Dal jsem se po letech do staré enduro babči , měl jsem jí nějakou dobu opřenou v dřevníku.
Je velice zachovalá s doklady na původním obutí.
Vím proč je zachovalá, je to první typ PD01 s obrácenou maskou a pálí žárovky. Takže nesvítí ale hezky jede.
vyměnil jsem kruhy, udělal ventily , jinak je v kondici až na tu elektriku.
Je to 6 Volt a měřím celkem velké napětí až 28V na napájení přední lampy a to je dost. je tam diodový můstek a regulátor na dobíjení baterečky která tam je jen na obrysovky a jinak to jde nakopnout i bez ní. Potom tam je další dvoupinová patice a jeden káblík jde na ten tuším velký odpor co je pod sedlem jestli to nebude tím, ve schématu to jde přes ten rezistor na frame groud.na kostru.
Nesetkal se někdo tu s takovou závadou???
Děkuji moc za každou radu ..
S pozdravem Petr Hylas
Děkuji za re
1 reakcí na tento příspěvek Pálí žárovky
No ale zase nechce rosvítit tu velkou žárovku ve předu .
Měřím 8 až 10 Volt ale nerosviti .
No je to taky tím že v garáži mám dvě motorové rogala a všechno dělám venku sám , sneží a je polotma celé dny
Vždyť Beskydy byli před 150 lety vyhnanství no tak se není čemu divit že jsme tady takoví rapli do teho....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí žárovky
Naposledy editováno 08.04.2023 14:10:15
1 reakcí na tento příspěvek Pálí žárovky
No ale zase nechce rosvítit tu velkou žárovku ve předu .
Měřím 8 až 10 Volt ale nerosviti .
No je to taky tím že v garáži mám dvě motorové rogala a všechno dělám venku sám , sneží a je polotma celé dny
Vždyť Beskydy byli před 150 lety vyhnanství no tak se není čemu divit že jsme tady takoví rapli do teho....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí žárovky
Zítra beru obytku psa a rogalo a jedu na jedno staré krásné letiště si vyčistit vylítat vyfoukat hlavu. V Úterý to půjde samo a dojdu na to .
Vidím že tu takovou starou krásnou mašinu nikdo nekuchal tak musím na to dojít měřící a zapisovací metodou. Je to 6 Volt a je to fakt krásná věc , přední kolo to má 23 už to je jedinečnost. Čus
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí žárovky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí žárovky
U PD01 je v katalogu na webech varianta s omezovačem pro Evropu a bez pro USA. Může být finta v tom, že pro 35W žárovku to dává šťávy tak akorát, ale žárovka se musí zapínat ze zkratovaného vinutí? A když někdo použije jiný přepínač a zapojí na žárovku vinutí, které předtím běželo naprázdno rozpojené, tak je problém s přepětím?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí žárovky
quix301 píše: combust> je to rezistor ale vidím že tady to je jedno co to je
Tak jestliže je to rezistor tak je jasný jakou má hodnotu.
Takže co jsi naměřil nebo zjistil?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí žárovky
Kohlstein píše: combust> To schéma ode mě je možná pozdější PD02 (XL500Rc), tam jsou dva i v katalogu dílů:
U PD01 je v katalogu na webech varianta s omezovačem pro Evropu a bez pro USA. Může být finta v tom, že pro 35W žárovku to dává šťávy tak akorát, ale žárovka se musí zapínat ze zkratovaného vinutí? A když někdo použije jiný přepínač a zapojí na žárovku vinutí, které předtím běželo naprázdno rozpojené, tak je problém s přepětím?
Jo ták.
Takže PD01 tam pak nemá regler ale fakt odpor. Jenže to funguje tak že buď to vinutí živí světlomet + koncový světlo a kontrolky nebo jedou jen kontrolky + zátěž (rezistor).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí žárovky
Je to propojení z kostrou .
Musím to vyřešit je to oříšek . Regulátor co je v bodu dole vedle CDI které bez problému vyrobím za 150 korun je v pořádku vstop z magneta motoru je střídavé 30 V a z usměrňovače max 8,2 V což je ok .
Píšou v manuálu že pokud se usměrňovač spali tak nejde žádné napětí na výstup. To je logické protože spálená dioda nepustí ani prd a dobrá v závěrném směru jen pár procent.
To je fakt výzva.
Budu fotit postupy mého měření a snad na to dojdu .
Není to tak velký obvod schéma.
Mám ale vážné obavy že pro to hodně těchto strojů skončilo jako krosoenduro do lesa bez přepsání atd , mršeni předělávkářů a jiných prasobastlitelům.
Snad to někomu tady časem pomůže pokud bude rozdýchávat babču co umí věci které dnes mnohé motorky neumí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí žárovky
1) funguje to tak že buď ten stator živí kontrolky+rezistor (kterej je tam jako zátěž aby kontrolky neshořely), nebo je zapnutej světlomet a odpor odpojenej (víceméně je odpor žárovky a rezistoru stejnej, taky proto je ten rezistor podobnýho výkonu).
2) dioda se může podělat dvěma způsoby - buď je přerušená nebo zkrat.
3) zapojení toho altíku pro dobíjení baterky odpovídá klasickýmu zapojení co se používá na kdejakým čínským skůtru, tzn. dvoucestný usměrnění + průchozí regler. jedinej háček je 6V což je dneska poněkud neobvyklý. Asi bych to předělal komplet na 12V. dráty zůstanou jen jde o to vyměnit ten zbytek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí žárovky
A předělávat na 12 to nechci . Chci to originální s šesti Volty.
No to je jedno , díky za postřehy.
Je tam problém někde v přepínači patrně . Rozvod el. je zdravý měkký a vypinač na řidítkách vlastně skratne cívku v magnetu a ta přestane živit CDI a v tom to je že to někde bije na kostru. Asi jsem to vyřešil. Dám víkend a v úterý nadělám fotečky pro dalšího restaurátora.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí žárovky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí žárovky
quix301 píše: combust>hoj ... To neni altik , altik je úplně jiná konstrukce, tady je Magneto.
A předělávat na 12 to nechci . Chci to originální s šesti Volty.
No to je jedno , díky za postřehy.
Je tam problém někde v přepínači patrně . Rozvod el. je zdravý měkký a vypinač na řidítkách vlastně skratne cívku v magnetu a ta přestane živit CDI a v tom to je že to někde bije na kostru. Asi jsem to vyřešil. Dám víkend a v úterý nadělám fotečky pro dalšího restaurátora.
Magneto je jen jinej pojem pro alternátor s permanentními magnety.
CDI nemá se světelným okruhem krom kostry nic společnýho a vinutí co živí to CDI rozhodně nemá takovej výkon aby spálilo žárovku ve světle.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí žárovky
Kohlstein píše: combust> Já jsem to s tím "zkratovaným vinutím" napsal blbě. Když nemá svítit, teče proud přes obě žárovková vlákna a ta se ohřejí tak akorát, aby jim nebyla zima, ale nežhnou.
Nemyslim si, když se podíváš na zapojení na to schématu tak je tam prostej přepínač dálkový-tlumený a není jak to propojit aby to šlo přes obě vlákna naráz.
Kluci díky za postřehy ale je to zcela jiná električka než jsem zvyklý.
Jen jsem tady zkoušel jestli se s tím tady někdo nesetkal ať neměrim a nehledám dlouho . Něco o elektronickém šumu brumu vím , postavil jsem si lampový zesák a to jen okrajově.
Stavím letecké věci , opravují letecké motory. To je motorka ani nevím která , už mi prošla rukama . Myslím že víc než třicet jsem jich měl . Ale ta je divná a Stará, tu si nechám. Jako kluk jsem měl Kalifoňana, Jawa 90, bizona 250 a válce jsem dal 350 takže podčtvercovy motor. V té době zvuk jako RD. Díky kluci a s pozdravem. Na FB mám malou skupinu ,, České motocykly ČZ motokros.
1 reakcí na tento příspěvek Pálí žárovky
1 reakcí na tento příspěvek Pálí žárovky
PD01 - při vypnutým hlavním světle je na cívku připnutej odpor, při zapnutým hlavním světle je odpor odpojen a připojeno buď jedno nebo druhý vlákno žárovky.
PD02 - trvale připojenej regulátor (omezovač) ke světelný cívce, při vypnutejch světlech jsou obě obě vlákna paralelně, při zapnutejch jen jedno (prostě aby zbytečně netopil ten regulátor tak tomu odlehčujou přes žárovku).
Naposledy editováno 09.04.2023 19:24:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí žárovky
Je vlastně stop motor tím že skratnu vstup na CDI to je ale ten problém. To co píšeš vím od začátku ale proč palubní napětí neodpovída výstupu z regulátoru.
Budu informovat. čussčuss
Jsou tam z motoru vlastně šest výstupů.
Dva jsou na CDI vlastně pickup signál g na tyristor... pak tam jsou dva růžový a žlutý na ten regulátor co dobíjí baterečku 6V To je vlastně obvod na blinkry a obrys když motor neběží,,,, tyhle dva mezi sebou na multimetru pískají ale vůči kostře nepískají.
No aaaa páááák ku... je tam dvakrát výstup který jde v barvách zeleno růžový a žlutobílý a ten žlutobílý jde na přepínač na řídítkách a ten druhý zelenorůžový jde do palubovky vlastně dává kostru pro žárovičky v palubovce no říkám tomu palubovka.
A ty vlastně zelenorůžový a žlutobíly mezi sebou pípají aji mezi kostrou noa při vytočení motoru mají střídavinu přes 30 Volt
Tak jsem dal regulátor z MZ shořel taky šel jenom chvíli.
Tak půjdu hloubš. Otevřu dekel a mrknu na cívky , už nevím kde. Přepínače jsou hezké nebastlené nikde nevypadá že by to někdo mršil.
Kluci maráás 12 V pro lampu 35W při volnoběhu svítí tak intenzita jak Fichtl a vytočím to a pink je v číčí, vlákna to krásně přepíná.
2 reakcí na tento příspěvek Pálí žárovky
Pokud je přepínač v poloze "vypnuto" tak je to vinutí (žlutobílej) odpojený a naprázdno tam bude klidně lítat v závislosti na otáčkách i 100V.
Naposledy editováno 10.04.2023 23:34:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí žárovky
Když je musíš objednat atd tak fakt máš už dost.
Ještě zkusím dát 12 V dopředu i dozadu a uvidím .
Potom jestli to zase spali tak otevřu ten rumpál a odmotám třetinu cívky.
Je to 131 kus a možná mám první druh cívky . No další třeba měli v dalšich úpravu, to fakt nevíš . Tohle je právě to proč je tak zachovalá podle mě. Má původní gumy Gripy lanka a v těch bidikach původní žárovky. Protože jdou přes regulátor, to je ten obvud s baterii
Od mala se v tom motobordelu vrtám a vždy jsem na to došel. Teď mám každý drát projitý a je všechno cajk.
Tak jedině tohle. Na německém fóru je zmínka o tom že se tam přidávali odpory v prvních typech. No snad zítra budu zase Dál..
Díky draků za společné úvahy.
Když je musíš objednat atd tak fakt máš už dost.
Ještě zkusím dát 12 V dopředu i dozadu a uvidím .
Potom jestli to zase spali tak otevřu ten rumpál a odmotám třetinu cívky.
Je to 131 kus a možná mám první druh cívky . No další třeba měli v dalšich úpravu, to fakt nevíš . Tohle je právě to proč je tak zachovalá podle mě. Má původní gumy Gripy lanka a v těch bidikach původní žárovky. Protože jdou přes regulátor, to je ten obvud s baterii
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vyroba ventilovych pruzin Honda XL 500 | spilmik | 7 | 12.4.2024 v 11:16 spilmik |
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 | Orgovany | 229 | 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58 |
Honda PC 06 zná někdo Honda XL 500 | Adamossss | 19 | 19.3.2023 v 09:46 Kohlstein |
Honda xl500r Honda XL 500 | enduro600 | 1 | 7.2.2022 v 19:26 JiriBN |
Honda xl 600 r Honda XL 600, Honda XL 650V Transalp, Honda XL 500, ... | N.I.C.K. | 2 | 25.12.2021 v 18:11 N.I.C.K. |