace pozadavku, quality a assurance, CAS, VYDAJE....). Na tohle firma formatu MOTO FGR s.r.o. v zadnem pripade nema financni prostredky ani inzenyrske prostredky (podle toho co o ni vim).
Z toho hlediska je nutno klast duraz na funkcni a co nejvice robustni reseni.

Ad kinematika: bud mi ver (protoze nemam cas ani silu tu rozpitvavat zaklady) a nebo bud presvedcen o svem. Ja ti tvrdim ze tak jak to je nakreslene je to maximalne nefunkcni.

btw>Prednasky z kinematiky a dynamiky jsem jeste nedavno na univerzite vedl

(reakce na) Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

11.1.2009 v 11:42 | Nahoru | #44
Dave8452> To se mi libi
Jenom detail...ty disproporce (napr. malicka kolena) jsou zamerne? Jen se ptam, nerozumim designu po odborne strance.

Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

11.1.2009 v 11:57 | Nahoru | #45
to Dawe02> no ty disproporce jsem kapánek neodhadnul jinak mi šlo spíše o koncept. škoda neobstál jsem, konkurence byla asi lepší

(reakce na) Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

11.1.2009 v 12:25 | Nahoru | #46

Dave8452>Ciao lidi posílám také svůj návrh který jsem poslal do soutěže. Pošlete případné připomínky líbí, nelíbi. Dave8452

jinak popis mé studie i s dalšími obrázky najdete zde :Davedesign návrh FGR V6



[img] si že tento dizajn pomerne dobre vyjadruje "SUMO" charakter toho muscle motora +200NM/2500RPM...
Ja osobne by som ešte použil kapku hranatejšie tvary...

Ale inakimg]

Naposledy editováno 11.01.2009 12:32:42

1 reakcí na tento příspěvek Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

12.1.2009 v 15:17 | Nahoru | #47
Hoši postoupil jsem ale nedaří se mi tu dát obrázky..

(reakce na) Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

12.1.2009 v 20:16 | Nahoru | #48
Kuzmenn> no doufám že to je nějaká prasárna

(reakce na) Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

12.1.2009 v 20:31 | Nahoru | #49

Dave8452>Ciao lidi posílám také svůj návrh který jsem poslal do soutěže. Pošlete případné připomínky líbí, nelíbi. Dave8452

jinak popis mé studie i s dalšími obrázky najdete zde :Davedesign návrh FGR V6



No, já se přiznám, že tohle se mi nelíbí vůbec, i když oceňují určitou míru originality... ale ne, tohle bych v garáži nechtěl... je to na můj vkus moc bachraté a nesplňuje to mé představy o "harmonickém celku"...

Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

12.1.2009 v 21:40 | Nahoru | #50
Tak tady je návrh Kuzmenna a musím říct, že je opravdu dobrý

[img]

Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

12.1.2009 v 21:44 | Nahoru | #51
A to mám v rukávu ještě asi o 50% větší brutalitku ale tu ukážu až po návštěvě v fgr...

Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

12.1.2009 v 22:10 | Nahoru | #52
Kuzmenn> Jo holt, kdo umí ten umí...

Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

12.1.2009 v 22:27 | Nahoru | #53
Nedá se to úplně srovnávat, protože návrh RRudaka je v jiném pohledu, leč... návrh Kuzmennův není špatný, ale také mi přijde takový "maličko kompozičně nevyvážený" - tedy ony jsou to vlastně návrhy dva, jestli se nepletu... ten horní z toho vychází o chlup líp, u toho spodního už je ta prdel už moc odlehčená, takže to opticky padá jakoby dopředu a ta díra vzadu působí dojmem, jakoby tam něco chybělo... i když je můj názor určitě ovlivněn i tím, že mám slabost pro špičaté tvary a ostré linie, tak si myslím, že návrh RRudaka je čistší a lépe sladěný. Kuzmenovou motorkou bych se určitě ohlíd, ale, jak už jsem napsal, tu Rrudakovu bych moc a moc chtěl

1 reakcí na tento příspěvek Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

12.1.2009 v 22:37 | Nahoru | #54
Repulsione pošli mi mejla. Pošlu koncept který dělala aprilia a pak třeba změníš názor.

(reakce na) Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

12.1.2009 v 22:44 | Nahoru | #55
Kuzmenn>Mejlik poslán

1 reakcí na tento příspěvek Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

13.1.2009 v 04:22 | Nahoru | #56
hm vystřihovánka, tak to jsi mi moc strachu nenahnal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

13.1.2009 v 08:35 | Nahoru | #57
teamwhd> A co mas ty? Jestli se to tu jeste nedalo videt, posli mi to pls treba do PM
Me osobne se docela libi ta druha varianta Kuzmenna. Mam rad kdyz je motorka jakoby nakopnuta dopredu a vetsina hmoty je soustredena vepredu.

1 reakcí na tento příspěvek Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

13.1.2009 v 09:53 | Nahoru | #58
To Kuzmenn:

Tie dva návrhy su tvoje vlastné?
Ak ano tak je to super! [img] ale priateľia pozor na fotomontáže zkopírované niegde na nete a zaslané ako vlastný návrh do FGR! Není problém skopírovať nejaký super dizajn a spraviť fotomontáž, ale potom sa niekto ozve že na to ma patent a skončí to nakoniec v tom najsamlepšom prípade v koši ak sa na to príde včas... Nechcem mudrovať ale nezabudajme na autorské právo a duševné vlastníctvo...
Návrh by podľa mna mal byť vlastnoručne kreslený, originálný a nikde nekopirovaný... Ja som tiež napríklad použil systém brzdenia predného kolesa "ALA BUELL" a takisto neviem či na to nemá patent. Ak má, možno by ho predal fy. FGR ale ktovie za koľko, ak nemá tak je to OK. Ale aj tak som sa snažil ten jeho system aspon pozmeniť tým že som použil kotuče dva namiesto jedného, s ešte vačším radikálnejším priemerom a takisto som zmenil úchyt predných brzdičov oproti jeho systému a použil som po tri piestiky na kotúč...

[img]

Naposledy editováno 13.01.2009 10:27:15

(reakce na) Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

13.1.2009 v 11:49 | Nahoru | #59
muscle_biker> Nikde není psáno že návrh designu musí být kreslený ručně a taky neznamená že bych to nesvedl. Nikde jinde jsem podobné návrhy neviděl a práce na nich mi zabrala hodně času a denodenního přemýšlení. Spíš mi tu přišly některé ručně kreslené skyci hodně podobné s některými pracemi od cizých designérů. To co jsem tu poslal není ta hlavní práce..Tu až později.

Kdo jste dělal design pro Moto FGR V6???

13.1.2009 v 12:29 | Nahoru | #60
muscle biker:
pridavam se k dawovi... ta pruzici jednotka je takhle absolutne nesmyslne umistena, kdyz uz pominu zakladni neznalost jako ty reci na zacatku o tom jak musi byt tlumic zasunuty do sebe ve velke dylce aby se nepridrel - takovejhle clen (na obou koncich na kloubech) je vzdy zatizen jen silami v ose toho clenu - nemas zakladni vzdelani v oboru kinematiky.... pak je tezky konstruovat system odpruzeni... ale dejme tomu ze je to jen detail... i ten kratkej chod tlumice by se dal prezit a tlumic udelat s pozicne promenym tlumenim neni zas takovej problem (wiz WP PDS u KTM a husabergu) problem je v pruzine, potrebujes tam dostat bud linearni prubeh (u kyvne vidlice dost tezko) ale spis progresivni, kdy s vtim jak jde kolo do zdvihu tak odpruzeni prituhuje, tady to mas uplne opacne, ten zadeje brutalne degresivni, da se rict ze po prejeti "nerovnosti" by se kolo uplne preklopilo do max zdvihu a uz se nedostalo ven... navic pri takhle brutalnim mechanickem prevodu by tam vysla pruzina tak tezka a velka ze by se tam ani nevesla...

jo a udelat pruzinu takhle tezce progresivni je asi absolutni nesmysl...

ad excentr na tom zadku, k cemu je snadno prestavitelnej rozvor, kdyz stejne mas jednu dylku retezu? k nicemu...

to ze ti nejsou jasne setrvacne ucinky rotujicich hmot toho je jasnej dukaz to co pises o tom velkym kotouci, u rychle jedoucich motorek je potreba ten kotouc udelat co nejmensi, moment setrvacnosti se totiz zvetsuje nelinearne, to ze naroste hmotnost macatejsiho brzdice je proti tomu nic...

treba beringer ma na tohle zejimave reseni 4 malych kotoucu ktere pasuji do upracvenych standartnich brzdicu... to je novatorskej pristup... tohle je bastl.. sorry...

skoro dost kritiky, preci jen slo o design... ale ty to predkladas jako navrhy technickych reseni, ale ty jsou zcestna, takze jsem nemohl jinak...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist