Téma: Výplet kola Jawa pionýr
12.1.2016 v 15:54
Ahoj.
Snažím se vyplést kola na pionýrovi. Koupil jsem nové ráfky ( bylo u nich uvedeno IND/CZK), ale nejsou úplně stejné.
Díra na ventilek je jinde, ale to asi není žádný problém.
Zajímá mě spíš samotný výplet, protože i díry pro niple asi vycházejí trochu jinak.
Vzal jsem si jako mustr staré kolo a začal jsem vyplétat. Jedna strana vychází pěkně. Druhá strana taky jde, ale ty vnější musím trochu tlačit, protože v místech kde se vnější špice kříží s vnitřníma špicema je to dost napružené.
Hledal jsem na netu obrázky kol a narazil jsem na trochu jiný výplet, zkusil jsem to podle něj a vycházelo to líp. Potřeboval bych poradit, jestli to tak můžu nechat
Půjčil jsem si fotky z Bazos.cz. Toto je origo výplet.
A takto se to s tím novým ráfkem vyplétá líp.
Rozdíl je v křížení špic.
Prosím někoho znalého o radu.
Snažím se vyplést kola na pionýrovi. Koupil jsem nové ráfky ( bylo u nich uvedeno IND/CZK), ale nejsou úplně stejné.
Díra na ventilek je jinde, ale to asi není žádný problém.
Zajímá mě spíš samotný výplet, protože i díry pro niple asi vycházejí trochu jinak.
Vzal jsem si jako mustr staré kolo a začal jsem vyplétat. Jedna strana vychází pěkně. Druhá strana taky jde, ale ty vnější musím trochu tlačit, protože v místech kde se vnější špice kříží s vnitřníma špicema je to dost napružené.
Hledal jsem na netu obrázky kol a narazil jsem na trochu jiný výplet, zkusil jsem to podle něj a vycházelo to líp. Potřeboval bych poradit, jestli to tak můžu nechat
Půjčil jsem si fotky z Bazos.cz. Toto je origo výplet.
A takto se to s tím novým ráfkem vyplétá líp.
Rozdíl je v křížení špic.
Prosím někoho znalého o radu.
Ja myslim ze uplne vklidu, pokdu ti to vyjde na pocet dratu a nemusis je ohybat klestema je to cajk. Vsechny je dotahni na ucho, pak si natom pekne zaskakej a pak jen vycentrovat.
PO 50-100 km odkontrolovat jestli to nehazi.
Edit; jinak tady mas navod , nevim jestli jsi ho pouzil
Naposledy editováno 12.01.2016 16:48:35
PO 50-100 km odkontrolovat jestli to nehazi.
Edit; jinak tady mas navod , nevim jestli jsi ho pouzil
Naposledy editováno 12.01.2016 16:48:35
Gugo, to video jsem viděl jednou, pak jsem ho už nemohl najít, takže díky a díky oběma za rady.
Teď mám jedno kolo vypletené podle starého kola a druhé na ten druhý způsob. Na obou kolech mám ze strany bubnu ze které začíná to video výplet stejný a stejný i podle videa. Problém je na druhé straně. Pokud mám niple povolené, tak u výpletu podle starého kola je cítit na straně ze které se vkládá brzdový štít pnutí jak se o sebe špice opírají.
U toho druhého způsobu je při povoleném výpletu všechno pěkně volné, bubnem je možné posouvat do obou stran stejně.
Myslím si, že ten ráfek je fakt trochu jiný, díra na ventilek je jinde (podle polohy okolních děr pro niple) a našel jsem i jiné fotky s tímto výpletem tak jsem z toho volaký zmetěný.
Teď mám jedno kolo vypletené podle starého kola a druhé na ten druhý způsob. Na obou kolech mám ze strany bubnu ze které začíná to video výplet stejný a stejný i podle videa. Problém je na druhé straně. Pokud mám niple povolené, tak u výpletu podle starého kola je cítit na straně ze které se vkládá brzdový štít pnutí jak se o sebe špice opírají.
U toho druhého způsobu je při povoleném výpletu všechno pěkně volné, bubnem je možné posouvat do obou stran stejně.
Myslím si, že ten ráfek je fakt trochu jiný, díra na ventilek je jinde (podle polohy okolních děr pro niple) a našel jsem i jiné fotky s tímto výpletem tak jsem z toho volaký zmetěný.
1 reakcí na tento příspěvek Výplet kola Jawa pionýr
Gugo, dobré video ! Taky mně vyplétání čeká, v servisu za 1 kolo chtějí 2000 .-, takže 2 kola 4000 .- a to už je jak celý pionýr...
To je docela ranec.
Jinak k mé situaci: pořád nad tím tápu. Dívám na se na různé fotky na netu a našel jsem snad tři rozdílné druhy výpletu.
Nemá tady někdo zkušenost s výpletem ráfku zakoupeným u Moto Jelínek?
A zdá se mi, že na začátku toho videa má špice překřížené jinak, než potom na zbytku videa.
Naposledy editováno 16.01.2016 12:56:59
Jinak k mé situaci: pořád nad tím tápu. Dívám na se na různé fotky na netu a našel jsem snad tři rozdílné druhy výpletu.
Nemá tady někdo zkušenost s výpletem ráfku zakoupeným u Moto Jelínek?
A zdá se mi, že na začátku toho videa má špice překřížené jinak, než potom na zbytku videa.
Naposledy editováno 16.01.2016 12:56:59
Tak to mám tak nějak vypletené a snažím se to vycentrovat.
Mohl by mi někdo poradit jakým způsobem se centruje házivost ráfku po obvodu, když ráfek háže nahoru a dolů?
Něco už jsem na toto téma načetl, ale nějak se mě to nedaří vyladit.
Naposledy editováno 18.01.2016 22:35:08
Mohl by mi někdo poradit jakým způsobem se centruje házivost ráfku po obvodu, když ráfek háže nahoru a dolů?
Něco už jsem na toto téma načetl, ale nějak se mě to nedaří vyladit.
Naposledy editováno 18.01.2016 22:35:08
Osobně nevím jak se výplet přesně dělá, nechávám to odborníkům. Před nějakými deseti lety sem to dělal se známým doma a výsledek byl že kolo házelo a trávili jsme na tom času a času výsledek nikdy nebyl nic moc navíc si můžeš zničit ráfek kterej je drahej.
Předloni jsem si nechal dělat dvě kola na Pincka a luxus, neháže to, pěkně vyleštil střed. Poslal bych ti odkaz ale nemůžu ho najít, protože mám kompl, kde mám maily dočasně mimo provoz.
Ale udělaj ti to určo i jinde třeba tady:
https://www.motojeli...TRED-CHROM-d1854.htm
Cena mě příjde rozumná, když sem si u nich něco kupoval nebo nechal dělat nebyl nikdy problém
Edit: tak sem našel fakturu a udělali mi dvě kola za 4390 i s poštovným na motocentrum-biker1984. Ale když hledám webovky tak to nemůžu už najít, tak možná už to nedělá.
Naposledy editováno 23.01.2017 18:20:35
Předloni jsem si nechal dělat dvě kola na Pincka a luxus, neháže to, pěkně vyleštil střed. Poslal bych ti odkaz ale nemůžu ho najít, protože mám kompl, kde mám maily dočasně mimo provoz.
Ale udělaj ti to určo i jinde třeba tady:
https://www.motojeli...TRED-CHROM-d1854.htm
Cena mě příjde rozumná, když sem si u nich něco kupoval nebo nechal dělat nebyl nikdy problém
Edit: tak sem našel fakturu a udělali mi dvě kola za 4390 i s poštovným na motocentrum-biker1984. Ale když hledám webovky tak to nemůžu už najít, tak možná už to nedělá.
Naposledy editováno 23.01.2017 18:20:35
1 reakcí na tento příspěvek Výplet kola Jawa pionýr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výplet kola Jawa pionýr
vencac> To už je profi přípravek ?
Já jsem si nakonec podle videa Guga kola vypletl sám, v cykloservisu jsem je dal jen docentrovat ( základní vycentrování jsem si dělal sám, ve svěráku) a jsem naprosto spokojen.
Já jsem si nakonec podle videa Guga kola vypletl sám, v cykloservisu jsem je dal jen docentrovat ( základní vycentrování jsem si dělal sám, ve svěráku) a jsem naprosto spokojen.
milan1963> Profi ne, vymyslel jsem to sám. Můžu tam jednoduše upnout hřídel jakéhokoliv průměru (teda pokud se vejde do díry). Výhoda oproti svěráku je, že si nastavím "ukazovátka" k ráfku ze všech stran a dobře vidím i nepatrné odchylky.
1 reakcí na tento příspěvek Výplet kola Jawa pionýr
Ja sel do Cykloservisu a pan mmi rekl ze to neudela ze to nema jak upnout
Jake1> Asi neměl tak širokou stolici k upnutí kola. Rozdíl mezi bicyklem a motorkou je .
Zeptám se - má to souvislost s kolem: sháněl jsem novou duši 2.25 až 2,50 -16 k pionýru. Nesehnal jsem. Všude nabízejí 2,75 až 3,00 -16. To je do kývačky, máte někdo zkušenost, jak se tak široká duše chová v pionýru, resp. s pneu 2.50 - 16 ?
Zeptám se - má to souvislost s kolem: sháněl jsem novou duši 2.25 až 2,50 -16 k pionýru. Nesehnal jsem. Všude nabízejí 2,75 až 3,00 -16. To je do kývačky, máte někdo zkušenost, jak se tak široká duše chová v pionýru, resp. s pneu 2.50 - 16 ?
ještě se vrátím k tomu ráfku CZk / IND- na jednom ešopu je mají lacino- za dva koupíš jeden mandap indickej, kterej mám mít 30 mikronu chromu a neznatelnej svár ráfku.
Krom toho že ten czk/ind má jinak díry vypadá vzhledově jak? Svár je tam vidět? Ráfky bych nemusel mít přesně jako origoš, ale aby byly pěkný, výfuk chci rozhodně slovenský, ujž ho mám poptaný. Řidítka jste někdo řešili? Včera jsem oblejzal fichtla-chromovaný věci jsou skoro do šrotu. Nebo nechat je pochromovat? To bude stát víc než repliky, ne?rezatý je to dost
Naposledy editováno 18.01.2023 08:42:50
Krom toho že ten czk/ind má jinak díry vypadá vzhledově jak? Svár je tam vidět? Ráfky bych nemusel mít přesně jako origoš, ale aby byly pěkný, výfuk chci rozhodně slovenský, ujž ho mám poptaný. Řidítka jste někdo řešili? Včera jsem oblejzal fichtla-chromovaný věci jsou skoro do šrotu. Nebo nechat je pochromovat? To bude stát víc než repliky, ne?rezatý je to dost
Naposledy editováno 18.01.2023 08:42:50
1 reakcí na tento příspěvek Výplet kola Jawa pionýr
Vlastní zkušenost : nerez nepraská, obyčejné dráty ano. Takže pokud chce někdo na pionýru jezdit denně nebo třeba okolo Evropy, tak nerez.
narazil jsem na další problém.špice 148mm nebo 145mm? 3,5mm nebo 3mm?
A zase nypl 14 nebo 16...
Vleze vůbec 3,5mm do bubínku fichtla?
Děkuji už snad naposled
p.s.: vzal jsem 2x VÝPLET M3,5x148 (36KS DRÁTY POZINK + 36KS MATICE NIKL) - (PIONÝR 555,20,21,23))
pak ráfky czk/ind
a další díly na řidítka, trubku řidítek svk....
po výplatě další drobnosti
Naposledy editováno 20.01.2023 14:27:20
A zase nypl 14 nebo 16...
Vleze vůbec 3,5mm do bubínku fichtla?
Děkuji už snad naposled
p.s.: vzal jsem 2x VÝPLET M3,5x148 (36KS DRÁTY POZINK + 36KS MATICE NIKL) - (PIONÝR 555,20,21,23))
pak ráfky czk/ind
a další díly na řidítka, trubku řidítek svk....
po výplatě další drobnosti
Naposledy editováno 20.01.2023 14:27:20
moto.cz jsem nenašel. Jde o to že prodejci uvádějí indický no name a nebo indický Mandap, kde to většinou každý uvádí. Rozdíl je cena cca 900 a nebo pak 1500,-. Takže obchodník mi poslal číslo, které jsem nahlásil na zásilkovně a ráfky bere zdarma zpět, pošle po naskladnění Mandap ráfky. měly by být lepší, pošle mi ještě fotky detail.Přístup parádní, takhle si to představuji. Foto dodám. bude to ale příští měsíc. Doobjednal jsem další díly a nemám děngy
v příloze logo firmy mandap, prý dodavatel Týnecké Jawy
Naposledy editováno 25.01.2023 13:09:06
v příloze logo firmy mandap, prý dodavatel Týnecké Jawy
Naposledy editováno 25.01.2023 13:09:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výplet kola Jawa pionýr
Milan1963 píše: Vlastní zkušenost : nerez nepraská, obyčejné dráty ano. Takže pokud chce někdo na pionýru jezdit denně nebo třeba okolo Evropy, tak nerez.
Na pincu jsem najezdil přes 60 000 km a drát mi nikdy neprasknul a nerezový tam tedy nebyl.
FJRPEPA> Měl jsi asi víc štěstí. Já měl pionýra od nova a dráty praskaly jako na běžícím páse... A to vážím 60 kg....a žádný terén jsem nejezdil.
Zkušenost s nerezovými mám z Jawy 650, tam praskaly taky jeden za druhým. Po výměně za nerez už nepraskl ani jeden.
Zkušenost s nerezovými mám z Jawy 650, tam praskaly taky jeden za druhým. Po výměně za nerez už nepraskl ani jeden.
než jsem zahodil fichtla protože zase přestal táhnout(vždy pomohla výměna kondiku), začal foukat vítr a já se málo oblékl v říjnu a krutě jsem nastydl jako snad nikdy, tak na fichtlu, a to už jsem přibral tak na 80 kilo a jezil jsem na něm i s budoucí ženou, dráty nikdy nepraskly.Je možný že drát praskne tehdy, když je z výroby dojebanej ráfek a někdo se ho snaží předepnout za každou cenu. Jinak to asi není možný. Praskaj dráty na bicyklech ale na babetě a fichtlovi nikdy
Naposledy editováno 26.01.2023 07:24:19
Naposledy editováno 26.01.2023 07:24:19
Z mládí si pamatuju, že dráty praskaly nejen mně. S kamarádem ( taky Jawa 20 ) jsme někdy v letech 78 a 79 byli na motočundru a po oba roky jsme měnili dráty i cestou. Nevím, čím to je.
Nová Jawa 20 mně nikdy nikde nenechala, nemusel jsem se v ní hrabat jak to tenkrát bylo docela běžné u kluků naší generace, jen jsem spolehlivě jezdil. Jediné mínus - právě ty dráty zadního kola. Naštěstí v Mototechně vždycky byly, tak se mohlo jezdit...
Dnes bych to řešil nerezovými.
Nová Jawa 20 mně nikdy nikde nenechala, nemusel jsem se v ní hrabat jak to tenkrát bylo docela běžné u kluků naší generace, jen jsem spolehlivě jezdil. Jediné mínus - právě ty dráty zadního kola. Naštěstí v Mototechně vždycky byly, tak se mohlo jezdit...
Dnes bych to řešil nerezovými.
Tak to mi posol bulvu. Nemůže to být vada materiálu a nebo moc napnutý dráty? Nerovnoměrný napnutí, nic jinýho to být nemůže pak stačí jeden vymol a něco to odnést musí. A taky je dobré si říct, kde.ten drát lupne, buď u nyplu a nebo u záhybu v bubnu, nebo se pletu? Nebo ten drát je od něčeho seknutý, od kamene atd
Naposledy editováno 26.01.2023 09:39:16
Naposledy editováno 26.01.2023 09:39:16
Už nevím, poslední drát mi u pionýra praskl někdy před 40 lety, ale praskaly v záhybu u náboje. Snad si to pamatuju dobře.
Za posledních možná 7 let - ani jeden. Ale taky tolik nejezdím. A jsou lepší silnice, nejezdím už ve dvou.
V 70./80. letech jsme brali jako samozřejmost, že u pionýrů praskají dráty v zadním kole a náhon tachometru vydrží chvíli, at' se maže nebo ne. Byla to chyba, ale nikoho nenapadlo, že by se to dalo nějak řešit. Prostě jsme kupovali dráty a náhony.
Dnes to vidím jako chybu už ve výrobě.
Za posledních možná 7 let - ani jeden. Ale taky tolik nejezdím. A jsou lepší silnice, nejezdím už ve dvou.
V 70./80. letech jsme brali jako samozřejmost, že u pionýrů praskají dráty v zadním kole a náhon tachometru vydrží chvíli, at' se maže nebo ne. Byla to chyba, ale nikoho nenapadlo, že by se to dalo nějak řešit. Prostě jsme kupovali dráty a náhony.
Dnes to vidím jako chybu už ve výrobě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Problém se světly Jawa 50/20 Pionýr | Alees69 | 5 | 30.10.2024 v 19:38 ja1 |
Oprava tachometru Jawa 50/20 Pionýr | Tomid23 | 10 | 14.10.2024 v 08:10 1100Virago |
Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr | FJRPEPA | 4 | 8.7.2024 v 06:09 FJRPEPA |
Jawa Pionýr kovový zvuk v motoru př... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 5 | 7.7.2024 v 20:11 Mirekdoda |
Pionýr nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr | DachlAdam | 15 | 3.7.2024 v 08:40 Drakl |