paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Homologovaný laďák
Ahoj,
chtěl bych radu ohledně firem dělající homologované laďáky. Mam Gas Gas SM700 (2023), ale nemůžu najít nic rozumného. Na stocku mi vadí design a hlavně to jak hřeje. Bude to znít bizarně, ale zvuk tak moc neřešim. Požadavky:
Lepší vzhled, nesmí tolik hřát, musí s DB killerem splňovat homologaci na hluk (třeba kdybych jel do Rakouska). Tuším, že origo tlumič má v sobě i kaťák. Počítám s tim, že na stk bych dával origo, ale kaťák bude pravděpodobě dost tlumit i hluk.

Co jsem zatim našel:
Akrapovič - cena nesmysl.
Arrow - levnější ale furt overkill
Leo vince - kolega má na ročníku před 2019 a zní to nesmyslně dobře. Prý koupil za 7, já na svů ročník nacházím za 15k

Mivv- zatím asi největší favorit.

Znáte další?
Dík

Naposledy editováno 15.04.2024 21:45:21

1 reakcí na tento příspěvek Homologovaný laďák

16.4.2024 v 07:14 | Nahoru | #1
Tak na gasgas jedine kerker

1 reakcí na tento příspěvek Homologovaný laďák

16.4.2024 v 08:42 | Nahoru | #2
O koncovce vubec neuvažuj bez nalazení-přijdeš o výkon +podstatně více chudá směs .Nech origo a užívej stím to má sice hnusny zvuk ale jede nejlepe.jedniné co možná bude fungovat je právě Akrap.

(reakce na) Homologovaný laďák

16.4.2024 v 10:59 | Nahoru | #3

vsudybyl píše: O koncovce vubec neuvažuj bez nalazení-přijdeš o výkon +podstatně více chudá směs .Nech origo a užívej stím to má sice hnusny zvuk ale jede nejlepe.jedniné co možná bude fungovat je právě Akrap.



Právě jsi rozbil tvrzení mnoha generaci, že se koncovka musí ladit

Homologovaný laďák

16.4.2024 v 11:15 | Nahoru | #4
mam Akrapa, je dobrej zvuk neni Buh vi jakej... ale vaha je nizsi, a teplo (subj.) taky...

(reakce na) Homologovaný laďák

16.4.2024 v 11:37 | Nahoru | #5
marna> nenašel jsem na Gase/KTM/HSQ :D

1 reakcí na tento příspěvek Homologovaný laďák

16.4.2024 v 11:41 | Nahoru | #6
vsudybyl> Tyjo to si nemyslím, myslím si, že si to řídící jednotka přes lambdu pohlídá, tohle už nejsou uplně blbý motory. A bez protitlaku od Katu a Db killeru si myslim ,že to bude mít i vyšší výkon, ostatně to například firmy jako Sharon nebo právě Mivv dokazují na brzdě... Spíš mě zajímá co stím KTMka udělala že to od určitého ročníku tak zdražilo..musí to být ve spojitosti s Euro 5.

Vzpomněl jsem si ještě na Yoshimuru, maj to za překvapivě dobrý ceny okolo 500S, ale bohužel jen race only..

Možná nakonec půjdu cestou nehomologovaný Sharon a do zahraničí origo koncovka a kufry místo brašen, aby se nepropálily..

1 reakcí na tento příspěvek Homologovaný laďák

16.4.2024 v 11:53 | Nahoru | #7
Já teda zarytej Akrapovičák jsem nikdy nic jinýho neměl, ale leovincek má zvuk nádhernej a ani nestojí randál.

A jinak k tomu nehomologovanýmu vejfucku v Čr, je to:

Vykazuje-li vozidlo jednu nebo více výše uvedených závad (které jsou detailně popsány v §36 vyhlášky č. 341/2002 Sb.), může policie či správní orgán sáhnout po přísnějších trestech - pokutě 5 000 Kč až 10 000 Kč a zákaz řízení od 6 do 12 měsíců.

Netěsnost nebo neúplnost výfukového potrubí nebo zjevný zásah do tohoto potrubí mající vliv na vnější hluk vozidla.

Někde jsem četl, že tenhle postih je za stav vozidla, které neprojde řádnou kontrolou STK. Což bez homo výfuku neuděláš

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Homologovaný laďák

16.4.2024 v 12:02 | Nahoru | #8
La_micka> Věř tomu, že si to řídící jednotka nepohlídá, lambda ti funguje jen v malém rozsahu a v omezeném spektru otáček, navíc ty Euro 5 jsou už tak moc chudý v základu, že jsou s nimi takový ty určitý problémy se startováním, hodně to topí a podobně, jsou toho plný fóra. I sériovku když naladíš a správně obohatíš, tak funguje úplně jinak a je to poznat dost, včetně výkonu. Pak s tím už nejsou ty výše uvedené problémy a i motor ti poděkuje větší výdrží...tohle vím že zkušenosti, protože to dělám poměrně často...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Homologovaný laďák

16.4.2024 v 12:53 | Nahoru | #9
KubaLC8> To jo, ale v životě jsem v čr nepotkal PČR, která by měřila hluk (tuším že mají jednu hlídku). Navíc flastr 5k asi ustojím, a radši koupím výfuk za 5k místo akrapa za 25k. Pointa je, že jestli to nebude homologvaný a stejně se stím budu muset pokaždý mimo ČR měnit, tak si na tady koupim něco levného...

našel jsem hezký srovnání Db od Wings pro Gas/HSQ/KTM

bez Db killeru 101,5
s klasickým Db killerem 95,2
s quiet Db kilelerem 93,1
stock 90 db

v Rakousku dostaneš flastr, když nemáš homologvaný výfuk nebo přesáhneš 95 db

(reakce na) Homologovaný laďák

16.4.2024 v 12:57 | Nahoru | #10
X-tra-X> No ja bych se zas rád vyhnul tomu, aby mi nějakej jouda co shlédl jedno video na YT ladil motor a tvářil se, že to umí lépe než vývojáři co ho vyvinuli. Na druhou stranu motorky už na emise nejezdí co? Takže vlastně odpadá ta starost dávat to na technickou do původního stavu... Nevím, budu ješt ěpřemýšlet. Nicméně si myslim ,že tomu motoru to až tak moc uškodit nemůže jezdit s neorigo koncovkou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Homologovaný laďák

16.4.2024 v 13:15 | Nahoru | #11

La_micka píše: KubaLC8> To jo, ale v životě jsem v čr nepotkal PČR, která by měřila hluk (tuším že mají jednu hlídku). Navíc flastr 5k asi ustojím, a radši koupím výfuk za 5k místo akrapa za 25k. Pointa je, že jestli to nebude homologvaný a stejně se stím budu muset pokaždý mimo ČR měnit, tak si na tady koupim něco levného...

našel jsem hezký srovnání Db od Wings pro Gas/HSQ/KTM

bez Db killeru 101,5
s klasickým Db killerem 95,2
s quiet Db kilelerem 93,1
stock 90 db

v Rakousku dostaneš flastr, když nemáš homologvaný výfuk nebo přesáhneš 95 db



Měřit hluk není potřeba ani na silnici. Pokud na v,fuku není homologace, jsi jasnej. Doba lesenarskych trubek je dávno pryč

(reakce na) Homologovaný laďák

16.4.2024 v 13:24 | Nahoru | #12

X-tra-X píše: La_micka> Věř tomu, že si to řídící jednotka nepohlídá, lambda ti funguje jen v malém rozsahu a v omezeném spektru otáček



Proč by lambda neměla předávat data v celém spektru otáček? Já jsem nikdy v live data neviděl, že by ECU utnul vstupy z O2 čidla. Fuel trim se tak počítá pro plné spektrum zatížení.

(reakce na) Homologovaný laďák

16.4.2024 v 14:08 | Nahoru | #13
KubaLC8> Jenže homologacni E ti tam laserem vypálí každej jouda. V zahraničí ti to normálně změří. Samozřejmě to,že bez homolagece nesmis nikde v Evropě na silnici o tom nediskutuju... ale tak v Čr se toho nijak nebojim.

1 reakcí na tento příspěvek Homologovaný laďák

16.4.2024 v 14:59 | Nahoru | #14
Tady je to zase banda odborniku. PetrXX a La-micka, kdyz vite houby, tak neargumentujte s nekym, kdo to dela jako zivobyti (X-tra-X). Ja uz jen pritakam, ze dekat motoru 690/701 hooodne ochudil a bylo treba naladit..psal jsem tu o tom report drive. Ale klidne si svy motorky zkurvete, jen to necpete jinym..

Mimochodem i sama Husqvarna ma pro 701 origo otevrenou mapu pro decat, kterou si majitele nekterych typu/rocniku mohou nechat v autorizaku nahrat. Pro nas to nebylo, protoze Svartpilen byl v diagnostice zakazany.. To jen k tomu argumentu, ze nekdo prepisuje mapu, kterou dali dohromady ve fabrice..

Naposledy editováno 16.04.2024 15:03:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Homologovaný laďák

16.4.2024 v 15:10 | Nahoru | #15

DrDNA01 píše: Tady je to zase banda odborniku. PetrXX a La-micka, kdyz vite houby, tak neargumentujte s nekym, kdo to dela jako zivobyti (X-tra-X). Ja uz jen pritakam, ze dekat motoru 690/701 hooodne ochudil a bylo treba naladit..psal jsem tu o tom report drive. Ale klidne si svy motorky zkurvete, jen to necpete jinym..

Mimochodem i sama Husqvarna ma pro 701 origo otevrenou mapu pro decat, kterou si majitele nekterych typu/rocniku mohou nechat v autorizaku nahrat. Pro nas to nebylo, protoze Svartpilen byl v diagnostice zakazany.. To jen k tomu argumentu, ze nekdo prepisuje mapu, kterou dali dohromady ve fabrice..



Dotaz na omezení dat z O2 senzoru znamená, že vím houby, kurvím si své motory a někomu něco cpu?
Tak to potom jo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Homologovaný laďák

16.4.2024 v 15:26 | Nahoru | #16

PetrXX píše: Dotaz na omezení dat z O2 senzoru znamená, že vím houby, kurvím si své motory a někomu něco cpu?
Tak to potom jo.



No tak jestli to bylo jen k logovani dat z labdy, tak OK a omlouvam se, ale tohle vlakno je o tom, jestli je treba motor 690 ladit po dekatu.. A to je..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Homologovaný laďák

16.4.2024 v 15:42 | Nahoru | #17

DrDNA01 píše: No tak jestli to bylo jen k logovani dat z labdy, tak OK a omlouvam se, ale tohle vlakno je o tom, jestli je treba motor 690 ladit po dekatu.. A to je..



Jo, mě zaujalo přesně tohle - ten mechanismus omezených vstupů z lambdy. Když nevím, tak se holt občas zeptám :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Homologovaný laďák

16.4.2024 v 19:15 | Nahoru | #18
PetrXX> na motorkach je směs řízena trosku jinak nez u aut, protoze motor v motorce pracuje v trochu jinem rezimu. Ve vetsine pripadu jde o skokovou lambdu a z te sice muzes číst napětí v celem spektru, ale uvidis tam jen jednu hodnotu… tzn nema smysl cokoliv podle ni řídit.
U aut jsou obvykle lambdy 2 (nebo násobky, pro jednotlivé rady válců) a ta pred katem je širokopásmová, podle ktere lze opravdu korigovat směs, ta za katem je skokova a vesměs slouží jen ke kontrole, ze kat funguje (opre v nějakých oblastech)

(reakce na) Homologovaný laďák

16.4.2024 v 22:08 | Nahoru | #19

PetrXX píše: Jo, mě zaujalo přesně tohle - ten mechanismus omezených vstupů z lambdy. Když nevím, tak se holt občas zeptám :)



Jasny, tyhle motorky maji uzkopasmovou sondu. Assa uz to osvetlil. Ja myslel, ze to pises, jako ironii. Tak jeste jednou pardon..

(reakce na) Homologovaný laďák

17.4.2024 v 10:02 | Nahoru | #20
assassin> aha, děkuju, to jsem opravdu nevěděl. Já se v tomto směru hrabu jen v GM osmiválcích, a tam mám plné spektrum dat právě pro kontrolu fuel trim, který mi napoví v kterém režimu má motor potenciální problém (typicky třeba v kombinaci s podtlaky), nebo jestli je to izolovaný problém a pak může být chyba ve vstřicích.

DrDNA01> není za co, každý má občas svou slabší chvilku… třeba já ji mám skoro pořád

1 reakcí na tento příspěvek Homologovaný laďák

17.4.2024 v 10:48 | Nahoru | #21
...a pocuvat Duran Duran, na veceru kuskus

(reakce na) Homologovaný laďák

17.4.2024 v 14:01 | Nahoru | #22
marna>

Homologovaný laďák

17.4.2024 v 14:10 | Nahoru | #23
ad lambda - 690/701 motory přepínají mezi open / closed loop tuším v 4000 nebo 5000 otáčkách, dost lidí řeší právě ty spodní otáčky, nerovnoměrný chod a používají na to různá udělátka, když přišla Euro5 tak je bylo třeba upravit, dnes jsou jak na E4 tak na E5

Homologovaný laďák

18.4.2024 v 11:01 | Nahoru | #24
...a za tchyni Miou Miou samozrejme

Homologovaný laďák

18.4.2024 v 13:49 | Nahoru | #25
Ja som kúpil GASGAS ES700 s Remusom a znie to super, môžem len odporučiť.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Minimální tlak, gumy, enduro mastod... Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 1 8.10.2024 v 12:03 krokoš
co s sebou vozím a jak mi ztěžkl st... [1, 2, 3, 4] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 120 2.10.2024 v 20:12 ZdendaZB
Čurč Birč testuje HuSiKeWaNa 710 Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 8 2.10.2024 v 08:49 ZdendaZB
Snížení Husqvarny 701 enduro Husqvarna 701 Enduro ondrej-ek 15 29.9.2024 v 18:07 ZdendaZB
Tak nakonec sev cestou z Komi do AO [1, 2] Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 43 5.9.2024 v 12:13 ZdendaZB


TOPlist