Jakože za studena ukazuje a za tepla ne...
Nicméně. Já nastartuji a olej se z oka ztratí- normální. Zhasnu motor, olej se do 1/2 minuty až dvě ukáže v oku. Nikdy jsem to nestopoval přesně. A je jedno jestli je motor či olej teplý nebo studený. S teplejším olejem je to jen trochu rychlejší.
1 reakcí na tento příspěvek Honda ST1300 Pan European
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda ST1300 Pan European
1 reakcí na tento příspěvek Honda ST1300 Pan European
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda ST1300 Pan European
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda ST1300 Pan European
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda ST1300 Pan European
dumas74 píše: radi5> ...u každého stroje kontroluji olej vždy před jízdou..
A já zase po jízdě, ptz se má měřit teplý a ne studený olej.
A když je ho tam po zaparkování dost a před další jízdou není pod moto louže oleje, tak předpokládám, že se nikam jinam neztratil a je ho tam dost stále
1 reakcí na tento příspěvek Honda ST1300 Pan European
Za studena ho bude menej, doplníš do plna, za tepla sa roztiahne o možno pätinu a bude striekať až ventilmi.
Tlaky v gumách sa zas kontrolujú za studena, aby som stále nepočúval, že mám pocit, že gumy pri náklone šmýkajú pri 25 °C. Je to dôsledok podhustených gúm. A treba to kontrolovať na mesačnej báze.
Měřit hladinu oleje za tepla?? To jakože bych v servisu jedno jestli u aut nebo motorek vždy jel na půlhodinovou vyjížďku a čekal než se olej zahřeje, protože oleji trvá i několik desítek minut než se zahřeje na provozní teplotu? To by mechanici nedělali nic jiného. Nebo pokud by tam žádný olej nebyl, tak bych to jako měl natočit a půl hodiny túrovat a čekat, jestli se náhodou neobjeví?
V příručce je většinou nastarujte na 1-2 minuty, aby je olej dostal všude, pak pár minut počkat než zteče a kontrolovat. To ale platí pouze při výměně, jinak se olej kontroluje ještě před uvedením motoru do chodu.
Prostě se kontroluje za studena, taky například kvůli popálení. Například koncern jednu dobu uváděl, že po jízdě se smí olej vypouštět až po 20 minutách!
Pro zakladatele: pokud je olej tedy za studena mezi ryskami, je vše v pořádku.
Naposledy editováno 20.04.2024 16:10:20
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zvýšeni řiditek Honda ST 1300 Pan European | Tonikc | 10 | 25.2.2024 v 09:22 Fous1 |
Opotřebení zadní pneumatiky [1, 2] Honda ST 1300 Pan European | karel95 | 40 | 15.11.2023 v 20:36 pepe100 |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |
Honda ST 1300 uprava sedla pro vyss... Honda ST 1300 Pan European | dettektorr | 8 | 24.8.2023 v 10:18 dettektorr |
ST1300 Pan European a co po něm Honda ST 1300 Pan European | dettektorr | 26 | 12.3.2023 v 17:25 Eddie83 |