paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.7.2023 v 05:50 | Nahoru | #7141

Malp píše: Deadman> Zdarec , občas sem nakouknu - a "klíč na povolení př.kola " jsem na řešil na XT . Imbus 14 je těžký hovado , takže trocha kutění " co dům dal " a vzniklo funkční a váhově lepší toto - viz.foto . Jo a na naraženou matici pasuje klíč na povolování zadního kola .


Dobrý nápad. Už snad jen odvrtat střed pro odlehčení.
Honda má vzadu 24mm, to je myslím standardní matka M16, vnitřní průměr závitu bude zhruba 13mm, to by odhadem mohla být stejná jako ta tvoje.
Asi to udělám stejně.

5 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.7.2023 v 06:22 | Nahoru | #7142
Dal jsem si teď za dva dny prvních seznamovacích 650km. Zatím jen asfalt, převážně 2. a 3. třídy. Mám další postřehy a dotazy.
1. Dá se jednoduše a nedestruktivně vypnout to svícení předníma blinkrama co je místo parkovačky? Ve dne to vypadá blbě a mate to ostatní řidiče. V noci to dokonce ruší tím, že to svítí v zorném poli. Hlavní světlo stejně nejde nijak vypnout (na tom nejpozději po záruce zapracuji), tak ta chybějící parkovačka nedává smysl.
2. Tachometr hodně přeměřuje, zhruba o 10%. Spotřeba podle tankování je o 8% vyšší než indikuje display, ikdyž bych věřil počitadlu kilometrů. Plná nádrž od rezervy je jen 5L, trochu otravné. Na NX to bylo podobné. Proč ty nádrže nedělají o 2L větší?
3. Tlačítka na tachometru jdou opravdu obtížně zmáčknout. Sice k tomu není moc důvod, až na můj zvyk nulovat počítadlo km při tankování. Působí to dojmem čínského zmetku, Honda by si na takové detajly mohla dávat pozor.
4. Odstupňování převodovky je skoro perfektní. Mezery bezi kvalty 1-2-3 a 5-6 jsou pro mě optimální. Kvalty 3-4-5 by k dokonalosti mohly být o kousek dál od sebe.
5. To sedlo je opravdu hrozné, na tom dovolenou nedám. Už když jsem o pořízení CRF jen přemýšlel, věděl jsem že sedlo budu muset upravit, minimálně přečalounit. Nevěděl jsem ale, že je až tak hrozné. Máte někdo zkušenosti se SeatConcepts? Jsou drazí, ale mají mezinárodně dobré reference.
5. Klakson jsem musel odpojit, jinak to nešlo. Po čtvrt století ježdění se těžko zvyká na prohozené ovládání blinkru.
6. Potkávačka svítí jen průměrně. Zato dálkovka opravdu překvapila.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.7.2023 v 08:17 | Nahoru | #7143
Deadman> a co hlasitý zvukový rezonance do sání, nezaznamenal jsi? U moji CRF mě to vydeptavalo, protože to znělo jak klepající klika (i když jsem se 100x ujistil, že to je ok a nedělala to jen moje motorka).
Většinou tak na čtyřku to bylo fakt slyšet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.7.2023 v 09:32 | Nahoru | #7144
Deadman> a nepřemýšlel jsi o Rally? Asi by vyřešila některé tvoje starosti, tu s nádrží a sedlem. Tedy tvrdí se, že sedlo je širší, nádrž je větší určitě

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.7.2023 v 09:37 | Nahoru | #7145
callowsick> V jakých otáčkách?
Nezaznamenal jsem. Ale mám celkem tichou helmu Schuberth. Nicméně i v ní např slyším, kdy jsou na Dněpru nebo Uralu potřeba seřídit ventily.
Můžu zkusit ještě jet ve staré křusce, ve které je slyšet vše. Někde na netu jsem před rokem četl, že si lidi ztěžují na cvakání v určitých otáčkách, které je jak zjistili, ventilem přisávání vzduchu do výfuku. Odstranění tohoto emisního systému problém vyléčilo. Pokud mi to bude dělat bordel, vyléčím ho také.

Ohledně chodu motoru, zaznamenal jsem mírné vibrace těsně pod 4000 otáčkama. Další velmi slabé někde okolo 6 tis. Ale ne není to vysloveně rušivé. Nutno říct že ve srovnání s tím je 30 let starý motor NX250 mechanicky kultivovanější, tam to vyvážení funguje lépe.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.7.2023 v 09:39 | Nahoru | #7146
Deadman>
1. Da - vymenou za druhovyrobni ledkovy blinkry. Vetsinou prisvit nemaji.
2. 13L nadrz Acerbis stoji cca 8 tacu, jen se prehodi streva z originalu
3. Tlacitka jdou fakt ztuha
4. Odstupnovani mi vyhovuje, jednicka by do terenu mohla byt i kratsi
5. Jo, sedlo je trestna lavice. Uz po 80km jedu ve vsi radeji ve stoje...
6. Prepinac blinkru mi uz po par jizdach prisel naprosto na svym miste, zezacatku jsem teda parkrat zatroubil
7. Tohle bych resil pridavnyma svetlama. Nebo vymenou celyho predku, ale pak uz jsi v podstate na cene Rally verze...

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.7.2023 v 09:47 | Nahoru | #7147
Palomoto> Rally jsem zavrhl.
Zaprvé, bytostně nesnáším ten nezatáčecí předek na lešení. NX ho také mělo, uřízl jsem ho a přidělal světlo s budíkama k brejlím vidlice. Dále jsem kvůli tomu rozřezal a přebastlil kapotáž.
Druhá věc je, že cestování 300km+ denně není moje typické využití té motorky. To dělám tak jednou ročně, když se zadaří. Většinou to bude 15km cesta do práce, která mi s oblibou trvá 2 hodiny a najedu na ní 40km převážně mimo asfalt.
Nicméně to sedlo je velmi nepohodlné od první vteřiny nasednutí. Po půl hodině z něj bolí prdel a po hodině už bolí nesnesitelně. To není jen otravné jako ta malá nádrž, to je pro mě kritický problém.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.7.2023 v 14:25 | Nahoru | #7148
Tak to bys asi měl potrénovat prdel... Znám i pohodlnější motorky, na CRF jsem jel v kuse nejvíc 70km s nemám z toho obzvlášť negativní zážitek. Samozřejmě 500+ bych na tom nedal, už třeba kvůli tomu, že se nedá moc předjíždět, jenom pložící se důchodce. Na nastavení tachometru se prodává krabička, co se zapojí mezi snímač a kabeláž, a nastavíš si, co potřebuješ, třeba jiný řetězový kolečko.

Naposledy editováno 30.07.2023 14:33:54

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.7.2023 v 16:00 | Nahoru | #7149
Víte někdo, jaké dutinky, nebo konektor s dutinkama pasuje do origo konektoru pro spínané elektrické příslušenství, které mají CRF 250/300 2017+ připraven z výroby za světlem?
Na eBay je zde https://www.ebay.co.uk/itm/233876970115 nicméně poštovné + clo za jeden kus cenu čtyřnásobí.
Prakticky, krytka toho origo konektoru je plnohodnotné plastové tělo konektoru, jen díry pro kabely jsou zašpuntované gumou. Takže by stačilo sehnat kompatibilní dutinky a gumové průchodky. Což by mohlo jít i v ČR např v GM Elektro. Jenže bez vzorového exempláře to půjde těžko.
Další možnost je koupit z eBay víc kusů, aby se poštovné rozpočítalo a zde si to rozposílat mezi sebou.

Ta zásuvka je na CRF už 5 let, tak to tu možná už někdo řešil. Samozřejmě, zapojení přístrojů jde udělat i méně elegantně, ale byla by škoda nevyužít tu 10A zásuvku pro čisté zapojení bez zásahu do motorky.

Zde je ta zásuvka v motorce:


Naposledy editováno 30.07.2023 16:01:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.7.2023 v 16:20 | Nahoru | #7150
Deadman> Já koupil toto a pasuje

Konektor

12 V zásuvka s konektorem

OBD 4pin jsem ještě nezkoušel zapojit

Naposledy editováno 30.07.2023 16:26:58

2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.7.2023 v 16:23 | Nahoru | #7151
Jaký máte zkušenosti s rychjelší jízdou po nerovnostích? Já jsem si pod zadní pružinu dal podložku, přitvrdil tak, že mi to vyhovuje. Ale při rychlejších pasážích po nerovnostech to od zadního kola dost mlátí. Říkal jsem si, že by to mohlo být volným řetězem, ale není. Vypadá to, že zadnímu tlumiči chybí štelování zpětného tlumení (odskok), že?

Kdo máte štelovací zadní tlumič, tak toto nepozorujete?

Edit: Teprve jsem zajel, takže v terénu mám pár km. Uvědomil jsem si, že jsem zapomněl upustit kola. Snad to pomůže, přeci jen 1,5 bar je dost do terénu. Kolik dáváte? Bez haltrů by se to nemělo přehánět. Teď jsem v garáži dal předek 1 bar, zadek 0,9 bar. Na ostré jsem jezdil skoro prázdný kola, ale tam byly haltry.

Naposledy editováno 30.07.2023 17:52:21

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.7.2023 v 16:29 | Nahoru | #7152
Deadman> Mě ještě dost vytáčí cvakání toho PAIR ventilu. Po první garančce to hned poletí ven.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.7.2023 v 17:33 | Nahoru | #7153
HaroldENG> Vypadá to, že je to identické s Hondím konektorem pro mlhovky
https://vi.aliexpres...005004537001125.html Konektor Sumitomo 6189-7408
To bych mohl najít na nejbližším vrakáči.

Naposledy editováno 30.07.2023 17:36:52

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.7.2023 v 18:55 | Nahoru | #7154

HaroldENG píše: Jaký máte zkušenosti s rychjelší jízdou po nerovnostích? Já jsem si pod zadní pružinu dal podložku, přitvrdil tak, že mi to vyhovuje. Ale při rychlejších pasážích po nerovnostech to od zadního kola dost mlátí. Říkal jsem si, že by to mohlo být volným řetězem, ale není. Vypadá to, že zadnímu tlumiči chybí štelování zpětného tlumení (odskok), že?

Kdo máte štelovací zadní tlumič, tak toto nepozorujete?

Edit: Teprve jsem zajel, takže v terénu mám pár km. Uvědomil jsem si, že jsem zapomněl upustit kola. Snad to pomůže, přeci jen 1,5 bar je dost do terénu. Kolik dáváte? Bez haltrů by se to nemělo přehánět. Teď jsem v garáži dal předek 1 bar, zadek 0,9 bar. Na ostré jsem jezdil skoro prázdný kola, ale tam byly haltry.



Podle mne i ten 1bar je na 150kg motorku málo a bez haltru úplně. Pod 1.5bar bych nechodil

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.7.2023 v 20:33 | Nahoru | #7155
Dnes první zkušební jízda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.7.2023 v 20:57 | Nahoru | #7156
Švejdy45> měřil jsem svoje motorky a par motorek znamym. Zadne cfr300 bohuzel, poslednich par let uz se tim zabývám jen okrajove.

Ale co mam zkušenost na ostatnich motorkach tak výměna koncovky nema zásadní vliv - pouze extrémy, zkrácene koncovky, zvětšené prumery, bez vaty atd.)

Taky pokud je v koncovkach katalyzátor muze byt rozdíl vetsi.

Ale jinak jsou nejake znatelnejsi rozdíly az se svodama - race full systémy…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.7.2023 v 21:27 | Nahoru | #7157
HaroldENG> Na 250L 2020 jsem teď vyměnil zadní tlumič za hyperpro s možností regulace útlumu a je to nebe a dudy. Kopance do zadku při průjezdu větších výmolů jsou pryč. Měnil jsem i přední pružinu a olej.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.7.2023 v 21:41 | Nahoru | #7158
karelsychra> Super, díky za info. Po tom přepákování z Ali jsem koukal, ale 8cm je moc, mne by stačilo tak 2/3cm. Máte někdo na 250 dodělaný ukazatel kvaltu?

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.7.2023 v 23:39 | Nahoru | #7159
Vybaven čerstvě nabytou "odbornou znalostí" že sag má být okolo 30% jsem se jal měřit odpružení mojí CRF300L.
K mému údivu jsem naměřil, že o těch 30% zdvihu si ta motorka sedne už jen prázdná. Pode mnou si sedne o 55%, tedy na jízdu mi zbývá méně než polovina zdvihu. A to vážím evropsky průměrných 75kg (kvůli tomuhle textu jsem se po 5 letech zvážil, doteď jsem myslel, že mám 70kg). S tím bych měl něco dělat (se sagem i hmotností).

Dál jsem si vymontoval tlumič, abych změřil možnosti úprav, protože by se mi hodilo motorku o 2cm snížit, abych dosáhl oběma patama.
V blatníku je fyzicky místo na zdvih 300mm od polohy s plně roztaženým origo tlumičem. Pokud tedy věříme oficiálnímu zdvihu odpružení 250mm, lze motorku bezpečně snížit až o 5cm.
Při poloze vidle v prostřed zdvihu se při snížení o 35mm zkrátí rozteč ok pro tlumič o 11mm. O těhle 11m lze zkrátit origo tlumič vyvrtáním nové 10mm díry nad tou původné v jeho spodním oku. O méně to nejde, pokud to mají být samostatné díry, o více bez řezání přebytečné části oka také ne, pokud to bezpečně nemá kolidovat s přepákováním při propružení nadoraz. Skoro bych to rovnou udělal, ale nechci na první servis pár dní po koupi už s viditelnýma úpravama porušujícíma záruční podmínky. Tu přebytečnou díru v tlumiči by při dotahování šroubů nepřehlédli.
Pokud v těch stejných polohách držím oko pro tlumič ve stejné jmenovité poloze, kost by se prodloužila o 10,5mm pro stejné snížení o 35mm. Nevím, která z možností je v rámci geometrie přepákování lepší.

Kloním se k myšlence to odpružení snížit o maximum při zachování zdvihu, a pak to o polovinu zvednout přitvrzením pružiny (předpětí vypadá omezeně nastavitelné na originálu). Tím se zmenší sag.

Pro zajímavost, 30 let starý origo tlumič na NX250 má sag asi 40%. Tedy byl by na tom lépe, ale už dávno téměř netlumí.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 00:17 | Nahoru | #7160
assassin> mě by zajímalo jak je to v kombinaci s kn filtrem , nebo čisté jen knko protože hodně lidí říká že je na nic , chudí směs, tak mě zajímá jak je to v reálu s tím

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 07:58 | Nahoru | #7161
kObzZy> Díky za zpětnou vazbu. Kde si ho kupoval? Já se zatím dívám po YSS a K-TECH. Hyperpro se mi na CZ e-shopech nedaří dohledat

Naposledy editováno 31.07.2023 08:20:14

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 08:30 | Nahoru | #7162

Deadman píše: Vybaven čerstvě nabytou "odbornou znalostí" že sag má být okolo 30% jsem se jal měřit odpružení mojí CRF300L.
K mému údivu jsem naměřil, že o těch 30% zdvihu si ta motorka sedne už jen prázdná. Pode mnou si sedne o 55%, tedy na jízdu mi zbývá méně než polovina zdvihu. A to vážím evropsky průměrných 75kg (kvůli tomuhle textu jsem se po 5 letech zvážil, doteď jsem myslel, že mám 70kg). S tím bych měl něco dělat (se sagem i hmotností).


Jo, origo tlumič je blato...
Jinak tlumič YSS lze koupit s nastavitelnou výškou - plus mínus 1cm na stopce k uchycení do přepákování.

HaroldENG píše:


Hyperpro prodával Bikerscrown (a asi to stále platí).

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 09:11 | Nahoru | #7163
Já jsem Hyperpro kupoval na Slovensku v Eresracing. Byli podstatně levnější. Poštovné v ceně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 09:33 | Nahoru | #7164
HaroldENG> Bral jsem ho na Slovensku u Eres Racing. Poptával jsem i v Česku, ale u eres vyšel nejlépe. https://www.eres-ra...c-emulsion-ho02-0aa/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 10:27 | Nahoru | #7165
kObzZy> Maji ho za 615 EUR, ale nakonec jsem teď objednal YSS přímo od výrobce. Včetně pošty za 12 550 Kč. Nic levnějšího jsem nenašel a má dobrý hodnocení.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 11:08 | Nahoru | #7166

HaroldENG píše: kObzZy> Díky za zpětnou vazbu. Kde si ho kupoval? Já se zatím dívám po YSS a K-TECH. Hyperpro se mi na CZ e-shopech nedaří dohledat



Eromoto.cz dělá Hyperpro a Wilbers. Je to borec co je registrovaný i zde

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 11:19 | Nahoru | #7167
Zdar draci, teď jsem byl o víkendu s kámošama na projížďce jen po asfaltu. Nechápu ty stížnosti na výkon. Za dva dny jsme najeli 1100km průměrnou rychlostí 80km/h. Za celou dobu nás nepředjel nikdo. Jasný,že na dálnici to není,ale pokud se s ostatníma domluvím, že na rovinkách max 120, tak se dá svézt s kýmkoliv. Prdel ze sedla bolela fest hlavně druhej den, ale ve vesnicích se dá stát ve stupačkách. Trochu mě srala spotřeba,kdy kámošovi v rychlých úsecích žrala Huska 701 míň než mě.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 11:49 | Nahoru | #7168
Podvozek na CRF300 má samostatné vlákno:
https://www.motorkar...p;pgr=2#goto10628357

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 11:54 | Nahoru | #7169

HaroldENG píše: kObzZy> Maji ho za 615 EUR, ale nakonec jsem teď objednal YSS přímo od výrobce. Včetně pošty za 12 550 Kč. Nic levnějšího jsem nenašel a má dobrý hodnocení.



Ještě drobný update, hodil jsem se do řeči s borcem na infolince a výsledná cena včetně pošty je 10 431 Kč (435,30 EUR). Nevšiml jsem si, že PayPal si účtuje 3 % (stornoval jsem) a navíc mi dali slevu Oproti 16k v CZ docela slušné.

Naposledy editováno 31.07.2023 12:18:24

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.7.2023 v 12:14 | Nahoru | #7170

HaroldENG píše: Ještě drobný update, hodil jsem se do řeči s borcem na infolince a výsledná cena včetně pošty je 10 431 Kč. Nevšiml jsem si, že PayPal si účtuje 3 % (stornoval jsem) a navíc mi dali slevu Oproti 16k v CZ docela slušné.


To je dobrý info a cena výborná. Bral jsi ten kratší tlumic, nebo standard?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist