paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2023 v 08:45 | Nahoru | #103021

Milan1963 píše: Tak jsem se ted' schválně podíval. Ani v katalogu ani na kolu od motorky žádné gufero není. Je tam plechová podložka, ta kryje ložisko. Samozřejmě netěsní,je to jen kousek plechu, takže k ložisku může jak voda, tak příp. prach. Samozřejmě v minimálním množství. Možná právě toto má vliv na životnost ložisek.
Je to inovace, nebo špatné řešení ? Jak se říká - díl, který stroj nemá, se aspoň nerozbije. tady tedy nemá co ztvrdnout ( časem) a ložisko by se asi muselo měnit stejně. Ted' se jen musí měnit častěji.
Podle rady Zdenála do ložisek nacpu vazelíny, co se do nich vejde. Kolo mám venku, krásně k ložiskům můžu. A je vyhráno.



Věř tomu, že pokud do ložiska nacpeš vazelíny co se vejde, tak hodně přispěješ k jeho brzkému konci.
Do 30% otáček ložiska má být naplněno 2/3 prostoru
Do 50% otáček ložiska má být naplněno 1/2 - 2/3 prostoru
Nad 50% otáček ložiska má být naplněno 1/3 - 1/2 prostoru

Naposledy editováno 15.02.2023 08:52:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2023 v 09:10 | Nahoru | #103022

Milan1963 píše:
Je to inovace, nebo špatné řešení ? Jak se říká - díl, který stroj nemá, se aspoň nerozbije. tady tedy nemá co ztvrdnout ( časem) a ložisko by se asi muselo měnit stejně. Ted' se jen musí měnit častěji.



Líbí se mi, jak si to umíš zdůvodnit, byť je tvá domněnka naprostý nesmysl
Přeci pokud to gufero ztvrdne, tak pořád nebude krýt hůř, než plechová podložka. A do té doby těsnilo perfektně. Tedy doba ochrany ložiske je pořád mnohem delší.

Nebo sem jen nepochopil, že si zase děláš jen legraci?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2023 v 09:12 | Nahoru | #103023

FJRPEPA píše: Věř tomu, že pokud do ložiska nacpeš vazelíny co se vejde, tak hodně přispěješ k jeho brzkému konci.
Do 30% otáček ložiska má být naplněno 2/3 prostoru
Do 50% otáček ložiska má být naplněno 1/2 - 2/3 prostoru
Nad 50% otáček ložiska má být naplněno 1/3 - 1/2 prostoru



A čím to je? Víš o tom něco bližšího, co je příčinou?

(reakce na) Jawablázni

15.2.2023 v 09:15 | Nahoru | #103024

PetrL3 píše: A čím to je? Víš o tom něco bližšího, co je příčinou?



Při velkém množství vazeliny v ložisku dochází k jejímu přehřívání a tím ztrácí své mazací schopnosti. Proto čím větší otáčky ložiska. tím musí být vazeliny méně. A přehřátím ještě dochází k poškození těsnění ložiska.

Naposledy editováno 15.02.2023 09:17:08

Jawablázni

15.2.2023 v 09:16 | Nahoru | #103025
Naposledy tam nekdo nedal nejakou rozpěrku do kola ne? Co tam neni se nerozbije - jasne vylepšení

(reakce na) Jawablázni

15.2.2023 v 09:34 | Nahoru | #103026
PetrL3> Legraci ? No...znáš mě.
Ale vážně - tady mi něco říká,že bez gufera je to špatné, ale z druhé strany - když už tady někdo píše o inovacích, tak proč by nemohla inovovat i Jawa ?
A potom - jako skalní fanda Jawy si vždycky musím umět zdůvodnit jakékoliv jawácké řešení, i nesmyslné. Jinak bych nemohl být opravdu skalním fandou značky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2023 v 10:29 | Nahoru | #103027
Milan1963> U Jawy to není ani inovace ani špatné řešení. U Jawy totiž na všechno hází bobek a je jim to prostě jedno. Pech. by ti mohl o tom říct více.

(reakce na) Jawablázni

15.2.2023 v 10:30 | Nahoru | #103028

dave-lister píše: Milan1963> .... Pech. by ti mohl o tom říct více.



... a formou pro malé děti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2023 v 10:34 | Nahoru | #103029
PetrL3> A také má takové ložisko vyšší veliký odpor. Zkus si to na jízdním kole, tam když nacpeš náboje vazelínou k prasknutí, kolo ti pojede pomaleji a ty budeš muset víc makat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2023 v 11:27 | Nahoru | #103030
dave-lister> To si nejsem úplně jistej, jestli jde o valivej odpor (čili mezi kroužkem a válečkem/kuličkou) ale celkový odpor ložiska určitě ano

(reakce na) Jawablázni

15.2.2023 v 11:42 | Nahoru | #103031
PetrL3> Aha, no prostě jde to ztuha.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.2.2023 v 11:56 | Nahoru | #103032
Když jsem si za první ušetřené peníze v 15 letech někdy zjara koupil Ukrajinu (pionýr přišel v létě) , tak jela divně. Ztěžka. Nikdo neporadil proč. V učení jsme byli čtyři prodavači potravin, vedle nás kuchaři a číšníci. K technice jsme měli všichni stejný vztah - odpor. V patře pod námi se pro Agrostroj učili soustružníci/frézaři. Jeden z nich mi poradil abych vyměnil ložiska. Poprvé v životě jsem tedy něco rozebíral, nakonec jsem to nějak dohromady dal. A na radu onoho učedníka-soustružníka jsem do ložisek nacpal vazelínu tak, až vše bylo úplně plné. Pomohlo to. Ukrajina jezdila mnohem lépe, lehčeji. Od té doby nikdy vazelínou nešetřím.
Auta / péráka mažu maznicemi, od toho tam jsou. Z kol péráka lezla vazelina ven zboku. To vím, že je dost a mazání stačí.Stejně čepy u auta 120 a všech 45 mazacích míst u Populara. Tak ted' nevím...vážně. Je to dobře ?
To samé olej a benzín u dvoutaktů. Pionýry mažu 1ku 33. Péráka a panelku ku 25. Dodržuju poměr daný výrobcem. Přitom čtu i tady na Motorkářích, že někdo maže péráka 1 ku 50, pionýra dokonce ku 60. Jiný píše ne, dodržujte poměr od výrobce. Aby se v tom vyznalo prase...

(reakce na) Jawablázni

15.2.2023 v 12:13 | Nahoru | #103033
Milan1963> Já myslím, že vazelina u ložisek kol - raději víc, než míň. Tam nějakej trošku odpopor navíc nehraje moc roli. U řízení na škodě 120, tam jsou rychlosti otáčení zanedbatelné, jinak by tam nemohla být A00, žejo.

Já plnim všechny ložiska co to jde a nikdy problém nebyl a ty co se to čí rychle jsou obvykle mazány olejem, takže tam není co řešit.

Tím vžádném případě nerozporuju to, co píše Pepa. Ale myslím, že u kol jaw a aut je to úplně jedno. Jestli ti odchází ložiska v kolech jawy, tak jsou a) neklavlitní padělky nebo b) problém se souosostí - viz.např ty tvé ohlé vidle (nebo křivé uložení v středu).

Naposledy editováno 15.02.2023 12:17:53

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2023 v 12:47 | Nahoru | #103034
Milan1963> Nemůžeš srovnávat jízdní odpory u kola Ukrajina a u dnešních kol. Kolo Ukrajina bylo celý ze železa, těžký neohrabaný. Měl jsem na mysli rozdíl, který tě u dnešního kola zpomalí o 1-2 km/h, rozdíl zanedbatelný, ale je.

Naposledy editováno 15.02.2023 13:04:27

Jawablázni

15.2.2023 v 13:26 | Nahoru | #103035
Ano tam je to pak poznat i u těch nízkých otáček, podobně jako pionýr a nafoukané pneu Plus samozřejmě musí být to ložisko nějak relativně těsně uzavřeno, tam kde se tlačí vazelína dekalamitkou dokud nechčije ven jako v kolech traktoru apod. je to jedno, ložisko vyháže všechno co je navíc ven.

(reakce na) Jawablázni

15.2.2023 v 14:22 | Nahoru | #103036

dave-lister píše: Milan1963> Nemůžeš srovnávat jízdní odpory u kola Ukrajina a u dnešních kol. Kolo Ukrajina bylo celý ze železa, těžký neohrabaný. Měl jsem na mysli rozdíl, který tě u dnešního kola zpomalí o 1-2 km/h, rozdíl zanedbatelný, ale je.


A ještě tam originál rusáci montovali hranaté kuličky - "říkal to strýc".

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.2.2023 v 19:25 | Nahoru | #103037
Odpoledne jsem radši pracoval. Spíš ze zájmu jsem zavolal do jedné zdejší strojír. firmy, vím, že shánějí lidi. Shánějí pouze strojaře...prý hezký plat. Po sdělení, že výkresům nerozumím nabídli snad skladníka. 22 hrubého. Je to tady všude podobné. Tak radši k motorce...
Ve stodole bylo teplo, sluníčko hřálo. Vidlice usazeny, oba brzdiče rozebrány, nějak smontovány, snad to bude brzdit. Levý vloni brzdil permanentně. Destička ošoupaná nakřivo, skoro až na plech. Pístek asi nefungoval. Kapalinu měním každý rok, vloni dokonce dvakrát....přesto nefungoval.
Pokračování zítra. Zase má být teplo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2023 v 19:36 | Nahoru | #103038
Milan1963> To jsou adaptéry, panečku. A ty šrouby na tom k tomu úplně ladí

(reakce na) Jawablázni

15.2.2023 v 19:40 | Nahoru | #103039
Milan1963> U nás je to s prací stejný, nikde nechtějí platit. Nedávno jsem reagoval na jednu nabídku práce, měl bych to kousek, pěšky bych tam mohl docházet. Ptal jsem se na peníze, tak odpověděli, že mzda je závislá od praxe a zkušeností. Osobně to odhaduji tak kolem 20 tisíc hrubého plus prémie za výkony. Takový nabídky opravdu nikoho nepřilákají, navíc na stejnou pozici hledají zaměstnance u více firem.
Takže zatím zůstávám u dojíždění 90km denně.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.2.2023 v 20:00 | Nahoru | #103040
Já už mám v garáži skoro všechny motorky připravené, co jsem plánoval udělat je už hotovo a nyní čekám na počasí.

Prohnilý výfuk u Leada jsem opatrně vyvařil autogenem, pak zatmelil tmelem na výfuky a nastříkal barvou na kamna. Snad to chvíli vydrží.

U Beverlyho toho bylo víc. Přední tlumiče opravit, zadní nové, nová ložiska krku řízení, předního kola, výměna lanka otvírání nádrže, výměna přepínače blinkrů, výměna přepínače světel, zapalovací kabel, svíčka, motorový olej a další drobnosti.


U Jawy jsem chtěl ještě vyměnit gufero na klice, ale to je chvilka, to udělám až těsně před první vyjížďkou.

Naposledy editováno 15.02.2023 20:01:08

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.2.2023 v 20:02 | Nahoru | #103041
Docela mně to provedení montáže brzdiče na vidlice překvapuje. Jen tak jsem juknul jestli to je seriové provedení, a ano je.

https://hrnous.rajce...rofiFoto2/1086851078

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.2.2023 v 20:04 | Nahoru | #103042
Tak zrovna za ty šrouby na připevnění třmenů brzd, za to bych jawákům nenadával.
U jiných značek bývá tento díl speciální, né tak zkrzevá pevnost a konstrukční nutnost, ale...pro peníze.
Páč musíš kůpit origo náhradní díl - např. šroub s osazeným dříkem průměr 11mm a jemným závitem (Yamaha)...a ten stojí několikanásobek obyč šroubu z "Jednoty" .
Milane, až dáš třmeny a brzdy dohromady (doporučuju případné nečistoty z pracovních ploch utírat papírovým utíracím k tomu určeným papírem - ubrouskem, páč látkové dost často uvolňujů vlákna a ty můžou dělat neplechu) tak ti prozradím tajemství, jak udržovat pístky v budoucnu v pohyblivém stavu...nafurt...
A eště - pokud sů na motorce pístky enom z jedné strany, dycky se jedny pakny sjedů víc, než druhé...a može byt všecko plovoucí, třmeny, kotouč...
Ten omastek - sem napsal, že u oboustraně zakrytovaných ložisek (2RS) odšklébit enom jedno těsnění a tu stranu naplnit...
Když se to přežene, vazelína vyletí...ale třebas u teho Peyráka to spolehlivě vyrobí ABS .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2023 v 20:05 | Nahoru | #103043
Vladimir> Tenhle mezikus se tam většinou dává, když chceš namontovat větší průměr kotouče.

(reakce na) Jawablázni

15.2.2023 v 20:25 | Nahoru | #103044

Zdenalbenal píše: Tak zrovna za ty šrouby na připevnění třmenů brzd, za to bych jawákům nenadával.


Já jim nenadávám. To bych si nedovolil. Ale mohli tam dát třeba imbusy. Takhle to vypadá hrozně.

Naposledy editováno 15.02.2023 20:26:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2023 v 20:28 | Nahoru | #103045
dave-lister> ale proč nepoužili vidlici na kterou bude pasovat kolo s kotoučem a brzdičem bez toho mezikusu.
On jen výpis z manuálu na údržbu brzd je zajímavé čtení. Ten servis po 12tkm.

Provést demontáž brzdových destiček přední i zadní
brzdy, zkontrolovat tloušťku obložení. V případě
tloušťky obložení menší než 1 mm destičky vyměnit.
POZOR, při demontovaných destičkách se nesmí
pohybovat pákou brzdy, může dojít k vytlačení pístku
z brzdiče. Kontrola tloušťky brzdových kotoučů –
min. tloušťka 3,5 mm.
4. Kontrola každých 12.000 km nebo každé 2 roky
Kompletní demontáž brzdového systému (hlavní
válec, brzdič). Zkontrolovat pracovní plochy, provést
výměnu všech pryžových částí (těsnění, prachovky a
spojovací hadice), výměna brzdové kapaliny. Tuto
kontrolu doporučujeme provádět v odborné dílně,
používat předepsanou brzdovou kapalinu (DOT 4) a
provést ochranu šroubových spojů proti korozi.

(reakce na) Jawablázni

15.2.2023 v 20:34 | Nahoru | #103046
Vladimir> Protože použili to co bylo dostupné na trhu. Nemohli si dovolit kvůli pár vyrobeným kusů vyvíjet nové díly. Je to kusová výroba, teda spíš splašená výroba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.2.2023 v 20:38 | Nahoru | #103047
dave-lister> Ten skútr se mi opravdu líbí.
Já svoje Piaggio mám v pořádku, ale stejně ho na jaře odvezu do Brna. Preventivně, na kontrolu variátoru, výměnu brzd. kapaliny, opět oleje, vzduch filtru, prostě at' to všechno zkontrolují. Scootland servis mně nezklamal, mají moji důvěru. A navíc si hezky zajezdím, 300 km.
K té práci - kdyby mi bylo o deset let méně, nedělal bych to co dělám. Tady v místě máme asi 4 zaměstnavatele, ale peníze všude stejné. Jen svářeči v HTP a lidi, co dělají na CNC, ti mají nadstandard. Jenže ti ostatní jsou taky nezbytní----- a přesto placeni mizerně. Divím se, že to majitelům firem nedojde. Venkov se vylidňuje. Aby ne, málokdo z mladých tady bude dělat, když v Agro PE, Boschi JI nebo ČB vydělají dvakrát tolik, než tady. Za stejnou práci. Nevím, my venkovani jsme asi méněcenní, tak mi to někdy v této oblasti připadá.
Můj brácha dělal dlouhá léta tady v Žirovnici. Vedoucího seřizovačů CNC strojů. Na 3 směny, měl přes 30 hrubého. Jen tak ze srandy se zeptal v ČB, jestli by mu dali práci. A zůstal jak opařený - dali,. stejnou, ale za 60 tisíc !! Okamžitě tady skončil a dojíždí...

Naposledy editováno 15.02.2023 20:44:57

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.2.2023 v 20:49 | Nahoru | #103048
Dave-lister: Co má ta Beverly najeto, že si řekla o takovou údržbu? Je to poměrně moderní stroj. Já u svého staříka dělal olej v tlumičích, ale ložiska krku atd mám furt origo, a to už má něco najeto, tak mne to zajímá
Jinak po úřednickém kolečku ve dvou státech získal včera můj milovaný pincek hořčicové barvy české SPZ a je tak oficiálne emigrantem z vlasti :D První registrace v ČR 2023, zvláštní pohled. Na technické i na úřadě na mě koukali divně, prej "vy si dovážíte ze Slovenska fichtla????". Vysvětlovat jim, že ten pincek je můj už 15 let byla zábava.

(reakce na) Jawablázni

15.2.2023 v 20:53 | Nahoru | #103049
Zdenalbenal> Třmeny už mám v hromadě, vše vyčištěné, pístky vyleštěné, fungující ( vyzkoušel jsem a opravdu chodí - jsem dobrej.... ).
Zítra budu montovat na vidlici, potom dám kolo a budu dávat kapalinu a odvzdušňovat. Tak prozrad' ten recept na furtchodící pístky. Jsem napnutý, co poradíš. At' mám Jawu 660 lepší než z fabriky!

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.2.2023 v 20:54 | Nahoru | #103050
Milane a až budeš mít usazené kolo tak než utáhneš šrouby na ose tak to párkrát propéruj a až potom to správně dotáhni .

Naposledy editováno 15.02.2023 20:58:25
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist