AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: pech.> me prijde Kenda v pohode, to ze treba tu znacku nezname u nas nebo je v motocyklovem odvetvi okrajove neznamena, ze je neduveryhodna, ja treba jezdim Kendy na horskem kole a troufam si rict, ze jsou na ne naroky dost mozna narocnejso nez maji nekteri mistni na motocyklove gumy …
Stejnej pripad je treba maxxis nebo shinko…
No.. U pneumatik pro jízdní kolo je nárok ten, že při nízké váze musí fungovat.... U kola s Kendami nemám až tak problém, nicméně i tam se jim pokouším vyhýbat....
Nicméně pneumatika na bicykl nemusí unést váhu tři metráky v rychlosti 200km/h s přenosem značného výkonu motoru a brzd i za mokra.... Takže kvalitu pneumatik na auto a velkou motorku beru skutečně vážně....
Ona sice čínoJawa má jen pár koníků a váží taky málo, ale ten dezén se mi líbil, nicméně na velkou Kendu prostě nedám....
KOupil jsem kdysi jednu z motorek na gumách VeeRubber, což je podobná kategorie a jakmile sprchlo, tak by jsi se na tom zabil i ve 30km/h rychlosti a ještě házela jak prase... To byl obdobnej šus, jak Mitasy posledních let....
Je ovšem dost možné, že i ta Kenda, nakonec bude o něco lepší, než ostuda českého gumárenského průmyslu - Mitas....
Milan1963 píše: Tak upřesnění : to CF MOTO jsem si objednal k zapůjčení. Jak píše Hrnous. Nekupuju ho...zatím. Ale opravdu dobrá motorka to je ! Lepší než Jawa 660 ? Hmmm.....bohužel nejspíš ano...jel jsem na něm 56 km, takže nevím, jak dlouhodobě. Ale názor, že čínu nikdy , že JAWA je tisíckrát lepší, jsem tedy musel změnit.
Jawa je prostě natolik špatná, že je lepší vlastně cokoliv...
dave-lister píše: Která motorka je horší než Jawa 660? Myslím že jich moc nebude.
No... Najdeš motorky slabší, nebo trochu nepraktické...
Nicméně z hlediska spolehlivosti, je na tom líp i Babetta a že ta je sráč až na půdu...
I ty čínské skůtry, co si tu lidi nakoupili, vydrží alespoň prvních pár let, celkem fungovat, než se to rozpadne...
J660 nefungovala vlastně nikdy... Furt se tam něco jebe a nefungovala ani v den prodeje, což je stav, který výrobce a prodejce věděl...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ja bych si docela nekdy pral videt jak jezdis … chapu, ze to co pisu muze vypadat dost ofenzivne, ale opravdu jen pro zajimavost abych si to co pises dal do souvislosti…
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: pech.> ty mivas vubec hodne objektivni soudy znacny vykony motoru i brzd, 200kmh … a donedavna jsi jezdil na pullitru pro holky a na aute musi pneumatiky zvladnout neuveritelny vykon celych 87koni
Ja bych si docela nekdy pral videt jak jezdis … chapu, ze to co pisu muze vypadat dost ofenzivne, ale opravdu jen pro zajimavost abych si to co pises dal do souvislosti…
Tak on i ten půllitr má Vmax 200 a pneumatika na něm to musí vydržet, dva metráky má stroj, třetí metrák řidič... Motor to musí na tu rychlost rozjet a brzdy zastavit.
Na kole máš výkon člověka což je tak půl až jeden kůň... Váha kola je už dlouho velmi malá, kouká se na to i u těch plášťů a rychlost na kole je 20-30km/h, kdžy bude někdo hovado, pustí to z kopce 50, víc ne...
Takže ty nároky na pneumatiky se značně liší....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 15.05.2023 06:46:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Tak on i ten půllitr má Vmax 200 a pneumatika na něm to musí vydržet, dva metráky má stroj, třetí metrák řidič... Motor to musí na tu rychlost rozjet a brzdy zastavit.
Na kole máš výkon člověka což je tak půl až jeden kůň... Váha kola je už dlouho velmi malá, kouká se na to i u těch plášťů a rychlost na kole je 20-30km/h, kdžy bude někdo hovado, pustí to z kopce 50, víc ne...
Takže ty nároky na pneumatiky se značně liší....
myslis ze to ten vyrobce nevi?
pech. píše: Tak on i ten půllitr má Vmax 200 a pneumatika na něm to musí vydržet, dva metráky má stroj, třetí metrák řidič... Motor to musí na tu rychlost rozjet a brzdy zastavit.
Na kole máš výkon člověka což je tak půl až jeden kůň... Váha kola je už dlouho velmi malá, kouká se na to i u těch plášťů a rychlost na kole je 20-30km/h, kdžy bude někdo hovado, pustí to z kopce 50, víc ne...
Takže ty nároky na pneumatiky se značně liší....
Ja mluvim o tom, ze kenda dela v kategorii MTB plaste ktere jsou na spicce, bylo by zvlastni, kdyby pro motorky co jedou 200 delala spatne pneu…
Jinak mluvim o kategorii celoodpruzenych kol ktere v mem pripade ma zdvihy 180mm a tech tvych 50kmh se na nich jezdi v tezkem terenu z prudkeho kopce, musi ustat narazy od kamenu atd bezne se skacou nekolikametrove skoky, ti lepsi z nas i 10+ metru… z mych zkusenosti jsou tyhle pneumatiky (a i dalsi komponenty jako treba odpruzeni) o kus dal nez u motorek… opravdu nemvluvim o pneumatikach na ukrajinu na ktere jezdi Milan do prace…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Stev píše: myslis ze to ten vyrobce nevi?
To že to ví, neznamená, že to umí.
Mrdka šlapací je pořád jenom mrdka šlapací.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: On vždy překvapí....
Já to tak pozitivně nevidím, nicméně J660 je tak ukrutný humpl a sráč, že i poněkud kompromisní CF moto, prostě musí být lepší, i kdyby nechtělo...
A kdo je to naučil? Japonci.....
No svatá pravda mě už ale 660 vydrží, nejsem tak velký drtič km, no i když uvidí se. Kdyby náhodou, mám v záloze ještě 3* Yamaha a tu 660 předělám, když mě naštve, do Yamaha XT 660
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Můžu se optat, chystám se měnit olej, návod k tomu moc není, olej a filtr mám, to jsem našel u Yamaha, ale píšou vypustit olej v klikové skříni, to chápu a vím a pak ještě vypustit olej z olejové nádržky, to nevím, na videu u XT 660 je olejová nádrž v rámu a má i svůj šroub, tady tápu, jestli se tedy vše vypouští vypouštěcím šroubem pod motorem
Díky
Dokonce i jak pak odvzdušnit na filtru po výměně jsem pochopil, ale ne z Jawa návodu, který vlastně není skoro žádný
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vladimir píše: Jelikož mám k Jawě trochu kontakt, tak jsem jen tak ťuknul jestli ví jakou vidlici montovali na tu 660. Takové rázné poslání do řiti jsem teda nečekal. Je to stará mr..a, to nás nezajímá. To je odpověď tak trochu ze známosti. Fakt jste blázni investovat do čehokoliv co přeprodají.
Ještě že tam nevolám , co by asi řekli mě, kupci bez známostí
Asi by mi ten telefon ani nezvedli
Naposledy editováno 15.05.2023 16:55:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A k oleji : Zapomeň , že Jawa 660 je "normální" motocykl. Olej se vypouští dvěma operacemi. Vyšroubuješ víčko olej. nádržky u řídítek. Vezmeš velkou injekční stříkačku ( já mám 3deckovou ) , na ní nasadíš hadičku přiměřené tloušt'ky a vysaješ olej z nádržky. Musíš to udělat možná pětkrát, vždy tam nějaký olej zůstane. Jinak z té nádržky olej nedostaneš. Potom vypustíš olej z motoru tím šroubem zespodu na motoru. Nakonec vyšroubuješ filtr. Z něj taky vyteče olej a určitě ti pocintá motor, proto doporučuju dál pod něj hadr. Přimontáži nového filtru pozor ! Ty tři šrouby držící filtr jsou utažené s citem. Já je utahoval ne úplně co to šlo a stejně jsem strhnul závit - a to vcelku bez velké námahy... Sám bych si s tím neporadil, naštěstí pomohl bratr - strojař.
Olej budu zrovna měnit, tak tady je fotka co k tomu mám.
K rozšroubování olej. zátky používám dláto.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Po nalití zase naopak - doleju do nádrže dva litry, nastartuju a´t si natáhnou čerpadla a naplní se budka s filtrem, deset sekund odvrčet odvzdušnit a doleju zbytek třetího litru / 2,5-3 / na finále. Toto vše ideálně na zahřáté soustavě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Hrnous : takže obě vidlice za 30 tisíc ? Aby vydržely 3 roky a začaly téct ? Ale ono je to jedno, stejně už nejsou.
K servisu : do Týnce už motorku dávat nechci, když vidím,že na každém srazu se repasuje motorka, která byla v servisu ve fabrice...brzdy bez brzd. kapaliny, vymlácená nevyměněná ložiska kol apod. Nechávám servis dělat u cizích. Taky to není žádná velká výhra, ale vždycky to nějak dopadne a motorka jezdí, což mi stačí k radosti...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |