AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Já znám ze silnoproudu jen jedno: Vlevo fáze, vpravo nulák. Kdo to neví, ten je čů...k.
Jak již jsem psal u třídrátového rozvodu je úplně jedno jestli je fáze vpravo či vlevo, ani žádná norma to neurčuje, pouze doporučuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
FJRPEPA píše: Jak již jsem psal u třídrátového rozvodu je úplně jedno jestli je fáze vpravo či vlevo, ani žádná norma to neurčuje, pouze doporučuje.
To je zajímavý. Nás to učili na prumce jako zásadní věc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 13.11.2023 10:52:31
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Pak platí, že výklad znění technických norem může dát pouze příslušný pracovník normalizačního institutu,případně jmenovaná technická normalizační komise,zabývající se konkrétní normou.
Pak jsou tu spotřebiče, co mají nulák spojen s kostrou. A třeba někde lampička, kde by bylo na objímce i při vypnutém spínači 230V.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Můžeš napsat jedinou normu za posledních deset roků v které při třídrátovém zapojení je určeno, na které straně má být fáze ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
ČSN 33 2000-4-46
nákresy poslední strana.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Pak jsou tu spotřebiče, co mají nulák spojen s kostrou. A třeba někde lampička, kde by bylo na objímce i při vypnutém spínači 230V.
Zkouším si to představit.
Lampička s dvoulinkou a někde na kovové stínítko připojená ta žíla dvoulinky, která se strká do zásuvky do nulové zdířky s pravděpodobností 50 %....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: FJRPEPA>
ČSN 33 2000-4-46
nákresy poslední strana.
Tato norma již není platná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
FJRPEPA píše: Tato norma již není platná.
Máš pravdu, blbej příklad, sorry. Nemám po ruce nic a na netu to většinou není v el. podobě, ale myslím, že veškeré náčrty budou pořád s fází vlevo. Skoro bych si na to vsadil. Což nic nemění na tom, že je to jen obrázek a nelze jednoznačně říct, zda to lze brát jako závazné nebo pouze jako příklad. To by musel někdo kompetentní.
PetrL3 píše: Máš pravdu, blbej příklad, sorry. Nemám po ruce nic a na netu to většinou není v el. podobě, ale myslím, že veškeré náčrty budou pořád s fází vlevo. Skoro bych si na to vsadil. Což nic nemění na tom, že je to jen obrázek a nelze jednoznačně říct, zda to lze brát jako závazné nebo pouze jako příklad. To by musel někdo kompetentní.
Jako obrázky je vždy malovaná fáze vlevo, ale jak již jsem napsal je to pouze doporučené zapojení, dnes to opravdu žádná norma vysloveně nevyžaduje a v podstatě to ničemu nevadí, pokud máš třídrátové zapojení a ještě doplněné chráničem.
Ale zvyk je železná košile, tak to stejnak všichni zapojujeme, fázi vlevo a kolík nahoře.
Tak jsem nahlídnul do starých norem a i ta norma co jsi zmiňoval 33 2000 - 4 - 46 zapojení vlevo pouze upřednostňuje, ale nenakazuje.
Naposledy editováno 13.11.2023 14:11:11
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 13.11.2023 19:42:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Já znám ze silnoproudu jen jedno: Vlevo fáze, vpravo nulák. Kdo to neví, ten je čů...k.
No problém bude asi v tom že jsem přívod do garáže natahoval jako pokračování barev a pak zapojoval do krabice podle toho jak mají jít. Chce to ale aby to změřil elektrikář. Jinak samo fáze vlevo, nulák vpravo a zeleno žlutý zem. Chce to změřit. Ve firmě je 90% elektrikářů. Čekám jenom kdy na to bude čas. Do pátku musím ještě 3x otočit Znojmo. Myslím že opravdu nemusím být jak je to v této zemi zvykem motomechanik, automechanik, instalatér, dřevorubec, opravář šicích strojů, skladník, kurýr,
elektrikář , zedník a k tomu ještě další svoje profese.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já neumím z řemesel nic a nesnažím se proto dělat věci, o nichž vím, že by stejně dopadly špatně. Raději se věnuju tomu, co umím a z vydělaných peněz si platím odborníky. Zatím se mi to vždycky vyplatilo. Tedy skoro...
Piaggio je už druhý měsíc v neznačkovém servisu. Ted' mi volali, že je v celkově hrozném stavu. Přitom na jaře bylo u odborníků ( nebo "odborníků" ? ) v Skútrlandu Brno a odtud jsem ho přebíral v údajně perfektním stavu...ted' je rozsypaná elektrika, vodní pumpa KO, to prý by v Brně museli poznat. Kdyby to ovšem opravdu kontrolovali a ne, že to kontrolovali na papíře a já to tvrdě zaplatil...odborný skútrservis Brno už nechci ani vidět !
Naposledy editováno 13.11.2023 20:32:39
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jsem vubec netusil, ze to je vodnik.
Naposledy editováno 13.11.2023 21:02:57
Pokud se nejedná o více než 20m prodlužovák z Lidlu nebo Tesca, který má průřez vodičů 1,5mm2, tak ten rozdíl bude minimální. Kup pořádnej prodlužovák nebo si ho nech od elektrikáře udělat.
Zatím zkušenost říká, že ztráty na kabelu nejvíc řeší lidé, kteří maj pak ve zdi stoletou hlínu o malém průřezu a vlastně balancují na hraně požáru. Kdysi jsem takhle přijel k jednomu človíčkovi, co řešil podobnou věc, tvrdil že to přeci musíme vyřešit mezi cirkulárkou a zásuvkou. Měl jsem sebou termokameru co jsem používal na revize trafostanic, a helemese.. jak byly hezky vidět dráty i ve zdi po chvilce běhu cirkule...
Bacha na internetová fóra, tam se zeptá jeden co si vzít na bolest břicha, druhej odpoví ibalgin, ale pokud v břiše máte zabodnutou kudlu, nevim zda to pomůže.
Chránič je primitivní hračka, hlídá zda nějaký proud "neutíká" mimo obvod (typicky rukou, tělem a nohama kutila přímo do země). Pokud se budeme bavit o jednofázové zásuvce, tak "co přiteče fází, to musí odtéct nulákem (modrá)". NIKOLI ochrannym (žlutozelená). Je to hodně zjednodušené.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: A negratulovali jsme uz k prodeji toho Piaggia? Nebo se mi to s necim plete?
Jsem vubec netusil, ze to je vodnik.
No přiznám se, že jsem se nad tím také zamyslel, jsem přesvědčen, že už ho pod cenou prodal jako nefunkčni a ono je to zase jinak, určitě nám Pech podá vysvětlení, protože má přehled
,.....a nebo je Milan v kontaktu s kupcem
Naposledy editováno 13.11.2023 21:23:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Bejvavala takoa sikovna rozdvojka, co mela ne jedne stren fazi vlevo a na druhe naopak… obcas tim byvala i legrace …
Jsou takové a vyrábí se pořád.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kéž by měl Dave pravdu...ale už stejně nějak Piaggiu nevěřím a přikláním se k myšlence, že Italové dělají sice hezké motorky, ale technicky podobně jako Jawa 650 a 660... tak asi japonec nebude nakonec.
Naposledy editováno 14.11.2023 06:34:23
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Japonec te nespasi. Spasi te, kdyz ti motorku vybere nekdo jinej a ty ji jen zaplatis. Je jedno, jestli to bude ital, anglican, cinan, japonec,...jen ty proste vzdycky vyberes tu nejvetsi vranu z inzerce na to mas talent.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
FJRPEPA píše: Jsou takové a vyrábí se pořád.
Dělali jsme rozdvojky co prřehazovaly fáze do roku 1998, od té doby se prodává rozdvojka ,
která sice neprohazuje fáze, ale má jednou kolík nahoře a podruhý dole, což je taky naprd pro kabely s vývodem dolu,
ale nikoho to s kabelem zapojeným blbě nezabije.
Fázi doporučují vlevo, ale s ohledem na jiné evropské systémy jako SCHUKO podle DIN ,
které je v Německu, tam není kolík jako u našich zásuvek a vidlice jde otočit, tak je jedno, zda je fáze vlevo nebo vpravo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: sharp> Kupec byl, že to koupí na díly, ale funkční , že počká, tak zněla dohoda. . Ted' už je to dlouho v servisu a mám pocit, že to kupec vzdá. Původně se měl pouze opravit alternátor - za pár korun. Servis bude zase dražší ( elektrika cca 5 tisíc, vodní pumpa taky, plus práce...) a za 3000 mu to už nenechám. Včetně koupě už v tom budu za 60 tisíc a najezdil jsem asi pět tisíc...
Kéž by měl Dave pravdu...ale už stejně nějak Piaggiu nevěřím a přikláním se k myšlence, že Italové dělají sice hezké motorky, ale technicky podobně jako Jawa 650 a 660... tak asi japonec nebude nakonec.
Ahoj, tak to mě nenapadlo, no je to takový černý Petr, ale asi už bych ho neprodával, doopravil a jezdil, měl jsem Burgman 400 tedy žena, byl za levno, oprava skoro tolik co stál, pak sloužil bez problémům. Nebýt nemoci, tak na něm jezdí do dnes, kupující si ho chválí do dneška ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: Dělali jsme rozdvojky co prřehazovaly fáze do roku 1998, od té doby se prodává rozdvojka ,
která sice neprohazuje fáze, ale má jednou kolík nahoře a podruhý dole, což je taky naprd pro kabely s vývodem dolu,
ale nikoho to s kabelem zapojeným blbě nezabije.
Fázi doporučují vlevo, ale s ohledem na jiné evropské systémy jako SCHUKO podle DIN ,
které je v Německu, tam není kolík jako u našich zásuvek a vidlice jde otočit, tak je jedno, zda je fáze vlevo nebo vpravo.
A u nás je to taky jedno, zdali je fáze vlevo či vpravo, nebo vidíš nějaký důvod v třídrátovém systému, proč ne ?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |