AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
(Já mám celkem 3 lahve a 3 ventily, jedna lahev mi upadla a poškodila budík, tak sem potřeboval dokoupit )
https://www.hobynara...459faa2a4f736a1e7a02
Naposledy editováno 20.03.2023 11:40:39
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Edit: Ten tip na Powermata byl super. Svařil jsem mu vozík a na lítání kolem baráku bezva cajk. Tomu WLSP nestačí, to je jasný, ale na menší akce fakt super.
Naposledy editováno 20.03.2023 13:27:58
Já mám pro doma WP180, taková poměrně kompaktní třífázovka, z dnešních strojů zhruba odpovídající Omicronu 205.... Koupil jsem to jako vrak, opravil vylepšil a slušnej strojek..
Potřeboval bych ale nějakej menší invertor se škrtačkou, co ho utáhne 3Kw Honda elektrocentrála, kvůli maximalizaci mobility...
Naposledy editováno 20.03.2023 17:23:06
Ten budík jsem právě proto tědˇobjednal tak doufám že to pojede.
Kileroz říkal že by do Parkside šel dát snad i ten lepší Mostˇácký podavač. Vytunit to tak by to byla paráda .
Naposledy editováno 20.03.2023 18:34:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A Daelim 125 jede vedvou 90 ? To by byl lepší naž Piaggio 200 a to je opravdu hezky jedoucí skútr.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Esli to budeš štelovat (s tím rizikem, žes to nikdá nedělal) tak pokud ti to vrčí, tak tam dej trysku o desetinu větší a zkus to.
Ono se to má seřizovat "od vrchu" - od co největší trysky, na kerů to nastartuješ.
To, že ta tryska je velká a chce menší poznáš tak, že to nejde do otáček (motor "čtyřtaktuje")a néni za tebů vidět.
Kdybys to dělal obráceně, tak bacha na záhryz. Aj když se šteluje třeba motorová pila, tak to na plný plyn bez zátěže nesmí řvat. Musí to jak když do tych otáček moc nejít (viz staré vídeum z válců z Jawy, tam je to nádherně slyšet).
Do motoru patří ta největší tryska, na kerů to jede pravidelně a motor "táhne". Malů trysku poznáš tak, že přidáš plyn a po-ma-lu ho ubíráš.
Jakmile se ti zdá, že motor začne táhnout, je to chudé...
To, jak se chová "bohatý" dvoutakt, tos měl poznat v Andách, kua.
Už od zhruba 1.600 metrů nad mořem bys to měl poznat...a ve třech tisících by to mělo byt vyplavené jak sysel...
Naposledy editováno 20.03.2023 18:52:13
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Pokud se ti to jeví horší při naložené motorce, tak je to jasné.
Zlepšit se to dá.
Když to naložíš, tak ti to zmáčkne zadek.
Takže při větším zatížení zadek přitvrdit a stejně tak útlum.
Ještě se dají popustit předky v brýlách.
No a esli nic nepoznáš...tak to máš blbý .
To by potom chtělo nejaký výlet, abysme to u tebe doma zkusili...
Opravdu ve dvou je to ještě horší. To už nezatáčí vůbec. Motorku mám 8 let a nedělal jsem s ní nic, je tam tovární nastavení. Nerozumím tomu a než to rozštelovat, tak je lepší nechat to být a být rád, že to nějak jede...Ty jako zkušený soutěžák poradit dokážeš, tak až někdy bude jezdit, udělám si k vám klidně výlet. Ty poradíš, já pošteluju a kdyby se z Jawy 660 stala aspoň trochu lépe ovladatelná motorka, byl bych rád. A jen dotaz co jí je, že nejezdí, už radši moc nereaguju. Prostě nejsou díly. Ani v Týnci, ani jinde. Když vyrobili 200 motorek a měli 201 komponentů, tak se ani nedivím. Holt mám exota...
Milan1963 píše: Verdom> Já pionýra beru jako návrat do mládí, prostě mně to baví, to je všechno. Proto na něm ted' zase jezdím. Na skútru jsem jezdil celou zimu, včera jsem po zimě vyjel na pionýru, hned jsem na něm byl v práci, dnes další kilometry, šedesát jede a to mi bohatě stačí. Netvrdím, že doba, kdy pionýra měl skoro každý je pryč, ale já se do ní vracím rád. Ted' jen vystřídat dvacítku, jednadvacítku... Dokud nebude v pořádku 660, tak ji pionýry musejí zastoupit. O ježdění na jedné či druhé 250 zatím vůbec neuvažuju. At' jsou zazimované..
A Daelim 125 jede vedvou 90 ? To by byl lepší naž Piaggio 200 a to je opravdu hezky jedoucí skútr.
To piaggio jede určitě víc....
Měl jsem dvoustovku čtyřtakta Čezetu a mastila 120, a za dva Milany já vážím sám...
Bejvalej šéf mel dvoustovku Piaggio Beverly a nejela o nic hůř.
Zdenalbenal píše: Kafi - takže máš namontovaný Dellorto a v něm origo hl. trysku...jaků?! Velikost?
Esli to budeš štelovat (s tím rizikem, žes to nikdá nedělal) tak pokud ti to vrčí, tak tam dej trysku o desetinu větší a zkus to.
Ono se to má seřizovat "od vrchu" - od co největší trysky, na kerů to nastartuješ.
To, že ta tryska je velká a chce menší poznáš tak, že to nejde do otáček (motor "čtyřtaktuje")a néni za tebů vidět.
Kdybys to dělal obráceně, tak bacha na záhryz. Aj když se šteluje třeba motorová pila, tak to na plný plyn bez zátěže nesmí řvat. Musí to jak když do tych otáček moc nejít (viz staré vídeum z válců z Jawy, tam je to nádherně slyšet).
Do motoru patří ta největší tryska, na kerů to jede pravidelně a motor "táhne". Malů trysku poznáš tak, že přidáš plyn a po-ma-lu ho ubíráš.
Jakmile se ti zdá, že motor začne táhnout, je to chudé...
To, jak se chová "bohatý" dvoutakt, tos měl poznat v Andách, kua.
Už od zhruba 1.600 metrů nad mořem bys to měl poznat...a ve třech tisících by to mělo byt vyplavené jak sysel...
Přesně... Bohaté se to prostě kloudně neroztočí a začne to vadnout..... Když je to chidé,. tak to ale zdánlivě jede moc pěkně, než se to hryzne... Seřizovat od bohata je správně a kontrolovat svíčku, na tej se dost pozná, jak to je...
Zdenalbenal píše: Milade, pokud se ti zdá, že Adeniovi se nechce do prudkých zatáček (ale když jedeš rovně, motorka je při vyšších rychlostech stabilní - jen při asi 50km/h to dělá cangle), tak je tam velká stopa.
Pokud se ti to jeví horší při naložené motorce, tak je to jasné.
Zlepšit se to dá.
Když to naložíš, tak ti to zmáčkne zadek.
Takže při větším zatížení zadek přitvrdit a stejně tak útlum.
Ještě se dají popustit předky v brýlách.
No a esli nic nepoznáš...tak to máš blbý .
To by potom chtělo nejaký výlet, abysme to u tebe doma zkusili...
Jestli to nebude taky mimořádně zpackanou geometrií podvozku....
Nicméně když by se to popustilo, tak by to pomohlo i tomu, že se mu to jako rachitikovi, blbě manipuluje na místě...
Nicméně v minulosti jsme popouštěli ve vidlích mimořádně jízdně toporné 638-9, taky to prospělo, že pak padala do zatáček snáz a takových rychlostí, aby jí to vadilo v podélné stabilitě zase nedosahuje....
Naposledy editováno 20.03.2023 19:48:39
Zdenalbenal píše: Kafi - takže máš namontovaný Dellorto a v něm origo hl. trysku...jaků?! Velikost?
Esli to budeš štelovat (s tím rizikem, žes to nikdá nedělal) tak pokud ti to vrčí, tak tam dej trysku o desetinu větší a zkus to.
Ono se to má seřizovat "od vrchu" - od co největší trysky, na kerů to nastartuješ.
To, že ta tryska je velká a chce menší poznáš tak, že to nejde do otáček (motor "čtyřtaktuje")a néni za tebů vidět.
Kdybys to dělal obráceně, tak bacha na záhryz. Aj když se šteluje třeba motorová pila, tak to na plný plyn bez zátěže nesmí řvat. Musí to jak když do tych otáček moc nejít (viz staré vídeum z válců z Jawy, tam je to nádherně slyšet).
Do motoru patří ta největší tryska, na kerů to jede pravidelně a motor "táhne". Malů trysku poznáš tak, že přidáš plyn a po-ma-lu ho ubíráš.
Jakmile se ti zdá, že motor začne táhnout, je to chudé...
To, jak se chová "bohatý" dvoutakt, tos měl poznat v Andách, kua.
Už od zhruba 1.600 metrů nad mořem bys to měl poznat...a ve třech tisících by to mělo byt vyplavené jak sysel...
Mam tam origo karbec :) Ale zkusim...jojo na bohaty pridas plyn, ono to beci a nic
https://www.motorkari.cz/tema/?t=220431
Naposledy editováno 20.03.2023 21:51:57
Tam je problém s dostatečným přísunem paliva. Páč tam je plovákovka, na to, co by to potřebovalo, moc malá a když se chce trochu jet, tak regulace hladiny je - taková nespolehlivá...a k temu eště ten systém pidijehla přes páku...tá plovákovka má při tech vibracích nekdy práce až nad hlavu...
Na to, co to má dělat a v takových podmínkách je to zkrátka moc háklivé na všecko - nespuchřená gumička v kohůtku, čistá nádrž, hladký chod jehlového ventilu...
Ten Dellorto má rezervoárek větší a tam to, díky temu, moc nekolísá hladina a zkrátka - líbil se mě víc. Je takový správně humpolácký, néni to háklivá skleníková květinka.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Proč - musí (mělo by se to) dělat tak, že motor jede na plný plyn, zastaví se co nejrychleji (žádný prc prc volnoběh!!) a okamžitě se svíce vyšroubuje a kontroluje.
Takže takové to, že se na tem jede kilometr hop trc tralala a u piva v hospodě se hledá svíčák néni to pravé.
Té zkoušce by mělo předcházet správné otryskování karbecu a pokud tomu tak není, tak právě při té jízdě na plný plyn može dojít k průseru...a proto, aby ta zkouška byla průkazná, nelze ju bez rizika použít u motorky, kerá je v bůhvíjakém stavu...
A protože ta správná metodika je mnoha motorcyclistům docela utajená, tak ty výsledky potom tak vypadajů...
V provozu je navíc ve hře vícero možností - režim jízdy, teplota vzduchu, tepelná hodnota svíčky, poměr oleje v palivu, olej sám atd.
Takže v závěru to nemusí byt až tak "směroplatné", jaký téměř zázračný význam se tomu přisuzuje.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Laborovat s tryskama jsem nezkoušel tak je to víc obecné-základní nastavení.
Vím že to borci dělají když mění vzducháč za přímý filtr.
Naposledy editováno 20.03.2023 23:26:15
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Si vzpomínám když vidím tu fotku, jak mi táta kdysi říkal,
že při rozebírání motorky má být kladivo tak daleko,
aby se ti pro něj nechtělo chodit.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ono se dá říct, že když to zkontroluješ v normálním režimu a je to v cajku, tak to v tom režimu v cajku je.
No ale u malorážního dvoutaktu se kadlakadla moc nejezdí a tam by, kór u mladších jedinců, se to na plnej knedlík vyzkůšat asi mělo...
Kafi, tu espézetku si radši podlož pořádným kusem aluminiového až hliníkového plechu a snýtuj to, páč se može stat, že po přidání plynu budeš mět dvě půlky a tím pádem značku mezi něma...
Jó, je pěkné, když mladej pomáhá...akorát bráchovi jeho ratolest naházela takovů pěknů ďúrků v brzdovém bubnu na autě hrstečku kamínků...
Zdenalbenal píše: Jirko, u 4T to néni tak háklivé, tam akorát možeš podpálit ventily .
Ono se dá říct, že když to zkontroluješ v normálním režimu a je to v cajku, tak to v tom režimu v cajku je.
No ale u malorážního dvoutaktu se kadlakadla moc nejezdí a tam by, kór u mladších jedinců, se to na plnej knedlík vyzkůšat asi mělo...
Kafi, tu espézetku si radši podlož pořádným kusem aluminiového až hliníkového plechu a snýtuj to, páč se može stat, že po přidání plynu budeš mět dvě půlky a tím pádem značku mezi něma...
Jó, je pěkné, když mladej pomáhá...akorát bráchovi jeho ratolest naházela takovů pěknů ďúrků v brzdovém bubnu na autě hrstečku kamínků...
Udělám....teď nasadím origo karbec, pak koupím sadu trysek na to DellOrto a vyzkouším tedy Ještě přemýšlí,m zda tam nevrátit menší rozetu...mám tam na tvou radu tu největší co se tam vejde...jede to 70-80...sice pořád...ale je problém to na 1-2 udržet na zemi :D
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jen to opatrně zkus a kdyby to bylo chudé, tak použij větší trysku a zkus to znova.
Opravdu malá díra v hlavní trysce se pozná tak, že tomu ani plný plyn nedáš - teda heftem otočíš, ale nepojede to.
Efekt jest úplně stejný, jak když zastavíš benzín.
Motor vrčí, vrčí, naráz se začnů zvyšovat otáčky (a pokud v tom okamžiku přidáš plyn, tak to umře, páč je tam málo benzínu) a když ubereš, tak to začne vrčet...až to nakonec párkrát prdne a umře úplně...
Origo rozeta měla (asi) 36 zubů a my sme ve finále jezdili (bez origo krytu) s rozetů - celým zadkem z Panelky (ta má tuším 46) a nakonec s padesáti dvěma...ale to byly motorky, jak by řekl Béďa, enduro supersport...
U devadesátky je paradox to, že když chceš, aby to jelo rychleji, tak se tam dá větší rozeta, dopomala...a pětka je potom použitelná.
Že to jede osmdesát, to je nejaké...divné, nám to s tů panelárnů jezdilo přes sto...a s tů největší eště víc, ale to už se se sériovým motorem jaksi nedalo srovnávat...
No a že to má na malé qalty solidní dynamiku - šak tam nemusíš tak plynovat, abys neměl předek za uchem - trošku s citem, dyť tá klika je prťatá jak zatlá pěsť a to se roztočí jak čamrda hned...a když se tandemista nedrží, tak sedí na zemi...
Zdenalbenal píše: Sadu (zatím) nemusíš kupovat.
Jen to opatrně zkus a kdyby to bylo chudé, tak použij větší trysku a zkus to znova.
Opravdu malá díra v hlavní trysce se pozná tak, že tomu ani plný plyn nedáš - teda heftem otočíš, ale nepojede to.
Efekt jest úplně stejný, jak když zastavíš benzín.
Motor vrčí, vrčí, naráz se začnů zvyšovat otáčky (a pokud v tom okamžiku přidáš plyn, tak to umře, páč je tam málo benzínu) a když ubereš, tak to začne vrčet...až to nakonec párkrát prdne a umře úplně...
Origo rozeta měla (asi) 36 zubů a my sme ve finále jezdili (bez origo krytu) s rozetů - celým zadkem z Panelky (ta má tuším 46) a nakonec s padesáti dvěma...ale to byly motorky, jak by řekl Béďa, enduro supersport...
U devadesátky je paradox to, že když chceš, aby to jelo rychleji, tak se tam dá větší rozeta, dopomala...a pětka je potom použitelná.
Že to jede osmdesát, to je nejaké...divné, nám to s tů panelárnů jezdilo přes sto...a s tů největší eště víc, ale to už se se sériovým motorem jaksi nedalo srovnávat...
No a že to má na malé qalty solidní dynamiku - šak tam nemusíš tak plynovat, abys neměl předek za uchem - trošku s citem, dyť tá klika je prťatá jak zatlá pěsť a to se roztočí jak čamrda hned...a když se tandemista nedrží, tak sedí na zemi...
Tu rychlost sem měřil digitálem a na Merglu...mám tam 36 zadek..originál je 34z. A víc to po roviuně nedá...ale ta pětka je použitelná dobře...větší kopce jezdilo na 4
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Čím větší kladivo tím lepší mechanik.
https://jirka4137.ra...cz/Beskydy/773446967
Naposledy editováno 21.03.2023 19:28:19
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |
Zapojení AVE regulátoru Jawa 250/559 Jawa 250/559 panelka | Gallos | 3 | 30.7.2024 v 10:45 1100Virago |