paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.12.2023 v 11:40 | Nahoru | #7951
karelsychra> Ten obyčajný, blinkre by mi na endure len zavadzali. Ale pred týždňom som to ulomil a ešte nebol čas, aby som to spravil. Fotky, ako to vyzerá, sú napr. na https://hotswop.com...ucts/hotswop-pro-set

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.12.2023 v 11:53 | Nahoru | #7952
Když už se tu řeší věci ohledně výběru moto, mám také otázku?
Po nějakém dual-sportu pokukuji už roky, byl jsem se podívat na 2* WR250R a moc se mi ty motorky líbily vlastnostmi, ale jejich stav byl špatný. Od CRF300L mě odrazuje cena, která s lepším podvozkem se blíží novější 690. Dost lidí odsud 690 mělo nebo na ní jezdilo tak by mě zajímaly jejich poznatky hlavně ohledně zpřevodování, na to jsem vyčetl nejvíce negativních poznatků od "offem nezkušených" lidí. A zda uvažovat o starších ročnících 690, které začínají už na 120 tis nebo jít do zánovní, údajně ty starší byly dost ucukané na jemném plynu.
Letos na podzim jsem se už rozhoupal zajet do KTM na zkušební jízdu, bohužel prodejci v okolí se už předváděček zbavovali a tak jsem jízdu už nestihl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.12.2023 v 13:11 | Nahoru | #7953
JiriBN> Návrat do května .

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.12.2023 v 13:19 | Nahoru | #7954
Mám 690 22, super motorka schopná v terénu ovšem s lehčí nadváhou oproti měnším zde diskutovaným motorkám. Má dostatek výkonu na ježdění po cestě, ale který běžný člověk v terénu nevyužije. Limitem jsou gumy. Jakmile dáš drapák, tak počítej že budeš zadní měnit po 1000 - 1500 km i míň. Záleží jak budeš tahat za plyn.
Kdybych bral starší, tak asi od roku 17, kde proběhly nějaké zásadnější úpravy. Evoluci po ročnících má pěkně popsanou Honza-TA950 u HQ 701

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.12.2023 v 13:20 | Nahoru | #7955
Krautkopf> jsem myslel, že se o tom diskutovalo v jiném vlákně

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.12.2023 v 13:33 | Nahoru | #7956
Fic6> svět i diskuze se točí v kruzích ...je to tu opět, hledání svatého grálu - v podvozku, gumách, výkonu...

vše má své - ta 690/701/700 je pořád zajímavý kompromis, ale ano v terénu je těžší, méně obratná a rozbitnější, ale zase na silnici (a ještě když tam člověk dá hladké gumy) si s tím užije, když jsme měl 950adv a WR250R tak to dávalo smysl, když jsme měl 690 a 250 tak po pár letech šla 250 z domu - prdel mám jen jednu a času na ježdění málo

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.12.2023 v 18:06 | Nahoru | #7957


Znám velmi dobře okraje dual světa. :)

Jsem 173 cm vysoký, 80kg vážicí, 50:50 on/off moto využivajici jedinec.

Obě motorky se mnou projeli od koryt potoků (těch sjizdnějších ,ale zas, no víme) až po několika denní čundry.

Každa ti dá něco jiného a každý jsme jiný. Je to stejny jako popisovat bramborovej salát. Každej ho má rad jinak.

Wr 140kg v plný palbě a dojedzem pres 300km. Servis mam všude vždy stejny. Duše, proraženy vika motoru atd, jsem ready na vše.
Kratší rozvor = Větší obratnost, 140kg je pro mě hranice, kdy fakt naslepo sjedu prakticky kamkoli :). Nizke náklady na provoz. Gumy to nežere ( jezdil jsem jen na ostrých enduro, 30tis km za 3 roky), olej to nežere a benzinu trochu.
Vykon je otazka. Je to jak jezdit s Oktavkou SDI. Musiš to umět. Pokud mas pomalejsi kamarady, jednoznacna volba. Umi kráčet, nenuti te k vylomeninám.

690 přes 165kg v plný palbě, ochranne prvky. Výkon libovej. Miluju vykon. Mit ho vic pro kazdou situaci zachraňuje. Ať kdyz chces rychle ujet ze silnični šlamastiky, tak kdyz ma jit predni kolo nahoru. Dobře naladenej Xplor je pro hobika radost. Limit budeš furt jen ty ( nejspiš )
Vyssi nároky na jezdce, na jeho servisni dovednosti a na provoz. Odměnou ti pak může byt to svezeni. Zas zalezi jen na tobě.
Jeji moderní elektroniku to chce praxí pochopit, ale maká to. A nekde skill + elektronika jsou zajimavy vysledky. Žadna ktm neumi zatačet. Malej rejd. Určite pasaže ti polezou krkem .
Nejlepší komplexní solo adv bajk a zaroven univerzál na trhu. Představ si situaci a ta motorka ji zvládne známkou DOBŘE..

Na obou me bavilo moje solo cestovani do neznáma. Na každy jsem se bál v jinou chvili.
Na wr že me před sebou potlačí rozjeta Scania , ale vždycky jsem ujel zdatně.
Na ktm, že najedu moc km a že ji pak uz v Čr neprodám . Protože je tu spousta kutilů, co to dokážou zkurvit za par tisic km a trpi tim pak cela pověst
Zkus obě.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.12.2023 v 19:16 | Nahoru | #7958
cong156> amen

měl jsem obě a přesně bych se pod to podepsal .... na malorážkách jsem jezdil různě po světě, má to své kouzlo a výhody (zvlášť když má člověk čas), ale i silniční limity ...mě nehonila Scanie, ale americký truck na panamericaně

3 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.12.2023 v 20:39 | Nahoru | #7959
Nevím jak WR, ale na CRF300L mě náklaďáky nehoní. Do kila (110 na budíku) táhne dobře, pak jí dojde dech. Ale náklaďáky mají omezovač na 90. Na asfaltu mě nejvíce limitují stejně gumy. Ty v terénu schopné už v 90 plavou a ničí se hrany špuntů, takže stejně jezdím 80, ikdyž motor by jel víc. Silnější motorka to bude mít stejně.

Na KTM690/Husq701/GasGas700 jsem nikdy nejel, nemám na ně postavu (rozměry zhruba jako Cong156) ani fyzičku (kancelářská krysa po dvou Covidech). Dřív jsem mimo asfalt jezdil na dvouválcích (jako je Dněpr ), ale dost jsem se pral s hmotností. Díky motorkám jako je NX250 a CRF300L si troufnu do jakéhokoliv terénu, užiju si to a dokážu se z tama sám dostat. Na ničem byť o 15kg těžším bych nemohl všude kam chci.
Mimochodem, v čem se od sebe liší KTM690/Husq701/GasGas700? Prý je to jeden koncern se stejným motorem a rámem...

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

20.12.2023 v 23:00 | Nahoru | #7960
Ještě k vyberu vhodneho stroje: jelikož mám taky vyzkoušeno, tak váha CRF je pocitově snad o 30kg menší než váha 690. Ale jsem taky jen cca 175cm a 75kg. Treba někdo 190/110 rozdíl nepozná a nebo i když pozná, tak ho to nebude limitovat. Pro mne byla treba CRF 250 pocitově dokonce lehčí než WR250F (obě jsem měl), ale tam to bylo tím, že WR bylo o x cm vyšší a tím pocitově těžší do ruky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

21.12.2023 v 00:06 | Nahoru | #7961
Deadman> v koncernu jsou jen malé rozdíly … spis jde jen o design a sympatie ke značce. 700 nemam nastudovane, ale treba u motokrosu je gas levnejsi alternativa ke ktm - ma stříbrné rafky vs cerne u ktm, bryle jsou odlitek vs cnc frezovanec u ktm…

Mam asi nakou kratkou pamet, ale neprislo mi, ze bys byl nakej malej… ale tak uz je to pres 20 let co jsem Te videl naposled

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

21.12.2023 v 00:19 | Nahoru | #7962
Palomoto> vyska motorky dela strasne moc. Mam TL o 30, mozna vic kg lehčí nez serie… mel jsem tu na opravu TL ktere neni tak moc upravené, ale jezdi na nem holka - je znatelne snížené. Pri manipulaci po garazi to snížené TL působí jako kdyby bylo naopak o 20kg lehčí nez moje… normálně jsem musel do garáže odnést osobni vahu a motorky zvážit, nemohl jsem tomu uvěřit. Cisla sedi, ale pocitove je ta nižší motorka lehčí (manipulace na miste). Podobne je to s rotujicima hmotama pri jízdě - mel jsem berga 300 a jezdili jsme s kamosem co mel sxf450 motokros. Kroska byla o vic jak 5kg lehčí, ale pri jízdě byl ten dvoutakt proti ni pocitove jako kolo…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

21.12.2023 v 00:22 | Nahoru | #7963
assassin> "Malej" jsem úplně stejně jako Palomoto, tedy evropský průměr. To ale znamená, že z čehokoliv vyššího než CFR300L nenatáhnu obě paty na zem. A to je zhruba tak měřítko, zda se v nějaké neplánované nepříznivé poloze dokážu dostatečně zapřít nohou o zem a udržet motorku.
Jasně, profík nepotřebuje od nasednutí po vypnutí motoru dosáhnout na zem vůbec. Ale to není případ typického hobíka.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

21.12.2023 v 00:32 | Nahoru | #7964
Deadman> chapu, ja na zem dosáhnu v poho ze vseho, ale prave se snazim vyjezdit styl abych na zem neslapal…

Ale kazdyho na motorkach bavi neco jineho, ja tuhle “dimenzi” objevil teprve par let zpet… zase jsem si nikdy necuchnul k cestovani…

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

21.12.2023 v 10:00 | Nahoru | #7965
Deadman> u těch malorážek jde o to, že nemají rezervu - u WR jsem měl terénní převod takže klesla maximálka a na plně naložené XRE ve 4000m.n.m klesá výkon všemu a zase jde o to, že nemá rezervu

ad pocit vs. kg - opět se to tady několikrát řešilo, jde o výšku těžiště, rozmístění hmoty i motor (rotující hmoty) a geometrie - ač parametrově 690 není o tolik těžší než 300 ale pocitově je těžší a méně obratná, ovšem dohání to výkonem tak je zcela jinde, ale logicky jen tam kde má výkon smysl

ad rozdíly - to je na samostatní vlákno - v profilu jsem sepisoval rozdíly ročníků (generací) pod stejným názvem to jsou docela rozdílné stroje - podvozek, motor, plasty, elektrika...časem se v drobnostech změnilo vše

když vezmu poslední generaci tak v podstatě mezi 690 a 701 tolik rozdílů není - šachuje se tam s podvozky a elektronikou u jednotlivých ročníků, pak se to liší v plastech a nádrži (tj. nejdou zaměnit zadní nosiče)

ale 700 je ekonomická varianta - použití dílů ze skladu (i stejný ročník má drobné rozdíly - úchyty, šrouby, spojky), rozdílné jsou ráfky (výrobce a chybějící elox), víka motoru hliník (700) vs. horčík 690/701, pár dalších rozdílných komponent

co je opruz je koncern politika - tj. v KTM servisu ti 701 nepřipojí k diagnostice (po připojení a identifikaci jednotky je to nepustí) a neobjednají díly co mají své specifické číslo protože je nemají v katalogu - mechaniku opraví, díly KTM čísla objednají, al ev těchto drobnostech je to opruz

popsat se to dá i na výrobně jednodušších plastech - tam kde 701 má v plastu vylisované osazení, šroub s podložkou a na rámu několik úchytů tak 700 má plast na plast chycený rovnou, zacvakávací spojky, vrtuty do plastu - nejsou to žádné vady motorka jezdí, ale třeba u těch plastů bude za pár let a pár montáží/demontáží znát rozdíl

prostě výrobce to postavil s důrazem na snížení nákladů a tam se počítá každá ušetřená podložka, řezaný závit, elox, levnější díl - s tím že základ zůstal a ta motorka pořád funguje

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

21.12.2023 v 10:24 | Nahoru | #7966
KTM u váhy hrozně kecá, takže se ty tabulkové hodnoty musí brát trochu s rezervou. Jinak u 700 je hlavní rozdíl u červené KTM, která má na rozdíl od oranžové a modré litá kola. Být extra bludišťáci, tak bych do do města pořídil hned. Ten motor je velmi zábavný, ale v terénu pro mě nedává smysl.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

21.12.2023 v 17:52 | Nahoru | #7967

Deadman píše: Ale náklaďáky mají omezovač na 90.

V Európe.

Deadman píše: Na asfaltu mě nejvíce limitují stejně gumy. Ty v terénu schopné už v 90 plavou a ničí se hrany špuntů, takže stejně jezdím 80, ikdyž motor by jel víc.

Tjn, to je pravda, v tých vyšších rýchlostiach to už nie je celkom ono.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

21.12.2023 v 17:55 | Nahoru | #7968

Mr.Dreamer píše: červené KTM, která má na rozdíl od oranžové a modré litá kola

Supermoto - enduro verzia má pochopiteľne vypletané.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.12.2023 v 14:58 | Nahoru | #7969
Tak konečně nějaká fotka ze sněhu - a fakt mě to nebaví, napřed uplácat ze sněhu držák mobilu a poprvé v životě vyzkoušet samospoušť
Limitující bylo dnes to sněžení - první jsem musel odstranit dioptrický brýle - než -1.5 dioptrie zamlženejch lepší vada zraku bez zamlžení, to plexi taky bylo na... a když jsem je otevřel, tak bodající jehličky vloček do očí mě několikrát donutily až zastavit. Ale vyjížďka v pohodě, mějch oblíbenejch cca 15-20km polňaček a kousek bejvalé motokrosové trati, teplota malinko pod nulou, skoro jsem zapadl v navátým sněhu a ještě jsem ve sněhu přehlídl položenej betonovej sloup, ten mě zastavil úplně. Ještě že mám ten plast pod motorem. To je daň za snížení motorky o 5cm...
Zejtra už t hoho bude prej jenom bláto, do toho se mi nějak nechce...

Naposledy editováno 23.12.2023 14:59:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.12.2023 v 15:01 | Nahoru | #7970
karelsychra> myslis ze by se ti zamlzily i v motokrosovejch OTG brylich?
ja se chystam na moto na enduro zitra, tak badam jestli mam davat do mx bryli dvojite sklo...

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.12.2023 v 16:11 | Nahoru | #7971
Dnes to bylo zatím nejvíc, ono to na tom plexi i přimrzalo. Tady ta helma z aliexpresu je celkem náchylná na mlžení plexi, schuberth C5 s pinlockem je o dost lepší, ale stejně to musím mít na škvírku pootevřený a dneska ten sníh byl hodně agresivní. Děcka mají MX brýle a ani za deště se jim nemlží. Zítra už to bude jedno, +5°C a déšť, aspoň JM kraj, to bude blátíčko... Zatím je venku -0.5°C, a celkem vytrvale padá sníh, podle předpovědi to ale nad ránem všechno povolí a začne do toho pršet. Správný vánoční počasí.

Naposledy editováno 23.12.2023 16:12:18

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.12.2023 v 16:15 | Nahoru | #7972
karelsychra> u nas prsi, na silnici totalni brecka... no popravde se mi taky nikam nechce, ale zkusim vystoupit z komfortni zony a uvidime :D

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.12.2023 v 16:48 | Nahoru | #7973
Zrovna dnes jsem dětem vysvětloval, že štědrodenní vyjížďka na motorce nebo na sajdě je staročeská tradice.
Syn tvrdil, že se o tom učili ve škole, dcera že kecá, že se o tom učí až v sedmé třídě.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.12.2023 v 17:16 | Nahoru | #7974
Deadman>

2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.12.2023 v 18:56 | Nahoru | #7975
Čau zkoušeli jste někdo a nebo slyšeli o někom kdo si chipnul motorku ? Četl jsem článek že se dá cbr 250 cipnout údajně navýší výkon o 3kw ...přitom crf má stejný motor tak by to teoreticky taky šlo ne ?
Jako mě to celý přijde jako picovina ale prostě mi to nedá

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.12.2023 v 19:11 | Nahoru | #7976
Švejdy45> uz se to tu resilo. motorky jdou upravovat pro vetsi vykon. ale rozhodne jim k vyssimu vykonu nepomuze jen software. je potreba provest i mechanicke upravy a ty ve vetsine pripadu znameji posun krouticiho momentu vyse v otackach coz je v pohode pokud clovek jezdi sportovne (okruh, mx trat) ale tim ze to ztrati spodek to neni vhodne na naky normalni jezdeni...

pocitam, ze lidi co si koupi "tupou" nejdou po vykonu a jezdeni na trati, jinak by asi vzali ostrou?

existuje vyjimka, kdyz SW upravou z motorky jde dostat vykon navic, ale tyka se to motorek s elektronickou skrtici klapkou a umele snizenym vykonem... ale to CRF neni...

u CRF je potencial dostat se na vykon CBR, ale je potreba mit stejne fungujici periferie - sani, vyfuk ... a motor bude mit charakter jako ta CBR, ziska to vykon pobliz max otacek...

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.12.2023 v 20:02 | Nahoru | #7977
Švejdy45> To nemá cenu řešit a ani by se to vůbec nevyplatilo, vyhozený peníze a ještě rozesraná ECU. To je lepší pořídit rovnou silnější motorku, třeba tu 690/701 jak se tu o nich debatuje a nebo třeba tu novou Ducati Hypermotard mono 698 když už jezdíš toho motarda

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.12.2023 v 20:25 | Nahoru | #7978
Co se týče těch Scanií a vůbec nákladních aut, tam nemám s CRF problém, kilo je tam hned kopec nekopec a náklaďák předjedu bezpečně kdykoliv kdekoliv. Maximálně někdy v obci, jezdím předpisově těch necelejch 60 na tacho, což bude 50 reálnejch a občas se na mě lepí nějakej Lojza se sklopkou nebo kamion, ale těch 60 bych tam jel i s hayabusou, takže to si nevybereš Kamioňáci v obcích běžně jezděj nad povolenou rychlost, tak už to prostě je...

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.12.2023 v 20:37 | Nahoru | #7979
mozna zajimava nabidka? ne cenou, ale tim ze je to nove ....
https://motorky.bazo...0l-novy-motocykl.php

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.12.2023 v 08:11 | Nahoru | #7980
assassin> ona 250 má v základu použitelný podvozek, ale jinak je motor a převody mnohem horší než 300. Měl jsme obě, tak za mne radši lehce jetou 300 a smířit se s pomalým tempem, nebo investici do podvozku
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist