paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Vliv předstihu na detonace při deceleraci
12.6.2022 v 10:20
Čaute, protože jsem se už dlouho ve V11 nehrabal, svrbí mě prsty a je mi asi líto, že to bez problému jezdí, řekl jsem si, že by to chtělo něco zase trochu pokunit.

Zdražil se benzín a tak mě napadlo, že bych v mapě zkusil ubrat benzínu, abych snížil spotřebu a druhé důvod - příjde mi, že by to mohlo víc brzdit motorem při deceleraci. Myšlenka teda byla zkusit upravit palivovou mapu podle vzoru Beetletechu( teda v myslim, ze je to od nej). Tedy dát do prvních dvou sloupců od 2500 ot. do maxima samý nuly. Tak jsem to udělal, nahrál mapu a šel to projet.

Výsledek: Krásně se změkčily přechody při přeřazení nahoru. Předtím tam byla prodleva. Jakože to chvilku nic nedělá a pak to vystřelí kupředu. A z otáček nad 3000 to znatelně víc brzdí motorem (a nemyslim si, ze to je placebo). Což je super. Co není tak super je, že to během brzdění motorem v tom otáčkovým pásmu, kdy mapa přechází z nul na nenulový hodnoty, střílí. Jen lehce. Žádný bomby. Ale střílí. Když ty nuly posunu výš, střílí to výš když níž, tak zase níž. Prostě tam, kde se to mění. A to se mi nelíbí (to střílení).

Nahrál jsem zpět svoji původní mapu, která jako fičí. Ale stejně mi nedá, co tam ten Beetle dělá za kejkle, že mu to nestřílí (odpozorováno z Beetle map a chování na Stelvio a V7). A tak jsem zkoumal dál. Vypozoroval jsem, že Beetle mění i předstih. A to tak, že jak klesají otáčky, postupne přidává oproti origo mapě na předstihu. Největší rozdíl (přidání) má přesně v místě, kdy se nuly mění na nenuly. A od tohoto mezníku zas předstih postupně snižuje blízko původním hodnotám originální mapy.

A otázka zní: Je možný, aby tohle zvýšení předstihu řešilo to střílení?

Na netu jsem našel:

Decelerace nás zajímá jen potud, pokud nevypínáme volnoběžnou trysku pro zamezení přívodu paliva. Protože se směs výrazně při deceleraci ochudí, je vhodné předstih zvýšit, což by mělo zvládnout řízení podle podtlaku (jeho hodnota dosahuje maxima). Zapálit směs ve válci musíme, protože jinak se neshořelé palivo bude hromadit v tlumiči výfuku a později se detonačně zapálí od horkých spalin.



Beztak mi to nedá a vyzkouším to, ale je tu dost moudrých a zkušených hlav. Tak můžeme něco prodiskutovat třeba to i někdo řešil a poradí a nebo potvrdí?

A ještě obrázek na vysvětlenou: To vlevo mám a to vpravo (nebo podobně) si přeju mít



Naposledy editováno 12.06.2022 10:40:21
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Vliv předstihu na detonace při deceleraci

12.6.2022 v 10:34 | Nahoru | #1
Chuda smes hori dele, tzn kdyz posunes predstih das ji cas na to aby shorela kdy ma a nehorela ve vyfuku - teda zjednodusene, teoreticky… co se tam ve skuttecnosti deje…..

Kdyz se to s predstihem prezene tak ale hrozii detonace jako detonace a ne strileni do vyfuku…

Naposledy editováno 12.06.2022 10:41:09

1 reakcí na tento příspěvek Vliv předstihu na detonace při deceleraci

12.6.2022 v 12:16 | Nahoru | #2

Kdyz se to s predstihem prezene tak ale hrozii detonace jako detonace a ne strileni do vyfuku…


Poznam to na chodu bez nejakyho mereni?

Vliv předstihu na detonace při deceleraci

12.6.2022 v 12:22 | Nahoru | #3
Předstih by měl být úměrný otáčkám jinak hrozí to co psal assasin.
Nějak mi nesedí to ochuzení při deceleraci.Měla by se spíš obohatit,tvrdí to i Ignitech.Dokonce má korekci ochuzení při decelaraci.
Zlepšení při přeřazování nahoru se dá pochopit,jelikož tam nemá co hořet,chová se to jako když aktivuješ quckshifter a to vypne zapalování

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

12.6.2022 v 12:23 | Nahoru | #4

Koudy01 píše: Poznam to na chodu bez nejakyho mereni?



Slyset/citit to je az kdyz je to uplne spatne, bez mereni tezko soudit…

Chapu to dobre ze resís deceleraci? Tam by snad problem nastat nemusel…

Anti: to nevypada na ochuzeni, ale spis fuel cut, jakmile palivo opet nabehne, zacne to strilet..

Naposledy editováno 12.06.2022 12:25:08

(reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

12.6.2022 v 12:25 | Nahoru | #5
assassin> Jo jen deceleraci. Proste zaklapnuti plynu. A jen uplny zaklapnuti. Ne ubrani.

Naposledy editováno 12.06.2022 12:27:02

(reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

12.6.2022 v 12:29 | Nahoru | #6
assassin> Asi máš pravdu,zřejmě při tom přechodu od té nuly do normální hodnoty.

Vliv předstihu na detonace při deceleraci

12.6.2022 v 21:38 | Nahoru | #7
Tak jsem zkusil předstih ve střílecím spektru otáček o pár stupňů posunout. A třeba bude čas to zítra otestovat

1 reakcí na tento příspěvek Vliv předstihu na detonace při deceleraci

13.6.2022 v 21:00 | Nahoru | #8
Otestoval jsem a strili porad. Mozna min, ale strili. Nevim, kam bych to az musel posunout, aby to prestalo. Takze experiment proveden, choutky uspokojeny, puvodni mapa nahrana a muzu zas chvilu jezdit. Nez budu opet nenechavy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

13.6.2022 v 21:43 | Nahoru | #9
Koudy01> Ty to ladíš jak smyčcové kvarteto. Teď ti to už zase nestřílí?

(reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

13.6.2022 v 21:50 | Nahoru | #10
geloš> Nene, ted to jede fajn Ale nemam tam ty nuly me to ladeni obcas bavi a spis to beru jako studium....mg se ladi snadno - programy zadarmo, prehrany je to hned,....tak to k tomu trochu svadi, se v tom šťourat

Naposledy editováno 13.06.2022 21:50:22

1 reakcí na tento příspěvek Vliv předstihu na detonace při deceleraci

13.6.2022 v 22:09 | Nahoru | #11
Tak tam zapiš od 2700 rpm nuly a mělo by to fungovat. Na obrázku máš ještě sníženou dávku při 2200 a 2000, to už mohlo být chudé a proto to střílelo.
Jinak, že výfuk trochu zabublá když má zase co spalovat, je normální. A brzdit motorem pod 2500 rpm je dobré jen když chci zastavit.

1 reakcí na tento příspěvek Vliv předstihu na detonace při deceleraci

14.6.2022 v 06:07 | Nahoru | #12
Podle mého,pokud tam jsou nuly,vždy bude vznikat přechod mezi nulou k optimální velikosti dávky,tudíž vždy bude ta směs v jednom okamžiku chudá tak bude střílet.Muselo by to naskakovat skokově.

(reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

14.6.2022 v 06:11 | Nahoru | #13
geloš> Obrazek je jen jeden z pokusu, kde jsem to zkousel ochuzovat i dal. Jinak jsem to mel, jak pises. Do 2700 plna davka a pak nuly. A kolem 2800 to tak trikrat prcne. Obcas to prcne i treba ve 4 nebo 5 tis. ot., kdyz z nejakyho duvodu uberu a zas pridam. Mozna z origo vyfukama by to nebylo ani nejak moc slyset. Ale u tech Mivvu to slyset je. Nejsou to uplne bomby, ale nechci to tam. Je to rusivy.

Na tom Stelviu (s mivvem) a V7 to ma beetle vyladeny tak, ze to vubec nestrili. Pokud nejsem tohodle stavu schopen dosahnout, necham tam misto nul ty 22 nebo co tam mam.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

14.6.2022 v 06:13 | Nahoru | #14
Anti> Skokove (postupne navysovat) jsem to zkousel. Zkousel jsem i misto nul sedmicky a pak skokove. Ale vzdy to nekde na tom prechodu z patrne chude na normalni smes prska.

Naposledy editováno 14.06.2022 06:17:33

(reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

14.6.2022 v 06:17 | Nahoru | #15
.

Naposledy editováno 14.06.2022 06:17:14

1 reakcí na tento příspěvek Vliv předstihu na detonace při deceleraci

14.6.2022 v 10:33 | Nahoru | #16
Jenže jednotka to skokově neřídí ale interpoluje mezi zadanými hodnotami. Takže jakmile se přiblížíš k hraniční hodnotě,tak najíždí nebo sjíždí k té nule. Což znamená v určitém rozmezí chudá směs.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

14.6.2022 v 10:48 | Nahoru | #17
Anti> jo takhle si to "skokove" myslel. Hele, nějak to jde. Když jinej to naladit umí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

14.6.2022 v 11:06 | Nahoru | #18
Koudy01> Srovnáváš V11 s guzzinama co mají jiné jednotky a jinak řízený volnoběh.

(reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

14.6.2022 v 11:09 | Nahoru | #19
geloš> Jo, to je pravda

Vliv předstihu na detonace při deceleraci

14.6.2022 v 13:06 | Nahoru | #20
Nemas nejakou netesnost na vyfuku? Nebo jsou ty mivv hodne derave? Seriove vyfuky by tohle postrelovani pri decelaraci asi utlumily…
Me takhle strilej vsechny MX motorky, vstrikovani +. Seriove vyfuky. Ono bez nejakejch slozitosti to neni jednoduchy se toho uplne zbavit…

On ten fuel cut zpusobuje problemy i ve chvili kdy potrebujes pridat, obvykle v zatacce pri prechodu z brzdeni motorem do akcelerace… chvili trva, nez se sani "zahlti" benzinem a tak to probuzeni k motoru casto byva se skubnutim….

Vliv předstihu na detonace při deceleraci

14.6.2022 v 13:27 | Nahoru | #21

Seriove vyfuky by tohle postrelovani pri decelaraci asi utlumily…


Taky si myslím. Ty toho utlumí hodně.

Ten nástup byl v zatáčce docela v pohodě. Takovej měkčí a roztahanější. Kopanec tam nebyl. Ale nešlo třeba moc vrkat při podřazování. To se muselo chvíli držet ten plyn. Při rychlým vrknutí to nic neudělalo.

Na tom Stelviu to funguje skvěle. Žádný kopaní, střílení, vrkání v pohodě. Na V11 to buď nejde a nebo to není tak jednoduchý a chtělo by to znát nějaký zaklínadla

Prdím na to. Všem děkuju za rady a postřehy.

Téma nechám otevřený, kdyby se chtěl náhodou ještě někdo podělit o svoje know-how Uvítám to a budu jen rád.

Vliv předstihu na detonace při deceleraci

14.6.2022 v 15:52 | Nahoru | #22
Pravdu má Geloš, že nemůžeš chtít od rozdílných systémů stejnou věc. IAW15 vs. IAW5AM, tam jsou velký rozdíly, už jen třeba adaptivní parametrika...
Ale zkoušíš to dobře Já bez naměřených hodnot nedělám žádný úpravy, vždycky se musím mít čeho chytit

Vliv předstihu na detonace při deceleraci

14.6.2022 v 19:12 | Nahoru | #23
No, k adaptivni parametrice bych mel taky dotaz. Ono se tam toho asi moc neadaptuje, kdyz jsou vypnuty lambdy ne?

2 reakcí na tento příspěvek Vliv předstihu na detonace při deceleraci

14.6.2022 v 23:23 | Nahoru | #24
No není to úplně tak, ale částečně máš pravdu...ono je to složitější a každá řídící jednotka to má jinak...

Vliv předstihu na detonace při deceleraci

15.6.2022 v 05:59 | Nahoru | #25
Zlaty karburatory!

Vliv předstihu na detonace při deceleraci

15.6.2022 v 08:10 | Nahoru | #26
Nestras

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

15.6.2022 v 10:09 | Nahoru | #27

X-tra-X píše: No není to úplně tak, ale částečně máš pravdu...ono je to složitější a každá řídící jednotka to má jinak...


Vzdyt tam ale nic jinyho zpetnovazebniho krome lambdy neni, podle ceho by se to mohlo adaptovat. U IAW15, ktera ma taky nejaky adaptivni data, vubec.
A u Stelvia s IAW5 me napadaji jako zpetnovazebni udaj jeste i otacky skrz rizeni volnobehu. Jinak tam snad taky nic krome lambdy (nebo dvou lambd) neni, co by mohlo poskytovat nejakou zpetnou vazbu k uprave parametru, ne?

Naposledy editováno 15.06.2022 10:36:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

15.6.2022 v 10:29 | Nahoru | #28
Koudy01> Jen teoretizuju, ale treba pokud dokážeš měřit presne otacky motoru (respektive úhlové zrychleni), tak z toho pujde vysledovat/dopocitat kde co.

(reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

15.6.2022 v 10:38 | Nahoru | #29

assassin píše: Koudy01> Jen teoretizuju, ale treba pokud dokážeš měřit presne otacky motoru (respektive úhlové zrychleni), tak z toho pujde vysledovat/dopocitat kde co.


Kde co možná, ale s pomocí software a hardware na motorce asi nee. Lambda a případně knock sensor jsou jediné zpětné vazby. Nečekám, že by to umělo měřit spalovací tlaky, jako to dělal Saab Trionic .

(reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci

15.6.2022 v 11:27 | Nahoru | #30

X-tra-X píše: No není to úplně tak, ale částečně máš pravdu...ono je to složitější a každá řídící jednotka to má jinak...


Tady se bavíme o konkrétní motorce Guzzi V11, netřeba zmiňovat jiné řídící jednotky.
Jaké adaptační procesy zůstavají aktivní po softwareovém vyřazení lambda sondy? Konkrétně pro IAW15.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kemp v RO Moto Guzzi V11 Podas 11 2.6.2024 v 08:01 __RomFox__
Technické okénko Moto Guzzi V11 [1 ... 17, 18] Moto Guzzi V11 MaraGuzziV11 536 13.4.2024 v 16:28 JVK
Italské železo v detajlech(mouchy a... [1 ... 10, 11] Moto Guzzi V11 Markus.1 301 14.8.2020 v 23:59 Koudy01
Tachometr Moto Guzzi V11 štylák 0 21.9.2019 v 01:29 štylák
Problém s otáčkoměrem Moto Guzzi V11 Koudy01 3 24.7.2019 v 06:42 Koudy01

TOPlist