AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Tisíce, ale ve stodolách. Nikoliv na sinici.
Asi tak... V létě se to občas někde mihne, když na tom jezdí recesisiti, ale normálěn v provozu znám jen jednoho Mustanga, se kterým jezdí po Strakonicích bývalý kolega ze sídliště do fabriky Čz do práce.... To je ovšem provoz skutečně celoroční...
Kalasnikov píše: Normálně se mi zdá, že nějak začalo zapalování rušit přerušovač blinkrů AEV. Se zhasnutým motorem blinkry jdou, jak nastartuju tak přerušovač přestane dávat pulzy na vodič k páčce blinkrů.
Divné je, že to předtím fungovalo a na zapalování jsem nic neměnil, odrušené svíčky a fajfky jsem nikdy nepoužíval a teď to najednou nejde.
Možná že tam něco odešlo? Je to ještě ten testovací kus jak to nabízeli zdarma za zprávy o funkčnosti před mnoha lety.
Edit: potvrzeno, po prohrabání všeho jsem objevil jednu odrušenou svíčku v půdní fréze a s ní to fičí.
Může to bejt taky nakřáplej usměrňovač, pokud má wehement alternátor... Ono i z klasického dynama, díky počtu pólpárů a tím i frekvenci, která se navíc neustále mění, lezou co do průběhnu napětí takové sračky, že je to schopno dokonale zblbnout obyčejné multimetry....
Jirka4137 píše: Milan1963> Včera jsem jel za Š1000 MB. Šedá patinovka nemohl jsem uvěřit jak je to proti dnešním autům i těm nižší třídy malinkaté.
Auta rostou no... Klasické škodárny, v dobách, kdy automobilka dělala jeden typ, se počítali do nižší střední... Dneska jsou malá auta širší, vyšší jen délka zůstala stejná, kolem 4m... Sedan/kombi něco málo přes, kraťasy něco málo pod...
Favorit byl zásadně prostornější oproti Š742, ta byla prostornější oroti litru a kilu a dnešní auta na pomezí malých a nižších středních, jsou zase o kousek delší, širší a i vyšší... (tím se honí prostor) A to Favoritu, v době uvedení vyčítali nadměrnou výšku, dneska už ji nemá... Vyšší byl, jednak kvůli podvozku a druhak kvůli tomu, že ten prostor, už dělali víc jako dneska, kdy se už většinou nesedí s nataženýma nohama...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše: PetrL3> Ano, kód té hadičky jsem našel. Na partsdepot za asi 700,-. To tam radši hodím zahradní hadici. Kód hadičky nic neprozradil. Hledal jsem v angličtině a dokonce i v němčině, jaký průměr má benzinpumpe.
Bez úspěchu.
Nezbyde ti než koupit. Ona je natolik specifická jak svúm poměrem průměru vůči síle stěny, tak materiálem... Klasickou opletenou tam nedostaneš, protože je tvrdá a silná na stěně, PVC tam skápne hitzem a shoří ti motorka... Ta hadice je drahá jak pes, ale není to samo sebou...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Nezbyde ti než koupit. Ona je natolik specifická jak svúm poměrem průměru vůči síle stěny, tak materiálem... Klasickou opletenou tam nedostaneš, protože je tvrdá a silná na stěně, PVC tam skápne hitzem a shoří ti motorka... Ta hadice je drahá jak pes, ale není to samo sebou...
Normalni benzinova cerna hadice 8x14 nebo kolik to je za 90kc metr.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Lidi netrávili tolik času v autě. Tetka jezdila do práce 4 km tisícovkou a to bylo řečí že si žije jak ředitel.
https://motorky.bazo...6-275-x-16-mitas.php
Možná je dělal ještě někdo kdo to umí. Je to o tom zavolat.
Naposledy editováno 25.03.2022 18:25:55
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Asi tak... V létě se to občas někde mihne, když na tom jezdí recesisiti, ale normálěn v provozu znám jen jednoho Mustanga, se kterým jezdí po Strakonicích bývalý kolega ze sídliště do fabriky Čz do práce.... To je ovšem provoz skutečně celoroční...
Pořád myslím, že pionýry a Stadiony zná naprosto každý. Možná ne mladíci ve věku 15 let, kteří si nepochopitelně nemohou na pionýra udělat řidičák, ale snad i každá ženská pionýra a mopeda pozná. A z nás starších stoprocentně každý ví, o co jde. Proto se divím když si to lidi fotí...
Jirka : bydlím u fabriky, bývalá textilka. Do roku 89 tam dělalo 150 lidí. Autem do práce jezdilo tak 10 lidí, mezi nimi ředitel, měl bílou Š 120 GLS, tu si pamatuju přesně. Ostatní byli místní, chodili pěšky, někdo na kole, motorce. Dnes je nás ve fabrice asi 200. Polovina je Ukrajinců, ti bydlí na ubytovně u fabriky a jdou pěšky. Z nás Čechů tak 10 jezdí na kole, 10 chodí pěšky a těch 80 jezdí auty !! Ten rozdíl proti době před 30 lety ! Faktem je, že tehdy se dělalo většinou na 1 směnu. Ranní. Autobusy jezdily pořád. Ted' se dělá vesměs na 3 směny, aspoň u nás , my co děláme rukama tak všichni, jen kanceláře mají pouze ranní. Bez auta to nejde, na noční a z noční není šance se dostat pokud nejsi místní. To samé ve 22 hodin z odpolední. Proto lidi tráví v autech dost času. Určitě by jim stačilo i to embéčko, jenže si zvykli na větší. Neříkám lepší, ale větší ano. A výrobci jim jdou "na ruku" . Například v Merivě je víc místa než ve Volze, a to Volha 24 není malé auto. Pokrok ...??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: jdou "na ruku" . Například v Merivě je víc místa než ve Volze, a to Volha 24 není malé auto. Pokrok ...??
Včera sem byl na STK a to trvá, tak sem se cournul po městě, že si Sednu na lavičku, pustim film...
U parku odtahovka RZ UA a přívěs... Vezla 2 auta. Žiguli a Volha 24. Tak sem šel k tomu a prohlížel to z blízka. Volha mi přišla normálně nějaká malá i zvenku, taková prostě drobná
Už sme zkrátka zvyklí na jiná, větší a lepší auta.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: Normalni benzinova cerna hadice 8x14 nebo kolik to je za 90kc metr.
Ale je tvrdá a nejspíše jí tam nebudeš moct narvat...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jirka4137 píše: pech.> JJ když vyjelo fáčko tak si ty kecy o nadb. prostoru přesně pamatuji. Naco je to tak velké ? Proč je to tak vysoké ? To je aby mohl mít šofér na hlavě cilindr ?
Lidi netrávili tolik času v autě. Tetka jezdila do práce 4 km tisícovkou a to bylo řečí že si žije jak ředitel.
https://motorky.bazo...6-275-x-16-mitas.php
Možná je dělal ještě někdo kdo to umí. Je to o tom zavolat.
Protože byl dán nějaký limit spotřeby plechu na 1ks auta a to, že udělali fáčko větší, tak tím tu spotřebu překročili.... Hrdlička jim to pak nějak vysvětlil, že menší auto by nefungovalo jako jediné v rodině a venku by prodali leda hovno.... S cilindrem jsi se tamstejně nevešel... Ale měl jsi si konečně, kam dát levou nohu třeba...
Milan1963 píše: Pořád myslím, že pionýry a Stadiony zná naprosto každý. Možná ne mladíci ve věku 15 let, kteří si nepochopitelně nemohou na pionýra udělat řidičák, ale snad i každá ženská pionýra a mopeda pozná. A z nás starších stoprocentně každý ví, o co jde. Proto se divím když si to lidi fotí...
Jirka : bydlím u fabriky, bývalá textilka. Do roku 89 tam dělalo 150 lidí. Autem do práce jezdilo tak 10 lidí, mezi nimi ředitel, měl bílou Š 120 GLS, tu si pamatuju přesně. Ostatní byli místní, chodili pěšky, někdo na kole, motorce. Dnes je nás ve fabrice asi 200. Polovina je Ukrajinců, ti bydlí na ubytovně u fabriky a jdou pěšky. Z nás Čechů tak 10 jezdí na kole, 10 chodí pěšky a těch 80 jezdí auty !! Ten rozdíl proti době před 30 lety ! Faktem je, že tehdy se dělalo většinou na 1 směnu. Ranní. Autobusy jezdily pořád. Ted' se dělá vesměs na 3 směny, aspoň u nás , my co děláme rukama tak všichni, jen kanceláře mají pouze ranní. Bez auta to nejde, na noční a z noční není šance se dostat pokud nejsi místní. To samé ve 22 hodin z odpolední. Proto lidi tráví v autech dost času. Určitě by jim stačilo i to embéčko, jenže si zvykli na větší. Neříkám lepší, ale větší ano. A výrobci jim jdou "na ruku" . Například v Merivě je víc místa než ve Volze, a to Volha 24 není malé auto. Pokrok ...??
Milane, lidi pod 40 to prakticky neznají. Dnešní čtyřicátníci zažili to, ža se automaticky v 15 dělal řidičák na kripla a pak se na nich jezdilo, v rukou dospělých byly také babetty, místo dsoloužilých Stadionů... V podstatě od doby, kdy zyčaly dělené skupiny řidičáků na motorky, se na kriply sralo, protože v 15 sis mohl udělat řidičák leda na mopeda, protože rychlost max 45km/h, tak to je Babetta, která se za ty roky projevila jak strašný krám, nebo mnoho let staré stadiony, které už nikdo nechtěl spravovat, nebo nový malý skůtr.... Vzhledem k tomu, že o rok déle jsi mohl mít řidičák 125ccm, tak se na to v 15 každý vysral a počkali si na tu 125, protože ač je to pořád docela komár, tak výkonem se to prakticky vyrovná kývačkám175/250 a jede to kilo.... To je lepší než kriply co jedou 45-65.... Takže všechny tyhlety stadiony, pionýry, simsony, ztratili pro mladé smysl a ti staří, co to používají, těch už není moc... Takže když pojem stadion/pionýr řekneš před čtyřicátníkem z vesnice, bude tušit, o čem je řeč.... Zeptej se člověka mladšího jen o pár let a z města, bude mu to zcela cizí.... Dřív mládežnici používali tyhle samohyby aby k sobě měli blíž, dneska místo toho mají mobil s inetrnetem.... Na tom si vybaví co potřebují aniž by pálili benzín... Větší auta, to je o pohodlí.... Já bych v embéčku jezdit nechtěl.... Je to ergonomicky hrozné, líné, hlučné, nepraktické, složité na ovládání (sytič dnešní běžní řidiči nechápou a taková ta virtuozita jak zacházet se studeným autem aby neškubalo taky ne...).... Když jako nástupce vezmeme Fábiii, tak je to jinde... Ergonomie, prostor v kabině, variabilita... I ten nejslabší motor o 60k, ač je to popelka, je motor, se který se dá v dnešním provozu celkem žít... Embéčko s tím má velký problém, který lze řešit jen za velkého práskání biče řidičem aby to hnal co to dá a provozu stačil... Ta nová Fábie pojede líp, bude pohodlnější, praktičtější a to vše s o třetinu nižší spotřebou.... Embéčko dneska ani není levnější, takže není žádný racionální důvod, jezdit embéčkem...
PetrL3 píše: Včera sem byl na STK a to trvá, tak sem se cournul po městě, že si Sednu na lavičku, pustim film...
U parku odtahovka RZ UA a přívěs... Vezla 2 auta. Žiguli a Volha 24. Tak sem šel k tomu a prohlížel to z blízka. Volha mi přišla normálně nějaká malá i zvenku, taková prostě drobná
Už sme zkrátka zvyklí na jiná, větší a lepší auta.
Jasně a to to bylo ve své době, hodně velké auto.... Dneska by to byla třída 5ky brambory, éčka mergla..... Je to už jinde... A což teprv původní půllitr fiat... To je jak hračka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: Tak zrovna ta Volha je pořád dost velké auto, ale jinak auta furt rostou a rostou. Když se vedle sebe postaví nejstarší a nejnovější generace Golfa nebo Corolly, je to neskutečný rozdíl. Jediné auto, o kterém vím, které je v předchozí generaci výrazně větší než v následující, je Prévie.
Myslel sem, že je větší, než sedan třeba Volvo S60, ale je kratší i užší. Prostě není to taková ta ruská Amerika, jak to někteří berou.
Borntobewild píše: Tak zrovna ta Volha je pořád dost velké auto, ale jinak auta furt rostou a rostou. Když se vedle sebe postaví nejstarší a nejnovější generace Golfa nebo Corolly, je to neskutečný rozdíl. Jediné auto, o kterém vím, které je v předchozí generaci výrazně větší než v následující, je Prévie.
Tak Prévie byla natolik svébytná konstrukčně i technicky, že následné generace, které byly řešené už víceméně klasicky, jsou poznat, že je to všechno jinak, i rozměrově...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 26.03.2022 10:54:48
Kalasnikov píše: pech: Dynamo, dal jsem tam ten AEV regulátor, nevím jestli může nějaké rušení vycházet z něho nebo naopak jiskření původní dvoucívky poskytovalo ochranné elektromagnetické pole . Taky jsem dynamo znova nabudil jak bylo v návodu k AEV, možná to? No hlavně že to frčí s odrušenou svíčkou.
Těžko říct, odrušená svíčka.... Dej tam uhlíkový kabel a zkus obyčejnou svíčku.
Oni Rusáci začínali až ve 20. / 30. letech a pokud to mělo za něco stát, tak museli kopírovat. Pokud něco stvořili sami, tak to za moc nestálo.
Asi jsem tu psal, že koncem 80. let jsem chtěl novou Š 120. Než jsem ušetřil požadovaných 66 tisíc ( LS ) přestali je vyrábět. Favorita jsem nechtěl, už jen pro ty fronty a pořadníky a navíc byl drahý a později ještě dražší. Na trh přišla ruská Tavrija. Tu jsem celkem i chtěl, nebyla drahá, ale jen dvoudveřová a už jsme měli děti... dnes jsem rád, že jsem ji nekoupil. Nekvalita, nespolehlivost, problém s díly atd. Prostě - za moc nestála - původní ruský výtvor.
Dnes jsem byl v lese, potkal jsem dost motorek. Jawa žádná.
Od nového roku si vedu, kolik km najezdím a kolik poruch mám. Za březen to je 1900km a porucha jen jedna, povolené hlavy válců (což je mojí vinou) a ještě jsem jemně dotáhl řetěz. Za rok 2022 už mám skoro 3000 km při spotřebě 5,3l/100km. Zadní me22 více než 2000km nedá a ne a ne ji furt sjet tu hranku. Dneska jsem dřel i stupačkou a pneu na hranách jako nová, dokonce tam jsou i ty špuntíky z výroby. Dneska bylo krásně, tak jsem si projel Beskydy a krásných 80km, škoda toho štěrku, hlavně v zatáčkách.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 26.03.2022 19:20:17
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |