Zdražil se benzín a tak mě napadlo, že bych v mapě zkusil ubrat benzínu, abych snížil spotřebu a druhé důvod - příjde mi, že by to mohlo víc brzdit motorem při deceleraci. Myšlenka teda byla zkusit upravit palivovou mapu podle vzoru Beetletechu( teda v myslim, ze je to od nej). Tedy dát do prvních dvou sloupců od 2500 ot. do maxima samý nuly. Tak jsem to udělal, nahrál mapu a šel to projet.
Výsledek: Krásně se změkčily přechody při přeřazení nahoru. Předtím tam byla prodleva. Jakože to chvilku nic nedělá a pak to vystřelí kupředu. A z otáček nad 3000 to znatelně víc brzdí motorem (a nemyslim si, ze to je placebo). Což je super. Co není tak super je, že to během brzdění motorem v tom otáčkovým pásmu, kdy mapa přechází z nul na nenulový hodnoty, střílí. Jen lehce. Žádný bomby. Ale střílí. Když ty nuly posunu výš, střílí to výš když níž, tak zase níž. Prostě tam, kde se to mění. A to se mi nelíbí (to střílení).
Nahrál jsem zpět svoji původní mapu, která jako fičí. Ale stejně mi nedá, co tam ten Beetle dělá za kejkle, že mu to nestřílí (odpozorováno z Beetle map a chování na Stelvio a V7). A tak jsem zkoumal dál. Vypozoroval jsem, že Beetle mění i předstih. A to tak, že jak klesají otáčky, postupne přidává oproti origo mapě na předstihu. Největší rozdíl (přidání) má přesně v místě, kdy se nuly mění na nenuly. A od tohoto mezníku zas předstih postupně snižuje blízko původním hodnotám originální mapy.
A otázka zní: Je možný, aby tohle zvýšení předstihu řešilo to střílení?
Na netu jsem našel:
Decelerace nás zajímá jen potud, pokud nevypínáme volnoběžnou trysku pro zamezení přívodu paliva. Protože se směs výrazně při deceleraci ochudí, je vhodné předstih zvýšit, což by mělo zvládnout řízení podle podtlaku (jeho hodnota dosahuje maxima). Zapálit směs ve válci musíme, protože jinak se neshořelé palivo bude hromadit v tlumiči výfuku a později se detonačně zapálí od horkých spalin.
Beztak mi to nedá a vyzkouším to, ale je tu dost moudrých a zkušených hlav. Tak můžeme něco prodiskutovat třeba to i někdo řešil a poradí a nebo potvrdí?
A ještě obrázek na vysvětlenou: To vlevo mám a to vpravo (nebo podobně) si přeju mít
Naposledy editováno 12.06.2022 10:40:21
1 reakcí na tento příspěvek Vliv předstihu na detonace při deceleraci
Kdyz se to s predstihem prezene tak ale hrozii detonace jako detonace a ne strileni do vyfuku…
Naposledy editováno 12.06.2022 10:41:09
1 reakcí na tento příspěvek Vliv předstihu na detonace při deceleraci
Kdyz se to s predstihem prezene tak ale hrozii detonace jako detonace a ne strileni do vyfuku…
Poznam to na chodu bez nejakyho mereni?
Nějak mi nesedí to ochuzení při deceleraci.Měla by se spíš obohatit,tvrdí to i Ignitech.Dokonce má korekci ochuzení při decelaraci.
Zlepšení při přeřazování nahoru se dá pochopit,jelikož tam nemá co hořet,chová se to jako když aktivuješ quckshifter a to vypne zapalování
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci
Koudy01 píše: Poznam to na chodu bez nejakyho mereni?
Slyset/citit to je az kdyz je to uplne spatne, bez mereni tezko soudit…
Chapu to dobre ze resís deceleraci? Tam by snad problem nastat nemusel…
Anti: to nevypada na ochuzeni, ale spis fuel cut, jakmile palivo opet nabehne, zacne to strilet..
Naposledy editováno 12.06.2022 12:25:08
1 reakcí na tento příspěvek Vliv předstihu na detonace při deceleraci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci
Naposledy editováno 13.06.2022 21:50:22
1 reakcí na tento příspěvek Vliv předstihu na detonace při deceleraci
Jinak, že výfuk trochu zabublá když má zase co spalovat, je normální. A brzdit motorem pod 2500 rpm je dobré jen když chci zastavit.
1 reakcí na tento příspěvek Vliv předstihu na detonace při deceleraci
Na tom Stelviu (s mivvem) a V7 to ma beetle vyladeny tak, ze to vubec nestrili. Pokud nejsem tohodle stavu schopen dosahnout, necham tam misto nul ty 22 nebo co tam mam.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci
Naposledy editováno 14.06.2022 06:17:33
1 reakcí na tento příspěvek Vliv předstihu na detonace při deceleraci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci
Me takhle strilej vsechny MX motorky, vstrikovani +. Seriove vyfuky. Ono bez nejakejch slozitosti to neni jednoduchy se toho uplne zbavit…
On ten fuel cut zpusobuje problemy i ve chvili kdy potrebujes pridat, obvykle v zatacce pri prechodu z brzdeni motorem do akcelerace… chvili trva, nez se sani "zahlti" benzinem a tak to probuzeni k motoru casto byva se skubnutim….
Seriove vyfuky by tohle postrelovani pri decelaraci asi utlumily…
Taky si myslím. Ty toho utlumí hodně.
Ten nástup byl v zatáčce docela v pohodě. Takovej měkčí a roztahanější. Kopanec tam nebyl. Ale nešlo třeba moc vrkat při podřazování. To se muselo chvíli držet ten plyn. Při rychlým vrknutí to nic neudělalo.
Na tom Stelviu to funguje skvěle. Žádný kopaní, střílení, vrkání v pohodě. Na V11 to buď nejde a nebo to není tak jednoduchý a chtělo by to znát nějaký zaklínadla
Prdím na to. Všem děkuju za rady a postřehy.
Téma nechám otevřený, kdyby se chtěl náhodou ještě někdo podělit o svoje know-how Uvítám to a budu jen rád.
Ale zkoušíš to dobře Já bez naměřených hodnot nedělám žádný úpravy, vždycky se musím mít čeho chytit
2 reakcí na tento příspěvek Vliv předstihu na detonace při deceleraci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci
X-tra-X píše: No není to úplně tak, ale částečně máš pravdu...ono je to složitější a každá řídící jednotka to má jinak...
Vzdyt tam ale nic jinyho zpetnovazebniho krome lambdy neni, podle ceho by se to mohlo adaptovat. U IAW15, ktera ma taky nejaky adaptivni data, vubec.
A u Stelvia s IAW5 me napadaji jako zpetnovazebni udaj jeste i otacky skrz rizeni volnobehu. Jinak tam snad taky nic krome lambdy (nebo dvou lambd) neni, co by mohlo poskytovat nejakou zpetnou vazbu k uprave parametru, ne?
Naposledy editováno 15.06.2022 10:36:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv předstihu na detonace při deceleraci
assassin píše: Koudy01> Jen teoretizuju, ale treba pokud dokážeš měřit presne otacky motoru (respektive úhlové zrychleni), tak z toho pujde vysledovat/dopocitat kde co.
Kde co možná, ale s pomocí software a hardware na motorce asi nee. Lambda a případně knock sensor jsou jediné zpětné vazby. Nečekám, že by to umělo měřit spalovací tlaky, jako to dělal Saab Trionic .
X-tra-X píše: No není to úplně tak, ale částečně máš pravdu...ono je to složitější a každá řídící jednotka to má jinak...
Tady se bavíme o konkrétní motorce Guzzi V11, netřeba zmiňovat jiné řídící jednotky.
Jaké adaptační procesy zůstavají aktivní po softwareovém vyřazení lambda sondy? Konkrétně pro IAW15.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kemp v RO Moto Guzzi V11 | Podas | 11 | 2.6.2024 v 08:01 __RomFox__ |
Technické okénko Moto Guzzi V11 [1 ... 17, 18] Moto Guzzi V11 | MaraGuzziV11 | 536 | 13.4.2024 v 16:28 JVK |
Italské železo v detajlech(mouchy a... [1 ... 10, 11] Moto Guzzi V11 | Markus.1 | 301 | 14.8.2020 v 23:59 Koudy01 |
Tachometr Moto Guzzi V11 | štylák | 0 | 21.9.2019 v 01:29 štylák |
Problém s otáčkoměrem Moto Guzzi V11 | Koudy01 | 3 | 24.7.2019 v 06:42 Koudy01 |