Téma: Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu
29.1.2024 v 13:32
Ahoj, vi nekdo proc ma KTM v zakladu rozdilne pruziny zadniho tlumice? Mam ktm exc 300 a potrebuji silnejsi pružinu takze tam dam origo ze 350.
Jen me tak napadlo proc jsou u 2t v serii mekce pruziny nez u 4t? Oboje jsou z vyroby nastaveny na 75-85kg ale 4t ma pružinu silnejsi. Vaha moto skoro stejna tak nad tim premyslim a nevim proc to tak je. Chci se priucit ?
Diky
Jen me tak napadlo proc jsou u 2t v serii mekce pruziny nez u 4t? Oboje jsou z vyroby nastaveny na 75-85kg ale 4t ma pružinu silnejsi. Vaha moto skoro stejna tak nad tim premyslim a nevim proc to tak je. Chci se priucit ?
Diky
1 reakcí na tento příspěvek Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu
Rozdílný kroutící moment, který působí na zadní kolo/odpružení.
ramlik píše: Rozdílný kroutící moment, který působí na zadní kolo/odpružení.
To nesedi. Dvoutakt by mel mit podle rychleho googleni vyssi kroutak EXC 300TPI (32,2lb/ft) a EXC350 (22,43lb/ft).
Edit to Norous123: A neni to treba tim, ze porovnavas pruzinu do endura vs motokrosu? Nevim, jen me to napadlo..
Naposledy editováno 29.01.2024 14:34:59
4t je dělán na jiný druh terénu + delší přejezdy, tak se počítá s větší tuhostí, než 2T, jelikož ten je koncipován v základu spíše "Hard-Enduro", logicky mi tahle dedukce vychází nejlépe, ale taky se ráda něčemu přiučím.
1 reakcí na tento příspěvek Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu
Konstrukce zadního tlumiče , prepakovani,
1 reakcí na tento příspěvek Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu
za prve si myslim, ze ty pruziny KTM tak trochu losuje... kdyz to treba porovnam s tabulkama Ktechu tak nekde maji pruzinu na 90kg jezdce, nekde na 60kg ... KTM oboji uvadi na 75kg (priklad, cisla si cucam z prstu)
pokud bysme chteli teoretizovat, tak me napada trakce, dvoutakt ma horsi tak se to treba snazi dohnat mekci pruzinou...
dalsi vec muze byt geo... nevim, jestli maji ty motorky stejnou...
pokud bysme chteli teoretizovat, tak me napada trakce, dvoutakt ma horsi tak se to treba snazi dohnat mekci pruzinou...
dalsi vec muze byt geo... nevim, jestli maji ty motorky stejnou...
1 reakcí na tento příspěvek Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu
A ako si prišiel na to,že je u 4t silnejšia?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu
assassin> jako o me nejde ja uz to mam vyreseno. Ale kdyz otevru manual pro exc 300 2022 tak je tam z vyroby na 75-85kg pruzina 66N
Kdyz otevru manual pro exc-f 350 tak je tam z vyroby na 75-85 pruzina 69N
Nechapu proc to tak je tak se chci priucit.
Kdyz otevru manual pro exc-f 350 tak je tam z vyroby na 75-85 pruzina 69N
Nechapu proc to tak je tak se chci priucit.
1 reakcí na tento příspěvek Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu
a co váha stroje?
Norous123> jak jsem psal vyse, to jsou jedine duvody co me napadaji. kdyz projdes manual KTM, jednotlive rocniky tak tam je nesrovnalosti vic.
Ja treba na SXF450 mam pruziny na svoji hmotnost (tzn 95-100) podle Ktech a predek jsem nemenil, ten sedel (prestoze KTM pise 75-85) a zadek jsem daval tvrdsi...
plus se dava mekci pruzina pokud chces zlepsit trakci...
Ja treba na SXF450 mam pruziny na svoji hmotnost (tzn 95-100) podle Ktech a predek jsem nemenil, ten sedel (prestoze KTM pise 75-85) a zadek jsem daval tvrdsi...
plus se dava mekci pruzina pokud chces zlepsit trakci...
1 reakcí na tento příspěvek Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu
Podle mě to souvisí s tim, že výrobce dvoutakty koncipuje na pomalejší "trialový" ježdění v technickym terénu, kdežto čtyřtakty na rychlou palbu v míň náročným terénu, víc bych za tim nehledal.
1 reakcí na tento příspěvek Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu
borci a jeli jste na tech dvoutaktech? Ono je to spis tak, ze ty dvoutakty vetsina zkusenejch jezdcu drti v otacka a pak to leti silene.Naopak spousta ctyrtaktu je provozovana jako traktor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu
DrDNA01> ja jo
https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=99245
https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=99245
assassin píše: DrDNA01> ja jo
https://www.motorkar...a/?mid=99245 [/quote]
Ty bys taky asi nerekl, ze se do dvoutaktu davaj mekky pruziny, protoze se s tim oproti ctyrtaktum jezdi plisen..
Ona teda 300 je kupodivu pro hobika nejvic použitelná - da se s tím prdlat pod priverou a jede to jako slabší 4takt - ty nove se strikackou jeste o to lepe. A ani nebudou mit tak brutálně zaolejovanej vejfuk
Naposledy editováno 29.01.2024 19:14:55
Naposledy editováno 29.01.2024 19:14:55
1 reakcí na tento příspěvek Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu
To vypadá na dvacet příspěvků o hovně. Jeden tady nahodí blbost a ty následné dedukce jsou snad nehodné bělocha znalého písma. Alespoň podle katalogu K-tech, kde 300 EXC a 350 EXC-F stejného ročníku - světe div se - mají stejné pružiny pro stejnou zátěž.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu
Kohlstein> jak jsem psal, pruziny podle Ktechu davaji smysl, ale podle KTM manualu je v tom odcela casto gulas... proc to tak delaji netusim.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu
assassin> S dvacítkou jsem to přehnala tebe jsem do toho počítat neměl už vůbec, samozřejmě. ... Ale mohl jsi zakročit důrazněji, přiznej si.
assassin> Zasa podľa toho, čo som počul, tak sú KTM-ky často jedinečné, prívera je nastavená u každej inak, nastavenie dodatočného vzduchu (tzv. "nastavenie voľnobehu") tiež a pod. Tak možno aj to odpruženie.
1 reakcí na tento příspěvek Proc ma 4t oproti 2t v zakladu silnejsi zadni pruzinu
čím novější model, tím větší ojeb v periferii. Menší pružina=tenší drát=menší náklady. Marketing donutí utratit uživatele za doplňky a ND aby motorka byla schopná provozu dalších X tisíc. Já vyměnil FE350 zaTE300i a první co bylo, tak o 2 třídy tvrdší péra předek i zadek.
Mám cca 83kg bez oblečení.
Mám cca 83kg bez oblečení.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ktm exc tpi po sjezdu vynechava KTM EXC 300 | Norous123 | 7 | 28.10.2024 v 13:28 Norous123 |
Prepinani map za jizdy ktm exc 300 KTM EXC 300 | Norous123 | 1 | 16.10.2024 v 13:00 Bugs |
Klouže i nejlepší guma na slizu [1, 2] KTM EXC 300 | EnduroOnRoad | 50 | 16.10.2024 v 10:53 ZdendaZB |
Nastavení volnoběhu keihin pwk 38 KTM EXC 300 | Mates215 | 3 | 10.10.2024 v 13:21 Mates215 |
Hobby Enduro Liberecký kraj KTM EXC 300 | grovestreet | 3 | 6.10.2024 v 11:26 skalákk |