paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.8.2023 v 16:25 | Nahoru | #7231

Palomoto píše: Tady tohle je asi těm kratší?
Na váhu 55az 85kg, což by byl ideální a cena vypada fajne
https://www.puntomot...e-8859518079440.html


Přesně tenhle tlumič měl uživatel Callowsick https://www.motorka...etail&ddid=80483
Mohl by nám říct, jak to ovlivnilo výšku sedla, kolik váží a jak adekvátní pro něj byla ta pružina.

Naposledy editováno 03.08.2023 16:25:48

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.8.2023 v 16:34 | Nahoru | #7232

Palomoto píše: HaroldENG> standard nebo kratší a o kolik se zvedla motorka?
Jakou jsi bral pružiny a jak se jeví její tuhost?



- Tlumič namontován, pocit v garáží je obrovský, tady je vidět, že to tlumí oběma směry, ale fest.
- Pružina mi příjde trošku progresivní, tedy zmáčknutím trošku tuhne.
- Co je teď trochu negativní, tak je vidět jak je přední vidla blato
- Objednal jsem standard, tedy 415 mm, po namontování tam byl free sag cca 5-10 cm, já jsem si to trošku dotáhl, abych měl lepší průchodnost terénem. Takže motorka mi po sundání ze stojánku sedne cca o 1 - 2 cm. Ale uvidím, podle tuhosti za jízdy, dost možná budu ještě povolovat, protože to není tintíko jako OEM.
- Tady moje objednávka:

- Tady moje cena, v pondělí v poledne objednáno, dnes doma. Dovezlo to WEDO


-Tady je cena v e-shopu, ale po mejlu se dá domluvit na slevě. O dost lepší, než ta vysokohorská přirážka v ČR.

- Tlumič i pružina je mohutnejší než OEM, ale je i lehčí. Naměřil jsem o 0,5 kg méně.

Naposledy editováno 03.08.2023 16:42:46

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.8.2023 v 16:44 | Nahoru | #7233
Deadman> nějak nechápu ty váhy atd. To YSS má až moc variant
To Puntomoto je asi super cena ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.8.2023 v 16:49 | Nahoru | #7234
Palomoto> Můžeš si projít jejích PDF katalog, tam jsou varianty rozepsány a jejich parametry. Snížené dělají 405 mm (žlutě).


Naposledy editováno 03.08.2023 16:49:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.8.2023 v 17:26 | Nahoru | #7235
HaroldENG> díky, můžu tě poprosit, ať nemusím složité hledat jaký je rozdíl mezi těmi prvními třemi žlutými, všechny 55-85kg a jiný název. Diky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.8.2023 v 17:58 | Nahoru | #7236

Palomoto píše: HaroldENG> díky, můžu tě poprosit, ať nemusím složité hledat jaký je rozdíl mezi těmi prvními třemi žlutými, všechny 55-85kg a jiný název. Diky


Tady jsem to popisoval:
https://www.motorkar...p;pgr=1#goto10573998

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.8.2023 v 18:38 | Nahoru | #7237

Deadman píše:
Ohledě výfuku, ten je na CRF je ve všech režimech citelně hlučnější než 30 let stará NX250. Mě bude stačit i 3dB dolů, tedy poloviční akustický tlak.

.
Technická - poloviční akustický tlak znamená -6 dB. Ty 3 dB mají spojení s akustickým výkonem.

Naposledy editováno 03.08.2023 18:57:49

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.8.2023 v 18:39 | Nahoru | #7238

Deadman píše: Přesně tenhle tlumič měl uživatel Callowsick https://www.motorka...etail&ddid=80483
Mohl by nám říct, jak to ovlivnilo výšku sedla, kolik váží a jak adekvátní pro něj byla ta pružina.



Co si pamatuju, tak výška sedla bez zatížení byla nižší o par cm, ale po nasednuti to určitě nekleslo víc než s origo. Víc k tomu říct asi nemůžu, nedělal jsem přesný měření, ale rozdíl v chování motorky byl obrovskej. Dokonce i jízda rovně byla lepší
Oblecenej mám cca 90kg.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.8.2023 v 20:41 | Nahoru | #7239
Když jsme u těch výfuků, nemá někdo zkušenost s tlumiči výfuku značky Delkovic či GRmoto, které se dají pořídit na ebay ? Samozřejmě o homologaci debatovat nemusíme .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.8.2023 v 22:40 | Nahoru | #7240

Slávek-TDM píše: Tady jsem to popisoval:
https://www.motorkar...goto10573998 [/quote]
Super, díky za tabulku. Víš, případně máš načteno, jaký ke rozdíl v útlumu C a útlumu H-L?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.8.2023 v 22:42 | Nahoru | #7241

Palomoto píše: Deadman> nějak nechápu ty váhy atd. To YSS má až moc variant
To Puntomoto je asi super cena ?



Je to super cena. Pokud bych chtěl jen vylepšit zadek, šel bych do toho.
Já se obávám, abych nebyl trochu zklamaný. YSS MZ362 co jsem koupil na NX, není žádný zázrak, ikdyž je o třídu lepší než origo CRF. Nevím, zda je MZ456 nějak výrazně lepší. YSS je rozpočtovka, přesto není až zas tak levnější než značkovější výrobci. Tedy pokud člověk nechytne slevu jako u těch španělů.
Já chci celý kit, i předek. Ten už vychází dráž u YSS. Vážně uvažuji o tom Nitronu/RallyRaid, kde nabízí tu sníženou sadu jako sladěný celek.
Jasně, podvozek doslova za cenu čtvrtiny celé motorky je trochu raketa. Ale CRF jsem si nekupoval protože je levná, ale protože je to přesně motorka co chci. Hotovou perfektní alternativu jsem na trhu nenašel.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.8.2023 v 23:07 | Nahoru | #7242

Palomoto píše: Super, díky za tabulku. Víš, případně máš načteno, jaký je rozdíl v útlumu C a útlumu H-L?


Tlumice muzes mit bud jen s R - rebound (tedy zpomaluje navrat po stlaceni pruziny). To je zaklad.
K nemu maji drazsi tlumice jeste nastavitelnou kompresi -C, tedy zpomaluje stlaceni pruziny.
No a top tlumice (nejdrazsi) maji k R nastavitelnou i kompresi pro H(high) a L (low) kmity.
Tady si to nacti:
https://www.motorkar...motocyklu-40525.html
Ale jestli si to neumis dobre nastavit nebo nemas schopneho servismana, tak je ti to uplne k prdu... To je i muj pripad, takze mne tlumic, co ma nastavitelny predpeti pruziny a rebound uplne staci...
EDIT> možná ještě doplním - originál tlumič nemá vůbec žádné možnosti nastavení útlumu, takže z tohoto pohledu je úplný základ toto.

Naposledy editováno 04.08.2023 08:43:41

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.8.2023 v 10:00 | Nahoru | #7243
Palomoto> Odpověděl mi zástupce Team Suspension Store Europe. Zatím nenabídl nic konkrétního, jen chtěl doplňující informaci, po jakém povrchu jezdíme.
Odpověděl jsem mu "Mostly back roads, gravel, bumpy dilapidated tarmac. Rarely forest trails." protože vysloveně ostré enduro tratě v ČR moc nepotkáme.

Uvidíme co nabídne. Tedy, pokud už nemáš objednaný tlumič od těch španělů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.8.2023 v 15:03 | Nahoru | #7244

Deadman píše: Vážně uvažuji o tom Nitronu/RallyRaid, kde nabízí tu sníženou sadu jako sladěný celek.
Jasně, podvozek doslova za cenu čtvrtiny celé motorky je trochu raketa. Ale CRF jsem si nekupoval protože je levná, ale protože je to přesně motorka co chci. Hotovou perfektní alternativu jsem na trhu nenašel.


Kde jsi vzal informaci, že to jsou tlumiče Nitron?
Pro Rally Raid dodává přední cartrige, zadní tlumiče a pružiny holandský Tractiv.
Mimoto RallyRaid má evropský eshop, tudíš odpadá problém s clem.

Naposledy editováno 04.08.2023 15:04:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.8.2023 v 15:51 | Nahoru | #7245
JiriBN> To je informace z netu, takže nemusí být správná. Nevím, jestli má Nitron něco společného s Tractive. Evropský eshop nemají, mají partnerské prodejce na různých kontinentech. Co jsem našel u toho evropského, vychází to tam o kousek dráž než z Británie se clem a daní. Ale zase je výrazně levnější poštovné, takže to výjde na stejno. Otázka je, jestli má vše skladem.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.8.2023 v 17:37 | Nahoru | #7246
Deadman> myslim, ze nitron jim to nedela, s tractivem nic společného nemají co ja vim.

Kazdopadne tractive jsou jedni z tech co umi (jsou to lidi co navrhovali původni WP, po tom co KTM přesunula vyvoj WP do Rakouska tak se jim tam zbholandska nechtelo a vrátili se k tractive, ze kterého kdysi vzešli…)

S nitronem nemam osobni zkušenost, ale plánuju tlumice od nich do auta. Ja si myslim, ze jsou ok (druha alternativa je ohlins, ale anglanum verim vic)

Naposledy editováno 04.08.2023 17:38:03

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.8.2023 v 18:32 | Nahoru | #7247
Tady týpek porovnává Rally Raid kit s originálem. Ikdyž je to o 4cm snížená verze kitu, pořád je to o 2cm vyšší než origo. Tedy při jeho váze.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.8.2023 v 17:12 | Nahoru | #7248
Ještě bych se vrátil k diskuzi ke gumám, co tu byla pár dní zpátky.
Origo IRC jsou dobré především v tom, že na asfaltu se chovají jako silniční guma. V suchém terénu jsou ok, ale to asi každá guma. V bahně je to slabší.
Hledám teď předek, který bude dobrý v terénu a nebude nebezpečný na mokrém asfaltu. Tedy ne úplně krosovou gumu. Něco na cestovně-offroadové cesty, kdy člověk jede vše od asfaltu přes kamenité cesty až po rozbahněné lesní cesty.
Byl tu zmíněný Michelin Tracker, který si jedni chválí, druzí proklínají. Takže výsledkem je otazník.
Byt tu zmíněn Pirelli MT16. Vypadá dobře, ale nikdo ho zatím nezkoušel.
Dále jsem našel Dunlop AT81. Dělá se už déle, existuje víc variant o kterých nic nevím. Má s touto gumou někdo jakoukolivzkušenost?
Další možnosti jsou v alternativním rozměru 90/90-21, kterému se také nebráním. Na STK se s tou gumou nechystám.

Na zadek mi Pirelli MT16 příjde pro moje použití trochu radikální jak vzorkem tak výškou profilu (120/100-18), je ale i v alternativním rozměru 110/100-18, který by byl ok. Ten vzorek velmi připomíná Mitas C-02, který se mi v minulosti osvědčil, ale na asfaltu se chová trochu svérázně. Tam bych zvolil něco více silničního, jako Dunlop D606. Nebo cokoliv mezi D606 a AT81. Tedy ne vysloveně off-only gumu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.8.2023 v 18:19 | Nahoru | #7249
Deadman> Kdo proklíná Tracker?
... a dodám, proč by se měl někdo uchylovat na tak lehké motorce k "alternativnímu rozměru" 90/90-21, když gum 80/100-21 je plná prdel a jsou lepší?

Naposledy editováno 05.08.2023 18:23:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.8.2023 v 19:25 | Nahoru | #7250

Kohlstein píše: Deadman> Kdo proklíná Tracker?


Zde: https://www.motorka...pgr=240#goto10628788

Kohlstein píše: ... a dodám, proč by se měl někdo uchylovat na tak lehké motorce k "alternativnímu rozměru" 90/90-21, když gum 80/100-21 je plná prdel a jsou lepší?


Je jsem psal, že v 90/90 jsou v nabídce i další gumy, co se v 80/100 nenabízejí.

A také jsem se ptal na zkušenosti s gumama, ne na blbé kecy. Z čehož vyplývá, že jsem se neptal tebe.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.8.2023 v 19:45 | Nahoru | #7251
Deadman> Takže podle tebe je proklínání, když se někomu nelíbí hukot drapáků? Jenže drapáky hučí všechny a na asfaltu se nové zdají být prvních pár kiláků míň stabilní, než ty staré sjeté.
No nic, můžeš spolu s fyrem hledat ten ideální kompromis, který pojede úplně všechno jak v terénu, tak na silnici.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.8.2023 v 20:15 | Nahoru | #7252
Kohlstein> Čteš jen třetinu toho co tam píše, překroutíš to a zakončíš blbýma kecama jako vždy.
Píše tam, že na asfaltu to příliš moc plavalo (což drapáky do určité míry dělají, některé více, některé méně) a že na bahně také špatné. A že to byla taková bída, že je po 500km sundal. Což dle mě spadá do kategorie "proklíná". Samozřejmě je to názor jednoho člověka.
Každý hledá gumy co nejlépe fungují pro jeho použití.
Mě teď zajímají zkušenosti ostatních se zmíněnýma gumama: Pirelli MT16, Dunlop AT81. Ušetří mi to případné zklamání, čas a peníze když bych je musel nejprve koupit a vyzkoušet sám.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.8.2023 v 20:39 | Nahoru | #7253
Deadman> Přesně tak. Místo ,aby napsal co mu teda funguje a co se mu třeba neosvědčilo, tak se jen snaží dělat z lidí blbce..

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

6.8.2023 v 16:39 | Nahoru | #7254
Někomu tady na CRF300L/LR praskl origo držák SPZ a ta upadla.
Stalo se to více lidem? Prasklo to samo nebo se to urvalo o nějakou větev v terénu? Jsou fotky té praskliny?
Zatím nemám potřebu ten držák měnit za hezčí. Ale slabé místo bych vyztužil/pojistil pásovinou nebo kusem plechu. Přecejenom, ztráta SPZ může být komplikace. Zejména s našimi zákony, kde za jízdu bez SPZ je ztráta ŘP na půl roku bez ohledu na zavinění.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

6.8.2023 v 19:18 | Nahoru | #7255
Koukám že 300L na bazaru zlevňuji. :).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

6.8.2023 v 20:22 | Nahoru | #7256

mRKEF píše: Koukám že 300L na bazaru zlevňuji. :).


To je tak vždycky když něco koupím

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

7.8.2023 v 07:43 | Nahoru | #7257
A ne jenom na bazaru. V Motoparku v Ostravě májí červenou za 139.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

7.8.2023 v 09:17 | Nahoru | #7258
Palomoto> Jo tak to znám. Když jsem kupoval první zrcadlovku, tak jsem objednal a druhej den byla o 500 levnější. Tak jsem jim napsal a tu slevu z nich dostal :D.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

7.8.2023 v 12:40 | Nahoru | #7259
Zkusím pokusně ty trackery dopředu i dozadu. Je to proti MT16 za pár kaček. Když nebudou vyhovovat tak je hodím na starou ČZ.
Když nedělají dozadu tracker 120/80 r18 , tak dát 120/90 ? nebo 110/110 ? Co bude lepší? Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

7.8.2023 v 13:40 | Nahoru | #7260
Fyro> dal.bych radši 120/90 i tak bude nižší než 110/110
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist