paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024

Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.4.2022 v 19:07 | Nahoru | #97111

P911 píše: Ještě by měli zveřejnit kolik nešťastníků si to v reálu koupilo



Si to zapíšou sami sobě a pak to budou prodávat ještě deset let, kdy už se nevejdou do homologačních norem pro aktuální výrobu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.4.2022 v 19:20 | Nahoru | #97112
pech.> Ty péráky a RVM šly dost na odbyt, co jsem tak zaznamenal na síti. I když to s výrobou nemá co dělat. A jaká je realita se stejně nedozvíme.

(reakce na) Jawablázni

21.4.2022 v 19:26 | Nahoru | #97113

Milan1963 píše: Taky dobré téma.
Od dětství z kola jsem byl zvyklý, že hlavní je brzdit zadní brzdou. Ono tedy - přední brzda kola Pionýr ( špalková ) byla spíš na okrasu. Kolo Tatra, které jsem měl potom - taky tak. Torpédo bylo jistotou. Když jsem začal jezdit závodně, tak Favorit měl funkční i přední, ale přece jen - hlavní je zadní, protože padat přes řídítka - nic moc pocit...
A to ve mně zůstalo. Pionýry - hlavně zadní. Pérák, panelka - taky tak. Jen Adenium - přední.



No Comment

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.4.2022 v 19:27 | Nahoru | #97114

Sema píše: pech.> Ty péráky a RVM šly dost na odbyt, co jsem tak zaznamenal na síti. I když to s výrobou nemá co dělat. A jaká je realita se stejně nedozvíme.



Jo.... Šly na odbyt.... Ale produkuje je fabrika někde v Číně a druhá někde v Indii... Oni nic z toho neprodukují!

(reakce na) Jawablázni

21.4.2022 v 19:33 | Nahoru | #97115
pech.> Však to píšu.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.4.2022 v 20:05 | Nahoru | #97116
Proč by nemohla Jawa dostat nějakou výjimku co se týče emisí na 2T 640? V UK už má 350 výjimku dlouho. Kolik by se jich v ČR prodalo? Pochybuji, že více než 100 kusů. Aspoň by klesly ceny 350 a trochu by to továrně pomohlo. Sám bych si možná novou 350 koupil -proč ne?

Jawablázni

21.4.2022 v 20:06 | Nahoru | #97117
Zdravím.Tak já bohužel svou účast na jarní ruším. Čtrnáct dní mě zlobí záda a nechce to pustit a na takovéto výletování to teď není.Nezbývá než závidět a těšit se na jindy.

Jawablázni

21.4.2022 v 21:24 | Nahoru | #97118
Taky nepotěším svou účasí.Dcera přitáhla ze školy moribundus,takže nejsem uplně fit.(na testy už nejdem,na to seru,bejt co pulrok v karanténě,ale zbytečně to roznášet,to taky ne.)

V květnu mám tejden dovolený tak snad už bude počasí na to si to vynahradit,zatím jsem letos byl jen 20km na STK a zpět.

Naposledy editováno 21.04.2022 21:26:52

(reakce na) Jawablázni

21.4.2022 v 21:26 | Nahoru | #97119

SkotyCZ píše: Proč by nemohla Jawa dostat nějakou výjimku co se týče emisí na 2T 640? V UK už má 350 výjimku dlouho. Kolik by se jich v ČR prodalo? Pochybuji, že více než 100 kusů. Aspoň by klesly ceny 350 a trochu by to továrně pomohlo. Sám bych si možná novou 350 koupil -proč ne?



Proč? Protože to nechtějí.... Protože kdyby dostali tu výjimku a dědci, jako náhradu za svoje staré, utrápené jeby, neo mladíci, co chtějí něco skutečně českého, by si to třeba kupovali a oni by to museli skutečně produkovat! A to by museli pracovat, obrábět, montovat.... To oni nechtějí.... To ne.... Z práce bolí ruce....

Jawablázni

21.4.2022 v 21:31 | Nahoru | #97120
To se nám to pěkně rozpadá. Tak snad ještě někdo přijede, já určitě už mam naloženou motorku, nafouklý kola, namazanej a napnutej řetěz.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.4.2022 v 22:08 | Nahoru | #97121
Milan1963> https://www.tipcars...a-120-l-1391406.html
Kdyby jsi chtěl omladit vozový park. Tady to žihadlo má 5 rychlostí a dokonce samonavíjecí pásy z Moravanu Otrokovice. Je to jako nový a bez protekce v Mototechně.

(reakce na) Jawablázni

21.4.2022 v 22:29 | Nahoru | #97122
Jirka4137> Je to hezké auto, ty samonavíjecí pásy by se mi líbily ! Ale kvůli nim to kupovat nebudu, a ta cena ...i když renovace je drahá.
Budu dál jezdit užší 42 let mladou 120 s pásy, které musím pokaždé ručně pověsit do úchytu a které se mi už podařilo přivřít do dveří, a táhl jsem je za sebou - haha...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.4.2022 v 22:29 | Nahoru | #97123
Jirka4137> Nostalgie. Při prohlížení těch fotek jsem si vzpomněl na detaily, které jsem za těch 30 let zapomněl. Jak navijáky předních pásů překážely zadním pasažérům, jak zpod palubky čouhaly dráty, přídavný vypínač na saharu, který měla každá škodifka dodělaný. Co je divný, že to má už pásy na všech sedadlech a přitom to nemá opěrky.

Jawablázni

21.4.2022 v 22:52 | Nahoru | #97124
Miraz250 > já dorazim asi tak na 15tou hodinu . Odpoledne mi volal Ghrohe , že vyjede hned po ránu , má to nejdál , tak kdyby přijel dřív . Ty a Verdom píšete , že kolem 18 hodiny . Zdenál je zabukovanej a pak se náhle zjeví . Beru stan .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.4.2022 v 22:55 | Nahoru | #97125
Borntobewild> Opěrky měly pouze výbavy LS, GLS a GL. Pásy vzadu jsou povinné tuším od roku 85, takže to auto to má v pořádku.
Zpod palubky semtam nějaký drát sice čouhá, ale ničemu to nevadí, jde o zvyk.
Saharu mám dodělanou taky a faktem je, že v létě dost pomáhá. I když - při 30 stupních už nepomůže nica auto pokud popojíždí třeba v koloně, vaří...

(reakce na) Jawablázni

21.4.2022 v 23:33 | Nahoru | #97126
Milan1963> Já měl kdysi 120 L, ročník 88, pětikvalt a ta opěrky měla. Kupoval jsem ji od prvního majitele, což byl táta mojí krásné kamarádky H.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.4.2022 v 01:55 | Nahoru | #97127
Měli sme 88 120L(od novoty), taky petikvalt. Taky měla opěrky.

Naposledy editováno 22.04.2022 01:56:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 08:11 | Nahoru | #97128

SkotyCZ píše: Proč by nemohla Jawa dostat nějakou výjimku co se týče emisí na 2T 640? V UK už má 350 výjimku dlouho. Kolik by se jich v ČR prodalo? Pochybuji, že více než 100 kusů. Aspoň by klesly ceny 350 a trochu by to továrně pomohlo. Sám bych si možná novou 350 koupil -proč ne?

Jsi mladý a málo pamatuješ Jawa někdy před cca 10 lety zkoušela katalyzátor na 2T 350, ale nedosáhla na požadované emisní limity. 2T 350 se vyrábí stále a pokud ji pořídíš přes dealera Jawy www.mototechnik.cz, zajistí ti za příplatek i legalizaci na bílé značky. Nebo můžeš udělat přestavbu z té své 350 Otázka zda jsi ochotný dát 130t za 2T stroj, kde je spoustu komponentů již z asijského dovozu.

Edit: tak je to 9 let a tenkrát byly v Jawě velice ambiciózní

https://zpravy.aktualne.cz/denik-insider/na-jare-se-ma-vratit-na-trh-jawa-350/r~i:insider:article:30295/
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/jawa-chysta-nejsilnejsi-motorku-v-historii-pry-luxus/r~5e7eb85ef8f711e296dc002590604f2e/

Naposledy editováno 22.04.2022 08:17:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 09:16 | Nahoru | #97129

PetrL3 píše: Měli sme 88 120L(od novoty), taky petikvalt. Taky měla opěrky.


Tak to byla Škoda 125L.

Jawablázni

22.4.2022 v 09:17 | Nahoru | #97130
I 120l z roku 86 měla vpředu opěrky.

(reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 09:17 | Nahoru | #97131
Borntobewild> Buďme rádi že jsou ty časy za náma.

(reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 09:17 | Nahoru | #97132

dave-lister píše: Tak to byla Škoda 125L.



Ne.
V tomto jsem si opravdu jist.

Naposledy editováno 22.04.2022 09:18:53

Jawablázni

22.4.2022 v 09:23 | Nahoru | #97133
Já se do toho Mšena ksakru neurvu, dneska hrajeme od podvečera přes půlnoc v Sezemicích u Perníkova, to dorazím dom tak ve tři ráno... a zejtra odpoledne na Katovně ve Svinibrodu. A to budou šedesátiny zpěvačky, tož to bude taky dlouhý...a v neděli od rána na opravách páry. Sice jsme to stihli minulej pátek od osmi ráno do deseti večír poskládat, v sobotu dodělali kluci nějakou kosmetiku, v neděli dělali zátop a zkušební jízdu no a něco se jim tam prej od rozváděcí hlavy rozfrnělo do boudy. A s tím se za tepla moc dělat nedá při dvanácti atmosférách. Jestli dotahovali a dotahovali a dotahovali matici a servali závit, tož to bude prča. Pokud se na dotahování vykvákli a vyfouklo jim těsnění, tak to bude jednoduchý. Ještě mám kousek trojky červenýho klingeritu zašitej v ponku, tak udělám nový a za tři hodiny práce bude hotovo. Ten starej dobrej červenej klingerit tři nebo čtyři milimetry silnej je dneska sakra nedostatkový zboží. Když už někde klingerit mají, tak je to nanejvejš dvojka a navíc modrej - čili na "studenou vodu" pro páru o zhruba 150 °C nevhodnej .

Jawablázni

22.4.2022 v 09:40 | Nahoru | #97134
Já s politováním ruším účast ty jízdy jsou pro mě snad zakletý vloni jsem marodil snad 3 měsíce a do teď jsem náchylný na kdejaké ofouknutí. Situace z loňska se opakuje opět návštěva a přespání nastydlého vnuka on byl druhý den v pohodě a já se s tím od středy peru lehká teplota dusivý kašel a přes rýmu pomalu nevidím, musím se z toho dostat do příštího týdne to je plánované Německo.
Heky si to užijte Tonda Zloun

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 09:59 | Nahoru | #97135

Milan1963 píše: Borntobewild> Opěrky měly pouze výbavy LS, GLS a GL. Pásy vzadu jsou povinné tuším od roku 85, takže to auto to má v pořádku.
Zpod palubky semtam nějaký drát sice čouhá, ale ničemu to nevadí, jde o zvyk.
Saharu mám dodělanou taky a faktem je, že v létě dost pomáhá. I když - při 30 stupních už nepomůže nica auto pokud popojíždí třeba v koloně, vaří...



Jen a pouze proto, že to máš v bordelu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 10:09 | Nahoru | #97136
pech.> Já jsem pár 120ác poznal, měl to v okolí kdekdo. A nevím o žádné, která by chladila správně a nevařila. Dokonce i v autoškole učil lektor. "Tenhle vypínač má každá škodofka svépomocí dodělanej a zapíná se vždy, když jedeš v koloně"
Přitom to byl fakt úplně zbytečnej šlentrián. V 90tých letech, kdy tu začala jezdit opravdová auta, jsem v autodílech koupil teplotní spínač sahary z nějakýho VW, či co za asi stokorunu a namontoval do fotrovy 120ácy a od té doby to už vařilo jen z jiných důvodů, než přehřátí chladiče . Těch důvodů tam bylo spousta, páč to vymejšlel (resp. převymejšlel z embéčka a 100vky) nějakej totální debil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 10:14 | Nahoru | #97137
Borntobewild> Naše stodváca nikdy nevařila v kolonách ani ve 30 stupních a žádný spínač neměla. Pak jednou zapadla vložka válce nebo co a od té doby vařila. To se opravilo a zase byla v pohodě, už teda s preventivně dodělaným spínačem, ale nikdy nebylo nutné ho použít.

A to sme s ní tahali 400 kg v káře, jezdila v zácpách po praze ve vedrech...
My měli dobrej kus. Tichej, úspornej, spolehlivej... Asi tak do těch 80-100 tisíc km (prvních 15 let) to šlo. Pak to byl už trochu křáp (hlavně v porovnání s tátovo složebníma autama v té době, ty byly nový).

Naposledy editováno 22.04.2022 10:19:06

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.4.2022 v 12:01 | Nahoru | #97138
Elevator: zajímalo by mě jak dlouho to homologační měření emisí trvá jestli by tam nemohli dát 1:200 protůrovat a hodit motor do stoupy.
Když projdou ty moderní 4T šroty kde výrobce povoluje spotřebu oleje 1L/1000km.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.4.2022 v 12:21 | Nahoru | #97139
No, mě v XC 70 D5 ( nafta ) olej mezi výměnama olej přibýval, po 12.000 km tak 3-4 deci. V servisu mi říkali, že je to naprosto normální

Naposledy editováno 22.04.2022 12:21:35

(reakce na) Jawablázni

22.4.2022 v 12:29 | Nahoru | #97140
Kalasnikov> Výrobce motoru doporučí typ paliva v technické dokumentaci a na něj by měl uživatel jezdit a s ním se dělají i testy na zkušebně.
Volskwagen to prubnul elektronicky a myslím, že to podruhý neudělá.
Bylo to exemplárně potrestaný a asi z toho vycouvat nešlo, to by to skopčáci ututlali,
takže si myslím, že Jawa nebo kdokoli jiný jen prostě předá stroj s dokumentací na co má jezdit
a čekají jak to dopadne.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka Drsnak007 4 24.10.2024 v 09:42 PetrL3
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 Lithwick 2 18.10.2024 v 08:56 cmiral
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 4 15.10.2024 v 15:58 cmiral
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka koutnasjede 4 14.10.2024 v 09:25 Dolin
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka Mario1504 2 29.9.2024 v 22:26 Drak1

TOPlist