restore>Repulsion>Nenechali se koupit...Pokud mě paměť neklame tak za vlády R.Regana se jim dostalo dost významné fin. injekce.Bez ní by byla tahle značka buď minulostí,nebo v japonských rukách.Takže by se dalo říct :nenechali ji koupit.
To že zůstali věrni koncepci je spíš z nouze ctnost,protože nacpat jejich motor do čehokoliv jiného by bylo spíš úsměvné i když E.Buell na tom usilovně pracoval,jenže výsledek byl takový....zvláštní?
Aby nedošlo k omylu a nevznikl tady nějaký flame.H-D jako značku respektuju,tak jako všechny ostatní,jen mám alergii na výkřiky typu-"je nejlepší,nejmodernější,jediná pravá motorka"atd.atd.
Na počátku stála skupina 13 investorů, kteří se rozhodli, že postaví HD na nohy stůj co stůj. Změnit koncepci by nebylo nic těžkého - vhodné motory se daly koupit, licencovat apod. Jenže cílem nebylo vyrábět a prodávat motorky za každou cenu, ale prodávat "harleye".
o lobbingu už jsem psal - v USA je to považováno za legitimní způsob byznysu (nesmí se samozřejmě provalit úplatek). "lobista" je uznávaná a dobře placená profese. Takže jestli se novému managementu podařilo prosadit ochranná cla a eventuálně získat nějaké dotace, je to opět známka určité šikovnosti... a nám se to třeba nemusí líbít... nicméně postavení HD v USA bylo jiné než třeba Škodovky u nás - Tam to byla prostě jedna z mnoha firem. Navíc, kdyby to ti Japonci koupili, ani by lidé nepřišli o práci - chtělo to hodně hrát na vlasteneckou notu apod...
A pokud jde o "alergii" - to je právě to, co dělá "legendu" legednou - že pro spoustu lidí je taková "legenda" doslova synonymem něčeho - třeba HD synonymem motorky. A proto tomu říkáme "legenda" - legenda je něco, co si neklade nároky na pravdivost. Něco, co je spjato s emocemi, romantickými představami apod. - nikoliv s fakty.
Naposledy editováno 16.08.2008 14:10:05
Každopádně česká legenda je fichtl, v ČR snad není nikdo kdo by o něm aspoň neslyšel.
spuzva>Je to jasně Hádéčko, ne?? 105 výročí, V dvouválec, z toho vyšli všichni... Softail i Touring - Electra, Road King
Tak to je zas blbost... lol
Nejlegendarnejsi masina je BMw pouzivany wermachtem za 2.sv.Cela evropa si je pamatuje
3beda>Když Moto Guzzi stavěli motorky, hrál si Harley s Davidsonem v uhláku na horníky...
Tak asi tak.
No tak nevím, ale Wikipedia tvrdí tohle:
firma Moto-Guzzi byla založena v roce 1921
William Harley sestrojil první motor v roce 1901. Prvního mopeda dali s Davidsonem do kupy v roce 1903... a v roce 1907 už měli své první "véčko"...
V roce 1920 byla firma Harley-Davidson největším výrobcem motocyklů na světě s roční výrobou 28 189 motocyklů...
PS: Nejsem kdovíjaký fanda HD...
Ještě k tomu, co je "legendární" - legendární je podle mě skutečně něco, co se jaksi dostalo do obecného povědomí. Legendární auto je třeba VW Brouk. Něco takového prostě mezi motorkama asi není, leda v lokálním měřítku (jak bylo zmíněno - u nás fichtl, pérák, kejvačka).
Pak taky říkáme o něčem, že je to "kultovní" - to znamená, že si něco vytvořilo svůj kult, svou skupinu oddaných příznivců. Kultovní věc nemusí být mimo tento okruh vůbec nikomu známá.
Například taková Hayabusa je záležitost vyloženě kultovní...
A pak jsou věci přelomové - jak tady padaly různé příklady strojů, které v tom či onom předběhly svou dobu. Přelomové věci mohou být a nemusí legendární a/nebo kultovní...
Naposledy editováno 16.08.2008 17:56:52
a jakmile ho koupil on, tak ho chtěl každý!
...a byl to proste spravnej dream bike...drahej servis...draha masina...takze relativne nedostupny, coz ale znamena ze spouste lidi utkvela v hlave jako desna pecka:o))
a jinak...asi honda CBX 1000 :o)neco co se naprosto vymklo vsemu co v ty dobe bylo...
Repulsion>3beda>Když Moto Guzzi stavěli motorky, hrál si Harley s Davidsonem v uhláku na horníky...
Tak asi tak.
No tak nevím, ale Wikipedia tvrdí tohle:
firma Moto-Guzzi byla založena v roce 1921
William Harley sestrojil první motor v roce 1901. Prvního mopeda dali s Davidsonem do kupy v roce 1903... a v roce 1907 už měli své první "véčko"...
V roce 1920 byla firma Harley-Davidson největším výrobcem motocyklů na světě s roční výrobou 28 189 motocyklů...
PS: Nejsem kdovíjaký fanda HD...
Ještě k tomu, co je "legendární" - legendární je podle mě skutečně něco, co se jaksi dostalo do obecného povědomí. Legendární auto je třeba VW Brouk. Něco takového prostě mezi motorkama asi není, leda v lokálním měřítku (jak bylo zmíněno - u nás fichtl, pérák, kejvačka).
Pak taky říkáme o něčem, že je to "kultovní" - to znamená, že si něco vytvořilo svůj kult, svou skupinu oddaných příznivců. Kultovní věc nemusí být mimo tento okruh vůbec nikomu známá.
Například taková Hayabusa je záležitost vyloženě kultovní...
A pak jsou věci přelomové - jak tady padaly různé příklady strojů, které v tom či onom předběhly svou dobu. Přelomové věci mohou být a nemusí legendární a/nebo kultovní...
Kvalitní názor . S tim broukem to je jako s Fiatem 500 nebo Citroenem kachnou .
Ale jako další legendární motorka je podle mě Honda Super cup - právě tento model pomohl Hondě z finančních problémů a tím pádem ji zachránil před téměř jistým krachem !!!! Dodnes se vyrábý tyto motory v Betce a dalších 4taktních motorkách s ležatým válcem ¨made in China¨ .
A další tuctovou legendou je určitě Suzuki Bandit 600/1200 .
A pokud se nemýlím, tak na těchhle typech jezdila/jezdí půlka světa a dodnes se vyrábí v Indii..... to je šedesát let výroby motoru jednoho typu
Srdcová záležitost a bohužel zmizelá v propadlišti dějin je i Jawa 500 OHC - 28 koníků na zadním kole v roce 58, kde byli v té době šikmoočka s vysavačema???
edit - překlapy
Naposledy editováno 17.08.2008 07:29:50
To, že technicky nezvládají dokazují, když jim pro V-road dělali motor u Porsche a pro Buell u Rottaxu
pesastor>Cosmogagy> kdyby sis přečetl něco z historie, pochopil bys že třeba pérák/kejvačka se nezapsaly jen do české ale světové historie motocyklů!
A pokud se nemýlím, tak na těchhle typech jezdila/jezdí půlka světa a dodnes se vyrábí v Indii..... to je šedesát let výroby motoru jednoho typu
Srdcová záležitost a bohužel zmizelá v propadlišti dějin je i Jawa 500 OHC - 28 koníků na zadním kole v roce 58, kde byli v té době šikmoočka s vysavačema???
edit - překlapy
Tjn, kde sou doby kdy honda platila jawě za okopírovanou automatickou spojku. :(