Prosím o věcnou radu.
Objednal jsem si na mojí moto - Hondu CB700SC Nighthawk S zadní pneu Metzeler PERFECT ME 77 130/90R16 73H.
Přišla mi pneu s označením 130/90B16 73H.
V TP mám 130/90-16 67H.
Bral jsem to tak, že mohu nahradit nižší index vyšším. Ale nejsem si jist zda označení B a vyšší index 73H není spíše pro chopper. Bude se na tom motorka chovat srovnatelně nebo je konstrukce zcela odlišná a nehodí se na můj typ motorky?
Důvod proč jsem vědomě změnil index zátěže byl v tom, že řada pneumatik 130/90 67H je v popisu na webech uváděna jako přední pneu. Čím se pneu rozlišuje? Může se pneumatika označená jako přední použít i na zadní kolo, když index zátěžový i rychlostní je stejný? Z toho jsem měl větší strach jak z vyššího zátěžového indexu.
Díky za věcné názory.
1 reakcí na tento příspěvek Zadní pneu 130/90
B znamená bias-ply. https://blog.blackc...adial-vs-bias-tires/
e - pozdě, už jsem dvojka
Naposledy editováno 11.04.2023 18:03:06
2 reakcí na tento příspěvek Zadní pneu 130/90
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní pneu 130/90
Asi by to nebyla dobrá volba.
Safra...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní pneu 130/90
hejric píše: Po přečtení článku vracím pneu. Asi by to nebyla dobrá volba.
???
Co je špatně? Podle všeho máš akorát gumu s pevnější kostrou. To je asi lepší varianta, než mít tam šlupku z mopedu do 60 km/h.
Může to být kapku drncavější při stejném tlaku, protože jsou tužší bočnice, ale v zásadě platí, že tlak ve styčné ploše mezi gumou a silnicí je stejný, jako tlak uvnitř gumy, a ten ty dodržíš dle návodu, ne?
Co jsem se díval na net, tak bys vlastně měl být rád, že nějakou gumu máš, tenhle rozměr vymírá a ani Metzeler už nemá tuto ME77 v oficiální evropské nabídce..
Ale jako "top turistickou" jí zmiňujou i na reklamním letáku z roku 87 kdy už byla v nabídce i v "B".
Takže bych asi nedumal nad styčnou plochou protože dneska je u ní v katalogu uvedenej jinej benefit než je "grip".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní pneu 130/90
Krautkopf píše: Alespoň něco k tomu přední a zadní. Na gumě by měla být šipka se směrem otáčení a je to proto, že vrstva kordu někde začíná a končí a je zde přeložená přes sebe. Nějakým zkoumáním se zjistilo, že v tom přeložení je pneu vnitřně míň namáhaná při odvalování jedním směrem, než obráceným. Ale můžu tě uklidnit, že když má běhoun symetrický vzorek, dáš pneumatiku obráceně a nejezdíš pořád na maximální zatížení a těsně pod rychlostním limitem, tak se s ní za těch cca 10.000 km vůbec nic nestane.
To by potom musela mít směr rotace každá guma. Ta rotace tam je vždy u nesymetrických vzorků kvůli odvodu vody a to i u aut. Jiný význam ta rotace nemá. Mám teď dokonce obutou zadní gumu na GS že každý směr je na jiný druh jízdy. Jeden 50/50 a druhý směr 70/30 terén/silnice.Novější konstrukce nemají ten "belt" (česky nárazník, ale to je termín spíš z konstrukce auto radiálek) s překrytým švem, ale je to upletené do kruhu - např. Bridgestone MSB (mono-spiral belt).
Gumy do terénu, nebo všeobecně do cca 150 km/h, jsou obvykle pouze bias, bez toho belted, takže je lze montovat obousměrně.
3 reakcí na tento příspěvek Zadní pneu 130/90
Nicméně zatím nikdo neodpověděl, jaký je rozdíl v pneu, která je se stejným indexem zatížení i rychlostním indexem odpovídající moji požadované tzn. 130/90R16 67H a je označena jako přední. Může se taková pneu použít na zadní kolo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní pneu 130/90
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní pneu 130/90
E: jen pro představu jak to je třebas u BT-46. Na obr je vidět že ty rozdíly jsou i v konstrukci.
Naposledy editováno 12.04.2023 22:46:21
hejric píše: .... je označena jako přední. Může se taková pneu použít na zadní kolo?
Na to může odpovědět asi jenom výrobce. Další věc je, pokud označení přední/zadní neuvádí výrobce ve svém katalogu, tak si to prodejci obvykle vymyslí odhadem, aby neměli prázdnou kolonku.
Já mám dvě zcela rozdílné zkušenosti s použítím přední gumy na zadním kole.
Jedna fungovala normálně, zcela bez problémů.
Druhá se přehřívala a nedělalo jí to vůbec dobře.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní pneu 130/90
Ty jsi nasadil přední pneumatiku na zadní kolo? Rychle vyměnit za správnou a zlikvidovat!
Ty jsi nasadil pneumatiku obráceně? Vyměnit za novou a starou zlikvidovat!
Ty jsi píchnul a dal tam knot? Můžeš, ale jen velmi pomalu a velmi opatrně k nejbližšímu servisu!
Ty jsi opravil na motorce průpich hříbkem zevnitř? To je strašně nebezpečné! Dej novou gumu a starou zlikviduj!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
kmitání řídítek , vibrace řídítek... Honda CB 750, Honda CBX 750, Honda CB 750 SC, Honda ... | prostejov | 24 | 13.8.2021 v 09:11 Kohlstein |