ps.: je to super přibližovadlo co projede při velkém úsilí pilota daleko víc než se tváří
Proti originálu to bude nebe a dudy, i když je to low-end...
https://www.suspensi...ricker_2004-2021_all
Ceníková cena nějakých 460EUR.
1 reakcí na tento příspěvek Zadní tlumič
https://www.motorkar...p;pgr=1#goto10573998
Jsem v nedeli po ranu jak prastenej, takze si jen tipnu, ze prvni cislo na pruzine je vnitrni prumer, druhy tuhost pruziny v N/mm a treti delka. Tedy to co mas je 65N/mm.
1 reakcí na tento příspěvek Zadní tlumič
https://www.suspensi...monoshock_springs_56
EXAMPLE: Monoshock springs for MZ456 shocks MS-56-95-150-RD:
MS = MonoSpring
56 = inner diameter
95 = springrate, linear 95N/mm
150 = uncompressed length
RD = Gloss Red
Problém je samozřejmě v tom, že nikdo nezná pákový převod od kola na pružinu, a kde u jedné motorky vyhovuje třeba 80 N/mm, jiná musí mít 100 N/mm pro stejné zatížení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič
S tím tvrzením, že nikdo neví převod na pružinu jsem to kapku přehnal, myšleno samozřejmě na "běžného uživatele". Výrobci a borci a firmy, které se tím zabývají, mají trochu větší a přehled.
Ale ten rozdíl strašně velký i u motorek stejného typu, např. pro motokros, kde ten poměr kolísá mezi 0,3 a 0,4 ve vypruženém stavu až po 0,5 - 0,8 ve stlačeném stavu s progresivním přepákováním.
Obrázek je ze stránky nějakého šílence
1 reakcí na tento příspěvek Zadní tlumič
1. krok - předpětí. Po zatížení vlastní vahou motorky by měl zadek klesnout asi 10 mm proti stavu, kdy je zadní kolo ve vzduchu (krosky mají 10-20 mm při zdvihu cca 300 mm). Měří se osa zadního kola vůči blatníku, rámu, ...
2. krok - sag, pokles po zatížení jezdcem. Obvykle to je kolem 1/3 zdvihu, tj. 57 mm. Motorky s větší progresivitou přepákování mívají víc (zde např. k 65 mm), když to má umět skákat, tak se dá tužší pružina, aby to bylo míň.
3. krok - Někde v tomto rozsahu by to mělo být použitelné, provede se jízdní zkouška, případně se lehce doladí předpětí.
4. krok - Když nevyhovuje, volí se nějak úměrně tužší nebo měkčí pružina.
Jinak to ze clovek nakrouti 30 procent sag (hodnota pouzivana spis u offroad motorek) neznamena, ze ma spravnou pruzinu. On totiz jde takovej sag predpetim nasroubovat i na mekke pruzine. Tzn meri se sag bez jezdce a s jezdcem (respektive se nastavi nejaka hodnota sagu bez jezdce, pak se zmeri s jezdcem a podle toho lze vypozorovat, jestli je prilis tuha nebo naopak, pokud to neni uplne mimo tak se nastavi pozadovany sag s jezdece a jezdi se.
Sparvna pruzina je zaklad, tlumeni je uz neco jineho a resi se v dalsim kroku…
Ono je taky mozne, ze pri sagu 30% to pri prejezdu retarderu jde do dorazu a proto ten tvrdej pocit…
Pochybuju, ze ta pruzina je pro cloveka se 110kg…
Naposledy editováno 16.10.2023 18:57:03
2 reakcí na tento příspěvek Zadní tlumič
Pak nastavit utlum priblizne na polovinu poctu kliku a propruzenim tlumicu prudkym zatlacenim na sedlo koukat, jak se vraci predek a zadek. Mely by chodit stejne. Podle toho a pocitu pri jizde pak utlum povolit nebo pritahnout. Mezni polohy jsou vetsinou naprd. Takto se da nastavit podvozek v domacich podminkach, ale na 17cm zdvihu zazrak na nerovnostech asi nevykouzlis.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič
Ta pruzina bude na 110kg slaba a nakroucenim sileneho predpeti se neda jeji tuhost dohnat… jen to pak prestane fungovat na malych nerovnostech.
Pokud se v tom clovek chce vrtat sam, musi investovat nemale mnozsti casu studiu…
Výše jsem ti napsal, jak se postupuje při dolaďování předpětí. Tvoje parametry jsou ale momentálně tak trochu mimo rozsah.
Takže znovu a trochu jinak.
Bod 1, nastavení předpětí u prázdné motorky platí. Postav zadní kolo na váhu, na tu stejnou, kde jsi zvážil svých 110 kg, a zjisti zatížení na zadním kole.
Sedni na motorku a změř sag, viz bod 2 a zároveň u toho zvaž zatížení zadního kola. Pokud bude váha už mimo rozsah, posaď na sedlo někoho lehčího. Jeho hmotnost si taky zjisti.
Potřebujeme zjistit zatížení zadního kola, při kterém je sag kolem 60 mm. Takže se zadním kole na váze zatěžuj sedlo, až se na toto propružení osa zadního kola dostane.
Z těchto hodnot jde pak spočítat potřebná tuhost pružiny.
1 reakcí na tento příspěvek Zadní tlumič
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha tricker 250 alternativa Yamaha Tricker 250 | maky_bart | 3 | 16.8.2017 v 10:25 bledemon |
Enduro trať na prodej Yamaha Tricker 250 | nepirum | 9 | 24.7.2016 v 10:45 Hromádečka |
Yamaha tricker 250 Yamaha Tricker 250 | Pažak | 5 | 4.5.2016 v 23:28 jurajda |
Moto na dovču do auta Yamaha Tricker 250 | mari | 29 | 12.2.2016 v 20:24 mari |
Tak i na sever jsem to dotlačila :) [1 ... 11, 12] Yamaha Tricker 250 | CSholka | 360 | 24.9.2015 v 19:14 krampus |