Téma: Motorky a ničení přírody

26.11.2008 v 12:26
Názory, zkušenosti, podněty poznatky.
Prosím, vyhněte se osobním útokům a kritice zelených (se kterými nemám nic společného).
Děkuji
Anketa: Při ježdění ve volné krajině:
se snažím neničit přírodu.
84%
143
neřeším, nezajímám se.
schválně přírodu devastuji.
nevím, měl bych?

28.11.2008 v 12:43 | Nahoru | #121

Kryšpín>

Tak se hlavně nezapomeňte pořádně poplácat po zádech, jak jste dobrý, že tu přírodu ničíte oproti ostatním jen minimálně. To je fakt argumentace hodná ústavu pro mentálně postižený. Co takhle diplom za "zásluhy" [lol] Che, to jako bych si na zahradě rozdělal ohýnek z pneumatik a sousedovi, kterýmu to půjde do oken, argumentoval, že proti tepelný elekrárně jsem úplnej břídil [lol] a že by měl vlastně pochválit [lol] [lol] [lol]

Chce to najít míru, každá lidská činnost škodí přírodě. Samo nebudu pálit na zahradě pneumatiky, ale ježdění na motorce se nevzdám. Kdybych to měl vzít důsledně a přestat s veškerou svou čínností která škodí přírodě tak se budu muset jít zastřelit.

To je ostatně to nejlepší co člověk může pro planetu udělat.

28.11.2008 v 13:05 | Nahoru | #122

Kryšpín>HILL>Vana666>příroda se v prvé řadě likviduje sama - tornáda, povodně, zěmětřesení, požáry atd..

co nestihne sama, trošku za ni řeší člověk - průmysl, exhalace, stavební činnost, komnikace

co nestihnou ani tihle dohánějí ti co o přírodu mají pečovat - lesáci atd.

my jsme úplně na konci, kdyby jsme se posra..., tak stejně těm výše uvedeným nebudem v likvidaci přírody stačit

Maximálně vystihlé.

Ne, přirovnání bych hledal jinde: je to stejné, jako když vy jogurtáři tvrdíte, že padesátka v obci je opruz a že by to klidně mohlo být víc. A že je nesrovnatelné srovnávat parádního japonského jogurta s radiálníma brzdama a plně naložený kamion. Takže vy když přes obec letíte od přechodu k přechodu po zadním, nejste zdaleka tak strašně nebezpeční jako ten plný amion co jede 65km/h. A že naprosto nejhorší jsou zasraní plechovkáři v golfech a passatech, co mají zatemněné skla aby nebylo vidět že za jízdy telefonují a pak si vás chudáků co je zrovna v otáčkách předjíždíte nevšimno - parchanti.... Takže tanga na značku a srát na benga!

28.11.2008 v 13:29 | Nahoru | #123
přírodu neničíme pouze upravujeme původní biotop .

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky a ničení přírody

28.11.2008 v 13:40 | Nahoru | #124

28.11.2008 v 14:09 | Nahoru | #125

Kryšpín>bathed>Souhlas, je mi jasný, že když pojedu 2 kila, tak mi děda v MBčku asi přednost nedá, protože mě prostě ani neuvidí, natož aby zareagoval. Ale rozhodně si nebudu hrát na neviňátko, co vlastně za nic nemůže, protože jsou tu jiný a větší prasata. Takže asi tak. A jako jsou některý agumenty "zelenejch mužíčků" dost mimo reál, tak i argument "vždyť vlastně tu přírodu ku.víme jen málo" je asi dost mimo. To je jako kdyby se zloděj u soudu hájil tím, že ukrad jen 4 auta a co je to proti kuponový privatizaci, kdy se rozkradla půlka republiky . No, s trochou nadsázky, no, neberte mě až tak za slovo . Je to jak říká Vespa o míře a ještě lépa bych řekl o únosné míře. Jinak do letošního roku jsem měl i XTčko a taky jsem jezdil i po lesních a polních cestách. Bohužel časem (už jezdím docela dlouho) se motorky staly docela běžnou záležitostí, po lese dneska jezdí motorek a čtyřkolek pomalu víc jak po silnici a z toho vznikají problémy (je to hodně lidí a tak stoupá i procento arogantních debilů, který navíc provokujou lidi třeba tím, že kolem nic neuberou, maj hodně hlučný vejfuky, jezděj na místa, kam by rozumnej endurák nejel - chráněný území a tak). Před pár lety u nás jeden dokonce přejel lesáka a dost zle mu pošramotil koleno (asi do konce života). No a z toho všeho pak vzniká reakce lidí - pasti, dráty atp. A na silnici je to stejný - každou chvíli lze potkat magora, co předjíždí na slepo do zatáčky a pak se diví, že potkal kamion nebo dělat jiný kok.tiny. To ať se pak nikdo nediví, že se na motorkáře kouká skrz prsty.

Víš, mně akorát zarazilo, že ses obul do Váni - chlapa, co jezdí dýl jak já a já jezdím off-road 30 roků.... Navíc je to člověk co sám volně po lese snad ani nejezdí a užívá si závodů. Vnímám a chápu nářky všemožných zájmových skupin:
Myslivci si chtějí lovit a mít klid
Domorodci nechtějí mít rozbité cesty a pozemky
přírodovědci (nesměšovat se zelenýma) mají svoje broučky a kytičky
Cyklisti nechtějí jezdit po blátě
turisti nechtějí co deset minut uskakovat do mlází
lufťáci (nesměšovat s turisty) mají pocit že když už ty sádelnaté prdele vytáhli do přírody, že mají nárok na klid
.....
....
A takhle můžeme pokračovat. Neřeším, že mají třeba všichni máslo na hlavě - protože nimrodi možná mívají naváto, domorodci třeba kradou dřevo, přírodovědci možná mlátí manželky, atd.... Zkrátka je to všechno irelevantní. Ale štve mně když mi mentorují lidi kteří k jedné stopě mají jakýs-takýs vztah a šmahem by celou jednu část "rodiny" smazali.... To mně čílí....

28.11.2008 v 14:20 | Nahoru | #126

jeleniste>

Teda čučím,že něco takovýho ještě existuje...a navíc u nás. Je to i poměrně velký,čekal jsem něco menšího.Tohle je fakt škoda rozjíždět.DOBŘE OZNAČIT!!! ...snad to nerozkradou. :\

28.11.2008 v 15:04 | Nahoru | #127
Kopec> doufám , že to není ta ryba ,co ti muže vlézt do ptáka ?

sohlasím , že je to zajímavé a označit , neničit

Naposledy editováno 28.11.2008 15:08:32

28.11.2008 v 16:22 | Nahoru | #128

28.11.2008 v 17:27 | Nahoru | #129
Bylo zde několikrát napsáno, že úmyslně nikdo nic neničí. Já osobě bych s tím až tak nesouhlasil. Třeba se tady na foru nacházejí skutečně slušnáci, i když o tom pochybuju

Najdou se totiž i takový lidé, ktyrým ,když někdo vynadá, že mu projeli třeba osázenou plochou stromky, tak né, aby oni sklopili uši a odjeli, ale místo toho přijedou znova a rozjezdí to nasračku, aby se pomstili a ukázali co jim ten dotyčný může...

Někdo třeba řekne, že je to blbost, ale já osobě věřím, že takový lide jsou...

28.11.2008 v 17:29 | Nahoru | #130

jeleniste>Abych nalil čistého vína, vzhledem k tomu, že nejsem lesák, ani myslivec, je mi vcelku fuk, jestli někdo jezdí na motorce po cestě rozprasené těžbou, pokud tím neškodí ničemu jinému. Kdy jsem ale byl opravdu ve stavu hodit za zatáčku pařez, nebo nějaký pichlavý roští bylo, když moje ženská v šestinedělí uskakovala s těžkým kočárkem do hustý houštiny, poté co se ze zatáčky vyřítil kluk na motorce. Naštěstí jsem u toho nebyl, jinak bych mu tam ten pařez fakt hodil se slovy: "pokud pojede tak, aby kočárek nesmet, pohodlně zastaví, pokud ne, rozbije si hubu a bude mu to patřit." Zdůrazňuju, že jsem u toho nebyl a žádnej pařez nikam nedal, ale naštvanej jsem teda byl, když mi to vyprávěla. A naštvanej bych stejně byl, kdyby to byl kůň, nebo psí spřežení, kolo, cokoliv. Nešlo o motorku, ale o toho blbce na ní.

Tak, přesně, nejde o motorku, myslivce, lesáka, čtyrkolkáře, ale o člověka, který motorkářem, myslivcem, lesákem, nebo čtyrkolkářem je.

29.11.2008 v 12:59 | Nahoru | #131
Já myslím , že rozumná dohoda o průjezdu cestami po lese ( účelové komunikace )nemůže nikoho zkolit. Po těchto cestách se jezdí stejně ať je to kdo chce. traktor , lesák, motorka čez a podobně. Jinak by tam ty cesty nebyly.A argument nějakého samozvaného ochránce , že se to tam zničí je tak trochu mimo mísu. Jeden průjezd traktoru po dešti udělá mazec daleko větší než průjezd pár motorek. Nemluvím o ekologii. Neviděl jsem traktor ze kterýho by noc nekapalo.
Jo a na mojí hloupou otázku jak je to s ekologií u motorové pily(ztrátové mazání lišty)jsem dostal odpověď že mi do toho je ho...

Nicméně v pondělí jdem na místní úřad vyjednat možnost pronájmu nějaké nelukrativní louky nebo rokle dostatečně vzdálené od lidí , kde by se mohlo v klidu blbnout.
Když se podporuje z veřejných prostředků zájem fotbalistů , volejbalistů ,tenistů , cyklistů a podobně tak já chci sakra taky něco co zajímá a baví( nejen ) mě. Ve spoustě okolních obcí takové prostory jsou a fungluje to.
Dost mě sere že se do motorek všichni strefují , jako že to je největší zkáza co může být.

Podám pak referát ja to dopadlo.

29.11.2008 v 13:04 | Nahoru | #132
dejte tem breberkam na zada metrovou tyc s praporkem a majacek aby v noci blikal

29.11.2008 v 13:34 | Nahoru | #133

Kryšpín>...i argument "vždyť vlastně tu přírodu ku.víme jen málo" je asi dost mimo. To je jako kdyby se zloděj u soudu hájil tím, že ukrad jen 4 auta a co je to proti kuponový privatizaci...

hm, a co takový turista v lese. I ten přírodu ku.ví a taky může řict že ve srovnání s motorkama jen málo (i když kdo ví, možná je to právě naopak). Ale kur.. ji taky a může.
Podle mě je to o únosné míře, pokud to příroda dokáže vstřebat - a to většinou dokáže - tak bych proti ježdění nebyl. Je mnoho jiných činností člověka které příroda nevydýchá a přesto to nikomu až tak nevadí.

Navíc ani u nás přece nejde o úmyslné ničení, je to bohužel jen "nutný vedlejší produkt" sportovních a rekreačních aktivit které by snad ve společenském zájmu taky měly být trochu podporované

29.11.2008 v 14:08 | Nahoru | #134

Víš,mě se líbí,jak vy-čistokrevní silničáci se na nás-enduristy díváte skrz prsty. Přitom největší rána pro přírodu je samotné vyrobení motorky,ne její provoz. V tom provozu je to pro přírodu Enduro-silnice skoro 1:1. Ostatní dobře popsal Bathed,není nutno opakovat,snad jen zdůraznit,že přirovnání k pneumatice pálené pod sousedovic oknama je píčovina. Ty si asi myslíš,že my v lese serem kdekoho,ale ty na silnici nikoho,že?
Hm...

29.11.2008 v 14:17 | Nahoru | #135

co nestihnou ani tihle dohánějí ti co o přírodu mají pečovat - lesáci atd.

Maximálně vystihlé.

Jsem pro, ještě že mám tak dlouhé ruce. Taky nás navrhnu na nobelovu cenu.

PS. pneu i odpadky pálí soused ekologicky v krbu, takže no problemo.

Naposledy editováno 29.11.2008 14:20:30

29.11.2008 v 23:54 | Nahoru | #136
bathed> Jestli ten tvůj kámoš má takové problémy se sousedy, co mu pomocí kamer a ochrany orchidejí brání ve stavbě, tak ať vedle orchidejí zasází Bolševník nebo podobnou rostlinu a zaručuji ti, že tam brzy žádné orchideje nebudou/tedy pokud tam vůbec jsou/a může se stavět.Je to sice špatné řešení,ale účinné!Ostatně kdo by ty kytky chtěl zničit,najde si jistě i jiné řešení.Např.to vůbec nemusí být on kdo ta kytky zlikviduje atd.

1.12.2008 v 07:36 | Nahoru | #137
Padl tady dotaz jak je to s olejem z lišt motorových pil. Shodou okolností to vím, dělal jsem managementy CHU, tedy práce z křovinořezm/pilou v rezervaci. Používá se na to speciální rozložitelnej olej (koupí se v kterékoliv prodejně s profi příslušenstvím, je to v podstatě jedlej olej, ale dražší). Staří dřevorubci ho ale nepoužívají. Chodí si normálně s kanystrem do restaurace pro vyjetej volej z friťáku (akorát to musí přecedit, aby v tom neměli kousky hranolků), ten je rozložitelnej uplně stejně, nic, nebo téměř nic nestojí a za mrazu (na rozdíl od kupovanýho) netuhne. Ještě k těm rezervacím, když se tam něco dělá, dělá se to v době kdy nehnízdí ptácí (hluk z křovinořezu), vyhejbá se chráněnejm kytkám etc.. Zvenku to samozřejmě vypadá blbě: "kácí se stromy v rezervaci".

1.12.2008 v 08:11 | Nahoru | #138
Tak tak na listu se používá použitej friták.

1.12.2008 v 08:18 | Nahoru | #139

1.12.2008 v 08:33 | Nahoru | #140

ladiki>jeleniste> kámo, kde žiješ. Používá se normální mazací, který se nosí z fabrik po litrech a zadarmo. Už vidím, jak lesáci, kteří jezdí na těžbu výhradně Š120 apd. kupují spešl olej za drahý prachy jen kvůli ekologii. Jsou to hlavně živnostníci, takže každá kačka dobrá.

Jses uplne mimo. 80% Pouzivají ten friták .-)

2 reakcí na tento příspěvek Motorky a ničení přírody

1.12.2008 v 08:56 | Nahoru | #141
Já teda normálně potkával ve vlaku jednoho typa, kterej si jezdil do jedný sokolovský restaurace s pětilitrovým kanystrem pro volej. Docela těžce kulhal a vyprávěl jak mu jednou v zimě spadnul strom na nohu, rozdrtil kotník. Byl sám v lese, telefon bez signálu. Noha pod metrákovým stromem. Musel si nohu ještě jednou zlomit, aby se pilou dostal na ten strom a mohl si nohu vyprostit. Pak se plazil několik kilometrů sněhem na stopa. Drsnej chlap. Dvoumetrový hovado, počítám asopň dvacet kilo přes metrák.

1.12.2008 v 08:56 | Nahoru | #142
Co je tohle zase za téma kriste!
tak když už tak dám se pár příkladu,kdo více ničí přírodu a pak možná zjistíš že nějaká motorka v lese nebo motorová pila je absolutně nezajimavá

imho - sám mám auto na LPG a v práci pouzivame vozidla na CNG

Naposledy editováno 01.12.2008 09:10:05

1.12.2008 v 09:50 | Nahoru | #143
Joraell> co vidím to píšu. Nemám potřebu nějak kecat. Asi mám kolem sebe těch zbylých 20%

1.12.2008 v 10:29 | Nahoru | #144
jeleniste> co tu s náma diskutuješ,došel jsi už k nějakému závěru?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky a ničení přírody

1.12.2008 v 10:36 | Nahoru | #145
Hm... [/quote]
Che, to je zas hlášení hodné Authora , když už můj příspěvek umíš tak pěkně zkopírovat, tak si, prosím, aspoň přečti. 1. nevím nic o tom, že bych byl "čistokrevnej silničář", endurko jsem měl, jezdil jsem na něm rád, ale díky tomu, že jeden čas byl u nás v lese větší provoz, než na běžné silnici a pastičky a napadání ze strany "běžných lidí" docela narůstalo, jsem pořídil silnici. Třeba zase někdy bude lepší doba pro enduro. 2. Nikde ve svých příspěvcích neprotěžuji ani silnici ani nic jinýho, takže se uklidni, hochu, napadáš mě úplně zbytečně . 3. Že na těch silnicích možná v posledních letech serem lidi víc než enduro, díky hošánkům R1pičo, co pak díky nim přibývá pomníčků okolo silnic, už pár let pozoruju a bohužel s tím musím souhlasit. Závěr? Díky zmrdům co dělaj "bordel", ať na enduru či na silnici, serou, obtěžujou a ohrožujou lidi, jsme na tapetě, v TV Nova jsou o nás prima reportáže, celá věc se politizuje, policajti začnou přitvrzovat (mluví se o tom, že po silnicích příští rok docela půjdou) a všechno to povede k tomu, že kvůli skupince dementů (a do rodiny motorkářů bych je fakt nezařazoval) se třeba za pár let už tolik a tak dobře nesvezem.

1.12.2008 v 10:42 | Nahoru | #146
Kryšpín> z toho mám taky upřímnej strach,že už to bude tak neúnosný,že vjet do lesa bude o kriminál

1.12.2008 v 10:47 | Nahoru | #147
Kryšpín> K 1 - nemohu vědět,co jsi měl či máš,ale psal jsi to jako bys byl "čistokrevný" silničář,tak se nečerti.
2- nikde nepíšu o tobě,že si máš myslet,že tvoje silnice je o.k.,tak nebud vztahovačnej.Nepsal jsem to ani tak na teb osobně,ale obecně na všechny ta R1pičušky,co to tak cítí,jak jsem psal,že jsi se chytnul mě mrzí,sorry.
3- s trojkou jak vidíš se shodujem,tak nevím,co znamená tvoje vysmívání na adresu "Authora"? Zesměšňuji já tvůj nick? Nevšimnul jsem si.
Jestli jsem ti tu v minulosti šlápl na kuří oko,tak to netahej sem do tohoto threadu. Rozlišuj realitu a virtualitu kolego.
Apropo- silnici mám taky.

Naposledy editováno 01.12.2008 10:49:29

1.12.2008 v 11:00 | Nahoru | #148

prackarr>jeleniste> co tu s náma diskutuješ,došel jsi už k nějakému závěru?

Ano došel.
Mám za to, že většina lidí, co se tu projevila, to vidí podobně jako já. Jsou hodnoty, které by neměly být bezmyšlenkovitě ničeny.

Uvažujeme o tabulích a rád bych zorganizoval seminář pro motorkáře se zájmem jezdit ohleduplně k zajímavým druhům zvířat.

Jezdci z okolí Jihlavy
Pokud by měl někdo zájem o seminář o zvláště chráněných druzích organismů, které tak či onak ovlivňujete při svém pohybu volnou krajinou, který by proběhl nejspíš na přelomu leden/únor. Pište mi prosím do zpráv.

1.12.2008 v 11:05 | Nahoru | #149
Mám Jihlavu 55km,a pokud budeš pořádat ten seminář,tak určitě přijedu!!!!
Už jen ze zvědavosti. Ale myslím,že bych měl k tomuto co říct. Pozvi i zelené!
A PČR,at se nepobijem!

1.12.2008 v 11:18 | Nahoru | #150

prackarr>Mám Jihlavu 55km,a pokud budeš pořádat ten seminář,tak určitě přijedu!!!!
Už jen ze zvědavosti. Ale myslím,že bych měl k tomuto co říct. Pozvi i zelené!
A PČR,at se nepobijem!

Zelenou si můžeš donýst ve flašce (když pojedeš zpátky vlakem).