Kawu nemám vyzkoušenou, ale docela mě hodně překvapilo kolik stojí nová :\
Pro dlouhány je více CB.
Moje zkušenosti s Kawou jsem ještě nedoplnil do databáze, ale ve zkratce:
1) brzdy - jsou v pohodě, je mi sympatický jejich nástup, kde z počátku nevyděsí a nepřekvapí, pokud stiskneš víc, máš po ruce dostatečnou brzdnou sílu plně srovnatelnou s konkurencí.
2) motor - oprati oběma konkurentům má nejlepší průběh nejvíce využívaných otáček, nahoře oproti CB údajně "vadne"
3) - podvozek - CB je více stabilnější, Kawa je více hravá (podle mého názoru tedy zábavnější)
4) Spotřeba - u mě to vychází kolem 4 - 5 litrů/ 100km. Ale ještě to nemám úplně přesně spočtené (pouze odhad při zpětném dolévání do plna).
5) Spolehlivost - +- stejná jako ostatní 5ky - tedy velmi dobrá.
EDIT: Maximálku jsem zatím nezkoušel, pravděpodobně se k tomu ani v dohledné době nedostanu. Zkoušel jsem cca 130 a rezerva a zrychlení byly stále dostatečné.
Naposledy editováno 28.05.2008 23:16:15
jinak velikostne je CB mohutnejsi, jak co se tyka vysky sedla, tak celkove robustnosti - je to "vic zeleza pod prdeli", ER-5 je takova mensi a obratnejsi.
Honda je na ježdění ve dvou bída i brzdy by mohly být lepší. Určo ber 43kw, ta už jede dost slušně a nebude tě tak brzo štvát slabej výkon.
Jinak jí nemám co vytknout, dolejváš co dolejvat máš, mažeš a jedeš. Sem tam něco vymnéníš, spotřeba kolem 5-6L, podle stylu jízdy
Ono podle testů motorradu není znatelný rozdíl ve výkonu CB (43 kW) a ER5 (37 kW), protože do 10.000 tisíc otáček táhne motor Kawy lépe. Pak ji CB trumfne, ale reálný výkon počítej kolem 40 kW.
Pozn.: V tom testu dosáhla udaného výkonu pouze Kawa. CB a GS měli reálný výkon nižší než ten papírový.
Jinak všechny ty 500 ccm jsou príma na naučení, mě byla nejvíce sympatická Kawa, pak kapotovaná CB (ale ty ceny...), pak normální CB a nakonec GS500.
Generiq>...Moje zkušenosti s Kawou jsem ještě nedoplnil do databáze, ale ve zkratce:
1) brzdy - jsou v pohodě, je mi sympatický jejich nástup, kde z počátku nevyděsí a nepřekvapí, pokud stiskneš víc, máš po ruce dostatečnou brzdnou sílu plně srovnatelnou s konkurencí.
Nevim jak je na tom honda, ale predpokladam ze tak mizerne jak kawa ne. Kazdopadne oproti GS500 a jakykoli jiny masine ER-5 proste nebrzdi. Predek malo a zadni buben vetsinou brzdi stylem ON/OFF, tedy bud nic nebo zablokovano. Muzes tomu rikat sympaticky nastup nebo ze nevydesi, ale brzdy jsou velka slabina tyhle motorky, jeste vic to poznas treba ve dvou s kufrem. A kdyz mas krozovku "sympaticky" nastup moc neocenis
Vetsina lidi tohle resi pancerkama, pak se to zlepsi, ale za cenu mensi trvanlivosti desticek a kotoucu.
Honda je ve vsech ohledech lepsi nez Kawa, akorat motor je podle me srovnatelnej. Jen skoda ze je tak oskliva a mezi ojetinama predrazena...
jinak GSo jsem taky projel, a zrovna brzdy mi na nem neprisly jako nejak skvela vec.. a brzdy na kawe, kdyz na to poradne hamtnes (pri krizovce napriklad), brzdi to slusne, na svou kategorii bych rekl ze akorat, a rozhodne ne min nez GS, aspon na tom na kterem sem jel ja.. a ten pozvolny nastup je fakt prijemny...
BTW: mám ji sice chvilku, ale prodám ji a půjdu do něčeho cestovnějšího ale asi zasejc dvouvál
K zadní brzdě - tak dneska jsem ji využil docela dost a kolo blokovala až po razantním sešlápnutí. Myslím, že reagovala přesně podle tlaku nohy. Je fakt, ře mám teda rok 2006 a u starších to může být jinak.
Tak s těma brzdama fakt nakonec nevím no, možná brzdí blbě, mě přišlo, že stejně zhruba jako CBF 500, co jsem jezdil.
Já myslím, že pro začátečníka je to fakt putna, protože ten rozdíly nebo slabiny stejně nepozná, takže při výběru bych se řídil jednak vkusem a jednak poměrem cena/stáří. Teda GS je jasně nejlevnější, ale z pětistovek mi přišla taková nejhorší (pouze můj subj. pohled).
na ER-5 je vylepsene nijak nemam, ale za to GS samozrejme rucit nemuzu, nevim v kolikaprocentnim stavu ty brzdy byly...
Ale musim rict ze rozhodne mi neprijde ze by byly na ER-5ce slabe.. nerikam ze jinde nejsou lepsi a ucinejsi brzdy, ale to co tam je, mi absolutne dostacuje.. na okruh to ale neni, to je pravda..
Víte co? Uděláme testovací den pětistovek někde ne?
Nejsem zadnej odbornik, jen jsem toho hodne precet a mluvil s hodne lidma nez jsem koupil, nakonec jsem se rozhodoval prave mezi ER5 a GS. Stejnak si kazdej koupi co se mu libi vic, tak to nakonec bylo i u me.
Koukam odbornik je spis Che.
Naposledy editováno 29.05.2008 23:12:47
testovací den je ko, ale asi to budu mít dost zruky. Kamoška má suzuki a chce si vyzkoušet hondu, tak už jsme domluvení na výměnu
Je jasný že tady nikdo nepřijde na to pročkoupit zrovna tohle a tohle nebrat, mě se líbyla vždy honda a bylo to jasný, po ostatních sem nekoukal lol lol
Dojmy z Kawy? Krásně se vojdí do zatáček, štíhlá a dravá. Krásnej zátach už odspoda a tak v sedmi tisících je jako raketa
Jinak při větších rychlostech se projevuje zrovna ne moc dobrej rám, furt to sebou hází a drncá. Ale když natom jedu svou pohodu 140, je vše ok. Nechal sem si dát pancéřovou hadičku a brzdim oběma brzdama....vlastně nebrzdim vůbec, motor to dělá zamě.
Dokoupil jsem tenhle víkend laďák a výkon se ještě zlepšil a zní jak dospělá motorka
Jak je natom CB nevim, ale kawy bych se nebál. Otázka vkusu a designu u těchle půllitrů.
až ráno v půl šestý budu zahřívat motor, abych se dostal dopráce, tak mě asi sousedi rozthraj