paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa 250/559 ??
 
5.3.2007 v 20:09
nazdar.Chcem poziadat skusenych jawkarov o radu.Chcem si kupit jawu 250/559 a urobit z nej poriadnu neznicitelnu masinu.Tj:generalka motora,mozno vybrus na 300cc,mozno Nikasil,prerabka na 12V,tlmice vyfuku z 350/640..to je asi hlavne.Co vy na to?Prosim o radu.Co podvozok..splna?Dik za kazdy nazor.

(reakce na) Jawa 250/559 ??

5.3.2007 v 20:29 | Nahoru | #1
carpenoctis>nápad zajímavý ale ten podvozek bude největší slabina *no* při stovce je to jak neřízená střela :lol:

(reakce na) Jawa 250/559 ??

5.3.2007 v 21:15 | Nahoru | #2
carpenoctis>jáj jsem dal hustší olej do vidlí a hned to bylo poznat na jízdních vlastnostech *yes* tuším že lepší pneu a poladění podvozku by to i jelo jakž takž, jen mi připadne škoda :puke: těmi novými díly doku..it veterána.... :(

Jawa 250/559 ??

5.3.2007 v 21:27 | Nahoru | #3
Předělat na 12V není problém, Vape dělá celou sadu, tzn i zapalování je bezkontakt elektronika.
Akorát nevim proč převrtávat na 300, mě to přijde zbytečný i tak ta motorka jezdí pěkně.
Já sám mám ještě typ 250/353 a nehodlám tam nijak honit koně, naco?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/559 ??

6.3.2007 v 08:58 | Nahoru | #4
Můj názor: nasypeš do toho hromadu peněz a nebude to ono, kup 350/640

Jinak výfuky by asi nefungovaly úplně nej, no a nebrzdí to

559 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/559 ??

6.3.2007 v 09:38 | Nahoru | #5
559 není veterán :P

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/559 ??

6.3.2007 v 09:55 | Nahoru | #6
viete..mal som 250/559 a podla mna bola super-jednoducha,nenarocna,slusne isla.Lenze som mal problem s papiermi.
Apropo,doku..it veterana..nepaci sa mi povodny vzhlad,takze by pri veteranovi urcite neostalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/559 ??

6.3.2007 v 10:11 | Nahoru | #7
..ako to je s tym vyfukom?Co by sa s tym vlastne dalo urobit?Zohnat nove doutniky je asi nemozne.
..brzdy-aj bubny sa daju nastavit a kotuce mi aj tak nikto nepovoli:(
..co sa da robit s odpruzenim zadneho kola?
..super,ze niekto dodava 12V sadu-6V mi vzdy robilo problemy

(reakce na) Jawa 250/559 ??

6.3.2007 v 10:39 | Nahoru | #8
carpenoctis> Ano má cenu jí udržovat. Je to vyvážená motorka, jednoduchá s dostatečným výkonem a momentem. Kdybych si měl vybrat mezi 350 a touto, vzal bych
250/559. Je lehčí a jednodušší.
+ generálka ano.
+ výbrus ano, stejně asi bude potřeba
+ 12V zapalování ano, hlavně se zbavit mechanického přerušovače (kladívka)
- nikasil ne, je tam litinová vložka
- jiné výfuky ne, ty původní jsou nejlépe vyladěné, jen bys to zhoršil

V době kdy se prodávala, jezdila na benzín "normal". Z toho vyplývá že by patrně snesla zvýšení kompresního poměru aby se využily lepší vlastnosti dnešního benzínu. V šedesátých letech bylo ještě mnoho kilometrů dlážděných silnic. Motorka je bezpečná do rychlosti 100 - 110 km/h. Nechtěj po ní víc a budeš mít spolehlivý stroj.

(reakce na) Jawa 250/559 ??

6.3.2007 v 11:58 | Nahoru | #9
carpenoctis: "nové" doutníky se dají běžně koupit, dělají se repliky:
http://www.montyjawa...lka-cena-za-par.html

Jawa 250/559 ??

6.3.2007 v 12:45 | Nahoru | #10
Můj názor je takový, že tyhle mašiny si nezaslouží, než komplet generálku a renovaci. Je to krásný stroj a dělat na něm takové úpravy ....

Jawa 250/559 ??

6.3.2007 v 18:24 | Nahoru | #11
vyžere tě to 634 jsem koupil za 3500 a za tři roky do ní nasypal 20tis. výbrus + klika 8tis, nějaký prkotiny v motoru, 4tis vape, když to chceš dát do laku, tak pískování stříkání + nějaký nový díly, pokud to chceš ve chromu. a repase tlumičů, repase kyvky. nejsou to vysoký položky, ale tak nějak u starý motorky měníš pořád něco. jestli nejsi zarytej milovník 559 tak za 15-20tis seženeš mnohem lepší poježdění, pokud teda zůstaneme u tý jawy. ale jinak když se to udělá, svezení je na tom pěkný, o tom žádná

Jawa 250/559 ??

6.3.2007 v 20:01 | Nahoru | #12
Jawa 250, výbrus cca 600,- GO kliky, nevim jestli nebudu kecat ale asi 1700,- k tomu pak nějaký ložiska 200,- až 500,- ........

Jawa 250/559 ??

7.3.2007 v 07:11 | Nahoru | #13
dingo-jj taky jsem si pak uvědomil, že jednovál bude s go zákonitě levnější než dvouvál. takže sry za mystifikaci
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist