Na moji "motorce" YUKI 250 VISTA SOFT s motorem QM 250 došlo k neuvěřitelné závadě na elektroinstalaci.Po normální jízdě se po opětovném zapnutí klíčku "ztratilo" napětí.Po chvilce a opětovném zapnutí se zase objevilo a moto jela zase normálně.Toto se opakovalo asi čtyřikrát.Pak už nic.Jsem elektrotechnik a proto jsem očekával banální poruchu.Jaké bylo moje zděšení,když při měření digitálním voltmetrem spadlo napětí přímo na baterii po zapnutí klíčku na 0 V.Po vypnutí klíčku se napětí objeví.Nikde se nic nepálí,baterie je studená.Měřením odporu jsem zjistil,že odpor napájecího okruhu proti kostře je 9,8 ohmu.Vše , kromě klíčku je vypnuté! Asi přestal platit OHMUV zákon,nebo jsem blb.Setkal jste se někdo s tímto problémem,nebo vlastníte el.schéma této "motorky" pomozte.Je mi 66 let,celý život jsem se zajímal o motorky,ale toto jsem nezažil.Díky za jakýkoliv nápad nebo konzultaci i na tel.č. 605 296 631 _ zavolám zpátky.Díky móóóc !!!
Naposledy editováno 01.09.2021 14:14:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kam se ztrácí napětí
kerut píše: cuir> JASNE OD ZACATKU PISE ZE TU NULU MERI NA SVORKACH BATERKY
ja se ,ale nebavim o namerene nule na baterce... ja se bavim o tom, ze nameri mezi plusovou vetvi a kostrou 9ohm. A to je proste spatne. Ale muzu si taky zapnout capslock abych si pripadal dulezitejsi
Foustka píše: 9ohm při zapnutém klíčku neznamená že tam musí být přechodový odpor.
9ohm pri zapnutem klicku minimalne znamena to, ze je to spatne a baterie se tak defakto dostava do zkratu. mezi plus a kostrou proste nemuzes namerit 9ohm.. No a kdyz ma po zapnuti klicku defakto spojene plus s minusem a do toho se snazi zmerit volty na svorkach baterie tak mu to ukaze nula voltu... ja fakt nevim v cem vidite to nepochoitelne.
vlam píše: ........ a zkontroloval všechny el.spotřebiče včetně měření dobíjení........
pokud jsi dobijeni meril "jen multimetrem", tak je to takove mereni nemereni..je to hodne orientacni. Tim zmeris jen to, ze ti leze stridavina do regulatoru, ale regulator nezmeris. Regulator muze pri studenem motoru fungovat spravne , po zahrati jde do zkratu, je to zavisle i na okolni teplote a dalsich faktorech.
Proto kdyz je motorka s vadnym dobijenim, tak neni dobre ji nechavat zapojenou s baterii. Znamemu takhle zacala motorka horet primo za zady na dilne. Kdyz by tam nebyl a neuhasil to, tak by mu vyhorela cela dilna.
cuir píše: ja se ,ale nebavim o namerene nule na baterce... ja se bavim o tom, ze nameri mezi plusovou vetvi a kostrou 9ohm. A to je proste spatne. Ale muzu si taky zapnout capslock abych si pripadal dulezitejsi
...vzhledem k tomu ze umi namerit nulu na baterce, tak je asi dost irelevantni cokoliv dalsiho co "nameri" (bez urazky k autorovy vlakna).. aneb vychazis z mylneho predpokladu, ze mas ke jakymkoliv svym uvaham relevantni vstupni data dokud nam nevyfoti kde to meri a jak to meri, nema smysl dal resit, to muzem rovnou hadat z karet nebpo z logru a bude to stejne efektivni
1 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí
cuir píše: 9ohm pri zapnutem klicku minimalne znamena to, ze je to spatne a baterie se tak defakto dostava do zkratu. mezi plus a kostrou proste nemuzes namerit 9ohm.. No a kdyz ma po zapnuti klicku defakto spojene plus s minusem a do toho se snazi zmerit volty na svorkach baterie tak mu to ukaze nula voltu... ja fakt nevim v cem vidite to nepochoitelne.
Nesouhlasím, 9 Ohmů není šlus, to odpovídá ani ne 2A při 12,7V takže to klidně tak může být pokud je tam pár hloupejch žárovkovejch kontrolek a nějaký TCI . Tyhle věci maj krapet nelineární odpor(žárovky jsou schopný mít ve studeným stavu 10x nižší odpor než když svítí takže 4W kontrolka oleje za studena bude mít podobnou hodnotu a čertví jaký napětí používá pro měření ten multimetr a jak na to reaguje zápalko etc.). Autor vlákna se tím patrně snažil jen říct že tam není nic do zkratu protože jinou vypovídací hodnotu to měření nemá pokud není známo co je tam za spotřebiče.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kam se ztrácí napětí
vlam píše: a ještě dodatek,po výměně baterie za novou to opět nešlo,druhý den to naskočilo a normálně jsem nastartoval ( několikrát ) a zkontroloval všechny el.spotřebiče včetně měření dobíjení.Vše plně funkční.A za tři dny ( celý ten týden stála motorka na stojanu ) opět K.O. a tak je to doposud.Rozpojil jsem všechny konektory hlavního svazku a výsledek - NULA VOLT na svorkách baterie po zapnutí spín.klíčku.DVANÁCT VOLT se objeví až při odpojení kabelu na výstupu ze spínací skřínky
Tzn.koupil jsi novou baterku, namontoval a změřil, na kontaktech měla přes 12V, a po zapnutí klíčku 0V ale druhý den zničeho nic startovala?Pokud jsi to takhle naměřil tak je baterka ko a nebo měříš špatně protože to jinak nedává smysl.
1 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kam se ztrácí napětí
grooll píše: ... Tím bys mohl oběvit, kde je kraťas a jak se to chová bez toho, aby něco shořelo.
Kolik Ah bude původní baterie? Odhadem tak 8. To bude cca 100A startovací proud. Esli mělo něco hořet,mělo k tomu dojít po připojení nové baterie. Naopak, pořádnou autobaterii a pak stačí jít po čuchu nebo sledovat dkouhej kouř
Naposledy editováno 03.09.2021 10:17:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kam se ztrácí napětí
Anti píše: Kolik Ah bude původní baterie? Odhadem tak 8. To bude cca 100A startovací proud. Esli mělo něco hořet,mělo k tomu dojít po připojení nové baterie. Naopak, pořádnou autobaterii a pak stačí jít po čuchu nebo sledovat dkouhej kouř
Ty seš normální pyroman! pro silové obvody může být těch 100A po dobu cca jedné minuty, než to baterčička vzdá, málo na zažehnutí nebo zakouření. Osobně bych si ale netroufnul připojit napřímo autobaterku k čemukoli, v čem mám podezření na kraťas. žárovička navíc krásně odhalí i poškození svazku při jeho pohybu.vlam:
1. nikde nepíšeš jak veliké napětí se na baterii objevilo, jestli to bylo plných 12,5V, nebo se vrátil výchozí stav vybité baterie což je zhruba 11,5V.
2. píšeš že jsi elektrotechnik, což je v tomto případě výhoda, nesmíš se ale koukat na elektrorozvod v motocyklu stejně, jako na rozvaděč nn, kde buď napětí je a nebo není. Tady se vždy řeší konkrétní přesné hodnoty a rozdíl 1V na baterii je zásadní.
1 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kam se ztrácí napětí
1 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí
1 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí
'Ale dám novou, a pak na přímo baterce nula, a přitom nic se netaví. Fakt do hlavy tahle ta, porucha do hlavy neleze mi.
2 reakcí na tento příspěvek kam se ztrácí napětí
Protože jsem měl baterie odpojené,změřil jsem jejich napětí - bez zátěže 12,15 V , se zátěží halogen žárovka H 1 12V / 55W 11,92 V
Po zapojení do motorky bez zapnutého klíčku - měřeno na svorkách baterie 12,15V , po zapnutí klíčku 0V
Odpojil jsem minus pól baterie a žárovku H1 zapojil mezi tento pól a kostru motocyklu - žárovka svítila !!!
Připojil jsem opět kostru motocyklu na minus baterie,že zkusím změřit proud
Po zapnutí klíčku napětí nezmizelo,všechno je funkční na obě baterie - ať dělám vše možné , tak je vše OK.Napětí na baterii kolísá bez nastartovaného motocyklu mezi 11,87V a 12,1 V podle zapnutých žárovek
PŘIPOJENÁ ŽÁROVKA MEZI ODPOJENÝ MINUS PÓL BATERIE A KOSTRU MOTOCYKLU NESVÍTÍ !!!!
Bojím se někam vyjet...
A teď babo raď
vlam píše: Ahoj,tak jsem zpátky na bojišti.Chtěl jsem využít všechny rady a nápady a tady je " výsledek " :
Protože jsem měl baterie odpojené,změřil jsem jejich napětí - bez zátěže 12,15 V , se zátěží halogen žárovka H 1 12V / 55W 11,92 V
Po zapojení do motorky bez zapnutého klíčku - měřeno na svorkách baterie 12,15V , po zapnutí klíčku 0V
Odpojil jsem minus pól baterie a žárovku H1 zapojil mezi tento pól a kostru motocyklu - žárovka svítila !!! Při spínačce v poloze 0?
Připojil jsem opět kostru motocyklu na minus baterie,že zkusím změřit proud Napiš jak. Mezi + svorkou akumulátoru a očkem kabelu?
Po zapnutí klíčku napětí nezmizelo,všechno je funkční na obě baterie - ať dělám vše možné , tak je vše OK.Napětí na baterii kolísá bez nastartovaného motocyklu mezi 11,87V a 12,1 V podle zapnutých žárovek
PŘIPOJENÁ ŽÁROVKA MEZI ODPOJENÝ MINUS PÓL BATERIE A KOSTRU MOTOCYKLU NESVÍTÍ !!!! Při zapnutejch spotřebičích a motoru v klidu (netočí se) je to nemožné.
Bojím se někam vyjet...
A teď babo raď
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kam se ztrácí napětí
kerut píše: proboha na napeti na svorkach nema prece klicek zadnej vliv, vyfot konecne co, kde, jak a cim vlastne meris jinak se z toho kolotoce fakt nedostanem
aneb fakt si tady mezi tema svorkama, (ne na dratech nebo na srubcich na nich) nameril rovnou nulu ?
nebo kde to meris ? nemas zaoxidovanej sroubek na ty svorce nebo tak neco ?? baterky se fakt samy d sebe nezapinaji a nevypinaji...
Protože jsem měl baterie odpojené,změřil jsem jejich napětí - bez zátěže 12,15 V , se zátěží halogen žárovka H 1 12V / 55W 11,92 V
Po zapojení do motorky bez zapnutého klíčku - měřeno na svorkách baterie 12,15V , po zapnutí klíčku 0V
Odpojil jsem minus pól baterie a žárovku H1 zapojil mezi tento pól a kostru motocyklu - žárovka svítila !!!
Připojil jsem opět kostru motocyklu na minus baterie,že zkusím změřit proud
Po zapnutí klíčku napětí nezmizelo,všechno je funkční na obě baterie - ať dělám vše možné , tak je vše OK.Napětí na baterii kolísá bez nastartovaného motocyklu mezi 11,87V a 12,1 V podle zapnutých žárovek
PŘIPOJENÁ ŽÁROVKA MEZI ODPOJENÝ MINUS PÓL BATERIE A KOSTRU MOTOCYKLU NESVÍTÍ !!!!
Bojím se někam vyjet...
A teď babo raď[/quote
Že by to už uhořelo to způsobovalo zkrat??.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kam se ztrácí napětí
vlam píše: kerut> Obravdu na svorkách baterie ( ne šroubcích nebo očku,nebo drátu.To je mi jasný,že zapnutí klíčku nemá vliv na napětí baterie,ale co "to něco" způsobí ,že naměřím nulu volt a při odpojené minusové svorce a zapojené žárovce na kostru žárovka při zapnutí klíčku svítí???
A nebude to tím, že zapnutím klíčku spínáš spotřebiče? Ale takovej kraťas by vydržel snad jen stykač ke startéru. Hypoteticky se ti šlusl stykač a sekl startér. Nebo se kabel od stykače někde dotýká kostry. Fakt nevím co jiného by vydrželo přemoci startovací proud baterie a zkratovat ji na nulu. Stejně je dobrá že se pak vrátí...