globalmoto_kveten





Téma: Zázračné "radiální" brzdy
 
15.12.2008 v 08:51
Jsem jakožto strojním vzděláním poznamenaný člověk uvažoval - neb jsem věci této neznalý - proč by měly být bubnové brzdy či brzdy kde bych předpokládal sílu brzdící kolmo působící na osu otáčení zázračné a každý správný motorkář by je chtěl míti neb R jakožto radiální=racyngpyčo, a ono to je o tom, že jsou ty brzdové třmeny montovány jakože radiálně božíčku v těstíčku...

tadyk a tadyk cos k tomu. Výhoda je asi jen v tom, že se to da jednoduše vymontovat a posouvat když mistři závodnící experimentují s různými průměry kotoučů.

tak třebas tu je i nějaký další ňouma jako já, který to nevěděl, v češtině jsem ničehož nenašel :\

Naposledy editováno 15.12.2008 09:03:03
Předchozí
1 2
Následující

Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 08:54 | Nahoru | #1
Já nejsem ani poznamenán tím vzděláním ,takže vůbec netuším v čem je to lepší. Hlavně, že to mám na motrce Jinak by mě to také zajímalo v čem ja ta výhoda.

Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 08:59 | Nahoru | #2
aniž bych nad tím nějak přemýšlel, tak se mi zdá že radiální uchycení má výhodu v lepším rozložení brzdného tlaku po celé šíři destiček, respektive na ně působí o jeden vektor síly míň ... Ale třeba to není pravda, fyzika mi nikdy moc nešla.

Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 09:18 | Nahoru | #3
taky jsem nějak nepřišel na konkrétní výhodu, ale určitě to nic extra nebude, protože já je na motorce nemám

Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 09:28 | Nahoru | #4
dobře to vypadá a my co neumíme jezdit rychle, ani pořádně brzdit, na zadní nám to nejde a bojíme se driftu si holt musíme zvětšovat ego něčím jiným...

ale ruku na srdce, na takový beringery je radost pohledět :)

Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 09:29 | Nahoru | #5
Zlatá pásová brzda - tam se poznalo jak je člověk odvážnej

Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 09:32 | Nahoru | #6
dobre to vypada a je to drahy, tak po tom megahustaci touzi... proste brzdy co nemaj radialni uchyceni nejsou brzdy a motorka s motorem pod dva litry neni motorka

Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 10:08 | Nahoru | #7
spíš než uchycení y mě zajímala radiální pumpa...

1 reakcí na tento příspěvek Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 10:13 | Nahoru | #8
smysl tohoto vlákna????joke????

(reakce na) Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 10:33 | Nahoru | #9

rollig>smysl tohoto vlákna????joke????



Mno joke to neni, ale dvoukolakama a marketingem kolem dvoukolaku nejak neziju, tak kdyz jsem videl radialni brzdy tak fakt prvni co me napadlo byl nejaky zazracny typ bubnove brzdy, neb v ceskych krajich se neuvadi trmeny s radialnim uchycenim, ale radialni brzdy... A pak jsem hledal a hledal co to teda jako je a ono nikde nic - jen ze to je mega giga hyper dokonale

Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 10:37 | Nahoru | #10
kdysi dávno v debatě o USD vs klasický vidle někdo napsal, že "mají hustej look". já s tím souhlasím a časem na Raptora radiály pořídím
//samozřejmě včetně radiální pumpy

Naposledy editováno 15.12.2008 10:38:15

Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 11:21 | Nahoru | #11
jak rika japko... snadna vymena kotoucu, mozna ze se takhle da celek - spodek vidlice+brzdic udelat o par gramu lehci... jinak je to vicemene porad to same...

1 reakcí na tento příspěvek Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 14:14 | Nahoru | #12
jj,ma to good look,ale jde spíše o to co je uvnitř brzdiče>průměr pístků,cesta kapaliny brzdičem,cesta kapaliny celou soustavou...pravě konstrukce brzdiče předčí jeho uchycení,proto ma 1098"monoblocky"tj.:brzdič vyfrézovany z jednoho kusu nevim čeho >aby se brzdna síla neztrácela díky konstrukci...sem četl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 14:20 | Nahoru | #13
Ďuričko22> ono se to fakt jenom kvůli vzhledu nedělá, i v tom odkazu od Japka je napsáno že je to pevnější a nejsou tam takový nároky na materiál čelisti aby se to nehejbalo. Samozřejmě je otázka jestli se to pozná u obyčejný seriovky, tady to bude asi jako poslední věc ...

Naposledy editováno 15.12.2008 14:20:40

(reakce na) Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 14:22 | Nahoru | #14

Stev>Ďuričko22> ono se to fakt jenom kvůli vzhledu nedělá, i v tom odkazu od Japka je napsáno že je to pevnější a nejsou tam takový nároky na materiál čelisti aby se to nehejbalo. Samozřejmě je otázka jestli se to pozná u obyčejný seriovky, tady to bude asi jako poslední věc ...



jj,pravda to jsem taky četl

1 reakcí na tento příspěvek Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 14:46 | Nahoru | #15
Takhle, ja tim nijak nechci znevazovat to, ze to bude mit o neco lepsi vlastnosti nez klasicky uchyceni. Ovsem stojim si za tim, ze rozdil v beznym provozu bude stejnej, jako mezi pouzitim benzinu N95 versus zelvi povl u 15 let stary ojetiny

(reakce na) Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 14:50 | Nahoru | #16
Sim> No tak jasný,radialy vznikly díky závodění tzn. že největší uplatnění mají zase jen na dráze

1 reakcí na tento příspěvek Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 15:14 | Nahoru | #17
radiálně uchycený třmeny(šrouby jsou kolmo na osu otáčení)tzn.že při brždění na ně působí síla jinak než na klasicky axiálně uchycený třmeny.Na šrouby v klasických třmenech síla působí jako by stříhem.Proto na klasický třmeny jsou silnější šrouby.
tzn.Výhoda radiálně uložených třmenů nižší váha celého brzdového komponentu.
moje laická teorie.klidně mi opravte.

(reakce na) Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 15:25 | Nahoru | #18
alda82> Dovolim si tvrdit, ze u klasickeho i radialniho ulozeni trmenu jsou srouby namahany na strih. Nizsi vahu taky nema smysl zminovat, toze oba systemy jdou udelat v hodne variantach. Navic se podivej, ze se prodavaji i sady na prestavbu klasickeho ulozeni na spodek vidle na radialni...





Jak uz tu nekdo zminoval, vyhody jsou hlavne pri nutnosti laborovat s kotoucema, budou tam trochu jiny sily, ktery krouti celej trmen a tak dal... ale jinak to je proste o tom, ze to dobre vypada

2 reakcí na tento příspěvek Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 16:00 | Nahoru | #19
ono pokud ten sroub co trmen drzi nebude v ose s kotoucem tak vzdy tam bude nejaky ohyb, tzn tady bych zase extremni rozdil nevidel, navic tomu pripadnemu ohybu se podda plovouci ulozeni kotouce... na zavodnich motorkach se k tomu doslo s tim ze se zacali davat kompozitove ktouce na sucho a ocelove na mokro.. ruzne prumery.. a radialni trmen se na jinej kotouc prestavi jen kulatou podlozkou....

no a na prodkukcnich motorkach to vpyada vic racing, kdyz se to podoba te zavodni - marketing.
myslim ze ze zpusobu uchyceni zadny extra vyhody pro normalniho smrtelnika neplynou... a v pocitu pri brzdeni delaj vetsi rozdil desky, pancerove hadice apod.. pripadne konkretni konstrukcni reseni brzdice...

Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 16:05 | Nahoru | #20
čistě teoreticky by tam střih neměl být ani v jednom případě - šroub by měl vyvodit takovou sílu, aby reakci třmenu přenesla třecí síla mezi třmenem a držákem...

1 reakcí na tento příspěvek Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 16:21 | Nahoru | #21
Myslim,že nejvíc vychytany brzdy má můj tatík ve svem milovaném voze,jemuž náleží značka Oltcit 11 R Club...(povšimněte si prosím,že tento vůz hrdě třímá ve svém názvu pověstné R)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 16:24 | Nahoru | #22

Ďuričko22>Myslim,že nejvíc vychytany brzdy má můj tatík ve svem milovaném voze,jemuž náleží značka Oltcit 11 R Club...(povšimněte si prosím,že tento vůz hrdě třímá ve svém názvu pověstné R)



jakoze tu mechanickou rucni brzdu na - tusim predni kotouce?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 16:28 | Nahoru | #23

Japko>Ďuričko22>Myslim,že nejvíc vychytany brzdy má můj tatík ve svem milovaném voze,jemuž náleží značka Oltcit 11 R Club...(povšimněte si prosím,že tento vůz hrdě třímá ve svém názvu pověstné R)

jakoze tu mechanickou rucni brzdu na - tusim predni kotouce?



Tse,ta je to nejmenší ono to má kotouče v motoru!!!Nejvíc prča byla když jsem měnil kapalinu,ale to je na dlouho

(reakce na) Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 16:32 | Nahoru | #24
Ďuričko22> :) tak to se musim podivat, ja jen vim ze citroeny a tim padem i tento veleuzasny rumunsky stroj mel rucni brzdu na predek, ale ze by to byla az takvoa prazvlastnost to netusim , kazdopadne to zni zaujimave

(reakce na) Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 16:42 | Nahoru | #25
Ďuričko22> mno jooo, fakt , toz to jsou mi veci

Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 16:45 | Nahoru | #26
snizeni neodpruzenejch hmot:) uplna formule 1 :) oltcit je divokej stroj:)

1 reakcí na tento příspěvek Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 16:46 | Nahoru | #27


mě na něm vždy fascinovala ta futuro palubka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 17:09 | Nahoru | #28

assassin>ono pokud ten sroub co trmen drzi nebude v ose s kotoucem tak vzdy tam bude nejaky ohyb, tzn tady bych zase extremni rozdil nevidel ...



tady jsem našel ještě jedno vysvětlení, rozdíl je prý v poloze úchytů, ne jejich umístění, něco jak psal assassin ...

Hlavní výhodou radiálního uchycení brzdových třmenů je získání větší brzdící síly, přičemž celá soustava disponuje vyšší tuhostí, z čehož plyne samozřejmě efektivnější brždění a rychlejší reakce při zmáčknutí brzdové páčky. Navíc konstrukce radiální brzdy mimo to umožňuje použití menšího disku, což se musí pozitivně promítnout jak do váhy motocyklu, tak i do velikosti neodpružených hmot. Radiálním uchycením brzdových třmenů se myslí, že šrouby, které uchycují třmen, jsou v ose kotouče a ne kolmo k ní, jak je tomu u konvenčních brzd. To s sebou přináší výhodu menšího bočního výkyvu a lepší přilnutí brzdových destiček na povrch samotného disku.

(reakce na) Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 19:07 | Nahoru | #29
ilMedvědGuzzini> jj,je to hotová Enterprise boxer vid?co já se sním najezdil,velice svérázný je take způsob uchycení disků..>na 3 šrouby,máš po tom docela na výběr co se obutí týče otec s tim najezdil za 15 let 53000km

Stev> Naprosto vyčerpávající

Naposledy editováno 15.12.2008 19:08:32

(reakce na) Zázračné "radiální" brzdy

15.12.2008 v 21:11 | Nahoru | #30

Stev>assassin>ono pokud ten sroub co trmen drzi nebude v ose s kotoucem tak vzdy tam bude nejaky ohyb, tzn tady bych zase extremni rozdil nevidel ...

tady jsem našel ještě jedno vysvětlení, rozdíl je prý v poloze úchytů, ne jejich umístění, něco jak psal assassin ...

Hlavní výhodou radiálního uchycení brzdových třmenů je získání větší brzdící síly, přičemž celá soustava disponuje vyšší tuhostí, z čehož plyne samozřejmě efektivnější brždění a rychlejší reakce při zmáčknutí brzdové páčky. Navíc konstrukce radiální brzdy mimo to umožňuje použití menšího disku, což se musí pozitivně promítnout jak do váhy motocyklu, tak i do velikosti neodpružených hmot. Radiálním uchycením brzdových třmenů se myslí, že šrouby, které uchycují třmen, jsou v ose kotouče a ne kolmo k ní, jak je tomu u konvenčních brzd. To s sebou přináší výhodu menšího bočního výkyvu a lepší přilnutí brzdových destiček na povrch samotného disku.



radiální uchycení: šrouby jsou kolmo na osu kola
axiální uchycení: šrouby jsou rovnoběžně s osou kola
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist