paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Motory dvouválcových pětistovek - pravda
[URL=


Naposledy editováno 24.01.2010 15:54:51

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

7.10.2008 v 22:01 | Nahoru | #181

Sim>JirkaFM>Tak to je věc, která mě taky dostala, ono někdo si řekne, je to jenom víčko, ale máš ho celou dobu před očima a koukej pak na něho Ale přiznávám, že je to subjektivní věc vkusu

... bud chces motorku na koukani, nebo na jezdeni. Pokud na koukani, res vicko a vnejsi vzhled, pokud na jezdeni, res budiky a jizdni vlastnosti, bo pokud budes pri jizde koukat na vicko, asi moc daleko nedojedes. Navic pokud mas nejaky ambice na cestovani, na nadrzi pres vicko stejne bude tankvak nebo aspon mapnik...



každý vybírá motorku podle specifických kritérií, mě prostě tahle věc vadí, nezáleží mi u ojeté motorky na barvě, ale tohle mi prostě bije do očí, nic víc k tomu nemůžu říct.

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

7.10.2008 v 22:11 | Nahoru | #182

JirkaFM>Sim>JirkaFM>Tak to je věc, která mě taky dostala, ono někdo si řekne, je to jenom víčko, ale máš ho celou dobu před očima a koukej pak na něho Ale přiznávám, že je to subjektivní věc vkusu

... bud chces motorku na koukani, nebo na jezdeni. Pokud na koukani, res vicko a vnejsi vzhled, pokud na jezdeni, res budiky a jizdni vlastnosti, bo pokud budes pri jizde koukat na vicko, asi moc daleko nedojedes. Navic pokud mas nejaky ambice na cestovani, na nadrzi pres vicko stejne bude tankvak nebo aspon mapnik...

každý vybírá motorku podle specifických kritérií, mě prostě tahle věc vadí, nezáleží mi u ojeté motorky na barvě, ale tohle mi prostě bije do očí, nic víc k tomu nemůžu říct.



Zivot je otazkou priorit. Nekdo ma motorku na koukani, nekdo na jezdeni.
Sime - kdy dame pivo?

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

8.10.2008 v 07:34 | Nahoru | #183
Sim>
Fakt souhlasím-víčko si při jízdě moc neprohlédneš,ale je to jedna z prvních věcí,které vidíš,když k mašině přijdeš a nasedneš-ale řekni popravdě-ty bys jezdil na něčem,co se TOBĚ nelíbí?
Mě tedy jde oto,abych si jízdu užil-se vším všudy....

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

8.10.2008 v 17:07 | Nahoru | #184

Pata_>Znam a vim, cetl jsem to tady, ale neverim tomu, ze to preskocilo diky padu
Vytahany rozvodak a unavene napinaky beru, ne pad ve 20km/h.



Jak sem psal, taky sem tomu nechtel verit, ale po zjisteni podobneho problemu z nekolika zdroju proste uz tomu verim. Ale nerikam, ze by to nejak ovlivnilo moje rozhodovani pri porizovani motorky.

Co jsem mluvil s Romixxem, tak je to jedna z mala veci, na kterou u kawy obecne nadaval - i jemu se pry stalo, ze napinak zniceho nic povolil, nastesti se nic nestalo a po chvili cvakani a kuckani vse skocilo zpatky tam kam melo. Nevim, esi se tohodle systemu napinaku drzi kawa dodneska, jak zde uvadeny ER5, tak oba stroje od Romixxe maji motory koncepcne hodne stary, nebo zda to uz je v soucasnosti jinak, takze z toho nevyvozuju zadny zavery.

Nicmene jedna vec, ktera me osobne prijde u ER5 trochu divna (a ne zrovna prijemna) tu je - specialitka prevodovky, ktera nedovoli zaradit kvalt (jiny nez prvni), pokud se netoci motor. Umysl je jasnej, konstrukter nechtel, aby motorku nekdo roztlacel - jenze prave roztlaceni je nekdy jedina moznost, jak motorku natocit kdyz vsecko selze... takze tohle je paradoxne vlastnost, ktera by me pri rozhodovani "kterou" ovlivnit mohla...

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

8.10.2008 v 20:12 | Nahoru | #185
víčko od nádrže mě zas tak nevadí, navíc u novějších modelů už není. jediný co mě pořád vrtá hlavou, je ten rozvodák. Přece těchhle motorů jezdí u nás tolik, ale krom tady na foru sem o žadny podobny závadě neslyšel.

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

8.10.2008 v 20:43 | Nahoru | #186
jirka mz> ten motor je fakt hodně povedenej a měl by být za ty roky vychytanej - navíc tím, že existuje i 60ti koňová verze, by ta padesátka měla mít rezervu. Akorát nevím, jestli tam byl u všech verzí ventilátor na chladiči, kterej je docela dobrá jistota, že to předchozí majitel neuvařil

Naposledy editováno 08.10.2008 21:04:50

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

8.10.2008 v 21:23 | Nahoru | #187
Che> právě že konkrétně u toho motoru mě takováhle banalní závada zaráží. Jestli tam je ventilátor to je taky dobrá otázka, tak kdo to ví ? je nebo není?

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

8.10.2008 v 21:26 | Nahoru | #188
jirka mz> Na ER5 je snad stadartně - na KLR A GPZ nevím

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

8.10.2008 v 21:41 | Nahoru | #189
Che> tak to myslím že není co řešit, jen mě furt vrtá hlavou ten rozvodák, ale na druhou stranu je to určitě dobrej motor.
a když už se tady bavíme o motoru, tak jak sou na tom tyhle pěikila se servisníma intervalama? olej, ventily, filtry, ...

Naposledy editováno 08.10.2008 21:41:39

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

8.10.2008 v 21:53 | Nahoru | #190
jirka mz> U GS500:

Olej a ventily 6.000 km.

Olejový filtr radši vyměním při každé výměně oleje a

vzduchový filtr vyčistit co 3.000 a vyměnit za 13.000 km.

Naposledy editováno 08.10.2008 21:56:24

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

8.10.2008 v 21:56 | Nahoru | #191
u CB měni kamosi po 10000km, ventily nevím, ale myslím že je to víc než u GS, u tý er-5 je to jak?

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

8.10.2008 v 22:23 | Nahoru | #192
mala serviska (olej a bezny veci) je u CB 12tkm, velka serviska (ventily atd) 24

KLE i GPZ maji vrtule samosebou ve standardu

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

9.10.2008 v 09:18 | Nahoru | #193
To s tím rozvoďákem mi přijde jako fáma. Spíš to je následek práce nějakýho mamlasa kterej tomu nerozuměl, a ani si nesehnal podklady díky kterým to nemusel podělat.
Viz:

[URL= se může stát že přeskočí rozvoďák, protože napínák nenapínákuje.

Silně mi to připomíná názor na Jawáckej oilmaster: "Sem to odpojil, ono se to prej často sere.." - nesmysl. Serou se majitelé a uživatelé, který jsou líný, levý nebo zapomětlivý a všichni dohromady si myslej že jsou chytřejší než výrobce.

Sime, to s tím údajným zařízením co nedovolí řadit jiný kvalty než jedničku když motor stojí se mi to nějak nezdá. Dneska to schválně vyzkouším.

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

9.10.2008 v 14:02 | Nahoru | #194

PavelER-5>Sime, to s tím údajným zařízením co nedovolí řadit jiný kvalty než jedničku když motor stojí se mi to nějak nezdá. Dneska to schválně vyzkouším.



Zkus, ale bacha, at ti pri tom nepreskoci rozvodak ... ja vim, cernej humor

Ne, me to taky prekvapilo, jel sem uz na vsech modifikacich motorky s timhle motorem a nikdy sem si toho nevsim, ale potvrdilo mi to nekolik lidi nezavisle na sobe - obvykle tak, ze se jich ptam, jestli to dela i jejich motorka, protoze mi to prijde divny a jinde nez u tohodle motoru sem se s tim nesetkal. Jejich reakce pak je presne ve stylu "ono je to normalni, to tak delat ma? Ja myslel ze to dela jen ta moje"

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

9.10.2008 v 14:14 | Nahoru | #195

Sim> Nicmene jedna vec, ktera me osobne prijde u ER5 trochu divna (a ne zrovna prijemna) tu je - specialitka prevodovky, ktera nedovoli zaradit kvalt (jiny nez prvni), pokud se netoci motor. Umysl je jasnej, konstrukter nechtel, aby motorku nekdo roztlacel - jenze prave roztlaceni je nekdy jedina moznost, jak motorku natocit kdyz vsecko selze... takze tohle je paradoxne vlastnost, ktera by me pri rozhodovani "kterou" ovlivnit mohla...



Tahle vlastnost převodovky rozhodně není proti roztláčení. Je to výhradně pro snadný hledání neutrálu. Prostě se při zastavování odřadí na jedničku a po úplným zastavení cvakne nahoru a je tam neutrál - u mé moto vždy. Zařazení dvojky při vypnutým motoru je jednoduchý, stačí s motorkou trošku pohnout dopředu (stačí fakt málo), jde to dokonce i na servisním stojanu a trochu pohnout zadním kolem rukou.

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

9.10.2008 v 19:43 | Nahoru | #196
jirka mz>
Nebudu tvrdit, že to co píše Sim se nestalo, ale fakt jsem přesvědčený že jde o nějakou nešťastnou shodu náhod. Proč si to dovolím tvrdit? Prostě proto, že mám vlastní zkušenost s KLE 500, kterou jsem koupil když jí bylo 8let s bůh ví jakým nájezdem. Já za tři sezony přidal 25 tis. bez jediného problému. Z www.kle500.com znám nejmíň 30 lidí a o popisovaném problému nevím. Pravda je že první modely KLE měly s napínákem rozvodu problémy (jedná se ovšem o roky 91-93, a kawa napínáky měnila v garanci). Když koupíš kus ve slušným stavu, ta budeš akorát jezdit, jezdit a jezdit. Výměna oleje je po 6 tis, ventily po 12 tis a snadno si je uděláš svépomocí, páč je to klasickej systém vahadla + seřizovací šroubky (nemusí se rozebírat celý rozvod) Ten interval 12 tis je navíc hodně bezpečný, já sem žádné změny po 12 tis resp 24 tis nenaměřil.
Sečteno a podtrženo, jestli se ti er-5 líbí, tak bez obav jdi do ní. Myslím, že z téhle trojice je er-5 pragmatická volba. CBF je dospělá mašina ale bohužel dražší, er-5 jen trochu menší s výborným motorem za rozumný peníze, GS je maličká (výhoda pro menší postavy) a slabá. Ale vedle nešlápneš ani s jednou.

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

9.10.2008 v 20:10 | Nahoru | #197
Váňa> ty intervaly sou vcelku dobrý, jediný negativum je ten rozvodák. Vzhledově je ze všech nejhezčí, takže na 90% er-5

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

9.10.2008 v 20:19 | Nahoru | #198
jirka mz> ten rozvoďák je v ale fakt poho

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

9.10.2008 v 20:22 | Nahoru | #199
Váňa> taky bych myslel, ale ......

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

10.10.2008 v 13:06 | Nahoru | #200
Tak jsem u ER-5 vyzkoušel to co zmiňoval Sim, a:

1- při STOJÍCÍM motoru jde zařadit jakákoliv rychlost. Tím pádem je možné motorku roztláčet třeba na šestku, pokud by někdo chtěl.

2- při STOJÍCÍ motorce s motorem v chodu NEJDE zařadit nic než jednička. Ale pokud se motor točí proč by někdo řadil jiné rychlosti, že ?

A ještě zopakuju můj názor na téma "rozvoďák" : Zmíněný případ je JEDINÝ o kterém jsem slyšel ať už o KLE, GPZ nebo ER. Vzhledem ke stovkám kusů které prošly zdejším trhem to je počet v řádech statistické chyby :). Jsem přesvědčený že se to stalo kvůli neodbornému zásahu do motoru.

Na ER jsem najezdil zatím přes 12000 km za dva roky a s motorem nemám nejmenší problémy, celkově má natočeno oficiálně 35 tisíc (pravděpodobně možná až k 50ti, ale to nejde dokázat) a s otevřeným výfukem a novýma jehlama má 46 koní na zadním kole. Olej nežere (dolíval jsem deci na 5000 km), prostě spokojenost velká.

Pokud nešáhne někdo po vyloženě špatným kusu, z technického hlediska není důvod se tý motorky bát.

Takže tak

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

10.10.2008 v 13:26 | Nahoru | #201
PavelER-5>

vidím to přesně tak

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

10.10.2008 v 21:22 | Nahoru | #202
PavelER-5> tak tak, je to jeden případ, takže by to mělo mít příčinu jak píšeš v tom že se v tom někdo "hrabal".
teď už jen počkat do jara až něco našetřím.

1 reakcí na tento příspěvek Motory dvouválcových pětistovek - pravda

22.10.2008 v 20:00 | Nahoru | #203
jak se u te hondy v realu projevuje ten propad mezi 4,5 -6,5k otackami?

(reakce na) Motory dvouválcových pětistovek - pravda

22.10.2008 v 23:44 | Nahoru | #204

Vita83>jak se u te hondy v realu projevuje ten propad mezi 4,5 -6,5k otackami?



Asi takhle - jedu 100 km/h na šestku, motor má 5000 otáček. Potřebuju najednout zrychlit, otočím plynem, ale motoru se moc nechce....zrychlí sice, ale trvá to. Pro rychlé a bezpečné předjetí si radši podřadím a tím se ten propad v podstatě přeskočí.

Při rozjezdech (když nechci motor vytáčet) mě propad kroutáku nutí řadit nejpozději v 5000 ot. Postupně zařadím šestku a jedu zmíněných 100 a je to takové pohodové poježdění , kdy je motor tak akorát na člověka nijak zvlášť nefouká.

Když najíždím třeba na dálnici a potřebuju se rychle dostat na vyšší rychlost, mám tam většinou trojku, otočím plynem, motorka letí, nějakého propadu si ani nestačím všimnout, postupně řadím asi v 7000 a 140 km/h je tam hned. Akorát už dost fouká , je to prostě naháč.

Celkově vzato je to skvělá motorka. Já ji mám, protože se mi líbí, je to dvouválec se super zvukem a je to Honda. A že nemá 100 koní je mi celkem jedno, třeba za 600 Horneta nebo Bandita bych ji v žádném případě neměnil, už jen kvůli tomu zvuku.
Dneska koupíš novou za 120 000, ale od příštího roku se asi nebude prodávat, kvůli karburátorům....Proti GS, ER, CB je to už fakt motorka, takže do toho klidně jdi. Jestli to teda nemá být tvoje úplně první motorka.

1 reakcí na tento příspěvek Motory dvouválcových pětistovek - pravda

23.10.2008 v 09:10 | Nahoru | #205
aha, takze z lajckeho pohledu mezi 4,5 - 6tis. to pojede zhruba stejne rychle bez vyrazneho zrychleni... a kdyz chci predjet, tak proste podradim... vytahnu to na 7tis a preradim spadne to na 6tis a frcim... tak to je pohoda

jinak posledni odstavec jsem fakt nepochopil o ktere motce mluvis :) ja myslel ze o cb 500. A bude to moje prvni motorka

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

23.10.2008 v 09:48 | Nahoru | #206
Vita83> v posledním odstavci mluví asi o noější CBF500.

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

23.10.2008 v 10:04 | Nahoru | #207
určitě nepojede mezi 4.5-6tis. stejně rychle

Naposledy editováno 23.10.2008 10:05:21

(reakce na) Motory dvouválcových pětistovek - pravda

23.10.2008 v 11:36 | Nahoru | #208

............jinak posledni odstavec jsem fakt nepochopil o ktere motce mluvis :) ja myslel ze o cb 500. A bude to moje prvni motorka



Omlouvám se, mluvil jsem samozřejmě o CBF500. CB bude motorově asi stejná, zvuk nevím, koncovku to má jinou. CB jako první motorka - u ojeté ti asi nebude tolik vadit, když to někde položíš. Ale ten motor bych nepodceňoval, ono to taky docela jede, když se za to vezme.

Motory dvouválcových pětistovek - pravda

23.10.2008 v 14:03 | Nahoru | #209
taky sem trosku nepochopil, o jaky motorce to Brouk Pytlik pise - CB5 ma dve vseobecne pouzitelny pasma otacek, od 4 do 6 a pak od 7 do 10. Mezi nima je urcite zavahani, s postupnym zanasenim vzduchovyho filtru se to meni na cim dal tim vic vyraznou diru v plynu, diky ktery je rychlost mezi 120 a 130 na posledni kvalt hlavne udrzovaci a na zrychleni je vhodne podradit. Pod timhle pasmem je mozne motor bez kuckani provozovat je na nizky kvalty a nad 10 zase brzo zasahne omezovac. Takze psat o tom, ze mezi 4,5 a 6 je dira v plynu je to samy, jako rikat, te zmrzlina nejlip ochladi, kdyz je ohrata a roztekla - je to presne naopak. V pasmu od 4 do 6 to jede normalne a bez kuckani a okolo ne

- CBF5 ma trochu jinak reseny airbox (v miste, kde je filtr u CB5 je u CBF central) a s tim souvisi i zmena ve vyuzitelnych pasmech otacek, ktera se tyka zejmena potlaceni propadu vykonu mezi 6 a 7 tis. Tah motoru od 4 do 6 je stejny jako u CB5, takze ani tady se neda mluvit o nejakem propadu.

1 reakcí na tento příspěvek Motory dvouválcových pětistovek - pravda

23.10.2008 v 23:44 | Nahoru | #210
no ja CB500n jezdil mezi 3-4tis.(asi zvyk z auta:) ), takze nemam zkusenosti, kuckani jsem zazival jen pri podrazovani pri nizkych otackach, ale to je asi nezkusenosti, jeste jsem nesladil plyn a spojku ;)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E Dejwidos 1 Včera v 19:39 Fueltank
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 6 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman


TOPlist