globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.11.2023 v 09:56 | Nahoru | #109591

dave-lister píše: Já znám ze silnoproudu jen jedno: Vlevo fáze, vpravo nulák. Kdo to neví, ten je čů...k.



Jak již jsem psal u třídrátového rozvodu je úplně jedno jestli je fáze vpravo či vlevo, ani žádná norma to neurčuje, pouze doporučuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.11.2023 v 10:12 | Nahoru | #109592

FJRPEPA píše: Jak již jsem psal u třídrátového rozvodu je úplně jedno jestli je fáze vpravo či vlevo, ani žádná norma to neurčuje, pouze doporučuje.



To je zajímavý. Nás to učili na prumce jako zásadní věc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.11.2023 v 10:52 | Nahoru | #109593
PetrL3> Úroveň českého školství je tragická. Už před 20ti lety to třeba u nás stálo za hovno. Učitel matematiky byl alkoholik, ale byla s ním legrace. Učitel elektrotechniky vypadal jako Pavel Vondruška z filmu Slunce Seno Jahody a vykládal stejně chaoticky jako fungovalo to jejich JZD.

Naposledy editováno 13.11.2023 10:52:31

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.11.2023 v 11:03 | Nahoru | #109594
dave-lister> podle mě ta fáze vlevo bude taková šedá zóna. Zasuvky se musí montovat dle normy a z každé normy vyplývalo zapojení fáze vlevo.

Pak platí, že výklad znění technických norem může dát pouze příslušný pracovník normalizačního institutu,případně jmenovaná technická normalizační komise,zabývající se konkrétní normou.

Pak jsou tu spotřebiče, co mají nulák spojen s kostrou. A třeba někde lampička, kde by bylo na objímce i při vypnutém spínači 230V.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.11.2023 v 12:04 | Nahoru | #109595
[quote=PetrL3]dave-lister> podle mě ta fáze vlevo bude taková šedá zóna. Zasuvky se musí montovat dle normy a z každé normy vyplývalo zapojení fáze vlevo.

Můžeš napsat jedinou normu za posledních deset roků v které při třídrátovém zapojení je určeno, na které straně má být fáze ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.11.2023 v 12:32 | Nahoru | #109596
FJRPEPA>

ČSN 33 2000-4-46

nákresy poslední strana.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.11.2023 v 12:44 | Nahoru | #109597

PetrL3 píše: Pak jsou tu spotřebiče, co mají nulák spojen s kostrou. A třeba někde lampička, kde by bylo na objímce i při vypnutém spínači 230V.


Zkouším si to představit.
Lampička s dvoulinkou a někde na kovové stínítko připojená ta žíla dvoulinky, která se strká do zásuvky do nulové zdířky s pravděpodobností 50 %....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.11.2023 v 12:48 | Nahoru | #109598
Krautkopf> Já ale ty dvě věty oddělil tečkou, takže chyba v pochopení textu je u tebe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.11.2023 v 13:05 | Nahoru | #109599
PetrL3> Chyba je psát o věcech tak nešikovně, že by pak mohlo jít o život.

(reakce na) Jawablázni

13.11.2023 v 13:08 | Nahoru | #109600
Krautkopf> Já si při psaní nikdy ani nezlomil prst, natož aby mě to ohrozilo na žvotě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.11.2023 v 13:12 | Nahoru | #109601

PetrL3 píše: FJRPEPA>

ČSN 33 2000-4-46

nákresy poslední strana.



Tato norma již není platná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.11.2023 v 13:18 | Nahoru | #109602

FJRPEPA píše: Tato norma již není platná.



Máš pravdu, blbej příklad, sorry. Nemám po ruce nic a na netu to většinou není v el. podobě, ale myslím, že veškeré náčrty budou pořád s fází vlevo. Skoro bych si na to vsadil. Což nic nemění na tom, že je to jen obrázek a nelze jednoznačně říct, zda to lze brát jako závazné nebo pouze jako příklad. To by musel někdo kompetentní.

(reakce na) Jawablázni

13.11.2023 v 14:04 | Nahoru | #109603

PetrL3 píše: Máš pravdu, blbej příklad, sorry. Nemám po ruce nic a na netu to většinou není v el. podobě, ale myslím, že veškeré náčrty budou pořád s fází vlevo. Skoro bych si na to vsadil. Což nic nemění na tom, že je to jen obrázek a nelze jednoznačně říct, zda to lze brát jako závazné nebo pouze jako příklad. To by musel někdo kompetentní.



Jako obrázky je vždy malovaná fáze vlevo, ale jak již jsem napsal je to pouze doporučené zapojení, dnes to opravdu žádná norma vysloveně nevyžaduje a v podstatě to ničemu nevadí, pokud máš třídrátové zapojení a ještě doplněné chráničem.
Ale zvyk je železná košile, tak to stejnak všichni zapojujeme, fázi vlevo a kolík nahoře.
Tak jsem nahlídnul do starých norem a i ta norma co jsi zmiňoval 33 2000 - 4 - 46 zapojení vlevo pouze upřednostňuje, ale nenakazuje.

Naposledy editováno 13.11.2023 14:11:11

Jawablázni

13.11.2023 v 15:44 | Nahoru | #109604
No a teď si vemte, že myslim ve Francii maj fázi vpravo. To je bordel co.
Provedení stejný, zapojení zrcadlově.

Jinak pěknej elektrotechnickej koutek.

Jawablázni

13.11.2023 v 15:45 | Nahoru | #109605
Ale zvyk je železná košile, tak to stejnak všichni zapojujeme, fázi vlevo a kolík nahoře.

A já bych to rozhodně doporučoval

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.11.2023 v 19:41 | Nahoru | #109606
Bejvavala takoa sikovna rozdvojka, co mela ne jedne stren fazi vlevo a na druhe naopak… obcas tim byvala i legrace …

Naposledy editováno 13.11.2023 19:42:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.11.2023 v 19:59 | Nahoru | #109607

dave-lister píše: Já znám ze silnoproudu jen jedno: Vlevo fáze, vpravo nulák. Kdo to neví, ten je čů...k.


No problém bude asi v tom že jsem přívod do garáže natahoval jako pokračování barev a pak zapojoval do krabice podle toho jak mají jít. Chce to ale aby to změřil elektrikář. Jinak samo fáze vlevo, nulák vpravo a zeleno žlutý zem. Chce to změřit. Ve firmě je 90% elektrikářů. Čekám jenom kdy na to bude čas. Do pátku musím ještě 3x otočit Znojmo. Myslím že opravdu nemusím být jak je to v této zemi zvykem motomechanik, automechanik, instalatér, dřevorubec, opravář šicích strojů, skladník, kurýr,
elektrikář , zedník a k tomu ještě další svoje profese.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.11.2023 v 20:30 | Nahoru | #109608
Jirka4137> Vyjmenoval jsi to hezky. Kdybys byl vším, bylo by to skvělé. Ale stejně bys na provozování tolika profesí neměl čas.
Já neumím z řemesel nic a nesnažím se proto dělat věci, o nichž vím, že by stejně dopadly špatně. Raději se věnuju tomu, co umím a z vydělaných peněz si platím odborníky. Zatím se mi to vždycky vyplatilo. Tedy skoro...
Piaggio je už druhý měsíc v neznačkovém servisu. Ted' mi volali, že je v celkově hrozném stavu. Přitom na jaře bylo u odborníků ( nebo "odborníků" ? ) v Skútrlandu Brno a odtud jsem ho přebíral v údajně perfektním stavu...ted' je rozsypaná elektrika, vodní pumpa KO, to prý by v Brně museli poznat. Kdyby to ovšem opravdu kontrolovali a ne, že to kontrolovali na papíře a já to tvrdě zaplatil...odborný skútrservis Brno už nechci ani vidět !

Naposledy editováno 13.11.2023 20:32:39

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.11.2023 v 21:01 | Nahoru | #109609
A negratulovali jsme uz k prodeji toho Piaggia? Nebo se mi to s necim plete?

Jsem vubec netusil, ze to je vodnik.

Naposledy editováno 13.11.2023 21:02:57

Jawablázni

13.11.2023 v 21:09 | Nahoru | #109610
Jirka: Prodavač to buď myslel trochu jinak, než jsi to pochopil, nebo je to jen prodavač. Samozřejmě čím delší vodič o čím menším průřezu, tím větší odpor a tedy ztráty. Pokud máš KVALITNĚ připojenou 3f zásuvku 32A, povede do ní z rozvaděče poněkud silnější vodič, než do zásuvky běžné jednofázové. Připojení svářečky pomocí redukce a bez prodlužováku by rozhodně snížilo o něco ztráty. ALE!!!!
Pokud se nejedná o více než 20m prodlužovák z Lidlu nebo Tesca, který má průřez vodičů 1,5mm2, tak ten rozdíl bude minimální. Kup pořádnej prodlužovák nebo si ho nech od elektrikáře udělat.
Zatím zkušenost říká, že ztráty na kabelu nejvíc řeší lidé, kteří maj pak ve zdi stoletou hlínu o malém průřezu a vlastně balancují na hraně požáru. Kdysi jsem takhle přijel k jednomu človíčkovi, co řešil podobnou věc, tvrdil že to přeci musíme vyřešit mezi cirkulárkou a zásuvkou. Měl jsem sebou termokameru co jsem používal na revize trafostanic, a helemese.. jak byly hezky vidět dráty i ve zdi po chvilce běhu cirkule...
Bacha na internetová fóra, tam se zeptá jeden co si vzít na bolest břicha, druhej odpoví ibalgin, ale pokud v břiše máte zabodnutou kudlu, nevim zda to pomůže.
Chránič je primitivní hračka, hlídá zda nějaký proud "neutíká" mimo obvod (typicky rukou, tělem a nohama kutila přímo do země). Pokud se budeme bavit o jednofázové zásuvce, tak "co přiteče fází, to musí odtéct nulákem (modrá)". NIKOLI ochrannym (žlutozelená). Je to hodně zjednodušené.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.11.2023 v 21:19 | Nahoru | #109611

Koudy01 píše: A negratulovali jsme uz k prodeji toho Piaggia? Nebo se mi to s necim plete?

Jsem vubec netusil, ze to je vodnik.



No přiznám se, že jsem se nad tím také zamyslel, jsem přesvědčen, že už ho pod cenou prodal jako nefunkčni a ono je to zase jinak, určitě nám Pech podá vysvětlení, protože má přehled

,.....a nebo je Milan v kontaktu s kupcem

Naposledy editováno 13.11.2023 21:23:54

(reakce na) Jawablázni

13.11.2023 v 21:34 | Nahoru | #109612
Milan1963> To víš, je to Ital a je to hodně starý. Ale až se opraví i ten poslední poruchaný systém, bude to dobrý skútr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.11.2023 v 03:23 | Nahoru | #109613

assassin píše: Bejvavala takoa sikovna rozdvojka, co mela ne jedne stren fazi vlevo a na druhe naopak… obcas tim byvala i legrace …



Jsou takové a vyrábí se pořád.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.11.2023 v 06:28 | Nahoru | #109614
sharp> Kupec byl, že to koupí na díly, ale funkční , že počká, tak zněla dohoda. . Ted' už je to dlouho v servisu a mám pocit, že to kupec vzdá. Původně se měl pouze opravit alternátor - za pár korun. Servis bude zase dražší ( elektrika cca 5 tisíc, vodní pumpa taky, plus práce...) a za 3000 mu to už nenechám. Včetně koupě už v tom budu za 60 tisíc a najezdil jsem asi pět tisíc...
Kéž by měl Dave pravdu...ale už stejně nějak Piaggiu nevěřím a přikláním se k myšlence, že Italové dělají sice hezké motorky, ale technicky podobně jako Jawa 650 a 660... tak asi japonec nebude nakonec.

Naposledy editováno 14.11.2023 06:34:23

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.11.2023 v 06:38 | Nahoru | #109615
Aha, takze jen predcasny vykrik. On jen nekdo projevil zajem....

Japonec te nespasi. Spasi te, kdyz ti motorku vybere nekdo jinej a ty ji jen zaplatis. Je jedno, jestli to bude ital, anglican, cinan, japonec,...jen ty proste vzdycky vyberes tu nejvetsi vranu z inzerce na to mas talent.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.11.2023 v 07:31 | Nahoru | #109616

FJRPEPA píše: Jsou takové a vyrábí se pořád.



Dělali jsme rozdvojky co prřehazovaly fáze do roku 1998, od té doby se prodává rozdvojka ,
která sice neprohazuje fáze, ale má jednou kolík nahoře a podruhý dole, což je taky naprd pro kabely s vývodem dolu,
ale nikoho to s kabelem zapojeným blbě nezabije.

Fázi doporučují vlevo, ale s ohledem na jiné evropské systémy jako SCHUKO podle DIN ,
které je v Německu, tam není kolík jako u našich zásuvek a vidlice jde otočit, tak je jedno, zda je fáze vlevo nebo vpravo.

(reakce na) Jawablázni

14.11.2023 v 07:34 | Nahoru | #109617

Koudy01 píše:

Japonec te nespasi. Spasi te, kdyz ti motorku vybere nekdo jinej a ty ji jen zaplatis. Je jedno, jestli to bude ital, anglican, cinan, japonec,...jen ty proste vzdycky vyberes tu nejvetsi vranu z inzerce na to mas talent.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.11.2023 v 07:44 | Nahoru | #109618

Milan1963 píše: sharp> Kupec byl, že to koupí na díly, ale funkční , že počká, tak zněla dohoda. . Ted' už je to dlouho v servisu a mám pocit, že to kupec vzdá. Původně se měl pouze opravit alternátor - za pár korun. Servis bude zase dražší ( elektrika cca 5 tisíc, vodní pumpa taky, plus práce...) a za 3000 mu to už nenechám. Včetně koupě už v tom budu za 60 tisíc a najezdil jsem asi pět tisíc...
Kéž by měl Dave pravdu...ale už stejně nějak Piaggiu nevěřím a přikláním se k myšlence, že Italové dělají sice hezké motorky, ale technicky podobně jako Jawa 650 a 660... tak asi japonec nebude nakonec.



Ahoj, tak to mě nenapadlo, no je to takový černý Petr, ale asi už bych ho neprodával, doopravil a jezdil, měl jsem Burgman 400 tedy žena, byl za levno, oprava skoro tolik co stál, pak sloužil bez problémům. Nebýt nemoci, tak na něm jezdí do dnes, kupující si ho chválí do dneška ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.11.2023 v 07:45 | Nahoru | #109619

Verdom píše: Dělali jsme rozdvojky co prřehazovaly fáze do roku 1998, od té doby se prodává rozdvojka ,
která sice neprohazuje fáze, ale má jednou kolík nahoře a podruhý dole, což je taky naprd pro kabely s vývodem dolu,
ale nikoho to s kabelem zapojeným blbě nezabije.

Fázi doporučují vlevo, ale s ohledem na jiné evropské systémy jako SCHUKO podle DIN ,
které je v Německu, tam není kolík jako u našich zásuvek a vidlice jde otočit, tak je jedno, zda je fáze vlevo nebo vpravo.



A u nás je to taky jedno, zdali je fáze vlevo či vpravo, nebo vidíš nějaký důvod v třídrátovém systému, proč ne ?

(reakce na) Jawablázni

14.11.2023 v 08:00 | Nahoru | #109620
FJRPEPA> U třídrátu je to jedno.
Dnes již nikdo nemůže spoléhat na to, že je fáze vlevo, ačkoli je to řekněme dobrým zvykem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist