Mám ale ověřeno, že při normální pohodové jízdě s CBF 600 ve dvou s naloženým kufrem a bočními taškami se nechá jet i kolem 5 l/100 km.
Jinak CBF 500 je trochu lehčí, ale asi bych více doporučil CBF 600. Zvláště pro jízdu ve dvou a s báglama je znát vyšší výkon.
Josseline>raID.>
Dík za názor. Prosím Tě jakou jsi měl asi spotřebu?
Najel jsem na ní 20 tis. km. Nejmenší spotřebu jsem měl v Alpách, kde jsme jezdili skoro furt na 6ku a šolichali to. Spotřeba byla tak 4,4 l/100 km. Když jsem za to ale hodně tahal a držel jí skoro furt pod krkem, tak spotřeba vyrostla až na 6,7 l. Ale většinou jsem měl, tak 5.8, protože mě bavilo jezdit trochu rychleji a využívat horní spektrum otáček.
Josseline>Když pročítám odpovědi tak už jsem pomalu rozhodle pro 600 CBF. Ještě přesvědčit manželku. Pořád ji nemůžu přetlouct její argumenty. Výkon versus nižší pořizovací cen, nižší spotřeba, nižší povinný ručení atd. atd. Díky Vám za názory a postřehy. Určitě se hodí!!!
Povinný ručení je u obou stejné, spotřeba závisí na tom, jak na ní budeš jezdit. Na "500" lze jezdit za 4,5 - 5,5 l, na "600" za 5 - 6,8 l. Ale pokud se jede pohodovka, tak určitě je zvlášť pro začátečníka lepší čtyřvál, tedy CBF 600. Jak jsem již psal, jel jsem s ní ve dvou a s báglama za 5 l včetně výjezdu na GG a Edlweisspitze. Takže bych se toho nebál.
Honza
Nemám na ní ještě tolik nalítáno, ale můžu se podělit o pár svých postřehů, které tu ještě nezazněly... Je na delší cestování pohodlná-hlavně spolujezdec nemá hodně skrčené nohy, můžeš si nastavit výšku sedadla (to bylo důležité pro mě), pokud jezdíš více na pohodu, tak ti to motorka bez remcání dovolí a neodmlouvá. Když ji začneš vytáčet zhruba nad 6000 ot začne se probouzet a uvidíš co v ní dřímá jen spolujezdec ucítí jemné vrnění ve stupačkách a nad 8000 ot už i na sedadle (ale to se dá přežít, není to nic hrozného a myslím si, že to bude skoro u všech motorek). Jediné co mě na ní mrzí je její váha, ale ty jako chlap to nemusíš řešit
Můžeš argumentovat i tím, že vyšší obsah je např. při předjíždění bezpečnější. V případě, že se dostaneš do nepříjemné situace a potřebuješ rychle přidat a ty koně tam nejsou, tak jsi...víš kde
V každém případě já jsem se svou první motorkou spokojená, hodně mě naučila...
Přeji šťastnou ruku při výběru...
Je to vsecko trosku jinak, nez by clovek podle technickych dat ocekaval. V rozmezi otacek pod 3 tisice se petikilu vubec nelibi a pokud se nejedna o popojizdeni na jednotku v kolone, nebude te mit motorka rada a da ti to patricne najevo. Naopak sestikilo ani nehlesne a bez protestu plynule (i kdyz podle ocekavani vlazne) akceleruje uz od 2 tisic prakticky na jakykoliv kvalt. Petikilu se nejvic libi pasmo kolem 4 az 6ti tisic pri normalni jizde - a tady prakticky neni zadny rozdil oproti sestce, kvalty maji taky prakticky stejne, takze krome rozdilne zvukove kulisy je tu rozdil zase temer nulovy. S pokusama o sportovni jizdu a rostoucima otackama se zase projevi "sveraznost" petikila, ktery neleti do otacek tak lehce, do ramu motorky posle nejaky to zavrneni a celkove dodava vic pocit "jedu na motorce". Sestka diky sametovymu ctyrvalci pri stejnym stylu nabizi vetsi vykon a pritom mene "obtezuje" jezdce projevem motoru - jenze prave tohle muze nekomu chybet, stejne jako na velkym skutru chybi razeni.
Pokud vybiras motorku z tehle skupiny a nemas zkusenosti, nemas to rozhodne lehky, zvlast pokud srovnavas tyhle dve projevem hodne podobny motorky. Nicmene jako urcity voditko bych videl fakt, jestli chces jezdit po meste a cestovat na motorce, pripadne jezdit s lidma na sportu - bude vhodnejsi sestka. Pokud chces spis mit pocit, ze jedes na motorce a ne na vozitku, jezdis spis s lidma na nahaci, rychlost pres 150 te nelaka a nebo naopak mas strach, ze za to budes tahat a budes na sestce moc nebezpecnej, petikilo bude vhodnejsim partnerem a nezklame te. Timhle se rid, pokud ji chces novou. Jestli ojetinu, vyber tu, co bude v lepsim stavu at uz to bude kterakoliv....