AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ještě menší drobnost, v té trubici, co drží hlavní trysku (mosazná na 8 klíč) byl malý o kroužek. Dohledat jsem, že má čistit jehlu. Starý se úplně rozpadl a nový je větší, v trubičce se příčí až přicpe trysku. Bude hodně vadit, když ty kroužky vynechám?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Karburátory jsem řešil až na XJ 600. Z FZ jsem dřív stihl udělat zdroj N.D. .
Naposledy editováno 16.04.2022 20:06:06
Horní hranou předpokládám myslíš tu blíže k těsnící ploše plovákovky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše: Chlapi, poprvé jsem dělal opravu karburátorů na FZ. Nešlo to úplně hladce (to debilní mosazné sedlo jehlového ventilu), ale podařilo se. Teď ta klíčová otázka, musí znovu štelovat hladinka a dát karburátory na seřízení?
Ještě menší drobnost, v té trubici, co drží hlavní trysku (mosazná na 8 klíč) byl malý o kroužek. Dohledat jsem, že má čistit jehlu. Starý se úplně rozpadl a nový je větší, v trubičce se příčí až přicpe trysku. Bude hodně vadit, když ty kroužky vynechám?
Kroužky nevynechávej, sežeň správné... Já když dělal karbce do kde čeho, objednal jsem si vždycky kompletní, originální sadu, včetně jehel a byl klid...
Jinak rozebral jsem na 487 zadní tlumiče a normálně nejsou vydřené. V jednom 24ml oleje v druhém 12ml, místo 75ml. To koukám, vyměním gumové díly a mělo by to být cajk, konečně něco jednoduchého na spravení.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Kroužky nevynechávej, sežeň správné... Já když dělal karbce do kde čeho, objednal jsem si vždycky kompletní, originální sadu, včetně jehel a byl klid...
Je to originál tourmax sada. Ale mám pocit, že to tam někdo neodborně dal. Nikdy jsem se s o kroužkem mezi tryskou a emulzní nesetkal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Doma jsem zkusil svařit trubku s jeklem. Cvičně. No, drží to, i když jsem zmařil 2 elektrody. Jen ten svár vypadá...no asi jako na výstavní indické Jawě 300. Nevím, zda je to nebo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Taky sem si říkal
Já tady ty muzea, kdy je naskládaná Jawa na Jawě lišící se drobným detailem, moc nemusím. Lepší by bylo, kdyby tam toho byla čtvrtina. Vybrat opravdu něčím zajímavý a ojedinělý kousky a udělat pěkný expozice a stojánky. A ne to namydlit těsně vedle sebe jedno vedle druhýho. To člověka úplně zahltí a jen to proletí stylem - motorka, motorka, motorka,...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše: Je to originál tourmax sada. Ale mám pocit, že to tam někdo neodborně dal. Nikdy jsem se s o kroužkem mezi tryskou a emulzní nesetkal.
Ten kroužek tam patří a Tourmax sady obyčejně sedí dobře. Pěkně ho tam natlač a usaď šroubovákem a ono tu půjde. Hladiny štelovat nemusíš, pokud si nedrbal s plíškama plováku. Do směsi bych taky úplně nedrbal, pokud to jelo a po vrknutí to následně pěkně (rychle) padalo k volnoběhu. Ale synchronizace na škodu nebude. Minimálně tu bych udělal.
Naposledy editováno 16.04.2022 22:24:57
Jinak jasně jehly musí zavírat současně. Většínou když je rozhašená hladina tak tři zavírají více méně stejně a jedna je rozhozená. Tu co nejvíc přiblížit těm ostatním. Jemně doladit plíšek.
Naposledy editováno 16.04.2022 22:47:07
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
JJ ale při zahřátém motoru. Za studena je to dobré tak rozdrbat..
Samozřejmě.
A rozdrbat to jde i za tepla Zeptej se mě, jak to vím - Když jsem měl kdysi svůj první čtyřválec, půlil jsem kvůli mnou špatně seřízeným podtlakům motor. Páč jsem si myslel, že to mlátí vytahanej primár - to jsem vyčetl na netu. A ono jen mnou špatně seřízený podtlaky způsobovaly natolik nepravidelnej chod motoru, že to na volnoběh mlátilo jak Sierra v dieselu. No stálo mě to asi měsíc šroubování a cca 10 tis. Kč za těsnění, o-kroužky apod. Bo jsem kupoval vše origo. O-kroužek za kilo a tak. Tehdy jsem měl brigádu za pár šušňů ve volným čase po škole, tak jsem na tom slušně vykrvácel. Myslím jsem kvůli tomu tehdy rozprodal i slušný věci potřebný na svůj druhej koníček. Ale dalo mi to hodně. Nějak se to člověk naučit musel
Naposledy editováno 16.04.2022 23:05:03
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
https://verdom.rajce.idnes.cz/Podzimni_Jawablazni_jizda_2019/
Hezky muzeum. Toho Parkinsona bych chtel videt v provozu.
Jirka : I ty máš pravdu, že učení je zásadní, ale nějaké předpoklady člověk musí mít. Tvůj otec byl machr, umět 7 jazyků je perfektní. Mně taky jazyky vždycky šly, učil jsem se čtyři, tedy kromě češtiny. Dodnes, i když už spíš pasivně,rozumím třeba latinsky. Taky data a letopočty mně bavily a pamatovat si je byla hračka, to mi šlo samo. Pro to mám předpoklady myslím dobré. Zato technický tip jsem nebyl a nebudu, trochu jsem se v tom ( auta a motorky ) začal orientovat vlastně až po vojně a nikdy tomu nebudu zcela rozumnět. Třeba půlit motor u pionýra ? To bych už nikdy nedal dohromady. Naučit se například dánsky ? Když jsem tam před 2 roky byl zjistil jsem, že by to nebyl takový problém.
Předpoklady má každý. Jen každý jiné. Vefinále je to dobře.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dnes už to beru s úsměvem,ale když mi soudruh ředitel říkal, že na školu v žádném případě doporučení nedostanu, ač jsem měl výborné výsledky, do smíchu mě ani našim doma moc nebylo...
No nic - dnes jsem po cestě z kostela potkal asi 10 motorek. Všechny stejné, BMW 1600, prostě koráby. Na tom by bylo dobré se svézt , proti Jawě 660 je to asi trošku rozdíl.
Naposledy editováno 17.04.2022 15:49:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
V úterý musím do Ždˇáru tak budu rád když to obuju. Druhou sadu kol mám vyzutou. Pořídit vyvažovačku mám zatím jen v plánu.
Naposledy editováno 17.04.2022 16:55:43
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |