Téma: Jde nastartovat auto kabelama z motorky
Vzal jsem na výlet svoje staré auto, které nevypíná samo světla, a zapomněl jsem zhasnout světla. Takže jsem domů jel busem a zítra tam pojedu svým normálním autem to nastartovat přes kabely.
Ale napadlo mě, hypoteticky, kdybych neměl k dispozici druhé auto a bylo to někde v pustině, kde by nešlo nikoho stopnout, tak šlo by nastartovat auto kabelama z motorky? Motorka má daleko menší baterku a určitě i slabší alternátor, ale kdyby se to nechalo propojené o to delší dobu, nabila by se nakonec autová baterka dost na to, aby to šlo nastartovat? Anebo motorka není na takový odběr stavěná, takže by se něco odpálilo ve chvíli, kdy bych ty kabely propojil?
Ale napadlo mě, hypoteticky, kdybych neměl k dispozici druhé auto a bylo to někde v pustině, kde by nešlo nikoho stopnout, tak šlo by nastartovat auto kabelama z motorky? Motorka má daleko menší baterku a určitě i slabší alternátor, ale kdyby se to nechalo propojené o to delší dobu, nabila by se nakonec autová baterka dost na to, aby to šlo nastartovat? Anebo motorka není na takový odběr stavěná, takže by se něco odpálilo ve chvíli, kdy bych ty kabely propojil?
Anketa: Šlo by nastartovat auto kabelama z motorky?
šlo
10
nešlo
2
1 reakcí na tento příspěvek Jde nastartovat auto kabelama z motorky
určitě bych tema kabelama nenabijel autobaterku pomocí motobaterky, to by ses také nemusel dočkat a nakonec ani nenastartujes motorku.
Normálně to spoj kabelama a zkus auto nastartovat. Pokud to bude nějaká benzínová 1.4 co jinak chytá na drc a motobaterka ve slušném stavu, tak si myslím že sice tak tak ale chytnout by to mělo
Normálně to spoj kabelama a zkus auto nastartovat. Pokud to bude nějaká benzínová 1.4 co jinak chytá na drc a motobaterka ve slušném stavu, tak si myslím že sice tak tak ale chytnout by to mělo
1 reakcí na tento příspěvek Jde nastartovat auto kabelama z motorky
Když bude moto na 12V, tak s tym natočiš i náklaďák
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde nastartovat auto kabelama z motorky
Prouza88> osobně ověřeno
Johny_Servis> Je to 18 let starej 2litr turbodiesel a zrovna na drc nechytá, normálně s tím nikdo nejezdí, proto to občas beru na výlet, tak jako dneska, protože když se to nechá měsíc stát, tak pak to nechytá už vůbec
K téhle otázce mě přivedlo to, že to moje novější auto má eko “inteligentní” nabíjení a když jsem z něj naposled startoval sousedovo auto, tak jsme to měli propojené a moje nastartované cca hodinu, než se jeho baterka nabila aspoň tak, aby to společnýma silama s mým nastartovaným alternátorem chytlo. Takže mě napadlo, jestli by se to nakonec nenabilo rychleji nastartovanou motorkou, která má sice daleko slabší alternátor, ale zato pokud vím má hloupé inteligentní nabíjení.
Naposledy editováno 06.03.2023 20:11:34
K téhle otázce mě přivedlo to, že to moje novější auto má eko “inteligentní” nabíjení a když jsem z něj naposled startoval sousedovo auto, tak jsme to měli propojené a moje nastartované cca hodinu, než se jeho baterka nabila aspoň tak, aby to společnýma silama s mým nastartovaným alternátorem chytlo. Takže mě napadlo, jestli by se to nakonec nenabilo rychleji nastartovanou motorkou, která má sice daleko slabší alternátor, ale zato pokud vím má hloupé inteligentní nabíjení.
Naposledy editováno 06.03.2023 20:11:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde nastartovat auto kabelama z motorky
nemako> Fakt jsi startoval náklaďák přes kabely z motorky?
Ono o tom v mém případě stejně rozhodne to, že zítra ráno má být zase +1 C, takže nebudu mrznout na motorce a pojedu to zachránit druhým autem.
Ono o tom v mém případě stejně rozhodne to, že zítra ráno má být zase +1 C, takže nebudu mrznout na motorce a pojedu to zachránit druhým autem.
2 reakcí na tento příspěvek Jde nastartovat auto kabelama z motorky
Snowballe, to by mě zajimalo, co ste tam hodinu trénovali
Tipuju že si měl káble v háji, nebo ste to blbě napojili..
Pokud to neměl soused uplně mrtvý tak muselo stačit jen to propojit s nabitou baterkou přes slušný káble a auto chytne..
Když máš káble k ničemu(malej průřez) tak tam můžeš stát tejden a přes ten kábl nedostaneš do druhý baterky nic(úbytek napětí na vodiči v závislosti na odporu)
Takže zahoď starline káble, kup si 16mm? svářečský káble z neoprénu, např Eproflex H01N2-D, kleště atd., ve 2-3m a mužeš startovat šestnáctilitrový Volvo mobilem
Naposledy editováno 06.03.2023 21:01:18
Tipuju že si měl káble v háji, nebo ste to blbě napojili..
Pokud to neměl soused uplně mrtvý tak muselo stačit jen to propojit s nabitou baterkou přes slušný káble a auto chytne..
Když máš káble k ničemu(malej průřez) tak tam můžeš stát tejden a přes ten kábl nedostaneš do druhý baterky nic(úbytek napětí na vodiči v závislosti na odporu)
Takže zahoď starline káble, kup si 16mm? svářečský káble z neoprénu, např Eproflex H01N2-D, kleště atd., ve 2-3m a mužeš startovat šestnáctilitrový Volvo mobilem
Naposledy editováno 06.03.2023 21:01:18
Prouza88> na vině může být opravdu i to inteligentní dobíjení, které u spousty aut na volnoběh jednoduše nedobiji, pokud není baterka už prakticky v klinické smrti. Proto taky byla tato píčovina hned 3 věc co jsem v autě trvale deaktivoval po start stopu a signalizací nezapnutých pásů. Dřív se v časopise "urob si sám" zveřejňovalo jako něco postavit/doplnit/vylepšit a dnes člověk hledá na netu návody jak něco vypnout/deaktivovat/zrušit. Holt pokrok nezastavis
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde nastartovat auto kabelama z motorky
Prouza88> Tu hodinu jsme se tam tenkrát hádali, jestli ty kabely v jeho autě je lepší cvaknout na nabíjecí kontakty v motoru, jak chtěl on, protože to tak má v návodu k autu, anebo rovnou na baterku, jak jsem chtěl já, protože to byl trojkovej Bramborák, kterej má baterku vzadu v kufru, a podle mě prostě na těch 4 metrech kabelů z motoru do kufru je zbytečná ztráta ? a během toho jsme to čas od času zkoušeli startovat.
Ty moje kabely asi nejsou zrovna kulatina tlustá jak prst, koupil jsem je kdysi někde na benzince, jediné co tam tenkrát měli, protože jsem je akutně potřeboval, takže nebyl čas ptát se kdo je kdo. A mám je už asi 15 let a za tu dobu jsem je použil 4krát nebo 5krát a vždycky to bylo tak, že jsem propojil auta, pár minut nechal nabíjet, aby se aspoň trochu oživila vybitá baterka, a pak to společnýma silama chytlo. To jsem měl Oktávku a pak Mondeo, bez inteligentního nabíjení. To, co jsme nabíjeli tu hodinu, bylo poprvé a zatím naposled s mým Sharanem s inteligentním nabíjením, takže si myslím, že rozdíl je v tom. A jestli není rozdíl v inteligenci, tak jedině že by měl Sharan slabší alternátor. Anebo to taky mohlo být tím, že jsme to tam cpali přes kontakty v motoru a ne rovnou do baterky.
Ty moje kabely asi nejsou zrovna kulatina tlustá jak prst, koupil jsem je kdysi někde na benzince, jediné co tam tenkrát měli, protože jsem je akutně potřeboval, takže nebyl čas ptát se kdo je kdo. A mám je už asi 15 let a za tu dobu jsem je použil 4krát nebo 5krát a vždycky to bylo tak, že jsem propojil auta, pár minut nechal nabíjet, aby se aspoň trochu oživila vybitá baterka, a pak to společnýma silama chytlo. To jsem měl Oktávku a pak Mondeo, bez inteligentního nabíjení. To, co jsme nabíjeli tu hodinu, bylo poprvé a zatím naposled s mým Sharanem s inteligentním nabíjením, takže si myslím, že rozdíl je v tom. A jestli není rozdíl v inteligenci, tak jedině že by měl Sharan slabší alternátor. Anebo to taky mohlo být tím, že jsme to tam cpali přes kontakty v motoru a ne rovnou do baterky.
Johny_Servis> Jak se dá inteligentní nabíjení deaktivovat? VAGem? Mně všichni tvrdili, že to nejde. Stejně jako mi to tvrdili o start-stopu, až dokud jsem nezjistil, že se správným softem to jde na pár kliknutí.
Já si start-stop udržuju neaktivní tím, že čas od času zapnu v nabíječku rovnou na baterku, což se podle návodu nemá dělat, auto je pak zmateny, že má baterka vyšší napětí než kolik do ní nabilo, neví proč, tak pro jistotu start-stop deaktivuje. Vydrží to na pár tisíc km, než to zase začne start-stopovat.
Já si start-stop udržuju neaktivní tím, že čas od času zapnu v nabíječku rovnou na baterku, což se podle návodu nemá dělat, auto je pak zmateny, že má baterka vyšší napětí než kolik do ní nabilo, neví proč, tak pro jistotu start-stop deaktivuje. Vydrží to na pár tisíc km, než to zase začne start-stopovat.
2 reakcí na tento příspěvek Jde nastartovat auto kabelama z motorky
Tak ty káble vem a zahoď, nebo je nech proměřit a zahoď je pak
Nevyznám se teda v BMW, ale starter bejvá na motoru, a jestli ste nechceli jen nabíjet baterku ale startovat, byly kontakty na motoru téměř nejlepší řešení
To inteligentni nabíjení.. jak který auto, některý auto nabíjí normál při tlumených, některý při vyhřívání zadního okna.. Změř si to multimetrem, ale myslim že snad každý auto dobíjí na plno, když otevřeš kapotu..
Takže zahoď káble, páč ten hlinik s vrstvou mědi už je v háji, minimálně v kleštích, nebo sou polámaný, případně dostali kouř posledním pokusem a přepálili se vejpůl
Nevyznám se teda v BMW, ale starter bejvá na motoru, a jestli ste nechceli jen nabíjet baterku ale startovat, byly kontakty na motoru téměř nejlepší řešení
To inteligentni nabíjení.. jak který auto, některý auto nabíjí normál při tlumených, některý při vyhřívání zadního okna.. Změř si to multimetrem, ale myslim že snad každý auto dobíjí na plno, když otevřeš kapotu..
Takže zahoď káble, páč ten hlinik s vrstvou mědi už je v háji, minimálně v kleštích, nebo sou polámaný, případně dostali kouř posledním pokusem a přepálili se vejpůl
Prouza88> Ok, začnu tím že si půjčím klešťovej ampermetr a změřím, kolik tam fakt při propojení aut teče. A budu u toho experimentovat se světlama vyhříváním skla.
Ještě mě napadlo… je možny, že inteligentní nabíjení tu baterku odpojuje, aby “zbytečně” nezatěžovala alternátor, a ten přitom dává normální napětí? Mám v zapalovačové zásuvce USB nabíječku s voltmetrem, aliexpres za 4 dolary takže si nedělám iluze o jeho přesnosti, ale aspoň orientačně asi funguje. Ve chcípnutém autě ukazuje klidně 11,8 V, jak nastartuju tak je tam přes 14V, i na volnoběh, před tím než se rozjedu. Jestli je tam pak 14V i celou cestu, nebo jenom z kopce, to nevím, to jsem nikdy nesledoval. Ale baterka má klidně po 200 km jízdy zase 12,0V. Je možny, že alternátor dává do palubní sítě těch 14V, ale baterka se odpojuje, aby se nenabila? Nebo to dává 14V jen chvilku po nastartování, aby se dobilo zpátky to co se spotřebovalo na start? Kdyby se baterka odpojovala, tak by asi bylo potřeba při startování jinýho auta cvaknout ty kabely někam jinam než na odpojenou baterku, která nemá ani 12V. Možná se nakonec na startování kabelama vyseru, baterku vymontuju a vezmu ji domů nabít z 230V
Ještě mě napadlo… je možny, že inteligentní nabíjení tu baterku odpojuje, aby “zbytečně” nezatěžovala alternátor, a ten přitom dává normální napětí? Mám v zapalovačové zásuvce USB nabíječku s voltmetrem, aliexpres za 4 dolary takže si nedělám iluze o jeho přesnosti, ale aspoň orientačně asi funguje. Ve chcípnutém autě ukazuje klidně 11,8 V, jak nastartuju tak je tam přes 14V, i na volnoběh, před tím než se rozjedu. Jestli je tam pak 14V i celou cestu, nebo jenom z kopce, to nevím, to jsem nikdy nesledoval. Ale baterka má klidně po 200 km jízdy zase 12,0V. Je možny, že alternátor dává do palubní sítě těch 14V, ale baterka se odpojuje, aby se nenabila? Nebo to dává 14V jen chvilku po nastartování, aby se dobilo zpátky to co se spotřebovalo na start? Kdyby se baterka odpojovala, tak by asi bylo potřeba při startování jinýho auta cvaknout ty kabely někam jinam než na odpojenou baterku, která nemá ani 12V. Možná se nakonec na startování kabelama vyseru, baterku vymontuju a vezmu ji domů nabít z 230V
Snowball píše: nemako> Fakt jsi startoval náklaďák přes kabely z motorky?
Ono o tom v mém případě stejně rozhodne to, že zítra ráno má být zase +1 C, takže nebudu mrznout na motorce a pojedu to zachránit druhým autem.
Naposledy editováno 07.03.2023 08:42:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde nastartovat auto kabelama z motorky
Prouza88> právě že auta nedobiji na plno ani náhodou. Proto také podle mě v posledních letech tak často a "záhadně;" odchází baterky do 4 let věku, když dřív vydrželi klidně 10. Na baterkách bývá připojen BMS senzor, který měří proud, napětí a teplotu. Plně nabitá olověná baterka má mít v klidu 12,5V nebo více. Tihle žebráci baterku udržují záměrně někde kolem 12V, protože ten 0.5g emisí na 100km planetu určitě spasí. Mě to fungovalo tak, že baterka na prázdno měla třeba 12,2V na volnoběh to bylo nějakých 13,8V, při rozjíždění to spadlo na těch cca 12 a při brzdění motorem klidně 15,5V. Opravdu skvělá péče o baterku. Po odpojení této sracky to ve všech režimech dává konstantně 14,4 bez ohledu na režim motoru a baterka má v klidu těch svých 12,5V a už slouží 7. rok a zatezak pořád ukazuje že je OK
Naposledy editováno 07.03.2023 10:09:52
Naposledy editováno 07.03.2023 10:09:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde nastartovat auto kabelama z motorky
Johny_Servis> spíš bych řekl,že baterky jsou míň kvalitní a že dřív nejlepší značky stojí nejvíc za hovno,například varta. ve stejný věci vydrží třetinu
Zápisky z dnešního ranního cvičení. Půjčil jsem si ještě jedny kabely, zaručeně měděné a zaručeně suprové. Přijel jsem k starému autu, baterka měla 10,2 V. Nové auto nabíjelo 14,2 V. Propojil jsem jeden pár kabelů a jako bonus druhý pár kabelů. Zkusil jsem nastartovat, ani necvakl pastorek.
Po 1/4 hodině nové auto přestalo nabíjet, napětí kleslo na 13,2 V. Ať jsem zapínal a vypínal co chtěl (vyhřívání skla, světla, topení, propojení s druhým autem), ať jsem se snažil tůrovat motor (což moc nejde, když je převodovka na P nebo N, motor se při plném pluny nevytočí víc než na nějaké 2400ot/m), napětí pořád 13,2 V.
Po 3/4 hodině už na sterém autě aspoň cvakl pastorek starteru a motor se dvakrát převalil. Super úspěch. Pokusně jsem zkusil rozpojit transfuzi a napětí na baterce šlo před očima dolů, z těch 13 až na nějakých 8,6 V. Po 3/4 hodině nabíjení. Takže jsem se na to vysral a jel koupit novou baterku, odpoledne ji tam dám.
Po 1/4 hodině nové auto přestalo nabíjet, napětí kleslo na 13,2 V. Ať jsem zapínal a vypínal co chtěl (vyhřívání skla, světla, topení, propojení s druhým autem), ať jsem se snažil tůrovat motor (což moc nejde, když je převodovka na P nebo N, motor se při plném pluny nevytočí víc než na nějaké 2400ot/m), napětí pořád 13,2 V.
Po 3/4 hodině už na sterém autě aspoň cvakl pastorek starteru a motor se dvakrát převalil. Super úspěch. Pokusně jsem zkusil rozpojit transfuzi a napětí na baterce šlo před očima dolů, z těch 13 až na nějakých 8,6 V. Po 3/4 hodině nabíjení. Takže jsem se na to vysral a jel koupit novou baterku, odpoledne ji tam dám.
Dívám se do svých záznamů... ta baterka, co to měla už na kahánku, a kterou jsem teda definitivně dorazil tím, že jsem nechal půl dne rozsvícená světla, tam byla od roku 2015. Tenkrát, po devití letech, chcípla bez varování na výletě originální baterka, která tam byla z fabriky, z roku 2006
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde nastartovat auto kabelama z motorky
nemako píše: Johny_Servis> spíš bych řekl,že baterky jsou míň kvalitní a že dřív nejlepší značky stojí nejvíc za hovno,například varta. ve stejný věci vydrží třetinu
Varta Automotive byla prodána v roce 2002 a ano, pak začínala jít do kopru. Ale je dost jiných, stále dobrých značek. Jen holt je doba spotřební, výdrž a kvalitu si zaplatíš...
je to jasné. Tvůj td asi nastartovat kabelama nepůjde. To ovšem neznamená,že bateri nemůžeš dobít alternátorem z motorky. Záležet bude i na kondici baterky v autě. Pokud se budeme bavit o "startovacích kabelech" pro osobní automobil,tak ty ba měly unést ampérovou zátěž alespoň 500A. Kabely,které koupíš běžně v obchodě a jsou deklarovány jako startovací mají ovšem povoleno zátěž kolem 80A (jsou to ty levné šidy většinou za 200-300kč) Tyto kabely nejsou určeny k přímému startu,ale k dobití druhé baterie za pomoci nabíjení z jiného vozu. Pořádný startovací kabel poznáš i podle toho,že opravdu něco váží....
panTerek píše: Varta Automotive byla prodána v roce 2002 a ano, pak začínala jít do kopru. Ale je dost jiných, stále dobrých značek. Jen holt je doba spotřební, výdrž a kvalitu si zaplatíš...
už to neřeším,umře baterka,koupím novou a jedu. to bych furt jen sledoval,co kde šlo do kopru1 reakcí na tento příspěvek Jde nastartovat auto kabelama z motorky
A není nakonec lepší koupit za 2-3 litry jump starter, je to velký jak půl knížky, natočil jsem s tím i dodávku 2,3 TD a pokud máš "nejistou" baterku tak se to dá vozit pořád?
Čau, Tom
Čau, Tom
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde nastartovat auto kabelama z motorky
TomElefant750> přesně,denně budeš nacvičovat spartakiádu s tím krámem a za měsic stejně koupíš baterku,protože ti nic jinýho nezbyde
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde nastartovat auto kabelama z motorky
nemako> Tak pochopitelně to baterku nenahradí, ale na oživení nějakýho verglu po delším neježdění nebo jako pomoc baterce při startu ve velkejch mrazech je to fajn věc.
Čau, Tom
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek Jde nastartovat auto kabelama z motorky
Snowball: Zajimavý, ta baterka snad byla tak zesypaná, že musela mejt vnitřní odpor takovej, že nešla dobít a šla až do zkratu.. Hele pořád ale platí, že s tvýho nenastartovanýho auta natažený káble připojený jen na kontakty bez baterie(tu vyndáš) a auto musí chytit na brnk Za předpokladu že sou auta aspoň podobný a káble echt
To by mě teda zajimalo, kde byl zakopán pes
Asi to nechceš pitvat viď? Že bys nám ukázal ty zaručený káble, případně zkusil nastartovat jiný auto, nebo jiným autem, nebo zkusit start bez baterie.. No jednou by se to mohlo někomu hodit
To by mě teda zajimalo, kde byl zakopán pes
Asi to nechceš pitvat viď? Že bys nám ukázal ty zaručený káble, případně zkusil nastartovat jiný auto, nebo jiným autem, nebo zkusit start bez baterie.. No jednou by se to mohlo někomu hodit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde nastartovat auto kabelama z motorky
nemako> hele ho, Tebe jsem tu dlouho nečetl
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.