Měla by to být min 350-tka. Dost uvažuje o Jawce, tak nevim, ale za ty prachy to možná bude nejrozumější, než koupit nějakou starou pilu...
ono stejně záleží na konkrétním kusu, když jde o starou motorku - tzn. klidně se může stát, že to 15 let starý gs bude spolehlivější, než 15let stará jawa..ale taky naopak - takže záleží, od koho co koupíš a mít tak trochu šťastnou ruku při výběru - akorát u tý jawy za 20tis Ti zbyde finanční rezerva, když koupíš přes 30 nadoraz, tak pak bude potřeba něco vyměnit a může se stát, že na to nebudeš mít - z toho důvodu bych já bral jawu.
no ber to tak, že někdo koupil líp starou vránu typu gs nebo xj a je spokojenej, tak doporučuje toto, někdo má starou jawu a je spokojenej, tak doporučuje to..vybrat si musíš ty :)
na jawamanii zaregistrovanej sem, dokonce se stejnou přezdívkou
to DR bylo 89, gs tady z inzerátu 91 - ale u takhle starejch motorek už opravdu záleží víc na údržbě předchozích majitelů, než na stáří
no ale docela by mě zajímal názor majitelů 15 a víc letejch vrán kolem 30tis, jak dalece to byla dobrá koupě a kolik už je ta koupě stála
Naposledy editováno 12.08.2008 16:12:47
Bezkontakt už dělá z jawy motorku bez jawení. Ortodoxnímu jawaři možná budou scházet pauzy u krajnice na lámání sí hlavy "proč nedobíjí, co je s předstihem, odtrhem, kladívka, vačka.." ale pro srovnání kroku se spolehlivýma motorkama je to nutnost.
A po startování kickpákou by se mi stýskalo. Stisknou puntík není to samý, jako rituál našlápnutí motky
Samozřejmě muvím o spolehlivých strojích, nekonečné kopání, laborování s plovákovou komorou a vítězný ryk když to čapne je směšné.. Nebo roztlačování.
Jawu za hranicí 20.000,- Kč lze považovat za dobrou motku, za hranicí 30 už jde o stroje ve 100% technickém stavu. Já jsem za ní dával 35 a je to v podstatě nová motka, všechno je na ní prostě výborný a spolehlivý. A rozhodně nesouhlasím s tím že novější jawky nejsou hezký a že poslední pěkná byla 634
Tohle je podle mě nejhezčí co z Týnce vyjelo
Že je poslední hezká Jawa 634, tak za tím si stojím, byla to v podstatě poslední trochu konkurence schopná Jawa i na západních trzích Designově je velmi povedená a dá se řadik mezi klasik motorky, což se o pozdějších říci nedá. Jasně motor 638 je celkem pokrokem, až na převodovku, ale ten zbytek už byl horší, ani první typ kotoučové brzdy na 639 nebyl žádný zázrak, spíš naopak.
Chopper je takový pokus Jawy, bohužel komponenty, která na něm byly použity se pro chopper vůbec nehodí, je tu spousta plastů a blinkry větší než na autobusu Škoda, při troše estetického cítění to mohla být pěkná motorka Můžeš začít přestavovat
A pak zase mě přepadne chuť nechat ji tak jak byla, a za 20 let říct - tohle je furt origoš... made in Týnec n/Sázavou. Tak nevim, necham si to přes zimu projít hlavou
PS: Co to je na tý fotce? To je nějaká 639??
Naposledy editováno 13.08.2008 09:03:27
Němec>No06> big je taky léty prověřenej - to každá motorka, která se chrlí/la dlouhou dobu a má náležitou péči majitele/ů. já bych od čecha 15let starou motorku nechtěl - určitě už to začíná bejt lepší, protože lidi začínaj mít peníze, ale stav některejch starších motorek je doslova žalostnej a je vidět, že majitel jen jezdí a nestará se..
to DR bylo 89, gs tady z inzerátu 91 - ale u takhle starejch motorek už opravdu záleží víc na údržbě předchozích majitelů, než na stáří
no ale docela by mě zajímal názor majitelů 15 a víc letejch vrán kolem 30tis, jak dalece to byla dobrá koupě a kolik už je ta koupě stála
ja jsem koupil GSo 91 za 35000, najeli jsme cca 660km a nelituju. sice byla dost omlacena, ale pres zimu jsme z toho s tatou udelali to co mam v profilu. pri zaskrceni sem si to v servisu nechal seridit a zere to zhruba 4,2lna 100km, olej zhruba 0,5l na 2000km
Teď jsem našel tohle:
www.bert.cz/mototesty/senoamerice.html
Němec>co je předpotopního na startování pákou? já třeba dávám skoro vždycky přednost startování pákou, i když mám startér - je to úplně o něčem jiným tu motorku si nakopnout, než jen zmačknout nějaký tlačítko..
já bych se tý jawy nebál - 640ka stylka - vypadá slušně, vpředu kotouč, kus s bezkontaktem potažmo dvoukomoráčema a za 15-20tis máš mašinu a 10 Ti zbude na výbavu a na ježdění..
protože u 30tis za starou vránu se Ti může stát, že se vysype něco,co bude stát víc, než celá jawa aneb kde mu dáte jistotu, že u starý herky se nic nevy*ere? dodnes vzpomínám na DR 750 z roku 89 za 55tis, která při koupi vypadala relativně dobře, ale pak se projevilo všechno, co v motoru majitel doprasil (otočená mazací tryska, otočený rozstřikovací plechy pod spojkou, vysypaný ložisko pod palcem, podruhý ta samá závada právě z důvodu domrvení mazání)..
kupuj s rezervou, ne na doraz toho, co máš.a ber to tak, že na jawu se spousta lidí dívá skrze prsty ať už proto, že ta jejich jim jezdila blbě, nebo prostě proto, že je to stará jawa..
No je pravda, že já byhc u koupě motorky za 36 tisíc počítal minimálně s dalšími 14-ti na uvedenído provozu