paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024

Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.12.2022 v 18:12 | Nahoru | #101491

Jirka4137 píše: PetrL3> Výlety se sajdou na sněhu neměly chybu. Dneska bych za to měl slušnou A6 .



A6 je sice hezká věc, ale zároveň mrdka postižená mnohými konstrukčními chybami, takže jako ojetinu, je lepší vybrat něco jiného, mimo VAG....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.12.2022 v 18:25 | Nahoru | #101492
pech.> No ono jde hlavně o to jakou motorizaci a r.v. člověk vezme. Pro mne by stačila i A4. Tu jsem konec konců vlastnil v 1,6 benzinu a před cca měsícem jsem ji mohl vzít nazpět. Sajdu ale už tak jednoduše nepořídím-cena-využití. Prostě nasypat do toho takové prachy nedává smysl.
S A6 byl kamoš letos po ose v Bulharsku, ušetřil si tak stres a čekání na letišti. Nic proti Dáčce ale asi by musela být hodně top abych s tím tu cestu absolvoval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.12.2022 v 21:12 | Nahoru | #101493

Jirka4137 píše: pech.> No ono jde hlavně o to jakou motorizaci a r.v. člověk vezme. Pro mne by stačila i A4. Tu jsem konec konců vlastnil v 1,6 benzinu a před cca měsícem jsem ji mohl vzít nazpět. Sajdu ale už tak jednoduše nepořídím-cena-využití. Prostě nasypat do toho takové prachy nedává smysl.
S A6 byl kamoš letos po ose v Bulharsku, ušetřil si tak stres a čekání na letišti. Nic proti Dáčce ale asi by musela být hodně top abych s tím tu cestu absolvoval.



900km v kuse a no stress....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.12.2022 v 07:32 | Nahoru | #101494

pech. píše: 900km v kuse a no stress....


Jenže kazdej má jiny návyky.... já dal 800 v kuse na peraku a taky no stress a ty bys na tom nedojel ani do budejic

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.12.2022 v 09:22 | Nahoru | #101495
1000 km v Craftru denní chleba . Na motorce bych to dal tak možná na FJR.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.12.2022 v 10:34 | Nahoru | #101496

Jawablázni

17.12.2022 v 11:27 | Nahoru | #101497
Rekord mám asi 800 km na Jawě 650. Z Itálie domů. V Rakousku jsem ale musel skončit, víc jsem nemohl. Usínal jsem za jízdy...
Na pérákovi jsem jel asi 600 km za den. Byla to normální, běžná jízda. Nepamatuju si to už přesně, ale po dojezdu jsem se cítil dobře. Je to jednoduché - pérácký posez mi naprosto vyhovuje, není únavný, což se u Jawy 650 Style říci nedá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.12.2022 v 12:05 | Nahoru | #101498

kehaj píše: Retro stroj

Brixton - rakouský dovozce čínských motocyklů s názvem odkazující jako na anglické kořeny.. takový obdoba naší Yuki j Tahle 125 v hipster stylu je za 80t, Romet umí skoro to samé za 56t Romet

Naposledy editováno 17.12.2022 12:09:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.12.2022 v 13:29 | Nahoru | #101499

kuba350 píše: Jenže kazdej má jiny návyky.... já dal 800 v kuse na peraku a taky no stress a ty bys na tom nedojel ani do budejic



Protože pérák je ergonomicky naprosto nepochopitelnej... Jako kdyby byli dřív ti lidi menší... Sedí se tam moc nízko a řídítka jsou moc blízko...

Kdežto ergonomie v Dacii je v pořádku, sedačky jsou velký, pohodný, místa v kabině je dost, volant je na správném místě, ne mezi koleny jako u starších škodovek a aktuálních pežotů... Jen ten kroucák na vejškový seřízení světel u holeně je divnej, ale to je zase za cenu toho, že je udělán tak, aby se nikdy nerozbil, narozdíl od ostatních elektrických a hydraulických řešení...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.12.2022 v 13:33 | Nahoru | #101500

Jirka4137 píše: 1000 km v Craftru denní chleba . Na motorce bych to dal tak možná na FJR.



Jezdím občas sprinteRem, a když už jedu,tak většinou dálky. Je to totéž co Crafter a tam není moc dobrá sedačka.. Bolí z ní záda už tak po 200km. Loketka je blízko a nízko, když jí nastavíš, nejde plochou a trčí nahoru... A k tomu ta kreténská jednopáka, to ale Crafter nemá, ne? Co je na ježdění s hutlákem ale dobré, je ten výhled, ten je prostě lepší, než v osobáku...

(reakce na) Jawablázni

17.12.2022 v 13:38 | Nahoru | #101501

elevator píše: Brixton - rakouský dovozce čínských motocyklů s názvem odkazující jako na anglické kořeny.. takový obdoba naší Yuki j Tahle 125 v hipster stylu je za 80t, Romet umí skoro to samé za 56t Romet



No jako kombinuje to ale ty retro prvky tak pátý přes devátý... Nádrž je taková spíš sedmdesátková, blatkíky šedesátkový, motor osdesátkovej a zbytek by patřil spíš na nějakýho řemenáče z roku 1920.... Ale jako hnusný to není, jen trochu nesourodý...

Protože třeba KAwa W650-800 vypadá celá jako šedesátkovej stroj, Bonnewille taky, a pak ještě krásná CB100, rozumím i retrům s aktuální technikou, jako dělala Ducati, nebo čtyřválcové Kawy...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.12.2022 v 14:19 | Nahoru | #101502
Tak jsem to po poledni zkusil na skútru. Po týdenním stání v mrazu chytl napotřetí. Jen ta jízda...silnice jen prohrnuté, rozježděný sníh,pro auta asi dobré, ale pro dvě kola nikoliv...chtěl jsem udělat fotku na silnici, ale byl jsem rád, že nějak jedu.Skútra jsem očistil a jde zase pod střechu. Od pondělka se vrátím k pionýru. Je lehčí a dá se lépe ovládat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.12.2022 v 14:23 | Nahoru | #101503
pech.> Crafter má multifunkční ovladač, vše co je jinde v dvakrát je tam jen jednou ale přesně už to neumím definovat. Seděl jsem v tom naposled 1.7.22.
Do práce jsem to měl v r. 96 700km Arstat u Erfurtu. Jezdil jsem olcitem a byl tak pohodlný že jsem si při příjezdu domů říkal že bych si to klidně ještě natáhl až na SK.
Kdyby to auto bylo vyrobené pořádně z lepších materiálů a mínˇ bralo tak jako auto pro mladé v r. 96 nemělo chybu. Sorry jako .

(reakce na) Jawablázni

17.12.2022 v 14:25 | Nahoru | #101504

pech. píše: Protože pérák je ergonomicky naprosto nepochopitelnej... Jako kdyby byli dřív ti lidi menší... Sedí se tam moc nízko a řídítka jsou moc blízko...

Kdežto ergonomie v Dacii je v pořádku, sedačky jsou velký, pohodný, místa v kabině je dost, volant je na správném místě, ne mezi koleny jako u starších škodovek a aktuálních pežotů... Jen ten kroucák na vejškový seřízení světel u holeně je divnej, ale to je zase za cenu toho, že je udělán tak, aby se nikdy nerozbil, narozdíl od ostatních elektrických a hydraulických řešení...

Lidé byli dříve menší .. Průměrná výška dle roku narození

(reakce na) Jawablázni

17.12.2022 v 17:17 | Nahoru | #101505

Jirka4137 píše: pech.> Crafter má multifunkční ovladač, vše co je jinde v dvakrát je tam jen jednou ale přesně už to neumím definovat. Seděl jsem v tom naposled 1.7.22.
Do práce jsem to měl v r. 96 700km Arstat u Erfurtu. Jezdil jsem olcitem a byl tak pohodlný že jsem si při příjezdu domů říkal že bych si to klidně ještě natáhl až na SK.
Kdyby to auto bylo vyrobené pořádně z lepších materiálů a mínˇ bralo tak jako auto pro mladé v r. 96 nemělo chybu. Sorry jako .



No Mercedes má na levej páčce všechno... Blinkry, světla, když s ní s celou otáčíš, tak se tím ovládají stěrače, když jí zatlačíš, tak ostřikovače... Rozměrově asi tak jako řazení Trabantu..

Jawablázni

17.12.2022 v 17:24 | Nahoru | #101506
A je to hrozně nízko. Vždycky, než si uvědomím, že sedím v mercedesu, tak místo blinkrů nahmatam tempomat.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.12.2022 v 17:31 | Nahoru | #101507
No je to demence.... Auto za milion a nedají tam ani pravou páčku.... To si nedovolili ani fušeři z Boleslavi u Juniora, přestože z něj vzali všechno, co se dalo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.12.2022 v 18:43 | Nahoru | #101508
pech.> JJ to to bude u VW nastejno. No a ten Olcit podvozek jak kachna CV2 co s tím jezdily jeptišky v četnících. Na dálky ale pohoda a pobere to kdejaký výmol.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.12.2022 v 20:02 | Nahoru | #101509

Jirka4137 píše: pech.> JJ to to bude u VW nastejno. No a ten Olcit podvozek jak kachna CV2 co s tím jezdily jeptišky v četnících. Na dálky ale pohoda a pobere to kdejaký výmol.



Kachna má podvozek naprosto jiný, než kachna a není to ani další verze Visy, což si většina lidí, naprosto nesmyslně a bludně myslí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.12.2022 v 20:26 | Nahoru | #101510
pech.> Tak nějak odpružený do měka. Stará Dacia 1300 taky není nějaká vyšší třída ale seděl jsem v tom skoro 12h a světe div se pohoda. Prostě si myslím že auta ze 70-80 let byla nějak lepší na výmoly a sedačky taky v pohodě. Starý hilman na diagonálkách ani nemluvě.
Když se vrátím k motorkám je to stejné. Kývačka je mnohem pohodlnější než 640 a to i 639-sedlo. V tomto ohledu mne napadá akademická myšlenka že se svět v kravskou prdel obrací.

Naposledy editováno 17.12.2022 20:27:59

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.12.2022 v 21:57 | Nahoru | #101511
Jirka4137> Ono je to člověk od člověka. Každému vyhovuje něco jiného. Když jsem měl kývačku ( s kytarou ) nemohl jsem si na ni zvyknout, říkal jsem si zlatý pérák. No a někdo to má naopak. Z Jaw 350 se mi nejlépe sedělo na 640. Taková 634 z roku 82 nebyla špatná, ale 640 je lepší.
Jawa 650 a její sedlo ? Nic moc...to taková 660 je mnohem lepší. Jen ten potah, ten souruzi v Týnci nevychytali. Je nasákavý, po zmoknutí sedlo i v létě vysychá ještě 3 dny...Letos jsem na dovolené prakticky pořád seděl na mokrém sedle a měl mokrou p.del...Jirka_S ví....Právě mám zadanou poptávku po jeho přešití. Ne tvar, ale potah, chci nepromokavý. Oslovil jsem firmu ve S. Boleslavi, tak uvidím, jak to dopadne. Nikoho jiného,kdo by sedlo potáhl jiným potahem a zachoval tvar,neznám.

(reakce na) Jawablázni

18.12.2022 v 08:28 | Nahoru | #101512
Milan1963> Potahy na sedla nám šije čalouník Leoš Vaculík . Nemožné ihned zázraky do tří dnů. Stačí se zmínit. Sedlo na Fazerovi potahoval on. Když jsem motorku bral nebyla zdaleka v takovém stavu jak dnes. Je dovezená z třetího světa. Má málo najeto ale když něco vezme člověk z Itálie ....
No k těm sedlům, na delší cestování je dobré mít jedno cestovní prošité. V republice je vícero firem. Naštěstí na levné japonské motorky stačí na inzerci objednat v některém z mnoha inzerátů.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.12.2022 v 08:44 | Nahoru | #101513
Když si sednu v práci do sandera, tak se vždy rozchechtám. Vezmu do ruky ten vypelíchanej volant (který mají všechny) a mrknu do toho vnitřního po okrajích vybledlého zrcátka (mají to všechny) a jedu. Pocit z jízdy jako ve Felicii z roku 1995... Fušerský auto. Alespoň podvozkově jsme ho dali do kupy. ve 100 000Km kineťák, přední ložiska v kolech, spojka a tekoucí radiátor topení. Upadlý táhlo ve dveřích taky nepotěšilo. Auto po jednom majiteli s plným servisem... Ale chápu to. Co by člověk chtěl od tak levnýho auta, které nové stálo cca 180 000Kč.

Naposledy editováno 18.12.2022 08:48:53

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.12.2022 v 10:25 | Nahoru | #101514
Milan1963> Milane jak tak koukám-hledím na tu koloběžku s motorem co jsi přivezl, tak tam je sedlo jako na cestovní motorce. To musí být pohoda ne ?

(reakce na) Jawablázni

18.12.2022 v 11:36 | Nahoru | #101515

Jirka4137 píše: pech.> Tak nějak odpružený do měka. Stará Dacia 1300 taky není nějaká vyšší třída ale seděl jsem v tom skoro 12h a světe div se pohoda. Prostě si myslím že auta ze 70-80 let byla nějak lepší na výmoly a sedačky taky v pohodě. Starý hilman na diagonálkách ani nemluvě.
Když se vrátím k motorkám je to stejné. Kývačka je mnohem pohodlnější než 640 a to i 639-sedlo. V tomto ohledu mne napadá akademická myšlenka že se svět v kravskou prdel obrací.



Tak ono to má důvody v tom, že auta jsou dnes zásadně rychlejší a musí být stabilnější. Jde to do určité míry ředit většími koly... Stabilitu, kterou nabízejí dnešní auta, aby jezdlia rychle i bezpečně, o tom se starým autům ani nesní... V zájmu losího testu, už trochu drncají i francouzi... Také byly mnohem horší cesty, po kterých se jezdilo pomaleji, dneska jsou cesty lepší a provoz rychlejší..

Naposledy editováno 18.12.2022 11:39:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.12.2022 v 11:38 | Nahoru | #101516

MartinED250 píše: Když si sednu v práci do sandera, tak se vždy rozchechtám. Vezmu do ruky ten vypelíchanej volant (který mají všechny) a mrknu do toho vnitřního po okrajích vybledlého zrcátka (mají to všechny) a jedu. Pocit z jízdy jako ve Felicii z roku 1995... Fušerský auto. Alespoň podvozkově jsme ho dali do kupy. ve 100 000Km kineťák, přední ložiska v kolech, spojka a tekoucí radiátor topení. Upadlý táhlo ve dveřích taky nepotěšilo. Auto po jednom majiteli s plným servisem... Ale chápu to. Co by člověk chtěl od tak levnýho auta, které nové stálo cca 180 000Kč.



Bludy, tady to mají zpravidla soukromníci, běžně 15 let a pohoda.. Asi jsi dlouho nejel ve Felicii, ta se chová naprosto jinak, hůř...

(reakce na) Jawablázni

18.12.2022 v 11:39 | Nahoru | #101517

Jirka4137 píše: Milan1963> Milane jak tak koukám-hledím na tu koloběžku s motorem co jsi přivezl, tak tam je sedlo jako na cestovní motorce. To musí být pohoda ne ?



Však taky v každém příspěvku vrní blahem, jak je to lepší, než všechny ostatní jeho wergly.

(reakce na) Jawablázni

18.12.2022 v 11:41 | Nahoru | #101518

Milan1963 píše: Jirka4137> Ono je to člověk od člověka. Každému vyhovuje něco jiného. Když jsem měl kývačku ( s kytarou ) nemohl jsem si na ni zvyknout, říkal jsem si zlatý pérák. No a někdo to má naopak. Z Jaw 350 se mi nejlépe sedělo na 640. Taková 634 z roku 82 nebyla špatná, ale 640 je lepší.
Jawa 650 a její sedlo ? Nic moc...to taková 660 je mnohem lepší. Jen ten potah, ten souruzi v Týnci nevychytali. Je nasákavý, po zmoknutí sedlo i v létě vysychá ještě 3 dny...Letos jsem na dovolené prakticky pořád seděl na mokrém sedle a měl mokrou p.del...Jirka_S ví....Právě mám zadanou poptávku po jeho přešití. Ne tvar, ale potah, chci nepromokavý. Oslovil jsem firmu ve S. Boleslavi, tak uvidím, jak to dopadne. Nikoho jiného,kdo by sedlo potáhl jiným potahem a zachoval tvar,neznám.



By mne zajímalo, co tam zase vymysleli, když to celý svět dělá z koženky, která tu nepromokavost nabízí.... Asi byl ten hadr levnější, než koženka...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.12.2022 v 11:56 | Nahoru | #101519
pech.> 15let ale v pohode vydrzi soukromnikovi cokoliv z toho na co tu hazis spinu

Jawablázni

18.12.2022 v 11:59 | Nahoru | #101520
Měl jsem celkem 4 Dacie, z toho 3x diesel. Jezdím s tím i na dovolenou, letos Balkán, cca 5.000km. Mám Dokkera, najeto aktuálně 120.000km. Měnil jsem na tom jenom nějaký úplný nepodstatnosti, třeba hadici od turba sežranou kunou. Taky jsem měl Dacii MCV, najeto 250.000km, tam se měnily nějaký ložiska a čepy v kolech.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka Drsnak007 4 24.10.2024 v 09:42 PetrL3
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 Lithwick 2 18.10.2024 v 08:56 cmiral
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 4 15.10.2024 v 15:58 cmiral
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka koutnasjede 4 14.10.2024 v 09:25 Dolin
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka Mario1504 2 29.9.2024 v 22:26 Drak1

TOPlist