paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Honda CBF 500 vs CBF 600 dvouvál nebo čtyřvál?
 
17.9.2008 v 22:06
A je to opět tady. Rozhodování je někdy opravdu na palici. Takže prosím o názory. Příští sezónu chci kupovat jednu z těchto dvou motorek cena asi do 100000. Samozřejmě v rámci klidu v rodině bych chtěl nižší provozní náklady(v tom u mě vyhrává asi pětistovka),ale zároveň výkon je vždycky výkon . No a ještě jakej je hlavní rozdíl mezi dvouválem a čtyřválem. Teda kromě dvou nebo čtyř válců. Díky

Honda CBF 500 vs CBF 600 dvouvál nebo čtyřvál?

17.9.2008 v 22:34 | Nahoru | #1
CBF 500 táhne víc od spodních otáček a podle mě se na ní vyřádíš o dost víc. CBF 600 je 4V, takže jí budeš muset vždycky hodně vytočit aby ti to trochu víc jelo, ale jestli jseš začátečník, tak by tě neměla vytrestat, když přidáš plyn v zatáčce jako 2V. 2V bude podle mě i lehčí. CBF 600 pojede víc. Já jsem měl CBF 500 a užil jsem si na ní fakt hodně. Kdyby si chtěl, prodávám na ní laděnou koncovku výfuku a k tomu rozpracovaný kryt sedla spolujezdce.

Honda CBF 500 vs CBF 600 dvouvál nebo čtyřvál?

17.9.2008 v 22:49 | Nahoru | #2
raID.>

Dík za názor. Prosím Tě jakou jsi měl asi spotřebu?

Honda CBF 500 vs CBF 600 dvouvál nebo čtyřvál?

17.9.2008 v 22:53 | Nahoru | #3
Vzhledem k tomu, že mám obě dvě, mohu je snadno porovnávat. Podle mých zkušeností je nutno CBF 500 více točit, při poklesu otáček pod cca 2200 ot/min. už nejede moc plynule. CBF 600 táhne již od 1600 ot, bez problémů zrychluje i na 5 při rychlosti 50 km/h. Co se týká spotřeby, záleží na způsobu jízdy. U CBF 500 mám spotřebu při jízdě ve dvou kolem 5 l/100 km, u CBF 600 pak cca 5,5 l/100 km ve dvou (používám obě motorky pro výcvik v AŠ). Je pravda, že když u CBF 600 vezmu trchu více za plyn, spotřeba jde přes 6 l/100 km.

Mám ale ověřeno, že při normální pohodové jízdě s CBF 600 ve dvou s naloženým kufrem a bočními taškami se nechá jet i kolem 5 l/100 km.

Jinak CBF 500 je trochu lehčí, ale asi bych více doporučil CBF 600. Zvláště pro jízdu ve dvou a s báglama je znát vyšší výkon.

Honda CBF 500 vs CBF 600 dvouvál nebo čtyřvál?

17.9.2008 v 23:07 | Nahoru | #4
HonzaČ>

Dík moc za odpověď. Opravdu mi pomáháte se konečně dostat ke konečnému rozhodnutí.

Honda CBF 500 vs CBF 600 dvouvál nebo čtyřvál?

18.9.2008 v 08:03 | Nahoru | #5
CBF 500 dvouval, takže pohodová jízda a spotřeba do 5,5l i při svižnější jízdě. najel sem na ni 20 000km a bez problemu....

Naposledy editováno 18.09.2008 08:05:51

Honda CBF 500 vs CBF 600 dvouvál nebo čtyřvál?

18.9.2008 v 09:44 | Nahoru | #6
Osobně jsem nejel ani jednu motorku, co píšeš, ale doma máme něco podobného (Sukuki GS 500 a Kawasaki Zephyr 550, tedy 2V a 4V)... Osobně si myslím, že pro začátečníka je lepší čtyřválec, je mnohem plynulejší a bez škubání táhne skoro od volnoběhu.... Dvouválec je v nízkých otáčkách slabý, vybruje a prostě nejede... Nejlépe běž někam do bazaru, vezmi peníze na zálohu a pujč si obojí a vyzkoušej to... Byl jsem si takhle osahat pár motorek, než jsem koupil Zephyra a jsem za to rád... Původně jsem chtěl dvouválec, ale jak jsem se projel na čtyřválci, tak bylo jasno, co bude doma

Honda CBF 500 vs CBF 600 dvouvál nebo čtyřvál?

18.9.2008 v 10:32 | Nahoru | #7

Josseline>raID.>

Dík za názor. Prosím Tě jakou jsi měl asi spotřebu?


Najel jsem na ní 20 tis. km. Nejmenší spotřebu jsem měl v Alpách, kde jsme jezdili skoro furt na 6ku a šolichali to. Spotřeba byla tak 4,4 l/100 km. Když jsem za to ale hodně tahal a držel jí skoro furt pod krkem, tak spotřeba vyrostla až na 6,7 l. Ale většinou jsem měl, tak 5.8, protože mě bavilo jezdit trochu rychleji a využívat horní spektrum otáček.

Honda CBF 500 vs CBF 600 dvouvál nebo čtyřvál?

18.9.2008 v 12:58 | Nahoru | #8
Když pročítám odpovědi tak už jsem pomalu rozhodle pro 600 CBF. Ještě přesvědčit manželku. Pořád ji nemůžu přetlouct její argumenty. Výkon versus nižší pořizovací cen, nižší spotřeba, nižší povinný ručení atd. atd. Díky Vám za názory a postřehy. Určitě se hodí!!!

Honda CBF 500 vs CBF 600 dvouvál nebo čtyřvál?

18.9.2008 v 13:43 | Nahoru | #9

Josseline>Když pročítám odpovědi tak už jsem pomalu rozhodle pro 600 CBF. Ještě přesvědčit manželku. Pořád ji nemůžu přetlouct její argumenty. Výkon versus nižší pořizovací cen, nižší spotřeba, nižší povinný ručení atd. atd. Díky Vám za názory a postřehy. Určitě se hodí!!!



Povinný ručení je u obou stejné, spotřeba závisí na tom, jak na ní budeš jezdit. Na "500" lze jezdit za 4,5 - 5,5 l, na "600" za 5 - 6,8 l. Ale pokud se jede pohodovka, tak určitě je zvlášť pro začátečníka lepší čtyřvál, tedy CBF 600. Jak jsem již psal, jel jsem s ní ve dvou a s báglama za 5 l včetně výjezdu na GG a Edlweisspitze. Takže bych se toho nebál.

Honza

Honda CBF 500 vs CBF 600 dvouvál nebo čtyřvál?

18.9.2008 v 13:57 | Nahoru | #10
HonzaČ>

Tak tohle nechám přečíst manželce, ikdyž si nejsem jistý, že povinné ručení bude stejné. Přece jenom jsou rozlišeny kubatury do 500 a nad 500. Přesto dík!!!

Honda CBF 500 vs CBF 600 dvouvál nebo čtyřvál?

18.9.2008 v 16:45 | Nahoru | #11
Určitě CBF 600, ten půllitr je strašně prima, ale po čase tě omrzí. A bude ti chybět výkon. Zvlášť pokud budeš chtít občas svézt manželku, nebo někam vycestovat. Měl jsem CB500 a teď mám GSF650 (přímý konkurent CBF 600). Svezení mnohem lepší a provozní náklady jen o malinko větší. (vlastně větší jsou, ale to proto, že mě ta motorka, oproti CB500 neskutečně baví a jezdím daleko víc ). Kdybych najel stejně je u mě rozdíl odhadem 0,5l na 100. Gumy skoro stejně. A povinné ručení dělá jen pár stovek ročně.

Honda CBF 500 vs CBF 600 dvouvál nebo čtyřvál?

18.9.2008 v 17:30 | Nahoru | #12
CBF 600 je má první motorka a musím říct, že to byla správná volba. Do nižšího obsahu bych nešla, už jen z toho důvodu, že na ní budete jezdit oba dva...
Nemám na ní ještě tolik nalítáno, ale můžu se podělit o pár svých postřehů, které tu ještě nezazněly... Je na delší cestování pohodlná-hlavně spolujezdec nemá hodně skrčené nohy, můžeš si nastavit výšku sedadla (to bylo důležité pro mě), pokud jezdíš více na pohodu, tak ti to motorka bez remcání dovolí a neodmlouvá. Když ji začneš vytáčet zhruba nad 6000 ot začne se probouzet a uvidíš co v ní dřímá jen spolujezdec ucítí jemné vrnění ve stupačkách a nad 8000 ot už i na sedadle (ale to se dá přežít, není to nic hrozného a myslím si, že to bude skoro u všech motorek). Jediné co mě na ní mrzí je její váha, ale ty jako chlap to nemusíš řešit
Můžeš argumentovat i tím, že vyšší obsah je např. při předjíždění bezpečnější. V případě, že se dostaneš do nepříjemné situace a potřebuješ rychle přidat a ty koně tam nejsou, tak jsi...víš kde
V každém případě já jsem se svou první motorkou spokojená, hodně mě naučila...
Přeji šťastnou ruku při výběru...

Honda CBF 500 vs CBF 600 dvouvál nebo čtyřvál?

18.9.2008 v 17:39 | Nahoru | #13
tak z tohohle vyberu bych vybral opravdu jedine CBF 600 treba uz jenom proto ze tahle 600 ve ctyrvalu pojede odspoda zrovna tak ajko ta 500 ve dvouvalu. Jenom bude mit navic ten vrsek... A s provoznima nakladama bych to nevidel tak horky... Myslim ze na ty 600 nebudes jezdit za vic nez na ty 500. Urcite ne o moc. Jdi do sestky!

Honda CBF 500 vs CBF 600 dvouvál nebo čtyřvál?

18.9.2008 v 18:39 | Nahoru | #14
Pokud to neresis z hlediska vykonu (nekomu se vykon petikila muze zdat malej, me se i po cca 80 tis km zda dostatecny a moc casto potencial toho motoru nevyuziju naplno), jde spis o to, jestli chces uhlazenou "sterilni" motorku, nebo jestli chces trochu te osobitosti. Vahovy rozdil tam je, ale je vicemene zanedbatelny, geometrii maji obe motorky shodnou, takze v ovladatelnosti a ergonomii rozdil nenajdes. Pri normalni jizde se da rict, ze budes na obou motorkach stejne rychlej (v ramci jizdy na nahaci), rozdily se projevi na okruhu nebo pokud budes dalnici (nebo rovinky) zdimat nadoraz.

Je to vsecko trosku jinak, nez by clovek podle technickych dat ocekaval. V rozmezi otacek pod 3 tisice se petikilu vubec nelibi a pokud se nejedna o popojizdeni na jednotku v kolone, nebude te mit motorka rada a da ti to patricne najevo. Naopak sestikilo ani nehlesne a bez protestu plynule (i kdyz podle ocekavani vlazne) akceleruje uz od 2 tisic prakticky na jakykoliv kvalt. Petikilu se nejvic libi pasmo kolem 4 az 6ti tisic pri normalni jizde - a tady prakticky neni zadny rozdil oproti sestce, kvalty maji taky prakticky stejne, takze krome rozdilne zvukove kulisy je tu rozdil zase temer nulovy. S pokusama o sportovni jizdu a rostoucima otackama se zase projevi "sveraznost" petikila, ktery neleti do otacek tak lehce, do ramu motorky posle nejaky to zavrneni a celkove dodava vic pocit "jedu na motorce". Sestka diky sametovymu ctyrvalci pri stejnym stylu nabizi vetsi vykon a pritom mene "obtezuje" jezdce projevem motoru - jenze prave tohle muze nekomu chybet, stejne jako na velkym skutru chybi razeni.

Pokud vybiras motorku z tehle skupiny a nemas zkusenosti, nemas to rozhodne lehky, zvlast pokud srovnavas tyhle dve projevem hodne podobny motorky. Nicmene jako urcity voditko bych videl fakt, jestli chces jezdit po meste a cestovat na motorce, pripadne jezdit s lidma na sportu - bude vhodnejsi sestka. Pokud chces spis mit pocit, ze jedes na motorce a ne na vozitku, jezdis spis s lidma na nahaci, rychlost pres 150 te nelaka a nebo naopak mas strach, ze za to budes tahat a budes na sestce moc nebezpecnej, petikilo bude vhodnejsim partnerem a nezklame te. Timhle se rid, pokud ji chces novou. Jestli ojetinu, vyber tu, co bude v lepsim stavu at uz to bude kterakoliv....

Honda CBF 500 vs CBF 600 dvouvál nebo čtyřvál?

18.9.2008 v 21:41 | Nahoru | #15
Lidičky super!!! Díky moc za názory. Je rozhodnuto! Snad si s tou šestkou a manželkou užijeme spoustu skvělých a bezpečných kilometrů. A to Vám, přátelé, přeju taky!!!! Hlavně těch bezpečných!!!

Honda CBF 500 vs CBF 600 dvouvál nebo čtyřvál?

19.9.2008 v 13:40 | Nahoru | #16
Možná už s křížkem po funuse , ale přece. Měl jsem 500 na rozježdění po dlouhé přestávce. Jezdí super , navíc dle mého názoru je i moc povedená co se týče vzhledu. Přešel jsem letos na 600 (stále mluvím o CBF), tak že si troufnu porovnat. Pokud jsem jel na 500 sám, vše OK. Samo že max. končí někde u 180 až 190 km/h podle větru. Jízda na pohodu bez připomínek, bez větrného štítku to stejně nad 140 není nic moc. Po přesedlání na 600 jsem si uvědomil, jak výrazný propad výkonu má 500 okolo 5-6 tis./min , což je docela důležitý interval otáček pro běžné ježdění a ve dvou při předjíždění to docela vadí. To 600 nemá ta jede pořád a samozřejmě maximum má výš . Chod motoru je uhlazenější. Letošní 600 má navíc vstřikování, tj. žádný sytič. Ve váze je rozdíl minimální asi 6kg, o co je těžší motor o to je lehčí rám. 600 jsem dovybavil větrným štítkem, někdy se hodí a funguje až překvapivě na to jak je malý (origo Honda).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist