Údržba 2t crossky - co? kdy?
HILL> Napadá mě,že když v inzerátech mnoho prodávajících lže o najetých kilometrech (ubírá) a objevují se tam endura s najetými necelými 2000 tis. kilometry po GO nebo s mnoha měněnými díly,vzniká pak jaksi obecné povědomí,že sportovní motory nic nevydrží.Jak známo,stokrát opakovaná lež stává se pravdou.Minimálně u 2T-250 ccm motorů to neplatí.Kvalitní, moderní,nový normálně udržovaný motor 2T-250ccm,na němž jede někdo,kdo se nevyžívá v jeho ničení,těch 10000km vydrží aniž by se zničil nikasil.Zhruba totéž jsem najel na Pragovce 250, pak se měnil píst,nikasil v pořádku.K tomu oleji-nechtěl jsem tu vířit nějakou diskusi,protože o olejích vím své,mám to vyzkoušené a nepotřebuji o tom s nikým diskutovat.Ale když tě to zajímá-za olej do benzínu do téhle Husky jsem nikdy nedal více než 200,-Kč/litr.Takže jsem jezdil na Castrol Garden 2T syntetic,což je olej do zahradní techniky-z Baumaxu.Mísicí poměr 1:45-50.Jak jsem předeslal,nebudu tu o tom s nikým polemizovat,co jsem s ním najel a s jakými výsledky už je známo.Podotýkám,že nejsem veden žádnými obchodními zájmy,jako možná někteří,co sem píšou.Vše,co píšu já,je pokud možno přesný a vždy pravdivý popis mých zkušeností,ať už v kterémkoliv tématu.