paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Tlumiče
13.3.2023 v 18:30
Dobry večer, potřeboval bych se ujistit. Nechal jsem si udělat přední tlumiče na KTM SX 125 2019. Když jsem je ale přivezl domu, zkusil jsem je stlačit ještě mimi motorku. Vzduchový je dost tvrdý a olejový zase celkem měkký. Neměly by být oba stejně tvrdé, aby se ,,nekřížily''? Asi se ptám na blbost, když to takhle seřídili na 80kg, ale radši si nechám poradit, než poté litovat. Díky.

Naposledy editováno 13.03.2023 18:33:20

1 reakcí na tento příspěvek Tlumiče

13.3.2023 v 21:04 | Nahoru | #1
Jestli to potřebuješ i česky, tak by se to mělo jmenovat Návod k obsluze

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumiče

14.3.2023 v 07:19 | Nahoru | #2
Kohlstein> ale on se ptá na pocit rozdílnosti chování při stlačení LaP vidle zvlášť......text na papíře jak tlumiče vypadaj mu asi nic neřekne....
Hekryd - jo rozdíl tam je logicky, L do které se fouká vzduch, vzduch nahrazuje tuhost pružiny při kompresi, proto je tvrdší než P do které se vzduch nefouká!.....spíš by mě zajímalo, kolik ti tam ladič nahulil tlaku pro tvou váhu??? Ty nemáš pumpičku aby sis ozkoušel? Spousta "ladičů" to nastavuje podle manuálu, protože to přece manuál výrobce předepisuje tak tím nic nikdo nezkazí....ale jen na tom nastavení dle manuálu se nedá jezdit....

Naposledy editováno 14.03.2023 07:23:01

(reakce na) Tlumiče

14.3.2023 v 07:53 | Nahoru | #3
sirr> Pumpičku original mám, kouknu na to, až se k moto dostanu, díky. Jen mě to dost zarazilo, ten rozdíl je více než znatelný. Myslíš, že by to měl být až takový rozdíl? Je mi jasné, žes to neviděl, ale přeci jenom.

Tlumiče

14.3.2023 v 09:48 | Nahoru | #4
Vždyť je to tam jasně napsané: Pružení je v levé, tlumení je v pravé. Sice to někoho může zarážet, ale tyhle systémy se jezdí už 40 roků.

1 reakcí na tento příspěvek Tlumiče

14.3.2023 v 11:04 | Nahoru | #5
No....ono to tak jednoznačné úplně není, navíc když se to překládá....navíc servisní manuál nejde stáhnout, pouze koupit na CD
Tuším že jde o to :
L se fouká, tlak vzduchu nahrazuje tvrdost pružiny
P - má nahoře klikání REB (odskok), dole klikání COM (pro stlačení)

Princypielně je to starý systém ,těch vzduchových systému je víc (foukaní obou vidlí , při nižším tlaku se sníží pracovní výška tlumiče ..atd...), ale naladit to tak aby to chodilo tak trochu jak má...je už trochu oříšek....navíc pokud to někdo naladí v tomto případě podle manuálu, nedá se natom jet!
Spousta lidí se bojí do toho jakkoli zasahovat.....dají to odborníkovy, který to nakonec stejně naladí podle manuálu "na střed" a jsou tam kde jsou....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumiče

14.3.2023 v 11:10 | Nahoru | #6

sirr píše: No....ono to tak jednoznačné úplně není, navíc když se to překládá....navíc servisní manuál nejde stáhnout, pouze koupit na CD
Tuším že jde o to :
L se fouká, tlak vzduchu nahrazuje tvrdost pružiny
P - má nahoře klikání REB (odskok), dole klikání COM (pro stlačení)

Princypielně je to starý systém ,těch vzduchových systému je víc (foukaní obou vidlí , při nižším tlaku se sníží pracovní výška tlumiče ..atd...), ale naladit to tak aby to chodilo tak trochu jak má...je už trochu oříšek....navíc pokud to někdo naladí v tomto případě podle manuálu, nedá se natom jet!
Spousta lidí se bojí do toho jakkoli zasahovat.....dají to odborníkovy, který to nakonec stejně naladí podle manuálu "na střed" a jsou tam kde jsou....



Jen technická: máš to obráceně! Správně: Pr. nahoře-COMprese a dole-REB .... a jinak, u této vidlice, má daleko větší vliv, než u jiných vidlic, množství oleje v nohách, v kombinaci s tlakem vzduchu v komoře a s pravidelným odvzdušňováním vidlice...

Naposledy editováno 14.03.2023 11:15:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumiče

14.3.2023 v 11:56 | Nahoru | #7
PETARDAK> máš pravdu, navíc většinou "klikátko" má zkratku....

Naposledy editováno 14.03.2023 12:00:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumiče

14.3.2023 v 12:08 | Nahoru | #8
sirr> tak hlavne ma tahle vzduchova pruzina jen jeden ventilek - takze tam az tak moc co ladit neni, fouká se jen jeden tlak.

Vzduchova showa je jinde, tam se foukaji tri komory nezávisle…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumiče

14.3.2023 v 16:22 | Nahoru | #9
assassin> jen jeden tlak v rozmezí od do...
Showa ta je jinde, to je výhra

(reakce na) Tlumiče

14.3.2023 v 16:33 | Nahoru | #10
sirr> tak nafoukat jeden tlak v rozmezí od do neni az takova tragedie - u nas je teda vetsina mx pilotů takova, ze nez aby si přečetli navod a pochopili jak to funguje, tak to hned na funglovce nechaji vyhodit a dat tam pruzinu.

Tlumiče

26.3.2023 v 09:48 | Nahoru | #11
všechny vzduchovky jsou hodně citlivý na údržbu a až pak nastavení ,.,.vem to podle manualu ,ale nej je to dát někomu kdo tlumiče dělá
,.,.ja se takhle sral s kyb-psf1 několik měsíců a výsledky žádný
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Krivá hlava KTM 125 SX ferdoo 14 5.9.2024 v 12:29 ferdoo
Krivá hlava KTM 125 SX ferdoo 3 4.9.2024 v 09:29 Krautkopf
Pomoc o radu KTM 125 SX Djandn 1 23.7.2024 v 14:51 ja1
Záděr stopětadváca 2T KTM 125 SX Anti 16 26.5.2024 v 08:14 Anti
Motorka neštartuje, dusí sa KTM 125 SX ferdoo 5 12.3.2024 v 22:47 ja1

TOPlist