globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motory dvouválcových pětistovek - pravda
[URL=


Naposledy editováno 24.01.2010 15:54:51

(reakce na) Motory dvouválcových pětistovek - pravda

24.10.2008 v 08:32 | Nahoru | #211
Vita83> 3 tisice sou zatracene malo, pokud nebrzdis motorem nebo na rovince neudrzujes rychlost, motor dava znatelne najevo, ze se mu to nelibi. Navic nekde kolem 3500 znatelne vyroste ucinnost motoru - pokud mas nastartovanou motorku na stojanku s vyrazenym kvaltem a budes hooodne pomalu pridavat plyn, tak do cca 3 tisic porostou otacky linearne s otacenim plynu... pak se ale dostanes do mista,kde kdyz otaceni plynovou rukojeti zastavis, otacky stejne porostou a zastavi se nekde pod 4 tisicema.

U CB (ale i ER) se za to neboj vzit a drz otacky nad 4ma tisicema i za cenu nizsiho kvaltu - jizda bude plynulejsi, motor bude spokojenejsi a na spotrebe to stejne nepoznas.

V otackach 3-5 ma smysl drzet chovanim podobnou motorku NTV650 a jeji odvozeniny TA, Deauville apod.

2 reakcí na tento příspěvek Motory dvouválcových pětistovek - pravda

24.10.2008 v 11:31 | Nahoru | #212
No ja jen delal to co mi rikal instruktor... "vytahni to na 4tis, aby kdyz budes prerazovat ti to spadlo na 3 tisice, coz je minimum pro dany stupen..." je ale fakt ze mezi temi 3 a 4 to pri jemnem pootoceni plynu trosku skubalo... no uvidime az budu mit svoji, to nejak vychytam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory dvouválcových pětistovek - pravda

24.10.2008 v 14:16 | Nahoru | #213
Vita83> Instruktori uci spoustu nesmyslu.. jako ze kdyz jedes pomalu, tak mas sourat nohy po zemi

(reakce na) Motory dvouválcových pětistovek - pravda

27.10.2008 v 21:51 | Nahoru | #214
Dan GPZ> jezkovi voci, nastesti existuji i rozumni ucitele .. ja tohle zkusil jednou a hned rval, inu nastesti to byl motorkar .. i kdyz je fakt ze v ulicich prahy sem potkaval pod rouskou autoskoly hrozny veci ...

abych nebyl offtopic, tak ja pri navratu na dve kola resil to co vetsina zde .. volba maly motorky (ktery se dneska uz proste nedelaj, pullitry holt vymrely)

gs sem vyradil ciste pocitove, sice je uzasne mala, coz do mesta je supr, ale nejak se mi na ni spatne sedelo (v bazaru, nejel sem na ni) a zpracovani me neoslovilo.

pak sem si vyhlidnul peknou er5, jenze byla z bazaru a priznavam ze muj vztach k zelenejm neni nejlepsi (opet jen z doslechu), ale motor se mi libil a sedelo se na ni fajn.

co sem si koupil rika muj profil a rozhodlo osobni jednani s majitelem tohohle kusu. evidentne se o moto staral a tim byla volba jasna i kdyz sem puvodne chtel nakupovat uz az na jare ..

pro novacka je kazda 500 akorat, jede to pekne a nemate pod zadkem dynamit .. i kdyz dulezitejsi dycky bude jak jedete, priznavam ze muj pocit z autoskoly je ten ze az bude kluk velkej nejdriv ho to naucim a az pak pujde do autoskoly (ja sel vzdy do autoskoly jako tim kterym dopravnim prostredkem nepolibej) .. naucit se ovladat motorku a zvladat provoz za 13 hodin sestnactiletej kluk nema narok ..

jejda to sem se pekne rozkecal, uz mlcim a cao na jare na silnici

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory dvouválcových pětistovek - pravda

30.10.2008 v 13:01 | Nahoru | #215
Vita83>
No já když dělal papíry,tak jsem jezdil na na Yamaze 600 a při nízkých otáčkách jezdil jen hodně podřadnými uličkami-na těch větších po kladně mě instruktor držel do povolený 50tky,ale chtěl abych jezdil kolem 4,5-6tis ot. a je fakt,že při těhle otáčkách si člověk jízdu víc užije (po městě)
Jinak instruktor byl taky motorkář....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory dvouválcových pětistovek - pravda

8.12.2008 v 21:34 | Nahoru | #216

Miras-GS500>Vita83>
No já když dělal papíry,tak jsem jezdil na na Yamaze 600 a při nízkých otáčkách jezdil jen hodně podřadnými uličkami-na těch větších po kladně mě instruktor držel do povolený 50tky,ale chtěl abych jezdil kolem 4,5-6tis ot. a je fakt,že při těhle otáčkách si člověk jízdu víc užije (po městě)
Jinak instruktor byl taky motorkář....



Jestli myslíš Fazer,tak na tom sem dělal zkoušku (nikoliv jízdy v autoškole) taky,drobnej detajl byl,že sem na tom před tim ani jednou v životě neseděl (v 18 sem dělal na A18 - takže ze zákona ani jedna povinná jízda při rozšiřování na A21 no a mě jí instruktor sliboval tak dlouho,až sem na ni nakonec neměl čas kvůli jízdám na náklaďák).
Tak ráno přijdu na zkoušku,z garáže vytáhne ten samej instruktor fazera se slovy : "to dáš" ,řikam si :"hm,dobrý,ty de_ile" .nasednu,nastartuju,dotknu se omylem plynu (přísaham,že ani náznakem se nemohlo jednat o pootočení) a otáčky 6k - zvuk brutál,řikam si "hm,dobrý" ,za mě nasedne komisař a jedem,cit na plyn=0,první část výletu mě neomlyně komisař směruje na staveniště,díra vedle díry,jedem 5,(úvaha co za rychlost,1?štěrk,bez citu na plyn jasný záda,2?cukačka jako prase a možnost pádu na stranu?) každý 2 vteřiny to vypadá na pokládku,řikam si :"hm,dobrý",vyjedem na hlavní,poprvý mam pocit,že možná do konce jízdy nespadnem,snažim se jet plynule,ale jak?v nízkejch cuká,evidentně se jí to nelíbí a ve vyšších je živá jako p_ča,do toho dávat bacha na provoz,pravo,levo,předek,zadek,blinkry,dementní důchodci co se před přechodem nedokážou rozhodnout a za mnou furt ten lojza,co rozhodne o tom,jestli udělám nebo ne..no nebudu to dál dramatizovat,dojel sem už v pohodě,slezu z toho,a lojza povídá :"no,nazačátku ste se s tim nějak sžíval,ale jinak úplně dobrý,předvídáte a blabla",já na to :"to bude asi tim,že dneska na tom jedu poprvý" a on jen valil bulvy :"cože?to si snad děláte srandu,jezdíte na něčem jiným?" a ja :"jo,letos dvakrát na cbf250"

Ale proč tohle píšu - byl to poslední a rozhodující impuls pro mě koupit si jeden z v tomto vlákně diskutovanejch strojů.Už ke konci 10 nebo 15 minut dlouhý jízdy na fazeru jsem měl pocit,že to vlastně asi nebude tak těžký zvládnout ale omyl.Ať to má člověk v hlavě jak chce srovnaný,tak je to hov_o platný,protože i ten nejsrovnanější s tim heftem do konce prvního tejdne stejně otočí,i kdyby na to sedl poprvý ve 30-ti..vyjde to a pak už otáčí vesele dál.vzpomněl sem si na zkušenosti ze všech typů aut (na to jakej sem cucák jich mam docela dost) a na rady rodičů o kterejch sem si myslel,že melou mimo mísu.Není otázka jestli člověk nabourá,ale kdy nabourá i když to nemusí bejt vůbec jeho vina a já rozhodně poprvý nechci lehnout v daleko častějš využívanejch vyšších rychlostech silnějšim strojem.Prostě doufam,že to bude někdy až pojedu pomalejc,což je víc pravděpodobný na slabšim stroji, anebo možná nelehnu vůbec protože bude současně i lehčí a líp ovladatelnej.Sem prostě toho názoru,že začátečník,ať má jakejkoliv talent by nic silnějšího než relativně lehkou a ovladatelnou pětistovku s výkonem okolo 50ti koní sedlat neměl,přestoupit na silnější až budu umět můžu,mrtvej se vrátit na slabší už tak dobře nejde.

Nedávno jsem se projel na ER5 a můžu říct,že je to markantní rozdíl naprosto ve všem oproti fazeru,a na tom jsem ani nepřekročil 50,kdyby jo,asi by byl ještě markantnější..

Takže se rozhoduju mezi CB5,CBF5,ER5 a busou.Jo,asi ta busa bude pro mě nejlepší...

P.S.pokud sem moc off topic,tak mažte,nějak sem se rozepsal..
P.P.S. > Che - díky za nasměrování
P.P.P.S. Kdokoliv má link nebo jakoukoliv znalost,zkušenost,radu,názor na hondu CB-1,tak budu rád,když se podělíte-asi do novýho vlákna,protože to neni ani pětistovka ani dvouvál(pokud se teda nepletu,což je samozřejmě možný),nicméně by mě zajímalo,jestli se svým charakterem těmto strojům blíží a protože o ní nic nevím,tak si zatím myslím,že třeba jo,i když bude asi o něco víc točivá.Díky!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory dvouválcových pětistovek - pravda

8.12.2008 v 21:51 | Nahoru | #217

pujdeme_domu>P.P.P.S. Kdokoliv má link nebo jakoukoliv znalost,zkušenost,radu,názor na hondu CB-1,tak budu rád,když se podělíte-asi do novýho vlákna,protože to neni ani pětistovka ani dvouvál(pokud se teda nepletu,což je samozřejmě možný),nicméně by mě zajímalo,jestli se svým charakterem těmto strojům blíží a protože o ní nic nevím,tak si zatím myslím,že třeba jo,i když bude asi o něco víc točivá.Díky!



Docela zajimava motorka, hlavne v nasich koncinach, kde ji lidi neznaj a cuci na ni jak na zjeveni. Lehka, ovladatelna, prijemna - jizda bez jedinych vyhrad, je to zivejsi svezeni nez dvouvaly petikila, proste motor tocivejsi s vyraznejsi spickou. Hlavni nevyhodu bych videl v provozovani a udrzbe, v souvislosti s vekem a faktem, ze se k nam nikdy oficialne nevozila, takze pitomy polozeni se dost prodrazi ve srovnani s tuctovkama. Pokud chces originalitu spojenou s prijemnyma vlastnostma, je to vhodna adeptka, naopak pokud to vidis jako jednu z cest, jak usetrit, nepovazuju to za dobrou volbu.

(reakce na) Motory dvouválcových pětistovek - pravda

8.12.2008 v 23:16 | Nahoru | #218
Sim> Díky za radu,až budu milionář,tak ji koupim,teď jí ale ze svýho okruhu zájmu budu muset vyřadit,penězožrouta nemůžu potřebovat,zvlášť když očekávam drobet padání zezačátku..

1 reakcí na tento příspěvek Motory dvouválcových pětistovek - pravda

8.12.2008 v 23:37 | Nahoru | #219
Sim> nevim, co je na CB tak draheho proti ER/GS?

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

8.12.2008 v 23:58 | Nahoru | #220
Paťa.> je to asi myšleno na CB 1, ne na CB 500

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory dvouválcových pětistovek - pravda

9.12.2008 v 08:54 | Nahoru | #221
Paťa.> jirka ma pravdu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory dvouválcových pětistovek - pravda

9.12.2008 v 09:43 | Nahoru | #222

Sim>Paťa.> jirka ma pravdu



Hold rano moudrejsi vecera

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory dvouválcových pětistovek - pravda

9.12.2008 v 11:47 | Nahoru | #223
Paťa.> ze tys udrzoval hladinku

(reakce na) Motory dvouválcových pětistovek - pravda

9.12.2008 v 11:58 | Nahoru | #224

Sim>Paťa.> ze tys udrzoval hladinku



Kez by, jsem znaven povinnostmi

2 reakcí na tento příspěvek Motory dvouválcových pětistovek - pravda

16.12.2008 v 13:57 | Nahoru | #225
A vahy techto storju bez a s naplnemi?Mohli by bejt treba v tom testu - Che?Dik

(reakce na) Motory dvouválcových pětistovek - pravda

16.12.2008 v 14:03 | Nahoru | #226
pujdeme_domu> GS tuším +-175 kg suché váhy

(reakce na) Motory dvouválcových pětistovek - pravda

16.12.2008 v 15:07 | Nahoru | #227
pujdeme_domu> V podstate je to u vsech podobny, cca 170 az 175 sucha, o dvacet vic provozni. Kapotovany verze maj nejaky to kilco navic. Dal ti neco pridaj padaky a nosice, kdyz si k tomu pripoctes naradi, lekarnu sprej na retez a nejakej zamek (s retezem nebo na kotouc), realna provozni 200 kilo neni problem.

... v mym pripade k tomu pripoctu este ramy a dekl pod motorem, kryt vejfuku, pridavny svetla, nastavce na vidlice ... a kila vesele narustaji

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

16.12.2008 v 17:23 | Nahoru | #228
slysel jsem ze honda je o dost tezsi nez jeji kolegyne,a ze kawa je z trojice nejlehci,ale co jsem prolejzal net,tak vsude jsou udaje jiny,urcite se budou lisit ruzne i od sebe modely podle roku vyroby (urcite ne o nejaky zavratny kila - ale treba probehla nejaka zmena v konstrukci,ktera za zminku stoji)..nemate nekdo presny kila?popripade link na web kde tohle srovnani najdu?

Naposledy editováno 16.12.2008 20:33:54

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

16.12.2008 v 20:26 | Nahoru | #229
Suza ma 188kg provozni hmotnost, tedy s naplnema, povinnou vybavou a plnou nadrzi.
Ono to neni jen o kilech ale taky o tom jak vysoko ma teziste a o rozlozeni ty vahy. GS500 podle me bude nejlehci, preci jen je nejmensi a je to vzduchac.

Jak uz tu bylo receno mnohokrat, s zadnou chybu neudelas.

Jestli chces motku na dlouho a mas penez jak slupek jdi do CBF, ta je z tyhle trojky diky tomu ze je nejnovejsi nej. Jestli jsi drobnejsi postavy a jak jsem cetl tvuj prispevek tak nejaky kun vic/min te netrapi, sel bych do suzy. Ziskas super brzdy, moderni podvozek (stavitelny, central vzadu) za malo penez.

Nez ER5 tak jdi do GPZ500, uzijes si lepsi brzdy a jeste o 10 koniku vic. ER5 nema moc co nabidnout, porad zpetne nechapu proc Kawa tenkrat jen neocesala GPZko a prisla nekdy na konci 90. let s motorkou co nema vzadu ani central a kotouc a jeste seskrtila motor.

1 reakcí na tento příspěvek Motory dvouválcových pětistovek - pravda

16.12.2008 v 20:58 | Nahoru | #230
na kilech a velikosti nikdy nezalezi :)
jasne ze dulezitejsi jsou aspekty , ktery urcujou jak s tema kilama pak lze zachazet

s prachama - to je kapitola sama pro sebe,prachy budou a my nebudem..to je tezky..

a to srovnani ER5 a GPZ5..to je taky pro me nepochopitelny tenhle obchodni tah..vubec mi to hlava nebere..
Chtelo by to central,brzdy a 60 koni z GPZ a vzhled ER,pak by nebylo absolutne co resit...jediny co by melo smysl je udelat 60 koni na ER (pokud je to uprava kterou clovek zvladne sam a neda do toho majlat,cohoz bych se obaval vcelku) a pak to brzdit jednim kotoucem vepredu a bubnem vzadu - a to je nesmysl,takze pokracujes upravou brzd a si v prdeli,protoze je to cely odzacatku nesmysl az do konce..ale prvni pruser udelali uz u kawy,tim ze neocesali to GPZ jak jsi rikal...

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

17.12.2008 v 08:51 | Nahoru | #231

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory dvouválcových pětistovek - pravda

17.12.2008 v 10:18 | Nahoru | #232
pujdeme_domu> No esi vono to nebude tim, ze to dobre funguje i takhle

Vsechny zmeny ve skrceni techdle motorek sou znatelny od urcitych otacek vejs - dokud nepresahnes 5 tisic, nerozeznas 25kw verzi od ostatnich. Pokud nebudes mit ty motorky vedle sebe, hodne tezko budez rozeznavat 37 a 43kw verze cb5. Kdyz presednes z GPZ na ER, nejvetsi rozdil bude v tom, ze ti fouka vic na pupek a min na krk... na rozdily v brzdach nebo motoru zapomenes po par metrech jizdy - proste bud chces hledat rozdily nebo si jizdu uzivat.

(reakce na) Motory dvouválcových pětistovek - pravda

17.12.2008 v 10:27 | Nahoru | #233
Sim> Já bych to komentoval ještě jinak, ale zdržím se toho raději. Ještě by mě Medvídek napomenul

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

18.12.2008 v 17:51 | Nahoru | #234
Sim - urcite si chci uzivat,neboj :) ,nechci se o nicem prit,zvlast proto,ze tomu rozumim jako koza petrzeli,ale na gpz jsem narozdil od ER a CB nejel,takze si mozna mylne myslim,ze je skoda,ze na svete neni stejne technicky vybavena,ale nahata (hezci) sestra GPZ.Treba by tam rozdil byl nakonec (zrovna prave vlivem absence kapotaze) neznatelny jako u ostatnich (GS,ER,CB),ale treba taky ne...fantasy svet je super :)

2 reakcí na tento příspěvek Motory dvouválcových pětistovek - pravda

22.2.2009 v 18:21 | Nahoru | #235
tak jaro se nám pomalu blíží, a tím i nákup motorky, už sem asi na 90% rozhodnutej pro kawu, ale ještě se zeptám jak je to s dostupností a s cenama ND na tyhle 500stovky ?

(reakce na) Motory dvouválcových pětistovek - pravda

22.2.2009 v 18:30 | Nahoru | #236
jirka mz> v dnešní době je to všechno stejné a nedá se říct že jedna značka by byla lepší než druhá. Na čem ale hodně záleží, je místní dealer, popřípadě dovozce. Takže bych si pozjišťoval zkušenosti s dealery z tvého okolí, ale zase- jak často člověk kupuje nějaké ND. A autorizovaný servis pro toho, kdo má hluboko do kapsy, asi taky ne

(reakce na) Motory dvouválcových pětistovek - pravda

22.2.2009 v 19:51 | Nahoru | #237
jirka mz> Koukni po prodejcich dilu ve tvym okoli, predpokladam, ze kdyz mas vychodonemeckej stroj, tak zvladnes i udrzbu kawy, takze servis snad hledat nemusis.
Jinak myslim ze dilu moc potrebovat nebudes, olejovej filtr sezenes, vzduchovej taky a o moc vic toho snad potreba nebude...

2 reakcí na tento příspěvek Motory dvouválcových pětistovek - pravda

23.2.2009 v 18:55 | Nahoru | #238
JirkaFM>Suzuveverka>tak se serviem problem nebude, většinu zvladnu doma sam, spiš mě zajimaly ceny těch dílů.

(reakce na) Motory dvouválcových pětistovek - pravda

23.2.2009 v 19:23 | Nahoru | #239

jirka mz>JirkaFM>Suzuveverka>tak se serviem problem nebude, většinu zvladnu doma sam, spiš mě zajimaly ceny těch dílů.



Najdi si uživatele eab - pecializuje se na ER5ky, mohu z vlastní zkušenosti říct, že prima kluk, vyzná se a poradí. A řeknu ti o ER5 úplně všechno - klady i minusy.

U něho jsou ceny dílu cca 1/2 a více levnější než od ofic. cen.

Naposledy editováno 23.02.2009 19:24:03

(reakce na) Motory dvouválcových pětistovek - pravda

24.2.2009 v 07:57 | Nahoru | #240
jirka mz> Tak dily se pripadne daj i poslat postou... Ja se naucila nechat si filtry a nahradni packy a podobny veci vozit z Louise, vzdycky tam nekdo jede, tak nam zasobu vezme.
Jinak nevim jak kawa, ale na suzu sem dily potrebovala dvakrat, jednou podlozky k ventilum a jednou tesneni pod viko motoru, od ty doby mam najeto asi 24 000km a nic. Predpokladam ze kawa na tom bude s najetejma kilakama jeste lip, pokud nekoupis nejakou neudrzovanou vylitanou.
To neni jak simal, kterej je opravovanej tak nejak permanentne
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 PidaCZ 7 2.5.2024 v 16:27 Gahan37
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano


TOPlist