AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: to nechapu proc. nic tam nefunguje poradne, vylozene nebezpecne jizdni vlastnosti, bezpecnost na nule. zakladni veci nefunguji a krome toho motor vydava tak hnusnej hluk, ze me z toho behem par kilometru boli hlava.
mam auta z te doby rad, mel jsem golf mk1 gti, super auto... malem jsem koupil porsche 928 .. spoustu jsem jich projel... taky super stroj... ale proc proboha skoda 120 ?
Nebo nějaké jiné levné auto. Škoda 120 už není dneska levná, to byla spíš nadsázka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Před 3 roky tady zemřel pán, měl Wartburga. Téměř jako nový, minimální oděrky a koroze. Syn ho prodal za 10 tisíc. Sám jsem se o něj zajímal, ale dal inzerát a prý mu volalo hodně lidí. První ho odvezl. Platil ale ekovýpalné 10...synovo nechtěné dědictví....
Jen to Porsche asi za 20 nekoupíš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: to nechapu proc. nic tam nefunguje poradne, vylozene nebezpecne jizdni vlastnosti, bezpecnost na nule. zakladni veci nefunguji a krome toho motor vydava tak hnusnej hluk, ze me z toho behem par kilometru boli hlava.
mam auta z te doby rad, mel jsem golf mk1 gti, super auto... malem jsem koupil porsche 928 .. spoustu jsem jich projel... taky super stroj... ale proc proboha skoda 120 ?
Protože prostě beran a nebo provokace....
Já to auto měl jako študák a ještě nějaké roky potom, než shnilo... Jako když ses o to uměl postarat, tak to bylo spolehlivé, ale jakmile jsi top zanedbal, tak se ti to ve zlém vrátilo... Takže nestalo se mi, že bych nenatočil, že bych nedojel.... Hluk jsem řešil pětikvaltem, ale kolik z nich jej má... Pár... Nicméně neřešitelná je ta nepraktičnost a neergonomie... Prostě nemáš si kam dát nohu, ty máš vytočené dorpava, ruce doleva, volant šišatej, protože je nízko, zavazadelník sice velkej, ale dementního tvaru.... Kdo s tím uměl, mohl s tím jezdit rychle, kdo se to nenaučil, ten se s tím sral a nebo to někde vyvalil....
Takže prostě ne... Tohle už ne... Už Favorit byl o dvě galaxie lepší auto a ty dnešní jsou o další dvě galaxie lepší než Favorit, včetně těch nejobyčejnějších....
Dneska mám auto, které taky vždycky nastartuje a vždy dojede, je v něm místo, jezdí mnohem rychleji, v tichosti a ještě za méně benzínu, je v něm místo a je jízdně stabilní, má airbagy, abs, bluetooth.... A už nemusím co půl roku mazat svisláky, rozhejbávat třmeny, dotahovat šnek, dotahovat bubny...................... A to je prostě lepší...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: subkripce jsou dnes bezne u SW za statisice a miliony - nepredpoklada se, ze by si ho clovek koupil na nejake bastleni doma - je to obvykle vyrobni nastroj a vydela si na sebe. umoznuje to drzet software takoveho zarizeni aktualizovany - ono komu z vas by se chtelo nekomu prodat SW a pak po vecerech vyvijet vylepseni a aktualizace a poskytovat je zakaznikum "zadarmo"...
vzhledem k tomu, ze u tech aut jde o SW funkce ktere jsou podle vetsiny mistnich uplne k hovnu, tak vas tohle "zmrdstvi" nemusi az tak trapit ne?
Nejde o nezbytnost funkce, to je o nárocích každého soudruha... Ale věř tomu, že si dají pozor na to, aby tě absence té funkce tak srala, že zaplatíš... Například výhřev sitzen... O to když přijdeš, to ti vadit bude.... Jde především o ten přístup, že je to prostě ojeb... Auto to má nebo nemá... Ne, že to má na měsíc a pak už ne.... To je prostě zmrdství...
Koudy01 píše: Zalezi na pohledu no. Mne se prici to, ze to v te motorce/aute je. Proste to tam je. Pripraveny, funkcni, zadratovany i naprogramovany. Jen je to nekde v sw zakazany nebo vysedly.
Mam vyhrivany sedacky nebo nemam. Ale ne, ze vyhrivany sedacky mam, jen nejdou zapnout.
Tak z hlediska technologického je to vysvětlení jednoduchý, že je levnější mrdat milion stejných věcí, ať už jde o řídící jednotku čehokoli, nebo třeba sitznu, jejíž potah je buď s konstantanem, nebo bez něj...... Rozumím tomu, že výbavu rozhodnou SW, ale je šílené, že vysolíš prachy za wergl a je to tam tejden a pak už ne... BUď nikdy a nebo navždy, to je přístup pochopitlený, ale nejdřív ano, potom ne, to je prostě ojeb a vydíračka...
dave-lister píše: Nebo nějaké jiné levné auto. Škoda 120 už není dneska levná, to byla spíš nadsázka.
Právě že dneska si za cenu starého werglu s nostalgickým potenciálem, můžeš koupit auto slušné, ojeté a mladé, v případě pokud to bude wergl mimořádně zachovalý, nebo v nějaké top verzi, tak třeba i úplně nové se zárukou... A to je lepší...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Nejde o nezbytnost funkce, to je o nárocích každého soudruha... Ale věř tomu, že si dají pozor na to, aby tě absence té funkce tak srala, že zaplatíš... Například výhřev sitzen... O to když přijdeš, to ti vadit bude.... Jde především o ten přístup, že je to prostě ojeb... Auto to má nebo nemá... Ne, že to má na měsíc a pak už ne.... To je prostě zmrdství...
Ted nevim o jakých autech se tu bavíme. Stridam ted passata b8 tusim ze 2015/2016 coz je aktualni generace a aktivovat tam jdou veci jako CarPlay apod, tzn urcite ne neco jako výhřev sedaček. Ted jezdím 2017 F31 bawem a taky tam neni asi moc veci co jde aktivovat softwarove, osobne mi tam chybi jen CarPlay, mozna tam jsou naky funkce ktery ani netusim, ze existují - ale nic proti milanovi a dalsim , ale urcite je nebudou potrebovat ani oni. S placením za používání služby přichází bmw ted u některých aktuálních modelu - ale kdo tady z vlákna jezdi bawem z roku 23?
Takze mi prijde, ze je to hodne hypotetická diskuze, nebo mate nekdo osobni zkušenost s autem kde je funkce ktera vas nutí zaplatit balik za sw aktivaci, protoze je to fakt opruz ji nemít?
Ja fakt neumim použit pulku funkci co to auto ma a to me zivi prace na pc, vsechny hračky mam od apple … tak si myslim, ze na tyhle veci jsem celkem ulitlej…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Ted nevim o jakých autech se tu bavíme. Stridam ted passata b8 tusim ze 2015/2016 coz je aktualni generace a aktivovat tam jdou veci jako CarPlay apod, tzn urcite ne neco jako výhřev sedaček. Ted jezdím 2017 F31 bawem a taky tam neni asi moc veci co jde aktivovat softwarove, osobne mi tam chybi jen CarPlay, mozna tam jsou naky funkce ktery ani netusim, ze existují - ale nic proti milanovi a dalsim , ale urcite je nebudou potrebovat ani oni. S placením za používání služby přichází bmw ted u některých aktuálních modelu - ale kdo tady z vlákna jezdi bawem z roku 23?
Takze mi prijde, ze je to hodne hypotetická diskuze, nebo mate nekdo osobni zkušenost s autem kde je funkce ktera vas nutí zaplatit balik za sw aktivaci, protoze je to fakt opruz ji nemít?
Ja fakt neumim použit pulku funkci co to auto ma a to me zivi prace na pc, vsechny hračky mam od apple … tak si myslim, ze na tyhle veci jsem celkem ulitlej…
Tak zatím je to taková výhružka do budoucnosti... Blízké budoucnosti. Začala si s tím Tesla.... Ale prostě ojeb to je....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Me to asi neprijde tak zly, ja k tomu dokazu přistupovat jako ke službě kterou si platím pokud ji chci.
Naposledy editováno 04.02.2023 01:19:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: pech.> tak v kontextu tohodle vlákna je ale tesla neco jako vesmírná odysea, kdyz za vrchol techniky je tu brána treba Felicie placeni poplatku za výbavu se nas asi dlouho nebude tykat
Me to asi neprijde tak zly, ja k tomu dokazu přistupovat jako ke službě kterou si platím pokud ji chci.
Felicie je vrchol techniky jen pro jediného člověka zde.... Felicie, přes všechny její klady co měla, už je 30 let starý, zastaralý, vyžilý, tuctový a zpravidla zcela shnilý kus techniky, co odsloužila několik set tisíc kilometrů....
Služba je služba a stroj je stroj.... Služba je to, že jdu k holiči, k doktoru, nebo si pozvu řemeslníka. jednorázová akce....
Předplatné na hitzsitzny je prostě zmrďárna ultra... Protože předplatné ti má přínášet inovace... Třeba mapy do navigace, další funkce, nebo hotfixy na to co se nepovedlo... Nikoli na to, že vysolíš prachy na stůl, všechno funguje a po čase ne a není to tím, že by se to rozbilo.... To je svinstvo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hodiny na stropě GLX.
Paní advokátka po které mám Formana, říkala že vzali auto i s nižší výbavou LX protože nový kombík to bylo terno i tak.( Našemu sousedovi-kriminalista ukradli škodu 125 byla jak nová). Pětikvalt měl svou váhu Jako doplněk k Formanovi dokoupili samo imobilizér Astratech Brno a zamykání zpátečky. Fáčko v kombu to už v devadesátkách samo o sobě něco znamenalo. Později si to drželi řemeslníci. Dnes už ví nebo si pamatuje tak 10% pamětníků jaká byla doba.
Naposledy editováno 04.02.2023 07:08:09
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Konec devadesátek už byl zase o fous dál.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Jirka4137> Já tu dobu pamatuji jako dítě, takže na ni nevzpomínám s nadšením. Pamatuji si třeba že děda kupoval Favorita v červnu 1990 za 80-88 tisíc Kčs. Pak šla cena hrozně nahoru a v roce 1994 Favorit stál snad od 250 tisíc Kč. Když přišla Felicia, děda zvažoval jestli Favorita za 80 tisíc Kč neprodá a nekoupí si Felicii. Taková tehdy byla doba, inflace musela být šílená.
Felicie holobyt stála 224, Favorit holobyt byl i po modernizaci 93 za zhruba 160, nicméně takovej Solitaire, 50kW, kombík v kompletní výbavě byl za dvojnásobek...
Když si vezmeš, že mzda byla teknrát průměrně 5-6000, tak je to podobné, jako kdyby dneska stála Fábie Holobyt zhruba mega a nějaká vybavená MonteCarlo verze skoro dvě mega....
pech. píše: Felicie holobyt stála 224, Favorit holobyt byl i po modernizaci 93 za zhruba 160, nicméně takovej Solitaire, 50kW, kombík v kompletní výbavě byl za dvojnásobek...
Když si vezmeš, že mzda byla teknrát průměrně 5-6000, tak je to podobné, jako kdyby dneska stála Fábie Holobyt zhruba mega a nějaká vybavená MonteCarlo verze skoro dvě mega....
Jo máš pravdu, 250 tisíc stál Favorit limitovaná edice - Solitaire, Sport line a další. Obyčejný stál méně, ale přesto mnohem více než na začátku.
Auto jsem měl Populara. Kolem jezdily Favority a já stále jezdil naprosto běžně Popularem. Tehdy jsem byl ženatý a manželka řekla dost, v zimě už nebudu jezdit s pootevřeným okénkem, aby okna nezamrzala, tak jsem koupil Octavii, což bylo v roce 93 ještě superauto. Topila. A jela i 90, kdežto Popular maximálně 60. I dětem se to líbilo. Potom jsem přikoupil Felicii, nechal k ní ušít novou střechu a byl jsem za frajera.... K novým autům jsem měl odpor, asi jako dnes, to se nemění. Zato nové motorky , to ano, jenže mít novou motorku a rodinu - to nešlo.
Konec 90. byl horší, ekosoudruzi mi znemožnili podnikat, a musel jsem zase dělat zaměstnance. Jak mně se nechtělo, někoho poslouchat, dělat co kdo poručí - a ten blbý pocit mám dodnes.
Aspoň že jsem tehdy zdědil stodvacítku, z té jsem měl radost a mám ji stále.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Soboty motosrazy nebo montáže oken. Peněz jsem měl že jsem někdy nevěděl co s nima no myslel jsem že to tak bude pořád. Byl jsem mladý a mistr světa. No nebylo.
Hodně jsem toho pojezdil a taky nechal za auta-motorky co jsem pořád měnil. Koncem devadesátek nehoda a pak jsem šel makat ven a tím ztratil práci doma. Pak vše znova.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Měl jsem velké plány, postavit automyčku, mít třeba i autobazar, jenže začalo bláznit oddělení životního prostředí - a během 3 dnů jsem všeho musel nechat. Tehdy to byla rána....
Auta ani motorky jsem ale nestřídal. Měl jsem Populara a když jsem potřeboval jet někam dál, půjčoval jsem si bráchovu Tatru 603. Nic víc. Motorky - pérák a potom 634, ale u ní jsem podrazil vidle a tak jsem ji za 3000 korun prodal. A dál se jezdilo na pérákovi.
Vzpomínky...
Naposledy editováno 04.02.2023 10:10:14
V tatře 603 jsem jen cestoval na zadním sedadle něbo ležel vzadu na platu pod oknem. Místa jsem v třeba v 80 tých letech moc nezabral. Rád bych se s tím někdy svezl i jako řidič. Svézt se v 613 se zatím ještě nepovedlo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Moje 90tky byl skoro sen. Každý 2-3 měsíce jiný auto ze švýcar, Výlet do polska a co jsi jen tak mimochodem koupil na trhu tak jsi tu hned prodal. Dva, tři dni brigády v průhonicích u rakouské firmy bylo jako celý plat za měsíc. Do toho jsem byl první šmejd v čechách s elektrokamny které hodili okolo 30. Si pamutuji že když jsme přijely do Sadské tak nás vítaly . Tehdá to byla doba takového hladu po zahraničním zboží že to nebylo o prodeji ale jen stačilo něco dovézt a prodej se udělal sám. Každý auto který jsem si přivezl ve Vlašimi kde jsem tehdá bydlel nikdo neměl. Pamatuji jak forda escort po asi půlročním vlastněním ze mně tahali jestli ho neprodám. Myslím že vlastně od té doby jdu z výplatou jen dolu. Jezdil jsem tehdá na Viragu, EN500. tehdá byli v kurzu čopry. Koupit si v této době Škodovku ? Favorit už se zdražoval a byl drahý a vevnitř hnusnej . Nebyl důvod si nepřivézt escorta, tipo, corollu, r19, bawo320, a jiné. Vlastně tehdá to byl pěkný výlet kdy jsem si i přivezl jiné spotřební zboží. Prostě neopakovatelná doba která trvala pár let. Jo ještě si pamatuju že bylá válka v jugošce a mi tam přesto jezdili za velmi levno. Do dneška tam mám na známé.
Naposledy editováno 04.02.2023 11:53:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: pech.> Měl jsem dlouhodobě k užívání 120 maxa 4kvalt. Asi mně baví jezdit v podobných autech protože jsem si užíval výhled i blbnutí na sněhu. Rapid byl ale trošku někde jinde i když jak říká kamarád bezpečnost taková jak když se rozjedeš na křesle z obýváku.
tak na sněhu jsem to měl natrénovaný tak, že s kamarádem, co jí měl taky jsme jezdili povreslidy čumákama k sobě a dělali vrtuli libovolně dlouho, smyky přesně na centimetr... Kdo se naučil přenášet váhu, jak s ní škubnout aby se utrhla, nebo na ní jít něžně aby se neutrhla, tak si pak ten podvozek nechal dost líbit a když jsi motor ždímal, tak se s tím dalo jezdit poměrně dosti rychle a na tohle blbnutí to bylo dobrý, byla s tím prdel....
Ale z toho člověk časem vyroste a ocení spíš každodenní pohodlí, instantní rychlost, praktičnost, výbavu... ˇŽe to prostě nemusíš honit jak nadmutou kozu, aby ses necoural, že ergonomie ti neničí tělo, že to sedí samo od sebe...
Naposledy editováno 04.02.2023 11:46:01
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: ..
Ale z toho člověk časem vyroste a ocení spíš každodenní pohodlí, instantní rychlost, praktičnost, výbavu... ˇŽe to prostě nemusíš honit jak nadmutou kozu, aby ses necoural, že ergonomie ti neničí tělo, že to sedí samo od sebe...
Včera sem se byl poprvé projet elektro enyaqem RS bez věcí v kufru, dětí vzadu, mimo provoz v serpentinách a kopcích a říkám, že kdokoliv, kdo neumí řídit s tím pojede rychleji než ty nebo já v nějaké staré Felicii nebo Octavii. Současná TOP auta jsou jizdně úžasná.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |