zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd
Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Po nějakém dual-sportu pokukuji už roky, byl jsem se podívat na 2* WR250R a moc se mi ty motorky líbily vlastnostmi, ale jejich stav byl špatný. Od CRF300L mě odrazuje cena, která s lepším podvozkem se blíží novější 690. Dost lidí odsud 690 mělo nebo na ní jezdilo tak by mě zajímaly jejich poznatky hlavně ohledně zpřevodování, na to jsem vyčetl nejvíce negativních poznatků od "offem nezkušených" lidí. A zda uvažovat o starších ročnících 690, které začínají už na 120 tis nebo jít do zánovní, údajně ty starší byly dost ucukané na jemném plynu.
Letos na podzim jsem se už rozhoupal zajet do KTM na zkušební jízdu, bohužel prodejci v okolí se už předváděček zbavovali a tak jsem jízdu už nestihl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Kdybych bral starší, tak asi od roku 17, kde proběhly nějaké zásadnější úpravy. Evoluci po ročnících má pěkně popsanou Honza-TA950 u HQ 701
vše má své - ta 690/701/700 je pořád zajímavý kompromis, ale ano v terénu je těžší, méně obratná a rozbitnější, ale zase na silnici (a ještě když tam člověk dá hladké gumy) si s tím užije, když jsme měl 950adv a WR250R tak to dávalo smysl, když jsme měl 690 a 250 tak po pár letech šla 250 z domu - prdel mám jen jednu a času na ježdění málo
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Znám velmi dobře okraje dual světa. :)
Jsem 173 cm vysoký, 80kg vážicí, 50:50 on/off moto využivajici jedinec.
Obě motorky se mnou projeli od koryt potoků (těch sjizdnějších ,ale zas, no víme) až po několika denní čundry.
Každa ti dá něco jiného a každý jsme jiný. Je to stejny jako popisovat bramborovej salát. Každej ho má rad jinak.
Wr 140kg v plný palbě a dojedzem pres 300km. Servis mam všude vždy stejny. Duše, proraženy vika motoru atd, jsem ready na vše.
Kratší rozvor = Větší obratnost, 140kg je pro mě hranice, kdy fakt naslepo sjedu prakticky kamkoli :). Nizke náklady na provoz. Gumy to nežere ( jezdil jsem jen na ostrých enduro, 30tis km za 3 roky), olej to nežere a benzinu trochu.
Vykon je otazka. Je to jak jezdit s Oktavkou SDI. Musiš to umět. Pokud mas pomalejsi kamarady, jednoznacna volba. Umi kráčet, nenuti te k vylomeninám.
690 přes 165kg v plný palbě, ochranne prvky. Výkon libovej. Miluju vykon. Mit ho vic pro kazdou situaci zachraňuje. Ať kdyz chces rychle ujet ze silnični šlamastiky, tak kdyz ma jit predni kolo nahoru. Dobře naladenej Xplor je pro hobika radost. Limit budeš furt jen ty ( nejspiš )
Vyssi nároky na jezdce, na jeho servisni dovednosti a na provoz. Odměnou ti pak může byt to svezeni. Zas zalezi jen na tobě.
Jeji moderní elektroniku to chce praxí pochopit, ale maká to. A nekde skill + elektronika jsou zajimavy vysledky. Žadna ktm neumi zatačet. Malej rejd. Určite pasaže ti polezou krkem .
Nejlepší komplexní solo adv bajk a zaroven univerzál na trhu. Představ si situaci a ta motorka ji zvládne známkou DOBŘE..
Na obou me bavilo moje solo cestovani do neznáma. Na každy jsem se bál v jinou chvili.
Na wr že me před sebou potlačí rozjeta Scania , ale vždycky jsem ujel zdatně.
Na ktm, že najedu moc km a že ji pak uz v Čr neprodám . Protože je tu spousta kutilů, co to dokážou zkurvit za par tisic km a trpi tim pak cela pověst
Zkus obě.
měl jsem obě a přesně bych se pod to podepsal .... na malorážkách jsem jezdil různě po světě, má to své kouzlo a výhody (zvlášť když má člověk čas), ale i silniční limity ...mě nehonila Scanie, ale americký truck na panamericaně
3 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Na KTM690/Husq701/GasGas700 jsem nikdy nejel, nemám na ně postavu (rozměry zhruba jako Cong156) ani fyzičku (kancelářská krysa po dvou Covidech). Dřív jsem mimo asfalt jezdil na dvouválcích (jako je Dněpr ), ale dost jsem se pral s hmotností. Díky motorkám jako je NX250 a CRF300L si troufnu do jakéhokoliv terénu, užiju si to a dokážu se z tama sám dostat. Na ničem byť o 15kg těžším bych nemohl všude kam chci.
Mimochodem, v čem se od sebe liší KTM690/Husq701/GasGas700? Prý je to jeden koncern se stejným motorem a rámem...
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Mam asi nakou kratkou pamet, ale neprislo mi, ze bys byl nakej malej… ale tak uz je to pres 20 let co jsem Te videl naposled
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Jasně, profík nepotřebuje od nasednutí po vypnutí motoru dosáhnout na zem vůbec. Ale to není případ typického hobíka.
Ale kazdyho na motorkach bavi neco jineho, ja tuhle “dimenzi” objevil teprve par let zpet… zase jsem si nikdy necuchnul k cestovani…
ad pocit vs. kg - opět se to tady několikrát řešilo, jde o výšku těžiště, rozmístění hmoty i motor (rotující hmoty) a geometrie - ač parametrově 690 není o tolik těžší než 300 ale pocitově je těžší a méně obratná, ovšem dohání to výkonem tak je zcela jinde, ale logicky jen tam kde má výkon smysl
ad rozdíly - to je na samostatní vlákno - v profilu jsem sepisoval rozdíly ročníků (generací) pod stejným názvem to jsou docela rozdílné stroje - podvozek, motor, plasty, elektrika...časem se v drobnostech změnilo vše
když vezmu poslední generaci tak v podstatě mezi 690 a 701 tolik rozdílů není - šachuje se tam s podvozky a elektronikou u jednotlivých ročníků, pak se to liší v plastech a nádrži (tj. nejdou zaměnit zadní nosiče)
ale 700 je ekonomická varianta - použití dílů ze skladu (i stejný ročník má drobné rozdíly - úchyty, šrouby, spojky), rozdílné jsou ráfky (výrobce a chybějící elox), víka motoru hliník (700) vs. horčík 690/701, pár dalších rozdílných komponent
co je opruz je koncern politika - tj. v KTM servisu ti 701 nepřipojí k diagnostice (po připojení a identifikaci jednotky je to nepustí) a neobjednají díly co mají své specifické číslo protože je nemají v katalogu - mechaniku opraví, díly KTM čísla objednají, al ev těchto drobnostech je to opruz
popsat se to dá i na výrobně jednodušších plastech - tam kde 701 má v plastu vylisované osazení, šroub s podložkou a na rámu několik úchytů tak 700 má plast na plast chycený rovnou, zacvakávací spojky, vrtuty do plastu - nejsou to žádné vady motorka jezdí, ale třeba u těch plastů bude za pár let a pár montáží/demontáží znát rozdíl
prostě výrobce to postavil s důrazem na snížení nákladů a tam se počítá každá ušetřená podložka, řezaný závit, elox, levnější díl - s tím že základ zůstal a ta motorka pořád funguje
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Deadman píše: Ale náklaďáky mají omezovač na 90.
V Európe.Deadman píše: Na asfaltu mě nejvíce limitují stejně gumy. Ty v terénu schopné už v 90 plavou a ničí se hrany špuntů, takže stejně jezdím 80, ikdyž motor by jel víc.
Tjn, to je pravda, v tých vyšších rýchlostiach to už nie je celkom ono.1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Limitující bylo dnes to sněžení - první jsem musel odstranit dioptrický brýle - než -1.5 dioptrie zamlženejch lepší vada zraku bez zamlžení, to plexi taky bylo na... a když jsem je otevřel, tak bodající jehličky vloček do očí mě několikrát donutily až zastavit. Ale vyjížďka v pohodě, mějch oblíbenejch cca 15-20km polňaček a kousek bejvalé motokrosové trati, teplota malinko pod nulou, skoro jsem zapadl v navátým sněhu a ještě jsem ve sněhu přehlídl položenej betonovej sloup, ten mě zastavil úplně. Ještě že mám ten plast pod motorem. To je daň za snížení motorky o 5cm...
Zejtra už t hoho bude prej jenom bláto, do toho se mi nějak nechce...
Naposledy editováno 23.12.2023 14:59:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
ja se chystam na moto na enduro zitra, tak badam jestli mam davat do mx bryli dvojite sklo...
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Naposledy editováno 23.12.2023 16:12:18
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Syn tvrdil, že se o tom učili ve škole, dcera že kecá, že se o tom učí až v sedmé třídě.
2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Jako mě to celý přijde jako picovina ale prostě mi to nedá
pocitam, ze lidi co si koupi "tupou" nejdou po vykonu a jezdeni na trati, jinak by asi vzali ostrou?
existuje vyjimka, kdyz SW upravou z motorky jde dostat vykon navic, ale tyka se to motorek s elektronickou skrtici klapkou a umele snizenym vykonem... ale to CRF neni...
u CRF je potencial dostat se na vykon CBR, ale je potreba mit stejne fungujici periferie - sani, vyfuk ... a motor bude mit charakter jako ta CBR, ziska to vykon pobliz max otacek...
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
https://motorky.bazo...0l-novy-motocykl.php
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... | Sally06 | 134 | 6.5.2023 v 09:05 Merhaut |