AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
PetrL3 píše: Tak si vzal CB750. Ta je v lese top
Ten architekt, od kterého jsem ji, značně zuboženou kupoval, mi tvrdil, že předchozí majitel s tím do lesa jezdil.... To bude ale píčovina a asi tím chtěl vysvětlit některé pohledové nedostatky...
Dneska jsem se na tom konečně pořádně svezl...... Vzal jsem s sebou kamaráda a jeli jsme velmi členitou trasu po Šumavě, za účelem ověření jízdní agility stroje v zatáčkách, jaký rozdíl bude panovat mezi velmi agilním půllitrem a větší tříčtvrtkou...
Agilita byla shledána jako překvapivě dobrá a naprosto bezproblémová, jede to sametově, jede to hezky, sebere se to i ze dvou tisíc, když tě to popadne, dá se to točit do deseti, stejně jako pulec.... Nevibruje to vůbec... I když jsem si to osahával a celkem to pobízel do cvalu, tak to vzalo o trochu míň benzínu, než pulec ve stejném tempu..... Asi mám vybráno...
kehaj píše: Dovolím si připomenout původní dotaz. Vyrovnaj se kvalitou svíčky BRISK svíčkám NGK? Ptal jsem se na zkušenosti. BRISKi na 16mm klíč se vyrábí. Svíčáky mám koupený nový ale jak jsem psal z vnějšího obvodu potřebuju stáhnout 2mm po celé délce a ještě musím použít dlouhej nástavec z goly protože překáží rám. Asi mám blbou motorku, musím se podívat do techničáku jestli náhodou nemám JAWU Milane promiň.
Hele kunciš Brisky jezdil a neregistruji, že by měl problém... Ale je nutno dodržet tvar jiskřiště a tepelnou hodnotu svíčky.... Takže Brisků bych se nebál, ale ony se blbě shánějí, tak jsem tam cpal NGK jako nativní volbu z výroby...
assassin píše: Jirka4137> o1 mela mati a ja s tim v mladi najezdil mraky km. To auto je v pohode, kdyz s nim jezdi nekdo na spotřebu a krátké trasy. V ostatnich pripadech je vylozene nebezpecne. Meli jsme 81kW TDI 99 (tzn po prvním menším faceliftu) a ten motor je na to auto zbytecne silnej (20v turbo jeste horsi) brzdy nestíhají, originální continental pneu akvaplejnovaly jak o zivot (nevim jestli ze to muzou pneu nebo podvozek, ale na jinem aute uz jsem to nezazil) zadni náprava je vylozene tragedie, jak to jednou ulitne uz to nejde srovnat. Abs tragicky, hluk ze kterého po delsi dobe boli hlava, sedacky jak z mucirny. Tezkej předek, takze jízdní vlastnosti nic moc a navic brichoplaz - protazenou vanu mela dnes již snad kazda.
Ja do toho presedal z vaz 2104, takze jsem byl v transu jaky super auto to je, ale ve srovnání s nejakym “autem” je to vazne tragedie
Jako chování O1 je dost podivné.... Kdo jezdí kloubouka, nemá problém, kdo to zkouší popohánět, toho to zradí... Obzvlášť kombík....
Prostě to auto má hrubou konstrukční chybu, která má dva negativní následky..... Udělali velké auto na malém podvozku... Proto je prostorem v kabině, v poměru k vnějším rozměrům vyloženě tragické a chová se na silnici jankovitě...
kehaj píše: Tohle mozek nebere:
Přímo u výrobce Brisk Tábor je svíčka co potřebuju za 269,83Kč.
Tak v prodejně Mefo v Jiníně je za 90,00Kč.
No tak už víš, kde si jí koupíš....
POdnikové prodejny, které jsou dražší, než ty normální, to je nějaká národní demence....
Ve vedlejší vsi má Paramo sklad....
V autodílech stál ten jeden konkrétní olej 170kč/L, N a benzince 220kč/L, v podnikové prodejně Paramo 260kč/L.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: kehaj> Zajímavé, divné.
Brisky mám ve všech motorkách i autech. Bez problémů. Kdysi jsem zkusil dát do Jawy 650 NGK. Motorka mi hůř chytala, svíčka se ulila a to byl její konec. Brisk to nikdy neudělal, ulití nevadí. Takže - za mně jedině Brisk. A mám ještě staré PAL 14-5, 14-7. Nepoužité. Vyzkoušeno v Jawě 05, v Popularu a fungují taky spolehlivě. Ve svíčkách mám jasno.
V pneu moc ne. Adenium potřebuje výhledově novou přední. Mám tam Mitasku, vzorek už mizí a je trochu popraskaná. Uvažuju ale zase o ní, Ruda Fráňa - test'ák Mitasu - mi ji nechá za dobrou cenu a pneu jinak spatná není, rozhodně lepší než 09. Anebo koupím Bridgestone, tu mám vzadu - ale na mokru není o moc lepší než Mitas.
Všichni kecají o ulitých NGK svíčkách...... Nechápu. Jezdím je v kdečem a nikdy neselhaly.... U sříkačky je to zcela nemožné a u karbece se neulily ani když dáš plný sytič uprostřed léta, když by ho stačila čtvrtka....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Jirka4137> v SDi v poho, tam te poddimenzovany brzdy nebo debilni náprava trápit nebudou.
Na ty krátký cuky asi nic lepšího nesezenes. Pohodlí je fajn, ale je spojene s vyssima provozníma nakladama. Ta V70 je za me super, beznych autech nema nic lepsi sedacky a i moje “nizka” (ne xc70) zehli neskutečne, vetsinu mensich retarderu dam bez ubrani plynu. Ale musis si pak zvyknout ze servis a dily nejsou levny. Na volvo se moc nedela levna druhovyroba… sice jsem nadále fanouškem bmw, ale na bezne jezdeni uz asi budu tocit jen Volva. Jeste jsem svého casu mel vyhlidnuteho accorda.
Jako konkurence pro ovcomrdku, by mohla vyhovět i V50.... Acorrd je vyšší třída, to je kategorie SUperb... vynikající auto, ale bude se trochu blbě shánět, moc jich tu není...
kehaj píše: Dovolím si připomenout původní dotaz. Vyrovnaj se kvalitou svíčky BRISK svíčkám NGK? Ptal jsem se na zkušenosti. BRISKi na 16mm klíč se vyrábí. Svíčáky mám koupený nový ale jak jsem psal z vnějšího obvodu potřebuju stáhnout 2mm po celé délce a ještě musím použít dlouhej nástavec z goly protože překáží rám. Asi mám blbou motorku, musím se podívat do techničáku jestli náhodou nemám JAWU Milane promiň.
Já měl svíčky Brisk v XJ600 a nebyl s nima problém. Někdo tady ve fóru měl problém, že mu uhořela elektroda, ale to podle mě způsobilo nedostatečné dotažení svíčky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
my jsme meli tu O1 sedan/liftback... nemyslim si, ze jizdni vlastnosti jsou spojene s nejakym "velkym autem" .. ja s tim jezdil solo a problem je tezkej silnej motor kteremu neodpovida zbytek, brzdy uvaris na jednom brzdeni na sjezdu z dalnice apod. a ta dementni zadni naprava (4x4 je v tomhle o dost lepsi) ...
ze neni vzadu moc mista je celkem fuk, kdyz s tim vetsinou jezdi 2, max + deti....
pech. píše: Všichni kecají o ulitých NGK svíčkách...... Nechápu. Jezdím je v kdečem a nikdy neselhaly.... U sříkačky je to zcela nemožné a u karbece se neulily ani když dáš plný sytič uprostřed léta, když by ho stačila čtvrtka....
tohle podle me zalezi na stroji... nevim na zaklade jake teorie, ale jsou veci mezi nebem a zemi...
ja na TL jednou prijel 50km na jeden valec, celou dobu tam samo tekl benzin... doma jsem vyndal svicku, sklepnul ji elektrody a jezdilo to vesele dal... NGK ...
assassin píše: pech.> no jo, jenze v50 neni volvo accorda jsem mel jako variantu k v70 .. accord je spis stredni trida, superb je tradicne neco mezi...
my jsme meli tu O1 sedan/liftback... nemyslim si, ze jizdni vlastnosti jsou spojene s nejakym "velkym autem" .. ja s tim jezdil solo a problem je tezkej silnej motor kteremu neodpovida zbytek, brzdy uvaris na jednom brzdeni na sjezdu z dalnice apod. a ta dementni zadni naprava (4x4 je v tomhle o dost lepsi) ...
ze neni vzadu moc mista je celkem fuk, kdyz s tim vetsinou jezdi 2, max + deti....
Tak jako jo, je to fordopežot, ale nakonec docela dobrý auto...
Naposledy editováno 07.05.2023 22:58:07
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
pak jsem si uvedomil, ze zivot je kratkej na to abych jezdil nudnejma strojema, ikdyz skoro zadarmo... jo asi bych byl byval nasetril dost penez, ale co s nima ....
V50 měl kolega v práci a dvakrát se mu vysypal motor. To je u té značky další věc co musí jeden znát ale to už dnes taky u všeho. Dopadne to asi tak že se budu muset zbavit Formana kvůli místu v garáži.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Líbí se mi Lancia Delta, nebo Saab 9-5. Ale koupit si je ? Pro moje 4000 km ročně mi škodovka bohatě stačí a stačit bude. Kupovat kvůli tomu Saaba, který by dopadl jako Astra ? Ne. Líbí se mi, ale stejně bych s ním jezdil zcela výjimečně, jako to bylo s Astrou. 500 km ročně...prostě jedničkou je a bude Š 120.
Motorky to samé. Jedničkou je i bude Jawa . Nejlépe 660. Za chvíli ji poprvé od září jdu projet na delší trasu. At' vím, co jí chybí. Tedy - přestala svítit brzdová světla a nejdou blikače. Pojistky jsou OK. U spínače zadní brzdy ukorodovaly dráty, to už jsem zjistil. Voda v dešti stéká přímo na ně - a nemá kam vytéci... Naštěstí to jsou maličkosti, motor jde a jde, ten je špičkový, a to je hlavní. Snad těch vad už víc nebude.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já jsem na ní byl u Balatonu a pak přes Komárno do Tater.
Jinak je v pohodě. Na jednoválci se ale moc cestovat nedá.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
O pár metrů vedle...
Fotka z návratu z WC...
Tyjó, tady se řeší, jaký stroj je na cestování nejlepší...dvouválec, víceválec, bezválec...a ono stačí nachystat si motorku, sednůt a jet...
Čím pomaleji, tím víc vidíš...
Taky tam byla z Francie fronta jak sviňa před bezcelní zónů?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kdysi sem četl na jawananii asi 2 nejpravdivější tvrzení ohledně cestování.
1) cestovní motorka je ta, kterou zrovna máš a chce se ti na ní jet na výlet,
2) je potřeba zvednout prdel a vyjet, mozek se pak přidá sám.
Naposledy editováno 08.05.2023 16:58:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Koukám YouTube a hele, co na mě vyskočilo
To je ta jiná žena...
Milan1963 píše: assassin> Filosofie čím jezdit je různá. Třeba ty a další jdou dál a dál. Já ne, začínal jsem Popularem, potom Octavia a ted' už dlouhá léta Š 120. Vždycky škodovky. A dál už asi nepůjdu. Zkusil jsem Opla, což byl asi omyl, doma máme i jiná auta - ale jen pro ženskou. Já je nepoužívám, nebo maximálně popojet po dvoře, nebo v lese.
Líbí se mi Lancia Delta, nebo Saab 9-5. Ale koupit si je ? Pro moje 4000 km ročně mi škodovka bohatě stačí a stačit bude. Kupovat kvůli tomu Saaba, který by dopadl jako Astra ? Ne. Líbí se mi, ale stejně bych s ním jezdil zcela výjimečně, jako to bylo s Astrou. 500 km ročně...prostě jedničkou je a bude Š 120.
Motorky to samé. Jedničkou je i bude Jawa . Nejlépe 660. Za chvíli ji poprvé od září jdu projet na delší trasu. At' vím, co jí chybí. Tedy - přestala svítit brzdová světla a nejdou blikače. Pojistky jsou OK. U spínače zadní brzdy ukorodovaly dráty, to už jsem zjistil. Voda v dešti stéká přímo na ně - a nemá kam vytéci... Naštěstí to jsou maličkosti, motor jde a jde, ten je špičkový, a to je hlavní. Snad těch vad už víc nebude.
Půl roku to nejelo a po rozsáhlých pokusech o resuscitaci, to všude slintá olej, brzdí na půl hovna a ještě je hokej v elektrice....
Na takovém werglu bych nejel dál, než k nádraží a s takovým předstihem, abych tam stihl dojít, kdyby se to zase popsulo....
Já jsem na ní byl u Balatonu a pak přes Komárno do Tater.
Jinak je v pohodě. Na jednoválci se ale moc cestovat nedá.
Za kolik by byla?
Vyměním za půllitra na novejch gumách...
PetrL3 píše: Zdenalbenal> Tak schválně, pro zajímavost... Na čem si tam jel?
Kdysi sem četl na jawananii asi 2 nejpravdivější tvrzení ohledně cestování.
1) cestovní motorka je ta, kterou zrovna máš a chce se ti na ní jet na výlet,
2) je potřeba zvednout prdel a vyjet, mozek se pak přidá sám.
Tak je zaznamenaných mnoho důkazních materiálů o tom, že se dá skoro na čemkoli, dojet skoro kamkoli... Stačí zařadit komfort a rychlost na nižší příčky priorit...
Přibáň je sice demagog, ale projel s jedním nejobyčejnějších a nejslabších aut místa, kam by se bál kdejaký uživatel LandCruiseru....
Slobodník dojel na fekálu do půlky Asie a horší už jsou snad už jen dvě motorky na světě.... Babetta a J660.... a potom na narychlo zpleskaném werglu z různých Jaw, objel většinu toho, co Přibáň s trabantem...
Různí další chlapíci objeli š1000 a jejím o pár generací mladším vývojovém stupni, objeli celý svět.....
Sucháč objel svět na třiapůli a čtyřka taky není žádný zázrak...
Hlásný na Číze sjezdil celou Evropu, sever Asie, jižní Ameriku a ještě blízký východ....
A nakonec Kafi, už ten svět na různých slabých, čínských a českých krámech objel souhrnně snad třikrát....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |